Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal I gang med nytt forsøk allerede I slutten av november. Klinikken hadde nye medisiner og jeg må bare hoppe på mens motet enda er tilstede! Skal ha menopur I stede for gonalf og hcg støtte I form av ovitrelle + lutinus I etterkant. Håper det kan gjøre susen!

Åh, så kjapt! Heldig du er som slipper ventetid igjen. Det er såå lenge til februar.. 

Jaja, jeg må vel prøve å se det positive i det og, jeg slipper iallefall å være høygravid i eksamenstiden. 

- S

Anonymous poster hash: 23798...8d2

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Har dere fått noen beskjeder fra klinikken vedrørende trening...? Jeg er ganske glad i å trene, og har ikke fått beskjed om noe som helst, inntil jeg nå snublet over noen innlegg på andre forum hvor IVF-ere blir frarådet å trene ting som innebærer mye "hopp og sprett" - blant annet å løpe?!? Dette er visst fra man begynner på sprøyter og frem til man har konstatert eller avkreftet graviditet?!?

Noen som har hørt noe om dette? Ser det blir sagt at det er fordi eggstokkene kan "snurre rundt" og skades. Jeg syns det høres kjemperart ut hele greia, 3-4 uker uten trening ved hvert forsøk vil jo gjøre at formen reduseres betraktelig hvis man har flere forsøk. Skal så klart spørre klinikken i morgen når jeg skal på UL, men jeg er jo nysgjerrig. Det har ikke falt meg inn at jeg ikke kan løpe eller hoppe... :klo:

Skrevet

Har dere fått noen beskjeder fra klinikken vedrørende trening...? Jeg er ganske glad i å trene, og har ikke fått beskjed om noe som helst, inntil jeg nå snublet over noen innlegg på andre forum hvor IVF-ere blir frarådet å trene ting som innebærer mye "hopp og sprett" - blant annet å løpe?!? Dette er visst fra man begynner på sprøyter og frem til man har konstatert eller avkreftet graviditet?!?

Noen som har hørt noe om dette? Ser det blir sagt at det er fordi eggstokkene kan "snurre rundt" og skades. Jeg syns det høres kjemperart ut hele greia, 3-4 uker uten trening ved hvert forsøk vil jo gjøre at formen reduseres betraktelig hvis man har flere forsøk. Skal så klart spørre klinikken i morgen når jeg skal på UL, men jeg er jo nysgjerrig. Det har ikke falt meg inn at jeg ikke kan løpe eller hoppe... :klo:

Fikk trene som jeg ville frem til uttak. Etter det skulle det kun være rolig trening i to-tre uker og så vanlig trening uten hopp og sprett frem til 12 uker hvis positiv test. Jeg klarte ikke trene frem til uttak, ble mye smerter og "Full" mage pga medisiner og bivirkninger.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Fikk trene som jeg ville frem til uttak. Etter det skulle det kun være rolig trening i to-tre uker og så vanlig trening uten hopp og sprett frem til 12 uker hvis positiv test. Jeg klarte ikke trene frem til uttak, ble mye smerter og "Full" mage pga medisiner og bivirkninger.

Men hvorfor kan man ikke trene normalt etter uttak (hvis man er i form til det)? Til "vanlige" prøvere sier man jo at man fint kan trene etter EL, og at trening ikke hindrer egget i å feste seg... Gjelder ikke det oss ivf-ere også? :klo: 

Jeg må virkelig huske å spørre om dette, siden det er så mye forskjellig informasjon. Jeg har kort protokoll og har fint klart å trene frem til nå, så jeg ble litt skremt da jeg nå leste at eggstokkene kunne slå krøll på seg ved trening. Det hørtes ikke helt godt ut...  :fnise:

Skrevet

Men hvorfor kan man ikke trene normalt etter uttak (hvis man er i form til det)? Til "vanlige" prøvere sier man jo at man fint kan trene etter EL, og at trening ikke hindrer egget i å feste seg... Gjelder ikke det oss ivf-ere også? :klo:

Jeg må virkelig huske å spørre om dette, siden det er så mye forskjellig informasjon. Jeg har kort protokoll og har fint klart å trene frem til nå, så jeg ble litt skremt da jeg nå leste at eggstokkene kunne slå krøll på seg ved trening. Det hørtes ikke helt godt ut...  :fnise:

Trening hindrer ikke egget å feste seg, men husk at eggstokkene dine blir kraftig forstørret under stimulering, og de er nok ganske møre en stund etter uttak også.

Slå krøll på seg høres helt vilt ut, men de kunne visst dunke borti ting :sjokkert:

Skrevet

Jeg må virkelig huske å spørre om dette, siden det er så mye forskjellig informasjon. Jeg har kort protokoll og har fint klart å trene frem til nå, så jeg ble litt skremt da jeg nå leste at eggstokkene kunne slå krøll på seg ved trening. Det hørtes ikke helt godt ut... :fnise:

Jeg fikk et todelt svar på det ;) Det ene var dette med at eggstokkene er kraftig stimulert så derfor bør man være forsiktig med løping, hopping etc. fra uttak. Fra innsett var det mye pga egen følelse av at man kanskje hadde gjort noe galt hvis testen ikke ble positiv eller ved SA. De sa jeg kunne gjøre som jeg ville, men anbefalte at jeg tok det rolig og unngikk det jeg var usikker på.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Trening hindrer ikke egget å feste seg, men husk at eggstokkene dine blir kraftig forstørret under stimulering, og de er nok ganske møre en stund etter uttak også.

Slå krøll på seg høres helt vilt ut, men de kunne visst dunke borti ting :sjokkert:

Jeg fikk et todelt svar på det ;) Det ene var dette med at eggstokkene er kraftig stimulert så derfor bør man være forsiktig med løping, hopping etc. fra uttak. Fra innsett var det mye pga egen følelse av at man kanskje hadde gjort noe galt hvis testen ikke ble positiv eller ved SA. De sa jeg kunne gjøre som jeg ville, men anbefalte at jeg tok det rolig og unngikk det jeg var usikker på.

Det blir spennende å se hva slags råd de gir i morgen. Selv ønsker jeg å trene så lenge det ikke er vondt, og så lenge det ikke er relatert til lavere sannsynlighet for å bli gravid.  Men det er fascinerende at det er så mange sprikende råd rundt dette, og jo mer jeg googler, jo mer tullete blir jeg.  :fnise:

Skrevet

Det blir spennende å se hva slags råd de gir i morgen. Selv ønsker jeg å trene så lenge det ikke er vondt, og så lenge det ikke er relatert til lavere sannsynlighet for å bli gravid. Men det er fascinerende at det er så mange sprikende råd rundt dette, og jo mer jeg googler, jo mer tullete blir jeg. :fnise:

Ja, bare der jeg var så hadde de to ulike legene og sykepleieren ulike meninger.

Skrevet

Klinikken min hadde akkurat vært på konferanse på siste forsøket mitt, og sa da at svært hard trening i rugetiden ikke var gunstig for å oppnå graviditet. Det er kanskje ikke det viktigste oppi det hele om formen ikke blir 100% vedlikeholdt en periode? Jeg ville roet hardtreningen. Det er lett for meg å si som aldri driver med slikt i utgangspunktet;-)

Jeg har ikke fått advarsler om å være forsiktig med fysisk aktivitet ellers, så det med at eggstokkene slår krøll på seg er nok ikke så vanlig. Det som kan skje er at eggstokkene er større og tyngre enn normalt, og hvis de blir utsatt for "sleng" så kan de forflytte seg og skape en vridning i "anhenget" de ligger i. Blodtilførselen til eggstokken kommer via dette anhenget og kan bli klemt av. Det kan gi store smerter, og eggstokkvev kan dø pga dårlig blodtilførsel.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Svært hard trening er jo et definisjonsspørsmål. De fleste av oss som ikke er idrettsutøvere eller konkurrerer driver jo ikke med svært hard trening. Jogging er jo ikke svært hard trening, med mindre man aldri har løpt noe særlig?

Så hvis svært hard trening er kravet er jeg nok veldig, veldig trygg. :ler:

Skrevet (endret)

Da skal jeg endelig i gang med frys forsøk! 1. blødningsdagen min startet nettopp, det står at jeg skal ta progynova 2 om morgenen og 1 om kvelden, jeg fikk mens nå.. Betyr det at jeg begynner bare med 1 i kveld og så tar jeg fom i morgen 2 om morgenen og 1 om kvelden? Er det viktig å ta de til samme tidspunkt hver morgen/kveld? 

Håper noen kan svare meg, da jeg ikke får ringt klinikken nå :-S 

Endret av maxi25
Gjest Gjest_Idja
Skrevet (endret)

Det gikk så utrolig raskt på UL på onsdag at jeg ikke rakk å spørre om noen ting. :ler: S¨å jeg får heller vente med å spørre om trening og slik til uttak, det er vel etter innsett det er viktigst å ha riktig info har jeg inntrykk av. Ny UL i dag, alt så bra ut, mange egg, og uttak blir på tirsdag. Siden jeg har så mange egg skal jeg ta Gonapeptyl i stedetfor Ovitrelle, men det sier meg egentlig ingenting... :klo:

Noen andre som har tatt Gonapeptyl i stedetfor Ovitrelle? Utifra hva jeg leser brukes det egentlig for å hindre eggløsning? Men legene vet vel hva de gjør. :)

Endret av Idja
Skrevet

Nå gruer jeg meg skikkelig...skal sette inn to blastocyst i morgen. Eller det vil si om noen overlever...de dyrker tre...tenk om ingen overlever! 

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Nå gruer jeg meg skikkelig...skal sette inn to blastocyst i morgen. Eller det vil si om noen overlever...de dyrker tre...tenk om ingen overlever! 

Lykke, lykke til! Skal krysse ffingrene for dere :) 

Skrevet

Lykke, lykke til! Skal krysse ffingrene for dere :) 

takk, takk!! Det kan vi trenge etter alle de rundene! :-) 

Skrevet

Krysser fingrene for at det ble innsetting på deg!

Skrevet

Game over for for oss i  år.. Blir fryseforsøk på nyåret en gang

Skrevet

Fikk ut 14 egg i dag. Det var vondt, men håndterlig, og de ansatte på Hausken var såå trivelige. Så alt i alt en positiv opplevelse. :) 

Skrevet

takk, takk!! Det kan vi trenge etter alle de rundene! :-) 

Hvordan har det gått? :) 

Skrevet

Hvordan har det gått? :) 

fikk inn 1 egg, de to andre døde. ironisk nok så var det egget som overlevde og utviklet seg til blastocyst det som var igjen fra forrige runde! Så nå er det bare å krysse fingre (igjen) for at det sitter denne gangen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...