Gå til innhold

Prøverør 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gratulerer med positiv test!

Her går det ikke som det skal: var på ul i går, og det viste mange folikler, men ingen var på mere enn 10 mm, noen under også! Er det mulig på sprøyte dag 9 med gonal f?? Har en dose på 200. I går ble den oppjustert til 300.

Noen som har noen erfaringer rundt dette? Er redd hele greia blir avbrutt før egguttak. Berg og dalbane

Det er ikke uvanlig å hverken måtte gå lenger på stimulering eller at dosen blir oppjustert under veis. Hold motet oppe. Jeg krysser fingrene for dere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg vært i møte med riksen, og jeg fikk 90 % en ny runde. Med tanke på at jeg bare er 22 år og fikk ut egg sist gang. Se trodde at jeg bare hadde hatt en uheldig syklus sist gang.

Så fikk jeg mer håp værtfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært i møte med riksen, og jeg fikk 90 % en ny runde. Med tanke på at jeg bare er 22 år og fikk ut egg sist gang. Se trodde at jeg bare hadde hatt en uheldig syklus sist gang.

Så fikk jeg mer håp værtfall

Det er jo kjempebra :)

Hvordan blir veien videre for deg nå da? Setter dere i gang igjen med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på dag 7 på Gonal F og jeg har nesten ingen bivirkninger. Blir litt redd for at dosen er for lav.. Kontroll på onsdag. Håper egguttak går som planlagt neste uke, for mannen skal offshore snart!

 

- S



Anonymous poster hash: aaa8f...bb3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempebra :)

Hvordan blir veien videre for deg nå da? Setter dere i gang igjen med en gang?

De skulle ringe meg i morgen får å få det 100 % avklart at vi får en sjangse til. Så skulle jeg ringe sykesøster å avtale når vi skal starte opp.

Men jeg har på følelsen att jeg skal vente i ett par mnd, bare en følelse jeg fikk. Men jeg har tenkt litt lenger, hvis dette ikke går så skal vi prøve eggdonor :)

Endret av malla1992
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test i dag igjen.. Jaja da gikk det ikke denne gang. Skal nå ta blodprøve, men rekner ikke med noe positivt resultat.. Hadde nok slått ut på urin om jeg er gravid. Er 12 rugedag/14 dpo. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De skulle ringe meg i morgen får å få det 100 % avklart at vi får en sjangse til. Så skulle jeg ringe sykesøster å avtale når vi skal starte opp.

Men jeg har på følelsen att jeg skal vente i ett par mnd, bare en følelse jeg fikk. Men jeg har tenkt litt lenger, hvis dette ikke går så skal vi prøve eggdonor :)

 

Så bra det finnes muligheter for dere fortsatt. Det er bare å henge i og grave fram håpet igjen. En evig berg og dalbane dette, men de aller fleste lykkes heldigvis til slutt (det kjennes bare ikke sånn ut underveis).

 

Negativ test i dag igjen.. Jaja da gikk det ikke denne gang. Skal nå ta blodprøve, men rekner ikke med noe positivt resultat.. Hadde nok slått ut på urin om jeg er gravid. Er 12 rugedag/14 dpo. :-(

 

Så kjedelig med negativ test i dag også :tristbla: Håper neste forsøk ender bedre hvis blodprøven viser seg å være negativ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vente vente vente... I dag håper jeg det blir innsett. Må ringe lab'en 11.15, det føles som en evighet til!! Og jeg er selvfølgelig redd for at det ikke har gått bra med tininga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det finnes muligheter for dere fortsatt. Det er bare å henge i og grave fram håpet igjen. En evig berg og dalbane dette, men de aller fleste lykkes heldigvis til slutt (det kjennes bare ikke sånn ut underveis).

Så kjedelig med negativ test i dag også :tristbla: Håper neste forsøk ender bedre hvis blodprøven viser seg å være negativ!

Veldig kjedelig, i starten hadde jeg skikkelig god følelse. Men er bare første forsøk, neste blir frys dersom blodprøven viser negativ også.

Lykke til med innsett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjedelig, i starten hadde jeg skikkelig god følelse. Men er bare første forsøk, neste blir frys dersom blodprøven viser negativ også.

Lykke til med innsett!

Tusen takk! Jeg hadde det akkurat som deg på ferskforsøket, god følelse og masse håp. Det er rart det der, selv om jeg har vært gjennom mange inseminasjoner med negativt resultat kommer håper snikende hver gang likevel...! :sjenert:

Bra dere har mer håp i fryseren hvis det trengs! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun et av fem overlevde opptining... :sukk: Det betyr at alle stråene våre er brukt på dette ene fryseforsøket. Må innrømme det er skuffende, men håper virkelig at det klamrer seg fast... Innsett senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test i dag igjen.. Jaja da gikk det ikke denne gang. Skal nå ta blodprøve, men rekner ikke med noe positivt resultat.. Hadde nok slått ut på urin om jeg er gravid. Er 12 rugedag/14 dpo. :-(

 

Det var leit :( Krysser fingrene for fryseforsøk, i alle fall!

 

Kun et av fem overlevde opptining... :sukk: Det betyr at alle stråene våre er brukt på dette ene fryseforsøket. Må innrømme det er skuffende, men håper virkelig at det klamrer seg fast... Innsett senere i dag.

 

Skjønner godt at det er skuffende, men jeg håper det ene egget viser seg å være GULLEGGET :)

 

Her har jeg som sagt fått negativ test, og ingen egg på frys. Lurer på hvorfor det er slik at jeg får ut relativt mange egg (15/10/14), men kun ett overlever til innsetting hver gang. Skal spørre legen om det. Jeg har ringt inn mitt negative resultat, og de skal se på det og kontakte meg. Jeg får sannsynligvis ikke nytt forsøk før etter jul en gang :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg som sagt fått negativ test, og ingen egg på frys. Lurer på hvorfor det er slik at jeg får ut relativt mange egg (15/10/14), men kun ett overlever til innsetting hver gang. Skal spørre legen om det. Jeg har ringt inn mitt negative resultat, og de skal se på det og kontakte meg. Jeg får sannsynligvis ikke nytt forsøk før etter jul en gang :(

*Klem*

Kan det være langt mellom de gode eggene også? Jeg har hatt mye egg, 47 på 3 forsøk. 3 som var gode nok til innsett på første, 2 på andre (men nr 2 ble duket og døde ved 11 celler), og 2 b-egg på siste. De andre har utviklet seg veldig feil, og 10 ble ikke synlig befruktet. Når det blir flere egg blir det ikke alltid flere av de gode eggene. Vi har normal sædkvalitet og god befruktning uten icsi. Jeg skrev også med en som har partner med dårlig sædkvalitet. De hadde 5 forsøk med fint eggtall, men kun 1-2 gode embryoer på hvert, bortsett fra 1 forsøk som var dårligere. De får barn på 6. forsøk, et donorforsøk med 15 egg, men fortsatt 2 gode embryoer og en singel graviditet. Hos meg byttet de hormonregime for hver gang for å lokke frem bedre kvalitet. Jeg vet ikke om det var avgjørende eller om bare flaksen kicket inn, men det kan være verdt på spørre om de vil gjøre endringer. Eggkvalitet kan jo ikke bedømmes noe særlig, bare embryokvalitet, der både egg og sæd må fungere.

Anonymous poster hash: 13fbe...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at det er skuffende, men jeg håper det ene egget viser seg å være GULLEGGET :)

Her har jeg som sagt fått negativ test, og ingen egg på frys. Lurer på hvorfor det er slik at jeg får ut relativt mange egg (15/10/14), men kun ett overlever til innsetting hver gang. Skal spørre legen om det. Jeg har ringt inn mitt negative resultat, og de skal se på det og kontakte meg. Jeg får sannsynligvis ikke nytt forsøk før etter jul en gang :(

Jeg håper også dette var gullegget, ruger nå på et tredelt egg og håper på gode nyheter om et par uker... Det var bare såvidt det kom inn forresten, for det var en fæl opplevelse med innsett i dag. Det som liksom er helt greit (og som ikke har vært noe problem før) endte med smertehyl og gråt fra min side (og litt skam for at jeg mistet helt grepet, men det var så vondt!). Dette egget bør være verdt det :opplyser:

Så kjedelig med negativ test og ingen frys selv om du får ut mange egg. Jeg stiller meg bak forrige taler om at det kan være en ide å justere medisintyper eller dose, kanskje det kan gi bedre rate? Håper du hører fra klinikken fort, og at ventetiden blir kortest mulig! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært og målt hcg hos legen "for sikkerhets skyld ". Greit å dobbeltsjekke siden jeg har hatt blødninger ved flere anledninger. Håper syklus kommer fort i gjenge slik at vi kan komme i gang med fryseforsøk. Er sliten merker jeg. Medisiner, negative tester, halvpositive tester, blødninger, magesmerter, positiv test og flere blødninger og magesmerter har gjort sitt. I tillegg til dødsfall i familien. Glad for fridag i morgen. Sterkt behov for en timeout😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også dette var gullegget, ruger nå på et tredelt egg og håper på gode nyheter om et par uker... Det var bare såvidt det kom inn forresten, for det var en fæl opplevelse med innsett i dag. Det som liksom er helt greit (og som ikke har vært noe problem før) endte med smertehyl og gråt fra min side (og litt skam for at jeg mistet helt grepet, men det var så vondt!). Dette egget bør være verdt det :opplyser:

Så kjedelig med negativ test og ingen frys selv om du får ut mange egg. Jeg stiller meg bak forrige taler om at det kan være en ide å justere medisintyper eller dose, kanskje det kan gi bedre rate? Håper du hører fra klinikken fort, og at ventetiden blir kortest mulig! :klem:

Krysser fingrene for deg!

Veldig dumt med dårlig opplevelse med innsett, hvorfor var det så vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet

Krysser fingrene for deg!

Veldig dumt med dårlig opplevelse med innsett, hvorfor var det så vondt?

Tusen takk maxi25! :)

Grunnen til at det ble så vondt var at legen ikke fant ut av min bakovervendte livmor. Litt rart, for det har ikke vært noe problem de andre gangene med innsett og inseminasjoner. Så først stakk hun rundt der inne uten å finne fram, før hun spurte om jeg hadde bakovervendt livmor og jeg sa ja. Da fant hun et instrument som hun brukte til å ta tak i livmorhalsen og bøye den framover/rette den ut så hun kunne få inn kateteret som embryoet skulle gjennom. En slags tang som klemmer og drar i livmorhalsen er ikke å anbefale!! :haar: Hånda til min kjære fikk virkelig kjørt seg, og enda klarte jeg ikke å unngå å gråte og bære meg. Litt flaut å tenke på nå, men akkurat da det sto på var det helt uutholdelig! :( Håper jeg får belønning for strevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk maxi25! :)

Grunnen til at det ble så vondt var at legen ikke fant ut av min bakovervendte livmor. Litt rart, for det har ikke vært noe problem de andre gangene med innsett og inseminasjoner. Så først stakk hun rundt der inne uten å finne fram, før hun spurte om jeg hadde bakovervendt livmor og jeg sa ja. Da fant hun et instrument som hun brukte til å ta tak i livmorhalsen og bøye den framover/rette den ut så hun kunne få inn kateteret som embryoet skulle gjennom. En slags tang som klemmer og drar i livmorhalsen er ikke å anbefale!! :haar: Hånda til min kjære fikk virkelig kjørt seg, og enda klarte jeg ikke å unngå å gråte og bære meg. Litt flaut å tenke på nå, men akkurat da det sto på var det helt uutholdelig! :( Håper jeg får belønning for strevet!

Auch! Høres ikke bra ut, ingenting å være flau over! Håper det går din vei denne gang!

Jeg får resultat på blodprøva i morgen forhåpentligvis! Har enda ikke fått mensen. Men den kommer nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøven var negativ som forventa. Da blir det frys forsøk neste.. Planlagt innsett uke 47... Litt trist, men visste jo at det ikke er lett å få det til på første forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøven var negativ som forventa. Da blir det frys forsøk neste.. Planlagt innsett uke 47... Litt trist, men visste jo at det ikke er lett å få det til på første forsøk.

 

Det var leit, maxi. Men heldigvis har du frys! Lykke til med det :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...