Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da har vi vært på nysamtale hos Hausken. Jeg er kjempeforvirret, det var mye om og men med tanke på datoer og at de skal ha høstferie, og masse rare medisinnavn. :ler: så jeg skjønner ingenting! Skal begynne på primolut neste uke, og får da forhåpentligvis mensen og sprøytestart i begynnelsen av oktober, og så tar vi det derfra. Visstnok stor fare for at jeg kan bli overstimulert, så må være litt innstilt på at første forsøk kan avbrytes. :) gøy å være i gang!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idja: vi har også vært på samtale hos hausken denne uken! Veldig fornøyd og spennende å komme i gang nå. Det ser ut til at jeg skal begynne på sprøyter allerede nå I helga! :-) Lykke til!

Skrevet

Da er jeg offisielt ruger! Wee.. Fikk også to egg på frys. Veldig deilig. Skal ta blodprøve 30.09 så bare å smøre seg med tålmodighet.

Får litt mageknip etter egguttak/oppstart av lutinus.. Flere som har opplevd dette? Mageknip starta i går..

Skrevet

Offff...Flere andre rugere her inne som begynner å bli klare for å teste seg? :danse: 

I dag er det akkurat én uke siden innsett av 3-dagers embryoer for min del, og jeg tviler på at jeg klarer å gå gjennom helgen uten å teste - men sånn helt seriøst - kan det komme et tegn til graviditet allerede så tidlig på en test? :fnise:

Skrevet

Da er jeg offisielt ruger! Wee.. Fikk også to egg på frys. Veldig deilig. Skal ta blodprøve 30.09 så bare å smøre seg med tålmodighet.

Får litt mageknip etter egguttak/oppstart av lutinus.. Flere som har opplevd dette? Mageknip starta i går..

Gratulerer så mye og velkommen til klubben! Bonus med to fryseegg i tillegg da :)

Her var det veldig med mageknip og kvalme i dagene etter uttak/innsett, men det verste er borte nå.

Skrevet

Idja: vi har også vært på samtale hos hausken denne uken! Veldig fornøyd og spennende å komme i gang nå. Det ser ut til at jeg skal begynne på sprøyter allerede nå I helga! :-) Lykke til!

Ooh, spennende! Lykke til til deg også! :)

Skrevet

Vi hadde god befruktning og mange egg på 3 forsøk, bare noen få kunne brukes. Babyen som sparker i magen nå er fra det dårligste forsøket, faktisk 100% befruktning (det er jeg som lager dårlige celler hos oss, hans gjør jobben sin), men bare 2 av 11 som var bra nok til innsett og de eneste 2 som overlevde var andresortering (b-kvalitet).

Man er så spent og går i fellen med å prøve å spå resultatet ut fra alle disse delresultatene underveis og bli helt nedslått (det ble jeg), men hvert embryo teller for seg, og skal ikke dømmes ut fra hva som skjer med "søskeneggene". Jippi, dere har 3 embryoer! Dere har antagelig aldri kommet så langt som til et embryo tidligere, så det er et enormt fremskritt, og ett eller flere av dem kan være sterke nok til å bli et barn.

Man ser dem som får perfekte egg inn og 5 på frys og klarer å lage en søskenflokk av ett egguttak, men det gjelder ikke flertallet! Faktum er at flertallet ikke har så mange embryoer som er gode, og har 1 eller 2 inn og så er det ikke flere, eller de resterende er for svake til å kunne tåle frys og opptining. Likevel blir resultatet at de fleste har lykkes etter 3 forsøk:-) Og enda flere med noen ekstrarunder.

Du har helt rett, man prøver å spå alt mulig oppi det hele.. Er ruger nå, alle tre overlevde og to er blitt fryst ned.

Nå er det bare å kose seg og håpe at det går bra.. Men håper ikke for mye dersom det ikke går veien...

Skrevet

Har flere opplevd lyserosa utflod samme dag som innsett?

Mente også at jeg har lest at man slal være i lett aktivitet etter å ha satt inn lutinus.. Stemmer dette?

Skrevet

Åånei... Under timen i dag var jeg så opptatt av at uttak/innsett ikke skulle kollidere med en jobbreise. Nå ser jeg at det KANSKJE kan kollidere med et veldig, veldig viktig møte på jobb. Bør vi utsette alt to uker? Er man i stand til å gå på jobb etterpå? Vi har halvannen time reisevei hver vei, så hvis det skal gå må vi i så fall få uttak eller innsett på morgenen.

Skrevet

Åånei... Under timen i dag var jeg så opptatt av at uttak/innsett ikke skulle kollidere med en jobbreise. Nå ser jeg at det KANSKJE kan kollidere med et veldig, veldig viktig møte på jobb. Bør vi utsette alt to uker? Er man i stand til å gå på jobb etterpå? Vi har halvannen time reisevei hver vei, så hvis det skal gå må vi i så fall få uttak eller innsett på morgenen.

Jeg kan ikke svare deg på om man kan gå på jobb, men jeg spurte på klinikk hausken om tidspunkt for egguttak og det ble gjort tidlig på morgenen ( rundt 9) egguttak mere fleksibelt, men helst før kl 12.

Skrevet

Jeg tror ikke du skal planlegge noe etter egguttak. Det kan være du blir dårlig. Første gang var jeg så dårlig at jeg besvimte, og etter uttaket nå sist, var jeg dårlig i et helt døgn etterpå. Jeg er usikker på om det er medisinene eller selve inngrepet som gjør at jeg reagerer sånn. Jeg mener ikke at alle blir dårlige, men det er lurt å tenke på i alle fall.

Innsettingen, derimot, er mye enklere og greier. Ingen medisiner eller noe, bare kjapt inn og ut.

Skrevet

Har flere opplevd lyserosa utflod samme dag som innsett?

Mente også at jeg har lest at man slal være i lett aktivitet etter å ha satt inn lutinus.. Stemmer dette?

Gratulerer med flott resultat, maxi25! Så heldig du er som fikk på frys :) Men krysser fingrene for at det klaffer nå med en gang, så kan du spare fryseembryoene til søskenforsøk ;)

Det er normalt med litt misfarget utflod i dagene etter egguttak og innsetting. Det har jo blitt herjet litt oppi der. Det med lutinus og aktivitet, vet jeg ikke noe om, dessverre.

Skrevet

Her hadde det ikke skjedd mye etter 11 dager med menopur, og dosen økes. 7 nye dager i håp om at noen egg kan modnes. Så kjedelig :P

Skrevet

Jeg tror ikke du skal planlegge noe etter egguttak. Det kan være du blir dårlig. Første gang var jeg så dårlig at jeg besvimte, og etter uttaket nå sist, var jeg dårlig i et helt døgn etterpå. Jeg er usikker på om det er medisinene eller selve inngrepet som gjør at jeg reagerer sånn. Jeg mener ikke at alle blir dårlige, men det er lurt å tenke på i alle fall.

Innsettingen, derimot, er mye enklere og greier. Ingen medisiner eller noe, bare kjapt inn og ut.

Ok, takk for svar. Da må vi nok utsette alt med 2-3 uker. Litt surt, men i det lange løp er det jo lite. Vil bare komme i gang!

Skrevet

Klarte ikke å holde meg lengre. Tok en test på morgenurin i dag, som er rugedag 7/8.

Altså innsett av tredagers embryo forrige fredag.

Noen som ser noe?☺

post-90966-687970_thumb.jpg

Skrevet

Klarte ikke å holde meg lengre. Tok en test på morgenurin i dag, som er rugedag 7/8.

Noen som ser noe?☺

Har du satt eggløsningssprøyte er det noe få som har positiv test helt til mens, men jeg tror den lille streken der er en av de viktigste strekene du får sett i ditt liv...:-):-):-)

Skrevet

Noen som ser noe?☺

Ser definitivt en strek nummer to, og så lenge etter eggløsningssprøyten er det veldig lite sannsynlig at det er den som slår inn :) En veldig lovende test!

Skrevet (endret)

Jeg tør ikke slippe noen jubel løs, men konstaterer at jeg for første gang noen sinne ser antydninger til en strek på en graviditetstest😀😄

PS! Det er 13 dager siden jeg fikk eggløsningssprøyta.

Endret av Thierry
  • Liker 1
Skrevet

Har alle dere som har gått på menopur osv hatt menstruasjon i forkant? Ettersom jeg selv har "trent" bort min så er det denne vi jobber med, og lurer på om noen har vært borti samme tilfelle? Hvor lang tid brukte dere på å få modnet egg, bli gravide osv? :)

Skrevet

Jeg tør ikke slippe noen jubel løs, men konstaterer at jeg for første gang noen sinne ser antydninger til en strek på en graviditetstest😀😄

PS! Det er 13 dager siden jeg fikk eggløsningssprøyta.

Hvordan har det gått??

Jeg trooor jeg kunne skimte svakt positivt nå i ettermiddag. Ble tydelig strek etter tidsfristen. Håper ikke det er falsk positiv. Har fått noen av de opp i gjennom. Får teste i morgen tidlig med morgenuin. Har mensmurringer til tusen,så kjennes ut som om den er rett rundt hjørnet. Men slik var det forsåvidt sist jeg var gravid også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...