Gå til innhold

Prøverør 2015

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke tenk så mye på det :) Man må ha max flaks om begge fester seg. Jeg har fått satt inn to egg to ganger og begge gangene var det kun ett som festet seg.

Vet. Er bare at vi for øyeblikket er i en situasjon der vi kommer til å få en del mer gjeld (nytt hus), så vet ikke om økonomien tåler to barn til. Dumt å bevisst gå inn i noe sånt, selv om sjansen er liten. Men nå har vi satt oss ned og laget en alternativ plan, som innebærer å flytte bittelitt lenger og spare en del penger. Så vi kommer til å sette inn de som overlever, krysse fingrene for en og evt ta i mot to med glede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle fine dere! :) Jeg er ny her, og håper det er greit jeg slenger meg på denne tråden?! :)

Er en jente på 26år fra Halden. Kjæresten og jeg har prøvd å få barn siden 2010. Jeg ble gravid 2011, men mista i uke 9.

Jeg har endometriose, så forhåpentligvis så blir prøverørsforeldre! :D

Har akkurat satt inn egg nå, vårt andre forsøk. Satt inn 2 egg siden egga bare var middels bra. Noen som veit om hvor bra sjansene er da?

Velkommen :) Jeg har også endometriose, og har "alltid" hatt det. Har vært uten prevensjon i ca 11 år og aldri blitt gravid, men har fått to fine barn via ivf :)

Vet ikke så mye om sjansene mtp eggkvalitet, men har selv fått

negative forsøk med gode egg, og vet om mange som har lykkes med mindre gode. Så er bare å krysse fingrene og håpe :) når har du testdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Noen her som kanskje kan hjelpe meg? Jeg skal sette ovitrelle sprøyten i kveld. Da jeg skal ha uttak til mandag. Hvilken dose er vanlig å sette? Hele? Eller samme dose som puregon? Ble veldig usikker nå.. Anonymous poster hash: af322...f24

Om du ikke har fått beskjed om noe annet, skal du ta hele. Har sett at det er noen som har fått beskjed om å ta halv dose, selv har jeg tatt hele de to gangene jeg har satt ovitrelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk for svar:) Det er det jeg hele tiden har tenkt at jeg skal, altså ta hele ovitrelle sprøyta:)

Anonymous poster hash: af322...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner med lutinus på mandag, tre doser til dagen. Har kun brukt progestan tidligere, da mener jeg å huske at man skulle ligge en halvtime etter at den var satt? Var ikke noe problem da, siden den skulle tas kun morgen og kveld, men hvordan er det med lutinus? Kommer ikke på noen god unnskyldning for hvorfor jeg må legge meg nedpå en halvtime på jobb liksom 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner med lutinus på mandag, tre doser til dagen. Har kun brukt progestan tidligere, da mener jeg å huske at man skulle ligge en halvtime etter at den var satt? Var ikke noe problem da, siden den skulle tas kun morgen og kveld, men hvordan er det med lutinus? Kommer ikke på noen god unnskyldning for hvorfor jeg må legge meg nedpå en halvtime på jobb liksom

Har ikke lagt etter jeg har tatt lutinus, tok første før jeg gikk på jobb, andre når jeg kom hjem og siste før jeg la meg.

Husk truseinnlegg, lutinus er grisete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Noen her som kanskje kan hjelpe meg? Jeg skal sette ovitrelle sprøyten i kveld. Da jeg skal ha uttak til mandag. Hvilken dose er vanlig å sette? Hele? Eller samme dose som puregon? Ble veldig usikker nå..

Anonymous poster hash: af322...f24

Det står vel i papirene dine fra der du har behandling??? Jeg satte to ovitrelle på 200 eller 250 hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det står ikke hvor høy dose i papirene. Dumt at jeg hat glemt å spørre om dette tidligere, men mener at jeg skal ta hele dosen på 250. Håper ikke jeg gjør noe feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :) Jeg har også endometriose, og har "alltid" hatt det. Har vært uten prevensjon i ca 11 år og aldri blitt gravid, men har fått to fine barn via ivf :)

Vet ikke så mye om sjansene mtp eggkvalitet, men har selv fått

negative forsøk med gode egg, og vet om mange som har lykkes med mindre gode. Så er bare å krysse fingrene og håpe :) når har du testdag?

Tusen takk!😊 Godt å høre!👍🏻☺️ Ja, jeg får bare gjøre det!😉✌🏻️ Hvis jeg ikke får mensen rundt 9 juni, skal jeg ta en test 16 juni!😊 Det var iallefall det jeg fikk beskjed om, men jeg får se om jeg klarer å vente 3uker!! 😁😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!😊 Godt å høre!👍🏻☺️ Ja, jeg får bare gjøre det!😉✌🏻️ Hvis jeg ikke får mensen rundt 9 juni, skal jeg ta en test 16 juni!😊 Det var iallefall det jeg fikk beskjed om, men jeg får se om jeg klarer å vente 3uker!! 😁😄

Hadde aldri klart å venta så lenge, du skal få et pålitelig resultat etter 14 dager og :) spennende tider, masse lykke til :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri klart å venta så lenge, du skal få et pålitelig resultat etter 14 dager og :) spennende tider, masse lykke til :):)

Ja, det blir nok en test om +/- 10 dager! ☺️ Tusen takk!☺️💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare to dager siden jeg satt inn, men nå har jeg så fryktelig vondt i livmora.. Elle jeg trur det er livmora 😂 Hahah.. 😂 Det er helt nede i "magen".. Det nesten litt som menssmerter.. Jeg kan vel ikke "miste" så tidlig? Elle kan det ha noe med endometriosa, QBee?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg gått på på synarela nesesprayen i ukes tid. Føler meg skikkelig sliten. Jeg har gått i joggedress i 3 dager og nesten ikke giddet å gå ut av huset. vondt i hodet, humørsvingninger, går sulten hele tiden og veldig uren hud :frown:

Er det normalt å bli sliten og veldig trøtt av sprayen ?

Er det verre bivirkninger på sprøytene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått på på synarela nesesprayen i ukes tid. Føler meg skikkelig sliten. Jeg har gått i joggedress i 3 dager og nesten ikke giddet å gå ut av huset. vondt i hodet, humørsvingninger, går sulten hele tiden og veldig uren hud :frown:

Det blir bedre på sprøyter, når kroppen får litt hormoner tilbake. Det er normalt å bli trett på spray. Jeg sov mer, sluttet å trene, og manglet energi på fritiden. Det gikk helt inn jobb, handle, lage mat og slappe av. Heldigvis er den en kort periode og mye spennende som ligger foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ikke :( .....Så nå er det utredning for habituell abort. De lurer litt på om jeg må gå på blodfortynnende medisiner under graviditet siden jeg mistet U13 omtrent samtidig som jeg sluttet på de blodfortynnende jeg fikk pga overstimulering, og at begge eggene som festet seg disse to siste gangene forsvant omtrent samtidig rett før/etter U5 Var noe med mistanke om bittesmå blodpropper i livmora som hindret egget i å utvikle seg eller noe. Vet mer etter utredning.

Men uansett mens det holder på så skal jeg starte på nytt forsøk, så da blir det nesespray igjen fra Juli. Oh joy.......DET gleder mannen min seg til :fnise:

Utrolig fortvilende å ha holdt på så lenge, 3 året nå....Kjenner jeg begynner å bli bitter å hadde lyst til å klappe til en dame på butikken i dag som klaget over at hun hadde prøvd i 6 mnd liksom..Gah!

Så utrolig kjipt med spottingen Biloba. Krysser fingrene hard for deg! Det er jo ganske vanlig å blø litt, så det er stor sannsynlighet for at det går bra!

Så fryktelig trist Suss81:klem: Forstår godt at du er bitter, og at du reagerer på sånne folk. Det er helt naturlig. Brukt tiden på deg selv og dere, så krysser jeg alt jeg har på at det skal gå neste gang :hjerte:

Jo, jeg har sett et bankende hjerte!!!! gyn på volvat kunne ikke forståhvordan overlegen i går kunne unngå å se det! Brukte fargeindikator også , helt tydelig liv ja. Og var 2,1 cm. I går var det 1,4, så vet ikke helt hva den som skremte livet av meg i går har drevet med. Så glad for at jeg bestilte time på volvat og fikk denne beskjeden før helga ❤️❤️.

Men eggstokkene er jo fortsatt 10 cm , men han på volvat ville at jeg heller skulle vente et par uker før neste ul så lenge jeg ikke plutselig blir veldig mye dårligere. Pluss begynne prøve på gå tur osv . Ah så glad

:strix: Så bra at du fikk se ett bankende hjerte Jente 82 :) Og ganske utrolig at den andre legen kan ha gjort en så dårlig jobb!

Krysser fingrene for deg Prøverør88! :nigo:

Jeg får flere og flere symptomer, men er redd for at det ikke skal gå bra. Når flere av dere har hatt mange forsøk og fortsatt ikke lyktes, så virker den nesten for godt til å være sant at vi skulle klare det på første. Gleder meg til UL 18.06 er overstått, da håper jeg det blir litt mer sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fryktelig trist Suss81:klem: Forstår godt at du er bitter, og at du reagerer på sånne folk. Det er helt naturlig. Brukt tiden på deg selv og dere, så krysser jeg alt jeg har på at det skal gå neste gang :hjerte:

:strix: Så bra at du fikk se ett bankende hjerte Jente 82 :) Og ganske utrolig at den andre legen kan ha gjort en så dårlig jobb!

Jeg får flere og flere symptomer, men er redd for at det ikke skal gå bra. Når flere av dere har hatt mange forsøk og fortsatt ikke lyktes, så virker den nesten for godt til å være sant at vi skulle klare det på første. Gleder meg til UL 18.06 er overstått, da håper jeg det blir litt mer sikkert.

Tusen takk, Poppsilopp!☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo endel som får det til på 1. Ivf også 😊 man hører bare ikke om alle ☺️😉 kjenner flere som har fått barn og søsken til barnet på 1.ivf 👍👍 og ja, man kan lure på hva i alle dager fem overlegen så på hos meg 👊 men nå er jeg 9 fullgåtte uker i dag og fornøyd igjen . Hvor langt er du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig trøtt av synarela, men ble verre etter start på gonal . Ble endel kvalm og gen dårligere form da. Men skjønte på St Olav at det var mer uvanlig å bli dårlig av sprøytene enn av sprayen . Meen... Ingen er like . Heldigvis 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare to dager siden jeg satt inn, men nå har jeg så fryktelig vondt i livmora.. Elle jeg trur det er livmora 😂 Hahah.. 😂 Det er helt nede i "magen".. Det nesten litt som menssmerter.. Jeg kan vel ikke "miste" så tidlig? Elle kan det ha noe med endometriosa, QBee?

Jeg har murringer som jeg har knyttet til endoen, men i denne prosessen kan jo det bety hva som helst egentlig :) har hatt spesielt mye murringer de gangene jeg har vært gravid, men kanskje ikke etter to dager, husker ikke helt ;)

Da var første lutinusen satt 👍 er man nødt for å bruke den applikatoren eller? Syntes det var litt knotete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...