Gå til innhold

Prøverør 2015

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

fikk inn 1 egg, de to andre døde. ironisk nok så var det egget som overlevde og utviklet seg til blastocyst det som var igjen fra forrige runde! Så nå er det bare å krysse fingre (igjen) for at det sitter denne gangen :)

Så bra med ett inn da. Krysser fingrene igjen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av 14 egg var 7 gode nok til å bli befruktet med ICSI, og av dem ble alle 7 befruktet. Så da blir det innsett av ett i morgen. :)

Oj, gratulerer Idja! For et godt resultat :) Krysser fingrene for deg i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere noe svar på dette ang. "hard trening" ? Jeg er en treningsnarkoman, og kan vel si at det er mye av grunnen til at vi blir prøvere nå. Jeg mistet jo mensen min pga hard diett, konkurranse i fitness og mye styrketrening. Fikk oppstart av menopur (over lengre tid) før eggløsningsspøryte, vi prøvde å bli gravide selv først, uten hell. Fikk dog "mens" (eller hva man skal kalle en to dagers blødning) for første gang på 13 mnd. Nå har jeg gått på primolut i 5 dager, skal vente 5 dager for å se om jeg får blødning, for å starte med 150ie menopur før GU, og evt et uttak og innsett.
Jeg har også derfor spørsmål om noen har vært i noenlunde sammen situasjon? Og er det mange som har oppnådd graviditet etter første IVF-forsøk? Vi er spente, og jeg kjenner denne perioden tærer mye på meg. Psykisk blir jeg lei meg/sliten av alle disse hormonene, oppblåst og vonde eggstokker - men alikevell.. glad for at vi får hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere noe svar på dette ang. "hard trening" ? Jeg er en treningsnarkoman, og kan vel si at det er mye av grunnen til at vi blir prøvere nå. Jeg mistet jo mensen min pga hard diett, konkurranse i fitness og mye styrketrening. Fikk oppstart av menopur (over lengre tid) før eggløsningsspøryte, vi prøvde å bli gravide selv først, uten hell. Fikk dog "mens" (eller hva man skal kalle en to dagers blødning) for første gang på 13 mnd. Nå har jeg gått på primolut i 5 dager, skal vente 5 dager for å se om jeg får blødning, for å starte med 150ie menopur før GU, og evt et uttak og innsett.
Jeg har også derfor spørsmål om noen har vært i noenlunde sammen situasjon? Og er det mange som har oppnådd graviditet etter første IVF-forsøk? Vi er spente, og jeg kjenner denne perioden tærer mye på meg. Psykisk blir jeg lei meg/sliten av alle disse hormonene, oppblåst og vonde eggstokker - men alikevell.. glad for at vi får hjelp :)

Hadde innsett i dag, og siden jeg er overstimulert har jeg ffullt treningsforbud nå. :( men jeg er så oppblåst aat jeg så vidt greier å gå. 

På det generelle infoskrivet jeg fikk stod det derimot store man skal holde seg i normal aktivitet, inkludert trening. 

Jada, det finnes mange som lykkes på første forsøk. De som lykkes raskt forsvinner jo gjerne raskt ut fra denne tråden, så de er ikke like "synlige". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde innsett i dag, og siden jeg er overstimulert har jeg ffullt treningsforbud nå. :( men jeg er så oppblåst aat jeg så vidt greier å gå. 

På det generelle infoskrivet jeg fikk stod det derimot store man skal holde seg i normal aktivitet, inkludert trening. 

Jada, det finnes mange som lykkes på første forsøk. De som lykkes raskt forsvinner jo gjerne raskt ut fra denne tråden, så de er ikke like "synlige". 

jeg er gravid i uke 33 etter 1 ivf forsøk nå:) hadde forøvrig treningsforbud i ca 4 mnd etter innsett,hadde enorme eggstokker :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er gravid i uke 33 etter 1 ivf forsøk nå:) hadde forøvrig treningsforbud i ca 4 mnd etter innsett,hadde enorme eggstokker :/ 

Kan de holde seg så store så lenge...?  :ohmy:jeg trodde (eller håpet...) de det ga seg så snart man sluttet på sprøytene... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med innsett. Lykke til :)
Det er forsåvidt sant.. de forsvinner sikkert raskere ut av tråden. Hell og lykke til oss fårn si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at noen lykkes på første forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lyktes også på første forsøk (men sniker i prøverørstråden fremdeles ;) ), resultatet er en baby på 4.5 måned :) 

Jeg var for øvrig også veldig opptatt av hvorvidt jeg fikk fortsette å trene, noe som i mitt tilfelle dreide seg om å løpe. Jeg fikk for øvrig beskjed om at jeg -kunne- trene som før; av de studiene som fantes på området konkluderte de aller fleste med at det ikke hadde noe å si for resultatet, mens et par sa det virket negativt og noen andre mente det virket positivt. Legen min rådet meg til å fortsette å trene, men ta det veldig piano den første uken etter innsett - mest for at jeg ikke skulle få skyldfølelse dersom det ikke gikk veien. Jeg gjorde som hun sa, og klarte meg greit den uken uten trening ;) Gikk turer i steden for. Trente deretter gjennom hele graviditeten uten problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de holde seg så store så lenge...?  :ohmy:jeg trodde (eller håpet...) de det ga seg så snart man sluttet på sprøytene... 

jeg fikk ohss så ble ekstremt oppblåst med kjempe Eggstokker fra ca 1 uke etter innsett. Pga graviditeten gikk de ikke ned igjen før etter lang tid.... Hormonene bidrar ikke akkurat positivt på ohss;) men jeg var så fornøyd med graviditeten,så det gikk bra;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lyktes også på første forsøk (men sniker i prøverørstråden fremdeles ;) ), resultatet er en baby på 4.5 måned :) 

Jeg var for øvrig også veldig opptatt av hvorvidt jeg fikk fortsette å trene, noe som i mitt tilfelle dreide seg om å løpe. Jeg fikk for øvrig beskjed om at jeg -kunne- trene som før; av de studiene som fantes på området konkluderte de aller fleste med at det ikke hadde noe å si for resultatet, mens et par sa det virket negativt og noen andre mente det virket positivt. Legen min rådet meg til å fortsette å trene, men ta det veldig piano den første uken etter innsett - mest for at jeg ikke skulle få skyldfølelse dersom det ikke gikk veien. Jeg gjorde som hun sa, og klarte meg greit den uken uten trening ;) Gikk turer i steden for. Trente deretter gjennom hele graviditeten uten problem!

Så godt å lese. Hjelper litt på å lese solskinnshistorier av og til også :) jeg kommer nok til å ta det rolig i rugeperioden / akkurat etter innsett, for å iallefall ikke fraskyve meg noe pga trening. Så får kroppen gjøre det den må for å holde på egget. Tror man har igjen mye både under svangerskapet, fødsel og etterpå hvis man trener jevnt, så det håper jeg at jeg kan fortsette med om vi lykkes med å bli gravide :) Greier nesten ikke vente til vi skal ha innsett osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg blitt ruger på to embryo! Er frys/tin forsøk. 

Innsett gikk greit, var litt vondt da de måtte bruke tang for å rette opp i livmora. 

Er det noen her som har gått gjennom frys forsøk, brukte dere lutinus 100mg eller lutinus 200 mg eller crinone? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ser det ut til at syklus et på vei til normalen igjen. Etter sa ikke september har jeg hatt blødninger hele veien. Passe lei kan man si :filer: Nå blir det prøving på "gamlemåten" i november før fryseforsøk i desember. Kan jo håpe på en fin juleoverraskelse:) Er glad for en periode uten medisiner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Positiv test på femte dagen og testdag i morgen :) Så nå jubler jeg bittelitt! Håper egget klorer seg fast denne gangen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Positiv test på femte dagen og testdag i morgen :) Så nå jubler jeg bittelitt! Håper egget klorer seg fast denne gangen! 

Hurra! HHåper denne sitter! 

Positiv test her også, testdag på onsdag. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! HHåper denne sitter! 

Positiv test her også, testdag på onsdag. :) 

yay! Så morro! Krysser fingrene superhardt for oss begge :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...