Gå til innhold

Prøverør 2015

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var leit, maxi. Men heldigvis har du frys! Lykke til med det :hug:

Satser på at dei to vi har på frys overlever :-) hvordan går det med deg? Skal dere ha flere forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontrollen i går gikk greit nok. Det var veldig vondt, så nå gruer jeg meg veldig til egguttak :/

Økte dosen fra 100 til 150, og skal på ny kontroll på mandag. De satset på egguttak på onsdag.. 

- S

Anonymous poster hash: aaa8f...bb3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollen i går gikk greit nok. Det var veldig vondt, så nå gruer jeg meg veldig til egguttak :/

Økte dosen fra 100 til 150, og skal på ny kontroll på mandag. De satset på egguttak på onsdag..

- S

Hva var vondt på kontrollen?

Jeg grudde meg veldig veldig veldig mye til egguttak, var omtrent det eneste jeg kunne tenke på. Men det gikk veldig greit altså! Var faktisk mer ubehagelig enn vondt. For meg dersom jeg skal samenligne med annen type "smerte" så vil jeg si blodprøve. Når de stikker for å ta blodprøve, det var slik det kjentes. Det kommer til å gå veldig bra! Du må tenke på hvorfor du gjør det. Jeg kommer ikke til å gru meg neste gang jeg må på egguttak.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Blodprøven var negativ som forventa. Da blir det frys forsøk neste.. Planlagt innsett uke 47... Litt trist, men visste jo at det ikke er lett å få det til på første forsøk.

:( Kjedelig med negativ blodprøve... Satser på at frys er det som skal til for dere! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at dei to vi har på frys overlever :-) hvordan går det med deg? Skal dere ha flere forsøk?

Krysser fingrene for det! Vi ønsker å bruke de resterende 2 forsøkene våre. Klinikken har ikke kontaktet oss ennå, skal oppdatere når jeg hører fra dem. Det blir nok etter jul engang, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var vondt på kontrollen?

Jeg grudde meg veldig veldig veldig mye til egguttak, var omtrent det eneste jeg kunne tenke på. Men det gikk veldig greit altså! Var faktisk mer ubehagelig enn vondt. For meg dersom jeg skal samenligne med annen type "smerte" så vil jeg si blodprøve. Når de stikker for å ta blodprøve, det var slik det kjentes. Det kommer til å gå veldig bra! Du må tenke på hvorfor du gjør det. Jeg kommer ikke til å gru meg neste gang jeg må på egguttak.

Lykke til!

Selve ulyralyden var vondt, i tillegg måtte de klemme på magen min for å finne venstre eggstokk. Jeg har ganske vondt i eggstokkene pga endoen, og det er jo bare verre nå med sprøytene.

Jeg holder nok ut, er jo forhåpentligvis bare noen få dager igjen med sprøyter :)

Jeg håper det går like fint for meg som med deg da, for det hørtes jo ikke så ille ut.

Jeg fikk beroligende og ekstra smertestillende med meg fra sykehuset så jeg krysser fingrene for at det er bra nok!

Tusen takk!

-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært og målt hcg hos legen "for sikkerhets skyld ". Greit å dobbeltsjekke siden jeg har hatt blødninger ved flere anledninger. Håper syklus kommer fort i gjenge slik at vi kan komme i gang med fryseforsøk. Er sliten merker jeg. Medisiner, negative tester, halvpositive tester, blødninger, magesmerter, positiv test og flere blødninger og magesmerter har gjort sitt. I tillegg til dødsfall i familien. Glad for fridag i morgen. Sterkt behov for en timeout😩

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollen idag gikk mye bedre og jeg hadde store nok follikler så egguttak er planlagt onsdag! 

- S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Nytt spørsmål fra meg: Er blødningsdag og menstruasjonsdag det samme? Altså, jeg har fått beskjed om å begynne med Gonal F på andre blødningsdag, men jeg spotter ofte en dag (eller 3...) før jeg får frisk blødning (og første dag med frisk blødning = 1. menstruasjonsdag). Regnes en dag med spotting som blødningsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Krysser fingrene for det! Vi ønsker å bruke de resterende 2 forsøkene våre. Klinikken har ikke kontaktet oss ennå, skal oppdatere når jeg hører fra dem. Det blir nok etter jul engang, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet.

Hvorfor blir det ikke er før etter jul? Er det fordi Ting Tar Tid i det offentlige, eller er det bare praktiske årsaker? Heldigvis pleier tiden før jul å gå fort unna, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt spørsmål fra meg: Er blødningsdag og menstruasjonsdag det samme? Altså, jeg har fått beskjed om å begynne med Gonal F på andre blødningsdag, men jeg spotter ofte en dag (eller 3...) før jeg får frisk blødning (og første dag med frisk blødning = 1. menstruasjonsdag). Regnes en dag med spotting som blødningsdag?

1. blødningsdag er nok den dagen du får friskt blod, dersom du er usikker ville jeg tatt en telefon til klinikken. Er så dumt å være usikker i denne prosessen, best å ta en telefon og heller være på den sikre siden. Men er rimelig sikker at 1. blødningsdag er dagen du får firskt blod.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

1. blødningsdag er nok den dagen du får friskt blod, dersom du er usikker ville jeg tatt en telefon til klinikken. Er så dumt å være usikker i denne prosessen, best å ta en telefon og heller være på den sikre siden. Men er rimelig sikker at 1. blødningsdag er dagen du får firskt blod.

Lykke til :-)

Ja jeg kommer nok til å ringe og dobbeltsjekke så snart jeg får en eller annen form for blødning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Ja jeg kommer nok til å ringe og dobbeltsjekke så snart jeg får en eller annen form for blødning. :)

Jeg er også ganske sikker på at det er den dagen du får friskt blod som regnes som første blødningsdag, men er enig med deg i at det er greit å ta en telefon. Det er så mange spørsmål som dukker opp i denne prosessen, og jeg har flere ganger spurt (og følt meg litt dum) :ler: Har alltid blitt møtt på en god måte da, med forståelse for at det blir mange spørsmål og bekymringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Kontrollen idag gikk mye bedre og jeg hadde store nok follikler så egguttak er planlagt onsdag!

- S

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Rugedag 5 her, og en uke til blodprøven skal tas. Kjenner jeg gruer meg veldig, med de åtte foregående blodprøvene har det betydd slutten på drømmen, og det er veldig vanskelig å se for seg at det kan komme et annet svar enn "Den er dessverre negativ" :sjenert: Jeg håper pessimisten i hodet mitt blir motbevist!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Rugedag 5 her, og en uke til blodprøven skal tas. Kjenner jeg gruer meg veldig, med de åtte foregående blodprøvene har det betydd slutten på drømmen, og det er veldig vanskelig å se for seg at det kan komme et annet svar enn "Den er dessverre negativ" :sjenert: Jeg håper pessimisten i hodet mitt blir motbevist!!

Har dere hatt så mange forsøk? Krysser alt for at pessimisten tar feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff rugetiden er så lang og dagene går så treigt! Håper du får et positivt svar. Kjenner meg veldig igjen i tankegangen din. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Har dere hatt så mange forsøk? Krysser alt for at pessimisten tar feil!

Dette er vårt tiende forsøk totalt ja. De åtte første var inseminasjoner, ett avbrutt på grunn av overstimulering og sju som resulterte i negativ test. Dette var i perioden oktober 2013 til påske i år. Så gikk vi over til IVF og hadde ferskforsøk i slutten av juni, før frys nå. Så det er kanskje ikke så rart at jeg frykter den negative testen. Men klarer jo ikke å gi opp heller, så det er jo fortsatt håp der inne. Er bare så redd for å skuffe meg selv og kjære igjen med nok en negativ test om en uke... :sukk: Tusen takk for kryssing! :)

Uff rugetiden er så lang og dagene går så treigt! Håper du får et positivt svar. Kjenner meg veldig igjen i tankegangen din. Lykke til.

Ja, den er lang, og samtidig så er det jo litt sånn at jeg håper at testdagen ikke kommer så jeg slipper å bli skuffet :rolleyes: Jeg håper også på et positivt svar, selv om frykten er stor for å mislykkes igjen. Tusen takk for gode tanker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Dette er vårt tiende forsøk totalt ja. De åtte første var inseminasjoner, ett avbrutt på grunn av overstimulering og sju som resulterte i negativ test. Dette var i perioden oktober 2013 til påske i år. Så gikk vi over til IVF og hadde ferskforsøk i slutten av juni, før frys nå. Så det er kanskje ikke så rart at jeg frykter den negative testen. Men klarer jo ikke å gi opp heller, så det er jo fortsatt håp der inne. Er bare så redd for å skuffe meg selv og kjære igjen med nok en negativ test om en uke... :sukk: Tusen takk for kryssing! :)

Ja, den er lang, og samtidig så er det jo litt sånn at jeg håper at testdagen ikke kommer så jeg slipper å bli skuffet :rolleyes: Jeg håper også på et positivt svar, selv om frykten er stor for å mislykkes igjen. Tusen takk for gode tanker! :)

Ja ok. Forhåpentligvis vil ivf være det som skal til for å lykkes! Lykke, lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...