Gå til innhold

Prøverør 2015

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig med mitt første og mislykkede forsøk, men hvor mange forsøk får jeg ? Har jeg misforstått eller det sånn att man bare får 3 forsøk ? Eller var det kanskje sånn at man får så mange forsøk man vill men at man har rett til tre barn ? Husker ikke helt hvordan det var.

Endret av malla1992
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ferdig med mitt første og mislykkede forsøk, men hvor mange forsøk får jeg ? Har jeg misforstått eller det sånn att man bare får 3 forsøk ? Eller var det kanskje sånn at man får så mange forsøk man vill men at man har rett til tre barn ? Husker ikke helt hvordan det var.

Man får dekket tre forsøk, etter det må dere betale selv.

Anonymous poster hash: c99ec...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får 3 fullførte ivf i det offentlige pluss innsett av evt fryseegg. Ivf som ikke gir innsett, regnes som avbrutt og teller ikke. Det går an å bli avsluttet før, men da er det fordi saken blir vurdert som nytteløs, ikke noe som gjøres ofte. Vi er jo alle i gamet fordi vi er litt vanskelige.

Etter 3 fulle forsøk vil dere kunne kjøpe videre forsøk i det private. Det er kostbart, man har da også brukt opp kvoten på sponsede hormoner.

Hvis dere får barn, får dere inntil 3 nye ivf til å lage et søsken i det offentlige, med dagens regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Det var synd, Neferet... Sånn var det for meg for ett år og nesten 2 uker siden også. Men nå har vi rundet 14 uker, og det hadde kanskje gått enda fortere om det ikke hadde vært for operasjonen min. Gode ting kan være rett rundt hjørnet, og det skal gå:-)

Nå er det å la følelsene komme for at det ikke ble denne gangen, og samle krefter til neste gang. Jeg syntes det var godt å gå ut i ferie og reise bort og ha det fint sammen som kjærester. Skuffelsen ble også lettere da mensen kom og hormonene falt på plass igjen.

Ja, det er godt det fortsatt er håp i eggene på frys, det gjør jo veien videre litt lettere ihvertfall. Og vi skal også på ferie før fryseforsøk, så det kjenner jeg at jeg gleder meg til, selv om det er noen uker fram i tid. Litt av en reise dette her altså, bra å høre at det ser ut til å gå veien for dere nå! :)

off så trist :( føler med deg ja... 

Har dere prøvd mange ganger heller?

:blomst:

Tusen takk! :) Dette var totalt sett forsøk nummer ni for oss, så det kjennes jo ut som det aldri skal ta slutt når det kommer negativt svar nok en gang. Vi har hatt et avbrutt inseminasjonsforsøk og sju negative inseminasjoner siden oktober/november 2013 før vi startet opp med første IVF nå i mai. Det er vel etterhvert bare å krumme nakken og fortsette, når vi bare har fått litt tid til å bearbeide dette.

Kjedelig, slike beskjeder er aldri kjekt.

Nei, og denne gangen hadde jeg virkelig begynt å tro på det også! :sukk:

Så trist Neferet! :( Sender deg en god klem :hjerte:

La deg få tid til å sørge og være lei deg. Spis det du vil, og drikk den vinen du vil. Det har du fortjent nå :klem:

Tusen takk! :) Erfaringsmessig blir det tungt noen dager nå, før man nullstiller seg og begynner å forberede seg mentalt på ny runde.

Så trist ta vare på deg selv

Det skal jeg gjøre! Du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

I dag fikk vi endelig brev fra Ullevål, jeg trodde det skulle stå at vi skulle nå få time innen november ( står 15 uker på fritt sykehusvalg) men der sto det at vi skulle få time innen JUNI 2016!!  :sjokkert: Det synes jeg var vel lenge til...  skal ringe i morgen tidlig og høre om det er det som står på nette som stemmer eller brevet...

Nå i august er det 1 år siden vi begynnte utreding, og tanken på å vente ennå ett år.. off nei det går ikke.... Lov å håpe at det skjer noe i mellom tiden da! Er jo ikke noe feil med oss men....

Kansje det bare er ett standar brev de sender ut??

Håper det går bra med deg Neferet :blomst:

Endret av Tianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk vi endelig brev fra Ullevål, jeg trodde det skulle stå at vi skulle nå få time innen november ( står 15 uker på fritt sykehusvalg) men der sto det at vi skulle få time innen JUNI 2016!! :sjokkert: Det synes jeg var vel lenge til... skal ringe i morgen tidlig og høre om det er det som står på nette som stemmer eller brevet...

Nå i august er det 1 år siden vi begynnte utreding, og tanken på å vente ennå ett år.. off nei det går ikke.... Lov å håpe at det skjer noe i mellom tiden da! Er jo ikke noe feil med oss men....

Ventetiden vår var lengre enn det sto på nett. Henvisning sendt juni og vi fikk time mai året etter. Ennå ikke kommet inn til behandling.

Anonymous poster hash: aaa8f...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi var på forsamtale så sa de at jeg skulle ringe i juli/august når jeg fikk mensen. Hvordan gjør jeg det? :P "hei. Jeg heter petra og jeg har mensen" ?

Ooog, skal jeg ringe nå i juli om 2 dager eller vente til august?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

I dag fikk vi endelig brev fra Ullevål, jeg trodde det skulle stå at vi skulle nå få time innen november ( står 15 uker på fritt sykehusvalg) men der sto det at vi skulle få time innen JUNI 2016!!  :sjokkert: Det synes jeg var vel lenge til...  skal ringe i morgen tidlig og høre om det er det som står på nette som stemmer eller brevet...

Så kjedelig med lang ventetid...! :sukk: Det er en evig tålmodighetsprøve dette altså. Vi ble henvist i juni/juli 2012 og hadde første inseminasjon oktober/november 2013. Riktignok ble det litt ekstra venting fordi jeg ikke fikk beskjed om at jeg måtte ringe selv for å avtale HSG-røntgen, legen jeg snakket med sa jeg ville få innkalling i posten. Var litt for tålmodig før jeg etterlyste den. Og for oss handlet det jo også om å vente på ledig donor.

Det går bra med meg altså, tusen takk :) Har begynt å riste av meg det verste av blues'en som alltid følger et negativt forsøk, og prøver å se fram til USAtur og fryseforsøk i september. Har fått informasjonsbrosjyre og resept på progynova, så da er det bare å prøve å tenke på noe annet og bygge opp styrke til en ny runde, kanskje nr 10 er lykketallet? :fnise:

Når vi var på forsamtale så sa de at jeg skulle ringe i juli/august når jeg fikk mensen. Hvordan gjør jeg det? :P "hei. Jeg heter petra og jeg har mensen" ?

:ler: Ja, omtrent sånn. Eventuelt si at du har avtale om oppstart i juli/august mellom at du oppgir navnet ditt og hvilken dag du fikk mensen ;) Hvis klinikken du hører til ikke er sommerstengt, er det bare å ringe nå i juli tenker jeg da! :jepp: Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventetiden vår var lengre enn det sto på nett. Henvisning sendt juni og vi fikk time mai året etter. Ennå ikke kommet inn til behandling.

Anonymous poster hash: aaa8f...bb3

æsj så kjedelig!!

Men jeg ringte i går, og fikk vite da at det var bare ett standar brev og om ca 3 mnd skal vi få første time!!! :) så litt letta og nervøs nå ;)

Så kjedelig med lang ventetid...! :sukk: Det er en evig tålmodighetsprøve dette altså. Vi ble henvist i juni/juli 2012 og hadde første inseminasjon oktober/november 2013. Riktignok ble det litt ekstra venting fordi jeg ikke fikk beskjed om at jeg måtte ringe selv for å avtale HSG-røntgen, legen jeg snakket med sa jeg ville få innkalling i posten. Var litt for tålmodig før jeg etterlyste den. Og for oss handlet det jo også om å vente på ledig donor.

Det går bra med meg altså, tusen takk :) Har begynt å riste av meg det verste av blues'en som alltid følger et negativt forsøk, og prøver å se fram til USAtur og fryseforsøk i september. Har fått informasjonsbrosjyre og resept på progynova, så da er det bare å prøve å tenke på noe annet og bygge opp styrke til en ny runde, kanskje nr 10 er lykketallet? :fnise:

:ler: Ja, omtrent sånn. Eventuelt si at du har avtale om oppstart i juli/august mellom at du oppgir navnet ditt og hvilken dag du fikk mensen ;) Hvis klinikken du hører til ikke er sommerstengt, er det bare å ringe nå i juli tenker jeg da! :jepp: Lykke til!

vi trenger jo ikke å vente på noe, alle prøver er tatt av oss begge og operasjon, så er jo "bare" å begynne...

Så bra! :) Da håper vi nr ti er det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahah, husker ikke ordrett hva jeg sa, men jeg og syns det var litt kleint ;-) "hei, jeg skulle ringe inn mensen min jeg..." Heldigvis så tok de fort styring, og bare ba om personnummer og første blødningsdag :-) Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) ja,du ringer og sier at du skal ringe inn mensen :) ikke noe stress det. Masse lykke til!! Det vil jo si at du straks skal i gang med medisiner det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av hormoner!stakkars mannen min, godt han er en tålmodig fyr...Hvordan går det med dere andre her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av hormoner!stakkars mannen min, godt han er en tålmodig fyr...Hvordan går det med dere andre her inne?

Er 17+0 i dag,oul om 1 uke 👍 gleder meg,vært endel bekymret og vil nå kjenne liv! Lykke til med hormonene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Huff, det er ikke greit med disse hormonene altså. Jeg syntes det gikk bedre enn fryktet, men så hadde jeg jo også sett for meg fullstendig mayhem fra første dag med tanke på hvordan jeg har vært på tilsatte hormoner før :ler: I og med at første forsøk resulterte i negativ test er det pause her fram til fryseforsøk i september for min del. Masse lykke til! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at må ha ett ganske sterkt forhold da man skal igjen noe sånn ja, for jeg er da sikkelig hormonell før jeg i det hele tatt har begynnt :P så ja, stakkars mann!! ;)

Her venter vi på innkallingen ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er ikke greit med disse hormonene altså. Jeg syntes det gikk bedre enn fryktet, men så hadde jeg jo også sett for meg fullstendig mayhem fra første dag med tanke på hvordan jeg har vært på tilsatte hormoner før :ler: I og med at første forsøk resulterte i negativ test er det pause her fram til fryseforsøk i september for min del. Masse lykke til! :duskedame:

Sånn personlig synes jeg ikke at jeg reagerer psykisk på hormonene i det hele tatt faktisk. Ingen tårer eller store utbrudd,var kanskje litt mer hissig innimellom. Synes synd på de som blir helt i ubalanse av det :( må være forferdelig tungt! Håper dere lykkes på fryseforsøket deres!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet

Sånn personlig synes jeg ikke at jeg reagerer psykisk på hormonene i det hele tatt faktisk. Ingen tårer eller store utbrudd,var kanskje litt mer hissig innimellom. Synes synd på de som blir helt i ubalanse av det :( må være forferdelig tungt! Håper dere lykkes på fryseforsøket deres!!

Ja, jeg var også forberedt på tårer og store utbrudd, men var ikke så aller verst. Da jeg gikk på p-piller en periode på grunn av uregelmessige blødninger var jeg et raserimonster uten like, kjære snakker om det fortsatt :fnise: Så vi stålsatte oss da behandlingen startet, men så gikk det ganske bra! Har hørt at det kan være forskjell fra forsøk til forsøk, men enn så lenge har det vært levelig :)

Tusen takk for lykkeønskninger! Og lykke til deg på OUL, det må være stas at ukene tikker oppover, selv om det aldri blir helt slutt på bekymringene :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 17+0 i dag,oul om 1 uke 👍 gleder meg,vært endel bekymret og vil nå kjenne liv! Lykke til med hormonene :)

Så gøy! Da går det riktige veien :)

Anonymous poster hash: cca2f...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Da går det riktige veien :)

Anonymous poster hash: cca2f...dba

Å det var meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Blir nok en liten eskimo snart :)

Jeg hadde det veldig enkelt med hormonene første gangen (mannen min er forøvrig uenig), men denne gangen...huff...jeg blir fullstendig rasende på bagateller, sånn typ grise med vann, å begynner gjerne å grine av at jeg ikke får til ting perfekt første forsøk, å gråter gjerne en skvett fordi jeg er trøtt :P fullstendig loonytoon altså. Prøver å ta meg sammen så godt jeg kan, men litt usikker på om mannen min synes jeg er like flink som jeg synes. Heldigvis er han fullstendig fantastisk så han overser glatt min irrasjonelle oppførsel. Satser på at det går vår vei denne gangen så mannen min slipper en tredje runde med dette. I mitt tilfelle eskalerer det tydeligvis for hver gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...