Gå til innhold

Ønsker ikke besøk av stemor etter fødsel.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tviler på at du har kommunisert tydelig nok at du ikke ville at hun skulle være med. Hvis du sa at det var det du tenkte, så tenkte vel hun også at det kunne være hyggelig å hjelpe mennene litt. Anonymous poster hash: f6691...8cd

Det kan godt hende. Jeg ble bare så paff da hun kom den dagen vi skulle flytte. Jeg hadde jo andre planwr og hun har hatt helseplager som gjør at hun ikke kan ta tunge løft. Tenkte det da var greit hun ble hjemme :)

Anonymous poster hash: 391a3...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som om de fleste som har svart negativt her ikke har født et barn selv. Det er utrolig slitsomt den første tiden med nytt barn og man er full av hormoner og ekstra sårbar i noen uker etterpå (slik var jeg hvertfall selv). Forstår godt at du ikke vil ha besøk av kjæresten til din far de første ukene som nybakt mor. Jeg ville heller ikke hatt besøk av andre en mine aller nærmeste (sviger)mor, (sviger)far, søsken) Hvertfall ikke når TS beskriver denne dama som kranglete og inpåsliten. Det er det siste man trenger i barseltiden, det er du som nybakt mamma som bestemmer hvem som skal besøke dere og når! Syns ikke TS er urimelig eller lite inkluderende i det heletatt, å ønske å tilbringe tid med sin far alene er da helt normalt og rimelig, hvertfall i en sitasjon som er ekstra sårbar og kanskje ikke helt seg selv den første tiden.

Stå på ditt TS her burde du gjøre det som er best for deg og rett og slett drite i hva alle andre syns!

Anonymous poster hash: fd316...6de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke bedt de om ikke å ta de med, det var de som tok opp tema og tenkte det var best sånn :) da blir det rart om hun kommer uansett føler jeg da. Ønsker ikke forskjellsbehandling! For meg kunne alle ha komme hadde vi hatt plass og kapasitet til det, ,men jeg vet og at det kan være greit å ha ro irundt den nye familien til å begynne med :)

Anonymous poster hash: 391a3...1a2

Jeg synes det høres ut som om du skrøner litt her. Er disse barselbesøkene planlagt ned til minste detalj av de andre besteforeldrene uavhengig av hverandre, og faren din er den eneste som ønsker å ha med partner?

Anonymous poster hash: b8134...526

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som om du skrøner litt her. Er disse barselbesøkene planlagt ned til minste detalj av de andre besteforeldrene uavhengig av hverandre, og faren din er den eneste som ønsker å ha med partner? Anonymous poster hash: b8134...526

Dette har de andre besteforeldrene sagt uavhengig av hverandre. Tror ikke de har planlagt noe egentlig, men jeg vet at min far ikke tør nekte partneren sin å bli med. Jeg synest det hørtes ut som en grei ide da jeg hørte det. Men hvem skal si at vi ønsker å ha det slik?

Anonymous poster hash: 391a3...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner bare at jeg blir litt...annoyed av alle disse smileys'ene du bruker. Er i alle innlegg jo

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du problemer med din stemor? Med mindre din mor og stemor ikke kommer overens, ser jeg ikke noen grunn til å ikke la henne være med. Jeg liker heller ikke min stemor, og det vet min far, men så lenge de er sammen, må jeg bare innfinne meg med det. Jeg er voksen og har eget barn, så man får bare bite tennene sammen.



Anonymous poster hash: a4334...4b0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har du problemer med din stemor? Med mindre din mor og stemor ikke kommer overens, ser jeg ikke noen grunn til å ikke la henne være med. Jeg liker heller ikke min stemor, og det vet min far, men så lenge de er sammen, må jeg bare innfinne meg med det. Jeg er voksen og har eget barn, så man får bare bite tennene sammen. Anonymous poster hash: a4334...4b0

Nå skal jo ingen andre ha med partnere så da må nok min far komme uten partner og..

Anonymous poster hash: 391a3...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare gi din far klar beskjed, da.

Si at det kun er biologiske foreldre som er velkommen innom på barsel.

Om han har et problem med det og ikke kan komme uten dama, så får han vente til du er klar for besøk av begge. Vanskeligere er det ikke.

At hans kjæreste skal dytte seg med over alt er hans problem!

Om dere ikke liker å ha henne med, så la være å be han!

Regner med at han legger sammen to og to etter hvert.

Saken her er at du må kommunisere tydelig og konkret, og ikke åpne for smutthull og missforståelser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

Jeg synes ikke det er noe rart om hun vil være med. Dersom det er slik at dere bor så langt fra hverandre at overnatting er nødvendig er det jo MASSE tid til overs utenom barselbesøket. Det er da helt naturlig at et par ønsker å reise bort og tilbringe tid sammen. Jeg ville iallefall sett på det som en fin anledning for en kjærestehelg på hotell istedenfor at en av partene skal tilbringe tid alene eller sammen med ex-partner.

Jeg synes du virker kjip og manipulerende i dim framgangsmåte her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk gravid og skulle føde var det sannelig ikke barselbesøk jeg gikk rudnt og planla! Grunnen: man kan ALDRI vite hvordan en fødsel blir, så og sitte å planlegge barseltreff på sykehuset som om det skulle vært et bursdagsselskap blir for dumt for meg. Dette er en ikke-problemstilling. Du vet ikke om du kommer ti å få en fødsel fra helvetem der du må sy hardangersøm og vil få store problemer med å bevege deg etterpå, eller at du må ha haste keisersnitt, eller det går rolig for seg slik de fleste håper på og mangfoldet opplever. Uansett så føler man seg ikke fresh etter en fødsel, man har kraftige etterier (som forøvrig jeg opplevde som verre en riene), du er sliten, trøtt, gjerne litt sting i underlivet, og for ikke snakke om renselsen, fysj! Det stinker. Nei, jeg ville ha fokusert på å ta det som det kommer og konsentrere deg om at du skal ha din mann med deg.



Anonymous poster hash: 240d7...261
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe rart om hun vil være med. Dersom det er slik at dere bor så langt fra hverandre at overnatting er nødvendig er det jo MASSE tid til overs utenom barselbesøket. Det er da helt naturlig at et par ønsker å reise bort og tilbringe tid sammen. Jeg ville iallefall sett på det som en fin anledning for en kjærestehelg på hotell istedenfor at en av partene skal tilbringe tid alene eller sammen med ex-partner.

Jeg synes du virker kjip og manipulerende i dim framgangsmåte her.

Nå virker jo ikke dette forholdet rosenrødt.

Anonymous poster hash: 391a3...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ha besøk kun av far og søsken da jeg fødte for 2 måneder siden.

Har du ikke andre ting å tenke på enn dette barselbesøket? Dessuten syns jeg også det er rart at besteforeldrene som er gift til og med, planlegger å ikke ha med seg ny partner. De har vel vært såpass lenge i livet til foreldre/svigerforeldre at de også ser på seg selv som besteforelder. For min del så virker det som du gjør dette for å straffe stemoren din på en måte. Du gnir det inn at hun ikke er en av familien. Skjerp deg

Anonymous poster hash: 60e15...577

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ha besøk kun av far og søsken da jeg fødte for 2 måneder siden.

Har du ikke andre ting å tenke på enn dette barselbesøket? Dessuten syns jeg også det er rart at besteforeldrene som er gift til og med, planlegger å ikke ha med seg ny partner. De har vel vært såpass lenge i livet til foreldre/svigerforeldre at de også ser på seg selv som besteforelder. For min del så virker det som du gjør dette for å straffe stemoren din på en måte. Du gnir det inn at hun ikke er en av familien. Skjerp degAnonymous poster hash: 60e15...577

Hvorfor bry deg? Jeg ønsker at alle gjør det samme og respekterer våre ønsker. Vi får ha besøk av besteforeldre!

Anonymous poster hash: 391a3...1a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er rart om faren din ikke får reise noen steder uten kjæresten. Hadde jeg vært drg, hadde jeg forlangt at broren din lå i den ene sengen, og hun og faren din la seg inn på hotell, eller at en av dem lå på gulvet.

Jeg lurer på om hun kanskje merker at du ikke liker henne, og at det er derfor hun er gretten hos dere.

Synes det er rart å si at den og den får komme på barselbesøk, men ikke den og den. Kan tenke meg at det vil lage litt dårlig stemning i familien. Så lenge du slipper overnattingsgjester og oppvartning av gjestene? Men folk er vel forskjellige. Jeg hadde besøk av alle som ville ønske nykommeren velkommen med pose på magen. Tror folk hadde synes jeg var sprø om jeg skulle komme med liste med hvem som ikke var velkommen. Og at noen velger å ikke ha med partnere betyr ikke at resten må følge samme "regelen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rart om faren din ikke får reise noen steder uten kjæresten. Hadde jeg vært drg, hadde jeg forlangt at broren din lå i den ene sengen, og hun og faren din la seg inn på hotell, eller at en av dem lå på gulvet.

Jeg lurer på om hun kanskje merker at du ikke liker henne, og at det er derfor hun er gretten hos dere.

Synes det er rart å si at den og den får komme på barselbesøk, men ikke den og den. Kan tenke meg at det vil lage litt dårlig stemning i familien. Så lenge du slipper overnattingsgjester og oppvartning av gjestene? Men folk er vel forskjellige. Jeg hadde besøk av alle som ville ønske nykommeren velkommen med pose på magen. Tror folk hadde synes jeg var sprø om jeg skulle komme med liste med hvem som ikke var velkommen. Og at noen velger å ikke ha med partnere betyr ikke at resten må følge samme "regelen".

Hun har alltid vært velkommen hjemme hos oss, men det siste halve året har hun oppført seg rart. Vært mye sint/sur og nektet faren min å dra noen steder alene. Har spurt han om det er noe hun sliter med, men han vet ikke. Så derfor trenger hun heller ikke bli med. Ønker ikke besøk av folk som skal ødelegge stemningen.

Anonymous poster hash: 391a3...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Hun ER din nærmeste familie. Hadde jeg vært faren din hadde jeg droppet å komme på besøk dersom min partner var uønsket. Hun blir jo bestemor!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud. Hun ER din nærmeste familie. Hadde jeg vært faren din hadde jeg droppet å komme på besøk dersom min partner var uønsket. Hun blir jo bestemor!

Min mor blir bestemor! Og min samboers mor blir bestemor!

Anonymous poster hash: 391a3...1a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det har skjedd noe mellom dem som gjør at hun ikke stoler på han lengre. Siden det kun har vært nå nylig. Eller kanskje hun har lyst på barn selv, og at det er misunnelse inne i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det har skjedd noe mellom dem som gjør at hun ikke stoler på han lengre. Siden det kun har vært nå nylig. Eller kanskje hun har lyst på barn selv, og at det er misunnelse inne i bildet.

Merkelig om hun ikke skulle stole på han, og det burde hvertfall ikke gå utover oss andre. Tviler på hun vil ha barn da hun har 4 fra før + barnebarn.

Anonymous poster hash: 391a3...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor blir bestemor! Og min samboers mor blir bestemor!

Anonymous poster hash: 391a3...1a2

Skal du fortsette denne barnslige tankegangen etter de blir samboere og kanskje gift også? Stakkars barn. Min stemor er ikke mange årene eldre enn meg, vi har også hatt våre problemer, men det er helt klart at hun blir bestemor til mine barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...