AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #81 Skrevet 10. januar 2015 Situasjonen virker helt fastlåst. Det virker som om far og datter må finne seg et krypinn for seg selv til hun er ute av redet. Så får han bo sammen med deg TS, når datteren bor hos sin mor. Klart en nesten voksen tenåring burde ha nok refleksjonsevne OG oppdragelse nok til å avstå fra ting som går på helsa løs for omgivelsene. Om det er en stemor, far, mor, søsken, besteforeldre, venner eller kolleger som må tas hensyn til, går for det samme. Man utsetter ikke folk for ting de blir skikkelig syke av. Hva er det med folk som mener det er greit å gjøre det, lurer jeg på. Anonymous poster hash: 31d20...e2d Vi har blitt enige om å gi det litt mer tid, men det sier seg jo selv at jeg ikke kan holde på slik på sikt. Jeg forstår heller ikke at noen mener det er greit å utsette sine medmennesker for ting de ikke tåler med vitende og vilje. Men jenta er ikke alene, det er godt voksne mennesker som ikke er villig til det samme. Men det er vel slik at så lenge de ikke trenger å forholde seg til det, eller selv har problemer så klarer de ikke å se det fra den sykes perspektiv. Ingen har garantier, alle kan utvikle allergi, få barn, barnebarn osv. Jeg kan nok tenke meg at svarene i denne diskusjonen hadde blitt annerledes for de disse da. Jeg forventer absolutt ikke at alle og enhver skal ta hensyn til meg, men hjemmet mitt er viktig for meg. Anonymous poster hash: afe2f...e0b 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #82 Skrevet 10. januar 2015 Lurer på hvordan svarene hadde vært hvis det var mor eller søsken til 18-åringen som var allergisk jeg. Da hadde 18-åringen vært urimelig, tenker jeg.Anonymous poster hash: 30a72...a7f Ja, jeg tror også. Anonymous poster hash: afe2f...e0b
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2015 #83 Skrevet 10. januar 2015 Har ikke lest hele tråden, så svarer kun ut i fra dette innlegget. Min svigerinne tåler ikke parfyme. Jeg respekterer henne såpass at jeg ikke bruker parfyme de gangene jeg vet jeg skal besøke henne. Eller så bytter jeg til rene klær før jeg drar dit. Men siden det er stemor og stedatter det er snakk om, blir det vel mye verre. Jeg tror også at noe av problemet er at jeg er stemor. Og det er derfor jeg har prøvd å strekke meg langt for å få det til. Jeg hadde aldri funnet meg i at døtrene mine hadde behandlet meg slik. Anonymous poster hash: afe2f...e0b 3
smilo Skrevet 11. januar 2015 #84 Skrevet 11. januar 2015 Har din stedatter noen gang sett hvor dårlig du faktisk blir? Kanskje det ville fått henne til å skjønne alvoret?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå