Gjest Snuppi Skrevet 19. januar 2015 #101 Del Skrevet 19. januar 2015 Dette går jo for dere kvinner også. På akkurat samme måte som at det er mange kvinner som ikke ønsker seg partnere som de føler at har ligget med uforholdsmessig mange i forhold til alderen, så er det jo også mange menn som føler det samme. Joda, men det ser ut som dette er mest utbredt blandt menn. Våre gamle kjønnsroller henger mer igjen hos enkelte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oeas Skrevet 19. januar 2015 #102 Del Skrevet 19. januar 2015 Joda, men det ser ut som dette er mest utbredt blandt menn. Det er ikke mitt inntrykk. Mitt inntrykk er at kvinner og menn er ganske like når det kommer til dette punktet. Noen liker (eller har ikke noe i mot) at partneren har ligget masse rundt. Andre synes ikke noe om det. Det jeg synes er rart er at man ikke føler at man kan være åpen om hvor mange man har ligget med. Da høres det ut på meg som om bare skjemmes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #103 Del Skrevet 19. januar 2015 Og der ser du forskjellen på menn og kvinner. Damer vil ha horebukker og menn vil ha jomfruelige damer hvis de kunne velge. Anonymous poster hash: eadf3...c90 Jeg er dame, og vil virkelig ikke ha noen "horebukk".Anonymous poster hash: b7859...69c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 19. januar 2015 #104 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) Jeg ville aldri diskutert temaet. Det er privat. Det kunne aldri falle meg inn og spørre om noe så frekt og privat. Nei, det hadde jeg aldri gjort. Om jeg ble spurt direkte av en partner om antall, ville jeg pent sagt fra at "det har du strengt tatt ikke noe med, så det vil jeg ikke snakke om, takk". Jeg ville lagt til at jeg heller ikke forlanger å få vite hvor mange HAN har hatt. Det er hans privatsak. Å dele den slags informasjon har ingen som helst nytte, og vil heller bare føre til sjalusi og evt vonde tanker om man er litt usikker på seg selv. I min fortid var jeg sammen med en sykelig sjalu mann, og etter det forholdet ble jeg helt sikker i min sak; sånne ting som ex-partnere diskuterer man ikke. Det fører bare til krangel, og i verste fall kan partneren din bringe det opp og kaste det mot deg i krangler i etterkant. Hva skal man egentlig med sånn info? Det tjener ikke til noe som helst. Jeg ville aldri sagt til NOEN hvor mange jeg har hatt sex med, selv ikke min beste venninne. Det er en privatsak. Endret 19. januar 2015 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uredd Skrevet 19. januar 2015 #105 Del Skrevet 19. januar 2015 Jeg ville aldri diskutert temaet. Det er privat. Det kunne aldri falle meg inn og spørre om noe så frekt og privat. Nei, det hadde jeg aldri gjort. Om jeg ble spurt direkte av en partner om antall, ville jeg pent sagt fra at "det har du strengt tatt ikke noe med, så det vil jeg ikke snakke om, takk". Jeg ville lagt til at jeg heller ikke forlanger å få vite hvor mange HAN har hatt. Det er hans privatsak. Å dele den slags informasjon har ingen som helst nytte, og vil heller bare føre til sjalusi og evt vonde tanker om man er litt usikker på seg selv. I min fortid var jeg sammen med en sykelig sjalu mann, og etter det forholdet ble jeg helt sikker i min sak; sånne ting som ex-partnere diskuterer man ikke. Det fører bare til krangel, og i verste fall kan partneren din bringe det opp og kaste det mot deg i krangler i etterkant. Hva skal man egentlig med sånn info? Det tjener ikke til noe som helst. Jeg ville aldri sagt til NOEN hvor mange jeg har hatt sex med, selv ikke min beste venninne. Det er en privatsak. Jeg vil faktisk snu dette på hodet og si at å dele den slags informasjon er et greit filter for å bli kvitt partnere som er usikre på seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oeas Skrevet 19. januar 2015 #106 Del Skrevet 19. januar 2015 Å dele den slags informasjon har ingen som helst nytte, og vil heller bare føre til sjalusi og evt vonde tanker om man er litt usikker på seg selv. I min fortid var jeg sammen med en sykelig sjalu mann, og etter det forholdet ble jeg helt sikker i min sak; sånne ting som ex-partnere diskuterer man ikke. Det fører bare til krangel, og i verste fall kan partneren din bringe det opp og kaste det mot deg i krangler i etterkant. Men du har jo selv peiling på hvorvidt han du nå er sammen med er av den sjalu, usikre typen som ikke tåler å høre sånt, har du ikke det? Å er det at han ikke tøler å høre om din fortid egentlig noen god grunn til å holde kjeft om det? Burde ikke kjæresten din takle fortiden din hvis han ønsker å være sammen med deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 19. januar 2015 #107 Del Skrevet 19. januar 2015 Det er ikke mitt inntrykk. Mitt inntrykk er at kvinner og menn er ganske like når det kommer til dette punktet. Noen liker (eller har ikke noe i mot) at partneren har ligget masse rundt. Andre synes ikke noe om det. Det jeg synes er rart er at man ikke føler at man kan være åpen om hvor mange man har ligget med. Da høres det ut på meg som om bare skjemmes. Du er veldig låst på dette med skam over antall partnere. Har du noen gang tenkt at noen ikke ser poenget med å fortelle om antall partnere? De ser ikke heller ikke poenget med å spørre selv heller. Enkelte har gjerne har gjerne dårlige erfaringer med dette og er ikke interessert i å ha en huskestue om hvem eller hvor mange de har hatt sex med. Som jeg har sagt tidligere, jeg har blitt spurt en gang. Da var jeg 18 år og han var like gammel. Ellers har antall sexpartnere ikke vært et samtaleemne. Jeg er mer interessert i hvor mange forhold vedkommende har hatt, hvor lenge de har vært sammen, om han har vært utro, vært samboer osv. Det har også de mennene jeg vært sammen med også vært opptatt av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meeh Skrevet 19. januar 2015 #108 Del Skrevet 19. januar 2015 Å dele den slags informasjon har ingen som helst nytte, og vil heller bare føre til sjalusi og evt vonde tanker om man er litt usikker på seg selv. I min fortid var jeg sammen med en sykelig sjalu mann, og etter det forholdet ble jeg helt sikker i min sak; sånne ting som ex-partnere diskuterer man ikke. Det fører bare til krangel, og i verste fall kan partneren din bringe det opp og kaste det mot deg i krangler i etterkant. Når du vet at partneren din ikke har spesielt mye til overs for løse kvinner er det ikke da litt smålig å holde slikt tilbake? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oeas Skrevet 19. januar 2015 #109 Del Skrevet 19. januar 2015 Du er veldig låst på dette med skam over antall partnere. Har du noen gang tenkt at noen ikke ser poenget med å fortelle om antall partnere? De ser ikke heller ikke poenget med å spørre selv heller. At noen i utgangspunktet ikke ser poenget har jo ingenting å si. Det er jo ikke de som spør. De er jo tydeligvis sammen med noen som ser poenget, og med mindre man føler at man har noe å skjule da, som for eksempel at man skjemmes over antallet, så skjønner jeg ikke hvorfor det ikke bare er å gå ut med antallet. Men det er ikke noe tvang, selvsagt. Man står fritt til ikke å si noe, hvis man ikke føler for det. Men da må man også ta konsekvensen som kan være at den andre parten føler at personen har noe å skjule. Åpenhet og ærlighet fungerer bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 19. januar 2015 #110 Del Skrevet 19. januar 2015 Men du har jo selv peiling på hvorvidt han du nå er sammen med er av den sjalu, usikre typen som ikke tåler å høre sånt, har du ikke det? Å er det at han ikke tøler å høre om din fortid egentlig noen god grunn til å holde kjeft om det? Burde ikke kjæresten din takle fortiden din hvis han ønsker å være sammen med deg? Dette er faktisk hennes erfaring. Kan ikke du bare respektere det som hun forteller deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 19. januar 2015 #111 Del Skrevet 19. januar 2015 At noen i utgangspunktet ikke ser poenget har jo ingenting å si. Det er jo ikke de som spør. De er jo tydeligvis sammen med noen som ser poenget, og med mindre man føler at man har noe å skjule da, som for eksempel at man skjemmes over antallet, så skjønner jeg ikke hvorfor det ikke bare er å gå ut med antallet. Men det er ikke noe tvang, selvsagt. Man står fritt til ikke å si noe, hvis man ikke føler for det. Men da må man også ta konsekvensen som kan være at den andre parten føler at personen har noe å skjule. Åpenhet og ærlighet fungerer bedre. Jeg ser at du har vanskelig med å takle andre sine meninger om denne saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oeas Skrevet 19. januar 2015 #112 Del Skrevet 19. januar 2015 Dette er faktisk hennes erfaring. Kan ikke du bare respektere det som hun forteller deg? Det er nok mange som vil synes at det er urettferdig overfor han hun nå er sammen med at hun holder sine tidligere erfaringer mot han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oeas Skrevet 19. januar 2015 #113 Del Skrevet 19. januar 2015 Jeg ser at du har vanskelig med å takle andre sine meninger om denne saken. På hvilken måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 19. januar 2015 #114 Del Skrevet 19. januar 2015 Har kjæresten din rett på å vite hvor mange du har hatt sex med? Eller er det greit å holde det for seg selv, siden det er fortid og en privatsak. Og hva skal man si om kjæresten spør og man ikke vil si sannheten?Anonymous poster hash: 59eff...a6d Kjæresten har krav på at du er ærlig i det du sier, men det er stor forskjell på dele pri. Du kan fint si at du ikke ønsker å diskutere eventuelle tidligere seksuelle erfaringer - det er rett og slett noe du ikke er komfortabel med å snakke om... (det kan være du har vært i dårlige forhold, hatt for mange partnere, hatt ingen tidligere erfaringer osv osv...en kjæreste får tenke det han selv vil...), Man lyver ikke dersom man ikke vil svare på et spørsmål. Du kan velge å si akkurat hva du selv finner komfortabelt så lenge det er sanne ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meeh Skrevet 19. januar 2015 #115 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) Dette er faktisk hennes erfaring. Kan ikke du bare respektere det som hun forteller deg? Hva så? Hadde det vært snakk om f.eks sexkjøp her hadde opinionen vært helt motsatt, da hadde det vært en selvfølge at mannen er åpen om fortiden sin og ikke fører partneren bak lyset. Mange menn er ikke særlig positiv til å ha en kvinne som har hatt svært mange sexpartnere, går ikke dette på akkurat det samme? Man lyver og fører partneren bak lyset for at man innerst inne vet at partneren din egentlig ikke liker deler av personlighetstrekkene dine. Korrelasjonen mellom promuskiøsitet og utroskap og skillsmisse er svært høy, det er helt naturlig at en del menn (og kvinner) er obs på dette. Endret 19. januar 2015 av Meeh 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 19. januar 2015 #116 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) Såklart det finnes slike menn, godt mulig flertallet av oss med dette synet er slik også. Men hun generaliserer alle oss til å være slik. Det er dette jeg reagerer på. Anonymous poster hash: 804fa...df8 Jeg tror du må fortelle meg hvor det er jeg generaliserer dem du definerer som 'alle oss til å være slik'. - husk at når du velger å også gjemme nick'et ditt så fremstår du uten kjønn, uten alder, uten identitet, uten historie og uten det meste. Selv har jeg ikke hørt nevnte spørsmål noen gang. Årsaken til det kan være så mangt, men skulle et slikt spørsmål komme, og da i form av et krav, så ville jeg bil svært betenkt. Ikke fordi man har en interesse av en eventuell historie, men fordi å påberope seg å ha en rett til å kunne kreve å få et tallsatt antall av et annet menneske er...svært forunderlig. Når man ikke interesserere seg for historien som har skapt det mennesket ens partner er i dag, men et krav om å oppgi et siffer. Endret 19. januar 2015 av Lille-pus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #117 Del Skrevet 19. januar 2015 Jeg tror du må fortelle meg hvor det er jeg generaliserer dem du definerer som 'alle oss til å være slik'. - husk at når du velger å også gjemme nick'et ditt så fremstår du uten kjønn, uten alder, uten identitet, uten historie og uten det meste. Selv har jeg ikke hørt nevnte spørsmål noen gang. Årsaken til det kan være så mangt, men skulle et slikt spørsmål komme, og da i form av et krav, så ville jeg bil svært betenkt. Ikke fordi man har en interesse av en eventuell historie, men fordi å påberope seg å ha en rett til å kunne kreve å få et tallsatt antall av et annet menneske er...svært forunderlig. Når man ikke interesserere seg for historien som har skapt det mennesket ens partner er i dag, men et krav om å oppgi et siffer. - jeg venter spent på resten av forklaringen din. I praksis snakker vi om svært, svært unge 'menn'. Vi snakker vel stort sett om gutter for å være uhyre presis. Gutter og menn med fragil selvfølelse som er redd for at noen skulle ha vært bedre enn ham, at andre kan ha 'fått' henne før ham. Jeg synes den tydelig lave og tildels også fraværende selvfølelse hos mange brukere registert som hankjønn demonstrerer at de ser en fiende som ikke eksisterer. Det er fremdeles trist, og nesten latterlig dersom det ikke hadde vært for at det alltid faktisk vil finnes noen som er så redd for kvinner som kjenner sin egen kropp, nytelse og seksualitet. Så de forsøker å 'ta tilbake' en kontroll de mener de har mistet ved å kreve detaljer fra hennes fortid. Men, for all verden, be my guest, så har vi andre det antall såkalte enermenn som vi ønsker å ha. 'Menn' med så liten selvfølelse at de må spørre om hvor mange hun har hatt et kjærlighetsforhold med gjennom livet... Trist... trist... Her har du dine generaliseringer/fordommer. Ingenting av dette stemmer i forhold til meg. Bortsett fra at jeg er rimelig ung (27år) Oss menn er selvfølgelig vi som ønsker kvinner med få tidligere partnere. Anonymous poster hash: 804fa...df8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 19. januar 2015 #118 Del Skrevet 19. januar 2015 Her har du dine generaliseringer/fordommer. Ingenting av dette stemmer i forhold til meg. Bortsett fra at jeg er rimelig ung (27år) Oss menn er selvfølgelig vi som ønsker kvinner med få tidligere partnere. Anonymous poster hash: 804fa...df8 Men du er kun en. Du er ikke de mange, like lite som hver kvinne er ens med 'kvinner' slik du har benyttet begrepet i denne tråden. Kanskje jeg kjenner organismene bak mange av disse absolutte krav som ikke relaterer seg til annet enn et nummersatt antall. Kanskje jeg gjennom helt andre sammenhenger enn KG har kunnskap om på hvilke vis menneskets iboende usikkerhet gjør, og kan gjøre seg gjeldende. Og for majoriteten av dem som har et fasitantall aksepterte tidligere sexpartnere nedfelt i sitt eget hode, - som et absolutt akseptkriterium, hva tror du de opplever når et menneske de har blitt dypt forelsket i under krav om å redegjøre for et tallsatt antall, kommer med tallet 5 når aksptkriteriet er 4. Det ligger en vesentlig grad av usikkerhet å vaker i vannskorpen når det fremmes krav om å oppgi noe i form av tall, enten det er bokført formue eller antall mennesker man har hatt langvarig og brennhet sex med. Usikkerhet fordi noe skal tilfredsstilles, - og dette 'noe'.... blir det større eller mindre om man får et tall som er rett over eller rett under sitt egendefinerte akseptkriterium? Er det flotters om en jente kun har hatt sex med en mann? - flott ! - inntil vi legger til at han var en ONS som misbrukte henne på det groveste. Vil du og dine likesinnede fremdeles ha jenta med 1 partner, eller er er jenta med 5 partnere som hun hadde gjensidig og god sex med utelukket fordi hun har hatt 5? Når tallet blir mye, mye vikitgere enn historien så grunner det i den store majoritet av tilfellene i en usikkerhet eller et pådyttet krav som skal tilfredsstilles, - krav fra kompiser, famile osv. Så jeg er altså kun trist når jeg lar meg informere om at noen påberoper seg å ha et krav til å få et siffer fra sin potensielle partner (for vi har vel ikke sex med henne før vi vet at hun er bra nok, har vi vel?) Når menneskets historie, det som har gjort henne til det mennesket hun er når hun møter deg, når historien betyr 0 men sifferet betyr alt, da er det usikkerhet som ligger til grunn i den overveldende majoritet av tilfellene. Du kan fylle ut med de andre årsakene 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #119 Del Skrevet 19. januar 2015 Jeg er dame, og vil virkelig ikke ha noen "horebukk".Anonymous poster hash: b7859...69c Tusen takk for at det finnes noen som deg!Anonymous poster hash: eadf3...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2015 #120 Del Skrevet 19. januar 2015 Hva så? Hadde det vært snakk om f.eks sexkjøp her hadde opinionen vært helt motsatt, da hadde det vært en selvfølge at mannen er åpen om fortiden sin og ikke fører partneren bak lyset. Mange menn er ikke særlig positiv til å ha en kvinne som har hatt svært mange sexpartnere, går ikke dette på akkurat det samme? Man lyver og fører partneren bak lyset for at man innerst inne vet at partneren din egentlig ikke liker deler av personlighetstrekkene dine. Korrelasjonen mellom promuskiøsitet og utroskap og skillsmisse er svært høy, det er helt naturlig at en del menn (og kvinner) er obs på dette. Du har det beste poenget så langt. Dobbeltmoral må det bli slutt på, og damer som skjemmes som ei bikkje over å ha tøset rundt, har ingen ting i et forhold å gjøre. Ærlighet varer lengst.Anonymous poster hash: eadf3...c90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå