Gå til innhold

Hva har kjæresten rett på å vite?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her kommer kvinners dobbeltmoral frem igjen ja.

Deres tidligere sexliv er en privatsak som partneren ikke skal få vite om, mens om en mann har brukt prostituerte tidligere DET MÅ han informere parner om....

Og ja jeg vet allerede hva dere vil si nå. "Men det er jo anderledes da" og "slutt å generaliser, det er ikke samme som har svart i de to trådene".

Og svaret er jo det blir det samme, og den generelle trenden er helt åpenbar i flere tråder så da er det likegyldig om der er samme brukerene eller ikke.

Anonymous poster hash: 0a036...12e

Du MÅ ikke informere partneren din om at du har kjøpt sex.

Det er ingen lov som tilsier at du absolutt må si det.

At du griper etter halmstrå da argumentene dine er mangelfulle er tydelig.

Å kjøpe sex er ikke det samme som å ha sex i et forhold eller å ha seg ett ligg en lørdagskveld.

Du har dessuten brutt loven. Da er det kanskje like så greit å holde munnen lukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det nytter ikke å skrive et innlegg med bokstaver og ord.

Du må sette ordene sammen slik det kommer frem et leselig budskap.

Jeg tenkte det var underforstått, men får prøve å være litt tydeligere framover :)

Anonymous poster hash: 804fa...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- jeg venter spent på resten av forklaringen din.

I praksis snakker vi om svært, svært unge 'menn'. Vi snakker vel stort sett om gutter for å være uhyre presis. Gutter og menn med fragil selvfølelse som er redd for at noen skulle ha vært bedre enn ham, at andre kan ha 'fått' henne før ham.

Jeg synes den tydelig lave og tildels også fraværende selvfølelse hos mange brukere registert som hankjønn demonstrerer at de ser en fiende som ikke eksisterer.

Det er fremdeles trist, og nesten latterlig dersom det ikke hadde vært for at det alltid faktisk vil finnes noen som er så redd for kvinner som kjenner sin egen kropp, nytelse og seksualitet.

Så de forsøker å 'ta tilbake' en kontroll de mener de har mistet ved å kreve detaljer fra hennes fortid.

Men, for all verden, be my guest, så har vi andre det antall såkalte enermenn som vi ønsker å ha.

Hvordan er det du vet alt dette? Generaliserer du alle oss menn med dette synet basert på noen få brukere på et forum?

Hvis du får deg det du anser som "enermenn" (hva enn det er) så er jeg bare glad på dine vegne, selv om du ikke hadde vært interessant som partner så ønsker jeg deg ikke noe vondt.

Anonymous poster hash: 804fa...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke kreve noe som helst, men som Uredd sier; hvorfor vil man være sammen med en man ikke tør være åpen med? Jeg gir blanke i hvor mange en kjæreste har vært med tidligere, men jeg gir ikke blanke i om hun tør være åpen med meg eller ei. Hun skal vite at hun er sammen med en som ikke dømmer henne, og motsatt.

Dette handler nok om hvem du møter på.

Møter du på en mann eller kvinne som er dømmende og dobbeltmoralsk, eller ikke?

Hva er formålet med å vite antall partnere eller intime detaljer?

Jeg har ikke hatt et utsvevende sexliv med mange sexpartnere, bare så det er sagt.

At en kan være åpen til en viss grad er ok, men det er ikke alle som er interessert i å dele dette da de anser det som en privat del av fortiden som de deler med noen andre.

Og her er problemet for enkelte.

Det at kjæresten din nettopp har en fortid med et annet menneske er det ikke alle som takler like godt.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med 1 før mannen min, men jeg hadde uansett syntes det hadde vært teit om han spurte hvor mange jeg har ligget med, selv om jeg absolutt ikke har noe å skjule, og hadde svart ærlig om han spurte. Nå sa jeg selv at jeg bare hadde vært med en før han da vi møttes, for han hadde ligget med veldig mange og jeg følte meg gansk uerfaren. Eksen min var heller ikke typen til å ha veldig god sex. slikket meg aldri, eller tok aldri noensinne på meg, ville ikke bli sugd, bare inn og ut i misjonær og han skulle bli ferdig så fort som mulig.. Savner det ikke for å si det sånn! :fnise:

Anonymous poster hash: eb788...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte det var underforstått, men får prøve å være litt tydeligere framover :)

Anonymous poster hash: 804fa...df8

Supert! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært sammen med 1 før mannen min, men jeg hadde uansett syntes det hadde vært teit om han spurte hvor mange jeg har ligget med, selv om jeg absolutt ikke har noe å skjule, og hadde svart ærlig om han spurte. Nå sa jeg selv at jeg bare hadde vært med en før han da vi møttes, for han hadde ligget med veldig mange og jeg følte meg gansk uerfaren. Eksen min var heller ikke typen til å ha veldig god sex. slikket meg aldri, eller tok aldri noensinne på meg, ville ikke bli sugd, bare inn og ut i misjonær og han skulle bli ferdig så fort som mulig.. Savner det ikke for å si det sånn! :fnise:

Anonymous poster hash: eb788...58e

Den ser jeg ;)

Jeg hadde svart ærlig jeg også under tvil, men jeg har ingen interesse av å vite så mye om mannens sexliv før han traff meg.

Hva i alle dager skal jeg gjøre med den informasjonen?

Fortiden ligger bak oss der den skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det du vet alt dette? Generaliserer du alle oss menn med dette synet basert på noen få brukere på et forum?

Hvis du får deg det du anser som "enermenn" (hva enn det er) så er jeg bare glad på dine vegne, selv om du ikke hadde vært interessant som partner så ønsker jeg deg ikke noe vondt.

Anonymous poster hash: 804fa...df8

Jeg tror at Lille-Pus vet dette da hun har møtt denne type mann før.

Mener du at slike menn ikke eksisterer utenom KG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at Lille-Pus vet dette da hun har møtt denne type mann før.

Mener du at slike menn ikke eksisterer utenom KG?

Såklart det finnes slike menn, godt mulig flertallet av oss med dette synet er slik også. Men hun generaliserer alle oss til å være slik. Det er dette jeg reagerer på.

Anonymous poster hash: 804fa...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart det finnes slike menn, godt mulig flertallet av oss med dette synet er slik også. Men hun generaliserer alle oss til å være slik. Det er dette jeg reagerer på.

Anonymous poster hash: 804fa...df8

Jeg tolker ikke innleggene hennes som generalisering.

Hun snakker om en type menn, ikke alle menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker ikke innleggene hennes som generalisering.

Hun snakker om en type menn, ikke alle menn.

Hun snakker om alle menn som ønsker en kvinne med få sexpartnere.

Anonymous poster hash: 804fa...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun snakker om alle menn som ønsker en kvinne med få sexpartnere.

Anonymous poster hash: 804fa...df8

Nei, det er ikke slik jeg oppfatter hennes innlegg.

Hun snakker om menn som ikke takler at kvinner har hatt flere sexpartnere.

Dette gjelder ikke alle menn, det tror jeg du også vet.

Hun sier at den type menn er gutter. At de er umodne og usikre.

-Igjen snakker hun om en type mann, ikke alle menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke slik jeg oppfatter hennes innlegg.

Hun snakker om menn som ikke takler at kvinner har hatt flere sexpartnere.

Dette gjelder ikke alle menn, det tror jeg du også vet.

Hun sier at den type menn er gutter. At de er umodne og usikre.

-Igjen snakker hun om en type mann, ikke alle menn.

Jeg er rimelig sikker på at hun mente alle menn som ønsker en kvinne med en historie med få partnere. Dette med "menn som ikke takler at kvinner har hatt flere sexpartnere" er bare hennes vri på den samme tingen. Hun får rette meg opp hvis jeg tar feil.

Anonymous poster hash: 804fa...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mennesker som graver i fortiden til kjæresten sin må da ha store problemer med seg selv.

Om en skal brette ut intime detaljer, vil ikke bare utlevere seg selv men også den/de som du har vært sammen med.

Er de rett å utlevere andre mennesker?

La fortiden være i fortiden.

Fortidens hendelser skal ikke være et tema i en ny relasjon.

Det fører som oftest til sjalusi.

Selvfølgelig har de det og er vel nettopp den type mennesker som ikke tåler sannheten i tillegg.

Et antall trenger ikke nødvendigvis inneholde informasjon om personene bak dette tallet.

Fortiden skal selvfølgelig være i fortiden, men den er uløselig knyttet til hvem personen er i dag. Mitt poeng er at hvis det ikke kan være tema mellom partnere i et forhold, har man ikke samme verdisyn og forholdet går en tyngre tid i møte enn strengt tatt nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig sikker på at hun mente alle menn som ønsker en kvinne med en historie med få partnere. Dette med "menn som ikke takler at kvinner har hatt flere sexpartnere" er bare hennes vri på den samme tingen. Hun får rette meg opp hvis jeg tar feil.

Anonymous poster hash: 804fa...df8

Ja, det har du rett i da det er hennes innlegg.

Det er bare hun som kan komme med svar.

I mellomtiden får vi bare tolke budskapet på forskjellige måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjæresten din rett på å vite hvor mange du har hatt sex med? Eller er det greit å holde det for seg selv, siden det er fortid og en privatsak. Og hva skal man si om kjæresten spør og man ikke vil si sannheten?

Anonymous poster hash: 59eff...a6d

Hvorfor vil du ikke fortelle kjæresten din hvor mange du har ligget med? Skjemmes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig har de det og er vel nettopp den type mennesker som ikke tåler sannheten i tillegg.

Et antall trenger ikke nødvendigvis inneholde informasjon om personene bak dette tallet.

Fortiden skal selvfølgelig være i fortiden, men den er uløselig knyttet til hvem personen er i dag. Mitt poeng er at hvis det ikke kan være tema mellom partnere i et forhold, har man ikke samme verdisyn og forholdet går en tyngre tid i møte enn strengt tatt nødvendig.

Men om personen er et fantastisk menneske på alle måter, har det virkelig noe å si hva for eks Ola Dunk gjorde før han traff meg?

Så lenge han ikke har vært voldelig og behandlet eksene sine dårlig, kan ikke jeg se hva jeg skal gjøre med hans seksuelle fortid.

Gjort er gjort.

En kan ikke endre på fortiden.

Mennesker er langt fra perfekte og kan gjøre ting som de angrer på.

Disse tingene er også med på å forme et menneske.

Vi lærer av våre feil og går videre.

Hvorfor skal for eks du sitte å dømme et annet menneske basert på fortiden?

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sånne ting vi visste om hverandre før vi ble sammen. I tiden vi datet var vi veldig åpne med hverandre slik at nettopp slike ting ikke skulle bli hverken ett tema eller ett problem videre i ett eventuelt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ikke fortelle kjæresten din hvor mange du har ligget med? Skjemmes du?

Hvorfor har du en enorm trang til å grave i en kvinnes seksuelle fortid?

Er det behov for kontroll da hun har delt seng og intime detaljer med en annen mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ ikke informere partneren din om at du har kjøpt sex.

Det er ingen lov som tilsier at du absolutt må si det.

At du griper etter halmstrå da argumentene dine er mangelfulle er tydelig.

Å kjøpe sex er ikke det samme som å ha sex i et forhold eller å ha seg ett ligg en lørdagskveld.

Du har dessuten brutt loven. Da er det kanskje like så greit å holde munnen lukket.

Hvis vi gjør et lite tankeeksperiment her Snuppi: Tror du at alle som mener at kjøpesex er en dealbreaker i denne tråden ville ha visst eller ikke visst dette om partneren sin?

Men om personen er et fantastisk menneske på alle måter, har det virkelig noe å si hva for eks Ola Dunk gjorde før han traff meg?

Så lenge han ikke har vært voldelig og behandlet eksene sine dårlig, kan ikke jeg se hva jeg skal gjøre med hans seksuelle fortid.

Gjort er gjort.

En kan ikke endre på fortiden.

Mennesker er langt fra perfekte og kan gjøre ting som de angrer på.

Disse tingene er også med på å forme et menneske.

Vi lærer av våre feil og går videre.

Hvorfor skal for eks du sitte å dømme et annet menneske basert på fortiden?

Nei det har ikke noe å si, men det at det ikke kan snakkes om har noe å si. Ser du forskjellen?

Det handler litt om ærlighet i forholdet. Hvis det er aspekter ved partnerens fortid som ikke tåler dagens lys, så er det vel underforstått at en egentlig ikke er den rette for hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...