Gå til innhold

bli sykepleier - så lege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Tenker litt på dette. Tror ikke jeg kommer inn på medisin på første, så tenker det kan være greit å bli sykepleier å opparbeide meg 8 alderspoeng å erfaring, Og med erfaring vil jo medisinstudiet bli litt lettere?

Hvertfall. så har jeg noen spmål.

1. Er det noen her inne som har gjort dette?

2. Tror dere dette lønner seg?

3. Jeg Vil da få 8 alderspoeng, og 4 realfagspoeng/tileggspoeng. Vil jg få noe andre poeng? Noen poeng for sykepleierutdannelsen?

Hilsen engarsjert jente :)



Anonymous poster hash: 50b2a...84a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Vil bare gi deg et tips om å ikke "stresse" med å få utdanning så rask som mulig. Om du er villig til å ta sykepleie først, og så etter noen år begynne å studere medisin så gjør det. Kanskje du forandrer mening etterhvert, eller du blir bare mer engasjert og får mer erfaring som gjør at det blir lettere å ta medisin.

Du får ikke tilleggspoeng i det uendelige, det finnes en maksgrense.

Lykke til uansett, bare husk at du bare får støtte fra lånekassen i tilsammen 8 år! :)



Anonymous poster hash: 71709...3aa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nei har ikke gjort det selv, men er sykepleier.

2. Jeg tror det kan lønne seg ja. Som sykepleier kan du ta vakter mens du studerer til medisin og få verdifull erfaring, samt bedre lønn enn en annen relevant jobb ville gitt. I tillegg vil du få et stort forsprang faglig og erfaringsmessig innen medisin.

3. Jeg mener du får 3 poeng for fullført bachelor? Men så mener jeg å huske at det er egne regler for hvilke tilleggspoeng som gjelder for medisin, hvis det ikke har endret seg da.

Anonymous poster hash: 3b450...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser virkelig ikke poenget. Husk at du ikke vil få studiestøtte fra Lånekassen til mer enn maks 8 år, ergo må du finansiere deler av studiet selv. Noe særlig forsprang faglig sett vil det heller ikke være å snakke om.

Tilleggspoeng og slikt:

"

Nye opptaksregler gjeldende fra studieåret 2009/2010

Kunnskapsdepartementet har i Rundskriv F-08-07 av 31.januar 2007 fastsatt ny forskrift om opptak til høyere utdanning som skal gjelde fra opptak til studieåret 2009-2010. Opptak til medisinstudiene blir fra og med opptaket 2009 gjennomføres etter samme regelverk som opptak til all annen høyere utdanning. Dette innebærer vesentlige endringer fra dagens regler. De viktigste endringene er:

Tilleggspoeng

Fra og med opptaket 2009 gis det ikke lenger tilleggspoeng for relevant praksis. 23/5-søkere får fra og med opptaket 2009 tilleggspoeng på lik linje med andre søkere.

  1. Tilleggspoeng for alder:
    • Det skal gis 2 alderspoeng pr. år fra og med det året søkeren fyller 20 år, maksimalt 8 poeng.
    • For 23/5-søkere skal det gis 2 alderspoeng pr. år fra og med det året søkeren fyller 24 år, maksimalt 8 poeng.
  2. Tilleggspoeng for høyere utdanning, ett år på folkehøgskole, militær førstegangstjeneste eller siviltjeneste:
    • Det skal gis 2 tilleggspoeng for enten et fullført studium eller samlet 60 studiepoeng ved universitet eller høgskole, eller ett år på folkehøgskole, eller fullført førstegangstjeneste eller siviltjeneste.
    • Det skal gis 1 tilleggspoeng for et fullført halvårig studium eller 30 studiepoeng.
    • Det gis maksimalt 2 poeng etter denne bestemmelsen.
Realfagspoeng
  • Det skal gis inntil 4 realfagspoeng.
  • Alle programfag i programområdet for realfag med et omfang på 140 timer gir 0,5 realfagspoeng, bortsett fra Matematikk R2 og Fysikk 2 som gir 1,0 realfagspoeng.
  • Søkere med studieforberedende Vg3 i utdanningsprogram for naturbruk får 0,5 realfagspoeng.
  • Søkere med IB-diplom får 0,5 realfagspoeng for matematikk, biologi, fysikk og kjemi tatt på Standard Level, 1,0 realfagspoeng for biologi og kjemi tatt på Higher Level, og 1,5 realfagspoeng for matematikk og fysikk tatt på Higher Level.
  • Søkere med vitnemål fra fransk Baccalauréat får realfagspoeng som følger:
    • Bestått linje S Scientifique gir 4,0 realfagspoeng.
    • Bestått linje ES Economique gir 0,5 realfagspoeng.

Fra og med opptaket 2009 gis det ikke lenger fordypningspoeng.

Poengberegning
  • Det skal ikke lenger regnes middelverdi av karakterer i samme fag.
  • Karakterpoeng er gjennomsnittet av samtlige tallkarakterer, med to desimaler, multiplisert med 10.
"Førstegangsvitnemål"
  • Fra og med opptaket 2009 har "primærvitnemål" betegnelsen "førstegangsvitnemål", slik at vi får en kvote for førstegangsvitnemål (50%) og en ordinær kvote (50%).
  • I kvoten for førstegangsvitnemål er det fra og med 2009 ikke mulig å få regnet med karakterer og poeng for nye realfag som er tatt etter at søkeren fikk sitt førstegangsvitnemål."

http://www.ntnu.no/studieavd/medisin/



Anonymous poster hash: 31850...080
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser virkelig ikke poenget. Husk at du ikke vil få studiestøtte fra Lånekassen til mer enn maks 8 år, ergo må du finansiere deler av studiet selv. Noe særlig forsprang faglig sett vil det heller ikke være å snakke om. Tilleggspoeng og slikt:" Nye opptaksregler gjeldende fra studieåret 2009/2010Kunnskapsdepartementet har i Rundskriv F-08-07 av 31.januar 2007 fastsatt ny forskrift om opptak til høyere utdanning som skal gjelde fra opptak til studieåret 2009-2010. Opptak til medisinstudiene blir fra og med opptaket 2009 gjennomføres etter samme regelverk som opptak til all annen høyere utdanning. Dette innebærer vesentlige endringer fra dagens regler. De viktigste endringene er: TilleggspoengFra og med opptaket 2009 gis det ikke lenger tilleggspoeng for relevant praksis. 23/5-søkere får fra og med opptaket 2009 tilleggspoeng på lik linje med andre søkere.

  • Tilleggspoeng for alder:
    • Det skal gis 2 alderspoeng pr. år fra og med det året søkeren fyller 20 år, maksimalt 8 poeng.
    • For 23/5-søkere skal det gis 2 alderspoeng pr. år fra og med det året søkeren fyller 24 år, maksimalt 8 poeng.
  • Tilleggspoeng for høyere utdanning, ett år på folkehøgskole, militær førstegangstjeneste eller siviltjeneste:
    • Det skal gis 2 tilleggspoeng for enten et fullført studium eller samlet 60 studiepoeng ved universitet eller høgskole, eller ett år på folkehøgskole, eller fullført førstegangstjeneste eller siviltjeneste.
    • Det skal gis 1 tilleggspoeng for et fullført halvårig studium eller 30 studiepoeng.
    • Det gis maksimalt 2 poeng etter denne bestemmelsen.
Realfagspoeng
  • Det skal gis inntil 4 realfagspoeng.
  • Alle programfag i programområdet for realfag med et omfang på 140 timer gir 0,5 realfagspoeng, bortsett fra Matematikk R2 og Fysikk 2 som gir 1,0 realfagspoeng.
  • Søkere med studieforberedende Vg3 i utdanningsprogram for naturbruk får 0,5 realfagspoeng.
  • Søkere med IB-diplom får 0,5 realfagspoeng for matematikk, biologi, fysikk og kjemi tatt på Standard Level, 1,0 realfagspoeng for biologi og kjemi tatt på Higher Level, og 1,5 realfagspoeng for matematikk og fysikk tatt på Higher Level.
  • Søkere med vitnemål fra fransk Baccalauréat får realfagspoeng som følger:
  • Bestått linje S Scientifique gir 4,0 realfagspoeng.
  • Bestått linje ES Economique gir 0,5 realfagspoeng.
Fra og med opptaket 2009 gis det ikke lenger fordypningspoeng. Poengberegning
  • Det skal ikke lenger regnes middelverdi av karakterer i samme fag.
  • Karakterpoeng er gjennomsnittet av samtlige tallkarakterer, med to desimaler, multiplisert med 10.
"Førstegangsvitnemål"
  • Fra og med opptaket 2009 har "primærvitnemål" betegnelsen "førstegangsvitnemål", slik at vi får en kvote for førstegangsvitnemål (50%) og en ordinær kvote (50%).
  • I kvoten for førstegangsvitnemål er det fra og med 2009 ikke mulig å få regnet med karakterer og poeng for nye realfag som er tatt etter at søkeren fikk sitt førstegangsvitnemål."
http://www.ntnu.no/studieavd/medisin/ Anonymous poster hash: 31850...080

Jo ts vil få et faglig forsprang siden hun vil få kunnskap om anatomi, farmakologi og behandling, og ikke minst erfaring innen å jobbe med dette feltet. Ikke på legenivå, men likevel, hun vil få større forståelse for faget enn nør man starter som helt blank. I tillegg vil hun slippe å ta lån på medisin da hun vil tjene mer enn nok som sykepleier i deltidsstilling på si. Dvs hun vil kunne tjene minst 7000,- på bare en helgestilling, +++. Og du mener det ikke vil lønne seg? Du må være svært ung og uerfaren for å kunne svare så bastant og kunnskpsløst som du gjør.

Anonymous poster hash: 3b450...7f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier selv, og kjenner flere som har studert medisin etter sykepleien. Det er ikke noe de har planlagt, men pga endrede interesser underveis i studiet eller etterpå så har de valgt å gjøre det slik. Fordelen de har er naturligvis kjennskap til helsevesenet før de begynner å studere, å ha vært innom ulike avdelinger og institusjoner, møtt mange pasienter med ulike sykdommer, lært seg prosedyrer, øvd på kommunikasjon, forstått tverrfagligheten som rår i helseverden og muligheten til å ha faglig relevant deltidsjobb ved siden av studiet. På min arbeidsplass har vi to sykepleiere som studerer medisin i tredje hver helg stilling, de får selvfølgelig en fordel av å kjenne folk til de skal søke turnus seinere (det er nemlig blitt en helvetes kamp etter omleggingen). Når det gjelder anatomi, fysiologi, farmakologi o.l. så er undervisningen i dette betydelig mer omfattende på medisinstudiet, og man får ingen forsprang her fra sykepleien annet enn en forståelse av at det er viktig å tenke helhetlig og ikke bare innen et organ.

Hvis du vet det er lege du vil bli ts, så bruk heller krefter på å ta opp igjen fag til å komme inn på medisin enn å ta sykepleien. Sykepleien blir bare en helt unødvendig omvei. Som nevnt over får du støtte i 8 år av lånekassen, og det går vanskelig opp i 3 år sykepleie + 6-6,5 år på medisin (noen må ha et ventehalvår). Ønsker du erfaring så få deg jobb som pleieassistent på sykehjem mens du tar opp fag, her kan du lære mye som er nyttig å ha med seg videre.



Anonymous poster hash: 6d403...75b
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i innlegget til ab75b over. Du vil få et problem med at du må finansiere et av studieårene selv, det er ikke akkurat et studie hvor du får massevis av tid til å jobbe ved siden av.

Når det er sagt så er det lite som kan skille kandidatene til turnusplassene fra hverandre når to norske skoler fortsatt ikke har bokstavkarakterer. Da ville en annen utdanning i tillegg faktisk kunne gi et fortrinn, uavhengig om du kjenner personalet på avdelingen eller ikke.



Anonymous poster hash: bd307...1e5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener dere med kun 8 år støtte? Er ikke utdanning gratis i norge? Mener dere stipend og lån? :)



Anonymous poster hash: 50b2a...84a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener dere med kun 8 år støtte? Er ikke utdanning gratis i norge? Mener dere stipend og lån? :)

Anonymous poster hash: 50b2a...84a

De mener stipend og lån ja. Man får kun stipend og lån fra lånekassen i maks 8 år til sammen (gjelder kun høyere/annen utdanning).

Anonymous poster hash: ea9a0...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte faktisk litt på dette akkurat i stad, før jeg så dette innlegget. Det er helt meningsløst. Sykepleierutdanningen din er helt bortkastet etter endt studium (medisin). Det eneste du får ut av å gå sykepleie først er en god deltidsjobb ved siden av medisinutdanningen og et enormt stort studielån (samt ett år uten støtte).

Det at noen finner ut av at de har lyst til å bli lege etter sykepleierutdanningen er greit, og noe helt annet. Men å planlegge det er bare ren dumskap. Etter tre år på medisinstudiet kan du uansett jobbe akkurat sånn som en sykepleier, bare at du ikke får tittelen (på grunn av at den er så beskyttet).

Jeg vil ikke si at de som er sykepleiere har noe særlig forsprang i forhold til oss andre (når det gjelder selve studiet). Man trenger heller ikke noe forsprang. Det er bare unødvendig. De som har et forsprang, derimot, er de som har studert farmasi, bioteknologi osv. mtp kjemien og biokjemien. Det eneste man får ved å gå sykepleien først er mer erfaring innenfor helsevesenet, slik som en annen her også skriver, men selv har jeg jobbet som pleieassistent på sykehjem og jobber nå som pleieassistent på sykehus. Det er selvsagt ikke de samme oppgavene som en sykepleier har, men så vil du jo ikke bli sykepleier uansett...

Du får for øvrig maksimalt 2 poeng for universitet/høgskole (for 60 studiepoeng).



Anonymous poster hash: 215de...e38
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer medisin, og det er noen jenter i klassen som er sykepleiere fra før. :) :) Ikke meg, da.



Anonymous poster hash: 00310...277
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg teller så tror jeg det er, hmm, 5 jenter på kullet mitt på medisin som er sykepleiere fra før. ;)



Anonymous poster hash: 00310...277
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo sikkert litt forsprang faglig, men det som bekymrer meg mest er tanken på å skulle studere i 9 år før du er ferdig, og da har du enda turnustid igjen. Medisinstudiene lar deg ikke godkjenne tidligere fag, så du må følge løpet ut hele veien. Selv om det kanskje er enklere det første året, og på enkelte områder ellers opp gjennom studiet, er det fremdeles 9 år med studier.

Hvis du virkelig vil bli lege, så ta opp fag og gå medisin. Hvis du vil bli sykepleier, så blir du det. Du kommer ikke automatisk inn på medisin selv om du er sykepleier.

Og hvis du liker å studere, og vil "noe mer" enn sykepleier, kan du jo fortsette til master etter bachelor. Det er jo en fin mellomting :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at noen finner ut av at de har lyst til å bli lege etter sykepleierutdanningen er greit, og noe helt annet. Men å planlegge det er bare ren dumskap. Etter tre år på medisinstudiet kan du uansett jobbe akkurat sånn som en sykepleier, bare at du ikke får tittelen (på grunn av at den er så beskyttet).

Anonymous poster hash: 215de...e38

Dette er feil. Du kan ikke jobbe som sykepleier eller gjøre det samme som en sykepleier etter tre år på medisinstudiet, uavhengig av autorisasjonsstaus. Utdanningene er som sagt helt ulike, og etter tre år på medisin har du ikke kunnskapen eller praksisen for å gjøre en sykepleier sin jobb. Å si det vitner om mangel på forståelse for hva en sykepleier faktisk gjør, og ikke minst mangel på respekt for den jobben de gjør. Har sett flere som har skrevet dette her inne gjennom tidene, og samtlige har bommet stort. Tipper du er relativt tidlig i studiet selv, og har hørt denne kommentaren. Det det heller dreier seg om er at mange sykehus og legevakter ikke ansetter medisinerstudenter i pleien før etter tredje året. Men de er fremdeles assistenter, og de har ikke kompetansen til å være noe annet. Vi har ofte med både tredje og fjerde års studenter på min avdeling, og de sliter med å forstå elementære sammenhenger, behandlinger og sykdomsprinsipper, rett og slett fordi de knapt er halvveis i studiet - klart de da ikke kan jobbe som sykepleiere.



Anonymous poster hash: 6d403...75b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i innlegget til ab75b over. Du vil få et problem med at du må finansiere et av studieårene selv, det er ikke akkurat et studie hvor du får massevis av tid til å jobbe ved siden av.

Når det er sagt så er det lite som kan skille kandidatene til turnusplassene fra hverandre når to norske skoler fortsatt ikke har bokstavkarakterer. Da ville en annen utdanning i tillegg faktisk kunne gi et fortrinn, uavhengig om du kjenner personalet på avdelingen eller ikke.

Anonymous poster hash: bd307...1e5

Det spørs jo helt hva slags utdanning det er. En sykepleierutdanning vil ikke gi noe fortrinn når det gjelder turnusplass.

Anonymous poster hash: 215de...e38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er feil. Du kan ikke jobbe som sykepleier eller gjøre det samme som en sykepleier etter tre år på medisinstudiet, uavhengig av autorisasjonsstaus. Utdanningene er som sagt helt ulike, og etter tre år på medisin har du ikke kunnskapen eller praksisen for å gjøre en sykepleier sin jobb. Å si det vitner om mangel på forståelse for hva en sykepleier faktisk gjør, og ikke minst mangel på respekt for den jobben de gjør. Har sett flere som har skrevet dette her inne gjennom tidene, og samtlige har bommet stort. Tipper du er relativt tidlig i studiet selv, og har hørt denne kommentaren. Det det heller dreier seg om er at mange sykehus og legevakter ikke ansetter medisinerstudenter i pleien før etter tredje året. Men de er fremdeles assistenter, og de har ikke kompetansen til å være noe annet. Vi har ofte med både tredje og fjerde års studenter på min avdeling, og de sliter med å forstå elementære sammenhenger, behandlinger og sykdomsprinsipper, rett og slett fordi de knapt er halvveis i studiet - klart de da ikke kan jobbe som sykepleiere.

Anonymous poster hash: 6d403...75b

Jaha? Der jeg jobber går medisinstudenter etter tredje år som sykepleiere og gjør det samme som sykepleiere, minus tittel. Jeg opplevde nylig at en medisinstudent oppdaget en alvorlig tilstand hos en pasient, dette hadde gått sykepleierne hus forbi i flere dager. Så ikke kom og snakk om at medisinstudenter mangler kompetanse og ikke ser elementære sammenhenger, behandlinger og prinsipper. Si meg, hva tror du egentlig de lærer på studiet? Eller rettere sagt, hva tror du det er en sykepleierstudent lærer som ikke en medisinstudent lærer? Bortsett fra å re senger og tørke rumper. Og nei, jeg studerer verken sykepleie eller medisin og har ingen planer om å gjøre det heller når jeg ser hvor j... nedlatende sykepleiere er mot andre yrkesgrupper. Tre år på høyskole og de kan ALT som er å vite om menneskekroppen og iallfall mer enn de hovne medisinstudentene som tror de er noe bare fordi de fikk gode karakterer på skolen, men som selvsagt ikke kan måle seg med en sykepleier!

Anonymous poster hash: 4e554...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det spørs jo helt hva slags utdanning det er. En sykepleierutdanning vil ikke gi noe fortrinn når det gjelder turnusplass.

Anonymous poster hash: 215de...e38

uhm jo. fordi det er vanskelig å skille kandidatene da de fleste har lik erfaring og bakgrunn, og da vil mange prøve å skille dem på de få tingene de ikke har felles, og da vil en annen utdanning telle positivt.

Anonymous poster hash: bd307...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Der jeg jobber går medisinstudenter etter tredje år som sykepleiere og gjør det samme som sykepleiere, minus tittel. Jeg opplevde nylig at en medisinstudent oppdaget en alvorlig tilstand hos en pasient, dette hadde gått sykepleierne hus forbi i flere dager. Så ikke kom og snakk om at medisinstudenter mangler kompetanse og ikke ser elementære sammenhenger, behandlinger og prinsipper. Si meg, hva tror du egentlig de lærer på studiet? Eller rettere sagt, hva tror du det er en sykepleierstudent lærer som ikke en medisinstudent lærer? Bortsett fra å re senger og tørke rumper. Og nei, jeg studerer verken sykepleie eller medisin og har ingen planer om å gjøre det heller når jeg ser hvor j... nedlatende sykepleiere er mot andre yrkesgrupper. Tre år på høyskole og de kan ALT som er å vite om menneskekroppen og iallfall mer enn de hovne medisinstudentene som tror de er noe bare fordi de fikk gode karakterer på skolen, men som selvsagt ikke kan måle seg med en sykepleier!

Anonymous poster hash: 4e554...b0e

Da ville jeg meldt dette til Helsetilsynet slik at vi kunne fått en vurdering på hva de syns om at uautoriserte (assistenter) legger opp og deler ut medikamenter, administrerer venefloner eller drypp, tar blodprøver, utfører sårrens, legger inn ulike typer kateter, og så videre. En legestudent kan ikke utføre det samme som en sykepleier selv om hun har fullført tre år.

Hvor var dette?

Anonymous poster hash: 8b9d0...356

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: 4e554...b0e

Altså, selv jeg som pleieassistent har ved et par anledninger oppdaget alvorlige tilstander hos pasienter som har gått både legene og sykepleierne hus forbi.

Arrogante leger er ikke noe bedre enn arrogante sykepleiere.

Anonymous poster hash: ac1ec...1e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er feil. Du kan ikke jobbe som sykepleier eller gjøre det samme som en sykepleier etter tre år på medisinstudiet, uavhengig av autorisasjonsstaus. Utdanningene er som sagt helt ulike, og etter tre år på medisin har du ikke kunnskapen eller praksisen for å gjøre en sykepleier sin jobb. Å si det vitner om mangel på forståelse for hva en sykepleier faktisk gjør, og ikke minst mangel på respekt for den jobben de gjør. Har sett flere som har skrevet dette her inne gjennom tidene, og samtlige har bommet stort. Tipper du er relativt tidlig i studiet selv, og har hørt denne kommentaren. Det det heller dreier seg om er at mange sykehus og legevakter ikke ansetter medisinerstudenter i pleien før etter tredje året. Men de er fremdeles assistenter, og de har ikke kompetansen til å være noe annet. Vi har ofte med både tredje og fjerde års studenter på min avdeling, og de sliter med å forstå elementære sammenhenger, behandlinger og sykdomsprinsipper, rett og slett fordi de knapt er halvveis i studiet - klart de da ikke kan jobbe som sykepleiere.

Anonymous poster hash: 6d403...75b

Poenget er jo at de får sykepleierlønn etter 3.året på studiet. Det er jo det som er viktig, ikke akkurat hva arbeidsoppgavene er (er jo bare en ekstrajobb ved siden av studiet). Dette VET jeg for det gjaldt både meg og mannen min, og mange vi studerte med.

Vi hadde noen sykepleiere på studiet vårt, og de følte kanskje de hadde en liten faglig fordel det første semesteret, og så hadde de jo hatt mer pasientkontakt. Men de mente selv det ikke utgjorde noen forskjell utover det. Det er et helt annet nivå og andre fag. Hun ene sa også at det nesten var en ulempe, fordi hun var vant til å lese og tenke på "sykepleiermåten", men nå ble det "universitetsnivå" (hennes ord).

Uansett, hva er dette "kom ikke her og tro dere er sykepleier"-maset? Det er da ingen medisinstudenter som later som de er sykepleiere? De vil ha en deltidsjobb ved siden av studiet, og det er ledelsen som bestemmer hva disse kan utføre. Noe sykepleierarbeid, noe sekretærarbeid og noe lettere legearbeid.

Anonymous poster hash: 899c6...e61

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...