Gå til innhold

Barn alene hjemme på nyttårsaften.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nyttårsaften så jeg naboungene på 12 og 6 i vinduet, de satt å så på fyrverkeriet.

Dagen etterpå så jeg på fb at far hadde feiret dagen på en annen kant av landet og mor hadde vært på fest i nabobyen. Ungene hadde definitivt ikke barnevakt heller, det er det kun besteforeldrene som pleier å være o de var heller ikke der.

Det samme skjedde i fjor og da var jo ungene ett år yngre.

En ting er at foreldrene kanskje mener de er store nok til å passe seg selv (de er veldig mye alene på dagtid og tidvis på kveldene), en annen ting er at det var jo nyttårsaften. Pleier man ikke da å være sammen med ungene sine og gjøre noe koselig sammen med dem fremfor å prioritere fest med venner?

Bare jeg som reagerer på dette?

Anonymous poster hash: ad781...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, det høres ikke bra ut. De er absolutt ikke store nok til å være hjemme alene så sent, pluss at det er jo ikke særlig hyggelig på nyttårsaften heller. Ungen på 12 er kanskje stor nok til å være alene på dagtid, men ikke stor nok til å ha ansvar for både seg selv og en unge på seks år! Jeg hadde reagert selv.

Endret av sophh
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør varsle barnevernet :) Er ikke bra at de er alene.



Anonymous poster hash: 5326b...4f7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Uff - det hørtes slett ikke greit ut. Stakkars barn.

Vi feiret alltid nyttår sammen med venner som hadde barn jevnaldrende med våre barn. Nyttårsmiddag og fest var like mye for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at de ikke hadde barnevakt og at du som nabo ikke hadde fått dette med deg?



Anonymous poster hash: 86909...98a
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så fælt da ? Jeg satt barnevakt for yngre barn enn 6 år når jeg var 12 år. La de, ga de frokost dagen etterpå osv. Gikk fint det :)



Anonymous poster hash: a9e1d...246
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ive Lina

Er det så fælt da ? Jeg satt barnevakt for yngre barn enn 6 år når jeg var 12 år. La de, ga de frokost dagen etterpå osv. Gikk fint det :)

Anonymous poster hash: a9e1d...246

Nyttårsaften?

Hvor hyggelige minner er det å sitte igjen med for barn? Da tenker jeg både for deg som 12-åring - men ikke minst for de barna du satt barnevakt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jo TS være rimelig sikker på at disse barna var elene, for alt hun vet kan det ha vært en barnevakt der. Hun gikk vel ike bort å ringte på heller tenker jeg.



Anonymous poster hash: d4d31...bfb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det en familiekveld. Med god mat og kos

Noen foreldre3 tenker kun på seg selv, er det mulig?

Mine barn var 19 år første gang de var alene på en slik kveld



Anonymous poster hash: e9bd7...7fe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får meg nesten ikke til å tro at de ikke hadde barnevakt. Du må jo høre med foreldrene om det virkelig var slik. Ikke OK i så fall, tenker jeg.



Anonymous poster hash: 50d0f...052
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det en familiekveld. Med god mat og kos

Noen foreldre3 tenker kun på seg selv, er det mulig?

Mine barn var 19 år første gang de var alene på en slik kveld

Anonymous poster hash: e9bd7...7fe

Nå er det INGEN som vet 100% sikkert at de var alene. Greit å ha det klart først før man svartmaler alt.

Anonymous poster hash: d4d31...bfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12-åringen (er vel individuelle forskjeller her) er gammel nok til å være alene, gammel nok til å være barnevakt også for noen timer, men ungene er ikke gamle nok til å være alene på nyttårsaften. Jeg ville aldri etterlatt barnet mitt alene på nyttårsaften uansett alder.

Nyttårsaften er en stor dag for mange små. Egoistisk å sette sine egne ønsker før barnas. For å ikke snakke om at brannfaren er ekstra stor denne dagen, men nå er det umulig for oss å vite om barna faktisk var alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det INGEN som vet 100% sikkert at de var alene. Greit å ha det klart først før man svartmaler alt. Anonymous poster hash: d4d31...bfb

De var alene hjemme. De har aldri barnevakt som sitter hos dem, da er det eldste som passer minste.

Har de "barnevakt" så reiser ungene til besteforeldrene.

Kjenner jo naboene og vet hvordan de pleier å ordne seg ang barnepass.

Nå er dette rolige fornuftige unger da, så jeg reagerer mest på at det var akkurat nyttårsaften de var overlatt til seg selv.

Anonymous poster hash: ad781...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var alene hjemme. De har aldri barnevakt som sitter hos dem, da er det eldste som passer minste.

Har de "barnevakt" så reiser ungene til besteforeldrene.

Kjenner jo naboene og vet hvordan de pleier å ordne seg ang barnepass.

Nå er dette rolige fornuftige unger da, så jeg reagerer mest på at det var akkurat nyttårsaften de var overlatt til seg selv.

Anonymous poster hash: ad781...9fb

Du følger veldig godt med skal du vite alt det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kaffelattn

De var alene hjemme. De har aldri barnevakt som sitter hos dem, da er det eldste som passer minste.

Har de "barnevakt" så reiser ungene til besteforeldrene.

Kjenner jo naboene og vet hvordan de pleier å ordne seg ang barnepass.

Nå er dette rolige fornuftige unger da, så jeg reagerer mest på at det var akkurat nyttårsaften de var overlatt til seg selv.

Anonymous poster hash: ad781...9fb

Gitt at dette stemmer så vil jeg anbefale at du sender en bekymringsmelding til Barnevernet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Nyttårsaften så jeg naboungene på 12 og 6 i vinduet, de satt å så på fyrverkeriet.

Dagen etterpå så jeg på fb at far hadde feiret dagen på en annen kant av landet og mor hadde vært på fest i nabobyen. Ungene hadde definitivt ikke barnevakt heller, det er det kun besteforeldrene som pleier å være o de var heller ikke der.

Det samme skjedde i fjor og da var jo ungene ett år yngre.

En ting er at foreldrene kanskje mener de er store nok til å passe seg selv (de er veldig mye alene på dagtid og tidvis på kveldene), en annen ting er at det var jo nyttårsaften. Pleier man ikke da å være sammen med ungene sine og gjøre noe koselig sammen med dem fremfor å prioritere fest med venner?

Bare jeg som reagerer på dette?

Anonymous poster hash: ad781...9fb

Ethvert normalt menneske ville reagert på dette.

Hvorfor gikk du ikke bort for å se til dem?

Var de alene,så burde du jo foreta deg noe,eller? Og dette er andre år på rad?

Visst er det udugelige foreldre. Og jeg syns de har likegyldige naboer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 barn i alderen 10-15 år og selv om jeg har en på 15 år, så er jeg fremdeles litt skeptisk til å la 15-åringen til å være barnevakt, fordi de to andre kan bli en håndfull. Sist gang eldstemann satt barnevakt var rett før jul og da var vi borte i 4-5 timer på julebord (vi drakk ikke). De har kun vært alene uten voksne 2-3 ganger det siste året. Og nyttårsaften er definitivt ikke en av de gangene.

Nyttårsaften skal man feire med familien sin. Og særlig hvis man har barn som ikke er gammel nok til å være alene hjemme. Disse foreldrene er jo riv ruskende gal, for å si det mildt. Klart du skal bry deg. Er rart at ingen har reagert på dett enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var alene hjemme. De har aldri barnevakt som sitter hos dem, da er det eldste som passer minste.

Har de "barnevakt" så reiser ungene til besteforeldrene.

Kjenner jo naboene og vet hvordan de pleier å ordne seg ang barnepass.

Nå er dette rolige fornuftige unger da, så jeg reagerer mest på at det var akkurat nyttårsaften de var overlatt til seg selv.

Anonymous poster hash: ad781...9fb

Da skjønner jeg ikke hvorfor DU ikke gikk bort for å sjekke dette. Tafatt nabo som bare står å ser på om dette virkelig stemmer. Du er en like dårlig person som de foreldrene.

Anonymous poster hash: d4d31...bfb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...