Gå til innhold

Spenstig!

Zenobia

Anbefalte innlegg

Så ligger jeg her da, på sofaen. Stappmett etter en svær, usunn middag. Altså, trening er bare gøy synes jeg nå og jeg trener gjerne hver dag, men maten finnes jeg ikke disiplinert på. Det er helt ekstremt. Øynene er større enn magesekken men jeg stopper ikke å spise.

Noen som har tips? Hvor får dere den magiske indre styrken til å si nei til digg mat? Jeg vet jo at sunn mat og er digg, men jeg er så glad i så mye mat som ikke er sunn.

Kanskje jeg skulle prøvd meg på fasting jeg også, eliminere problemet et par dager i uken? Dere som faster, føler dere at der "tar igjen" de andre dagene, spiser mye? Eller er det normalt inntak dagen etter faste?

har du prøvd appen myfitnesspal? Det er ikke sikkert du spiser så mye som du tror! Prøv den og registrer alt. Så får du fort oversikt over hva du bør spise mindre og mer av:-) et tips ernogså å lage regler for deg selv. Kun en posjon av ting, og spis på mindre tallerkener (da lurer du deg selv litt) - og ta kun f.eks fem godter fra godteposen. Forsyn deg kun fem ganger fra potetgullskåla...osv... Endret av Snabeltann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjapt råd mot hoste som holder deg våken: Noskapin. Reseptfritt. TABLETTER. Finnes som mixtur også, men den funker ikke noe særlig. Tablettene gir en lokalbedøvelse så halsen får kommet seg og ikke hele tide irriteres av mer hoste. Anbefales på det varmeste.

Jeg kommer til å sjekke ut litt forskjellig når jeg skal ut på handletur med en venninde på onsdag. Takker for tips! Løping i mørket kan godt forekomme, ja.

Trodde jeg svarte på denne. Går helt i surr pga lite søvn.

Jeg har noskapin, men desverre hjelper den ikke på bronkitt-hoste. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe yoga på meg idag likevel, ble sittende med bachelorprosjektet i stedet. Sikkert like greit, siden jeg hoster og hoster. Er sterkt redd for at dette har utviklet seg til bronkitt. Det er 2 måneder til med sykdom det. :(

Helsa mi er så plagsom noen ganger.

Forresten, noen som vet om mat som ikke gjør at jeg produserer så mye slim? Meieriprodukter f.eks. gjør meg så slimete at jeg hoster i ett sett flere timer etter jeg spiste. Vil gjerne spise mat som ikke forverrer formen. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dag 2 på 30 days shred unnagjort, fått kjøpt meg nye vekter og det gjorde underverker :-)

Kan også anbefale en sportsbh som jeg kjøpte i dag på Change, den var superbra, jeg er en 75 F så trenger god støtte og det har denne, de hadde kampanje på den, koster egentlig 500, men er på tilbud nå til 400 kr, må innom de igjen på lørdag og kjøpe et par til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dag 2 på 30 days shred unnagjort, fått kjøpt meg nye vekter og det gjorde underverker :-)

Kan også anbefale en sportsbh som jeg kjøpte i dag på Change, den var superbra, jeg er en 75 F så trenger god støtte og det har denne, de hadde kampanje på den, koster egentlig 500, men er på tilbud nå til 400 kr, må innom de igjen på lørdag og kjøpe et par til :-)

Hvordan sitter den? Jeg sliter med å finne sports-bh fordi jeg har 70E og er veldig følsom på hvordan den sitter. :P Trenger flere sportsbh'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho folkens! Dere er så flinke :danse:

Nå har jeg BRENT RÆVVA av meg, hahaha. :fnise: I dag ble det styrke + pop pilates for lår, rumpe og abs! Tok 200 knebøy på slutten, og både rumpe og lår er gele nå! :laugh: Squat hold og squat jumps var fælt!! Men jeg gjennomførte. Det blir smertefullt å sette seg på do i morgen, hehe!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woho folkens! Dere er så flinke :danse:

Nå har jeg BRENT RÆVVA av meg, hahaha. :fnise: I dag ble det styrke + pop pilates for lår, rumpe og abs! Tok 200 knebøy på slutten, og både rumpe og lår er gele nå! :laugh: Squat hold og squat jumps var fælt!! Men jeg gjennomførte. Det blir smertefullt å sette seg på do i morgen, hehe!

Hørtes kjempedeilig ut!

Dere får alle trene litt ekstra for lille meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sitter den? Jeg sliter med å finne sports-bh fordi jeg har 70E og er veldig følsom på hvordan den sitter. :P Trenger flere sportsbh'er.

Den sitter stramt, men ikke ubehagelig på noen måte, kjøpte str M3, fikk hjelp i butikken til å finne riktig str, hadde egentlig funnet en i Large, men fikk beskjed om at det var for stort for meg...prøv i butikken og få de til å se hvrdan den sitter på deg og så prøv å hoppe litt i prøverommet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sitter stramt, men ikke ubehagelig på noen måte, kjøpte str M3, fikk hjelp i butikken til å finne riktig str, hadde egentlig funnet en i Large, men fikk beskjed om at det var for stort for meg...prøv i butikken og få de til å se hvrdan den sitter på deg og så prøv å hoppe litt i prøverommet :-)

Har dårlig erfaring med det, men kan jo alltids prøve. :) Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg rutinene er der :laugh: Er ikke et ork å tenke at jeg skal på trening hver dag. Vet at når jeg kommer inn døra på treningssenteret, så går det nesten av seg selv :blomst:

Dagens styrketrening gikk som en drøm, litt mer slit i går med kondis, men ble gjennomført, så jeg er ganske stolt av meg selv. Det må være lov.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så krise støl etter trening i forgårs, men slepte meg til treningssenteret og gruppetime med intetvall på mølle. Det var overraskende moro! Skal prøve å få til intervall et par ganger i uken. I morgen er det dansetime og på søndag pilates. Skal gjennomføre! Stå på!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caramiacaramella

Så flinke dere er alle sammen!

Jeg hadde en veldig god økt på treningssenteret idag, trente både kardio og styrke og det var deilig å komme ordentlig i gang igjen. Har også klart å holde meg til sunn mat så langt idag, så forhåpentligvis vil jeg kunne fortsette med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa har fått påvist lungebetennelse, så kanskje det er det jeg har denne gangen og ikke bronkitt. Skal til legen om litt over en uke (har ikke tid til uka) og får se da. Håper nesten at det er det, for da er det bare 5-10 dager med kur, så er jeg frisk igjen. Er det bronkitt så er det noen måneder igjen. :daane:

Rastløs og vil trene, men har mer og mer følelse av vann i lungene. GAH.

Maten går greit, men jeg skeiet ut med en bit sjokolade i sted. Smakte ikke noe godt engang. :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff...masse god bedring KaDust! :-/ håper legen finner ut hva det er. Hører mange her også har vært syke lenge med feber og influensa og hoste. Kanskje noe som går?

I dag har jeg ikke trent noe, kun litt styrke og rumpetrening på stuegulvet med barna. Menni morgen skal jeg faktisk gå skirenn! :-) Gleder meg! Samt heie og se på to av mine barn også gå renn, så det blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på dere! Flinke mennesker :) Min dag har vært, tja... Har sett bedre dager, for å si det sånn.

Jeg sovnet i 20-tiden og sto nettopp opp, i sjokk. Jeg trodde drømmen var virkelig, og plutselig våknet jeg i senga. Skjønte ingenting, hehe. Jeg sover lite og er så trøtt og sliten for tiden. Sovner i bussen hjem fra jobb, selv om jeg prøver å tvinge øynene opp. Er litt flaut å plutselig våkne på bussen med folk ved siden av meg, men jeg bare sovner.

Har 0 matlyst for øyeblikket. Må legge kveldsmaten i en boks og spise det til frokost i stedet. Jeg spiste en liten skål smågodt i sta. Jeg kjøpte littegrann sukkerfri godteri (for det er jo såå mye bedre enn vanlig smågodt.......Vet ikke hva jeg tenkte.) og nå kjennes det ut som magen holder på å sprekke. Trodde først jeg hadde blindtarmbetennelse, det var så vondt. Så kom jeg på at jeg spiste sukkerfri godteri, som magen min ikke tåler i det hele tatt. Kan ikke spise dent eller lakerol-pastiller heller uten å legge meg i smerter.

Så... Det var min oppdatering for i dag. Fredagsgodt gone wrong. :fnise: Forhåpentligvis er formen bedre i morgen og matlysten er på topp :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring KaDust og kjøttmeis!

Jeg trenet igår og idag. Veldig glad jeg fikk det til! Skal trene imorgen å. Kostholdet går mye bedre nå (takk KaDust!). Og jeg blir ikke like fort trøtt på mølla!

Stå på jenter! Noen som trent idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk skal du ha! :) Så flink du er da!! :biggrin:

Nå spiser jeg et lite måltid; en klase druer, tre dadler og litt mandler før jeg tar en styrke og HIIT økt. I dag har jeg bestemt meg for å ha en såkalt "cheat day". Jeg og samboer har bestilt pizza og skal se film i kveld. Jeg føler meg ikke skyldig for å ha en dag der jeg spiser et usunt måltid. Det skjer ikke så ofte, så det har lite å si egentlig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagens treningsøkt gjennomført! :trene: Det ble rundt 50 minutter HIIT og styrke for hele kroppen. Det var morsomt med en utfordring, så jeg vurderer å prøve meg på en ny en. Kanskje en squat challenge eller liknende. Egentlig samme det, men hadde vært artig å fått en rundere rumpe. Noen som vet om en bra utfordring som ligger gratis på nett, uansett hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk hjem med feber fra jobb i går, så ble ingen trening i går dessverre, har fortsatt litt feber, men har fått gjort masse husarbeid og trent økt 3 på 30 days shred i dag så er ihvertfall i gang igjen, satser på å være helt frisk i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg, mimi82! :hug: Hvordan føler du deg i dag?

Jeg sliter fortsatt med dårlig matlyst. Har ikke lyst på annet enn kald frukt, grønnsaker, (så vidt litt) mandler, vann og kaffe. That's it. Jeg prøver å presse i meg litt brød, men jeg klarer ikke spise opp alt. Har noen tips mot dårlig matlyst? Butikkene er stengt, så får ikke handlet i dag. Tenkte kanskje litt kesam/lett yoghurt med bær hadde vært supert, men det får vente til i morgen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...