Gå til innhold

Spenstig!


Zenobia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere er så flinke! Jeg har ikke fått gjort annet enn å planlegge. I dag lover jeg dere og meg selv at jeg skal trene! Da kan jeg ikke la være.Trenger å sparke meg selv i baken... Hehe. På lørdag skal jeg på prøvetime på treningssenter. Er ingen instruktører der, så må gjøre alt uten hjelp... Men jeg har heldigvis programmet jeg fikk av instruktøren hos det forrige senteret jeg prøvde ut, så skal bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og derfor føler jeg at jeg må "trene meg opp" til lørdagen for å ikke være helt ute å kjøre. I dag er planen en kondisjon/HIIT, i morgen styrke for hele kroppen, fredag kondisjon/HIIT og lørdag styrke på senter. :D Ønsk meg lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her, alltid litt lettere å komme igjang med inspirasjon fra andre :)

Har som mål:

ned ett par kile

sunnere kosthold

mer fysisk aktivitet

Wish med luck( er allerede 2 uker på "etterskudd") ;D

Endret av Frkdistre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjempebra treningsøkt idag, styrke og cardio. Kostholdet går greit, har faktisk ikke sprukket siden jeg begynte med dette, så er rimelig fornøyd med det :)

Lurer litt på om dere andre som trener på senter opplever at folk ser på dere? Dersom jeg går når det er travelt, er det alltid mange menn som stirrer mens jeg gjør styrkeøvelsene mine. Det er kjempeplagsomt. Blir redd for at jeg gjør øvelsene feil eller noe, eller at de synes det er morsomt at jeg ikke løfter særlig tungt. Jeg har derfor begynt å dra på senteret utelukkende når de fleste er på jobb, og det ikke er mange der i det hele tatt. Når jeg har fått litt mer rutine på styrketreningen min (og kanskje har blitt litt sterkere) skal jeg nok begynne å dra på trening akkurat når jeg vil igjen, og forhåpentligvis kan jeg bare stirre tilbake dersom noen ser rart på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiver meg på her, alltid litt lettere å komme igjang med inspirasjon fra andre :)

Har som mål:

ned ett par kile

sunnere kosthold

mer fysisk aktivitet

Wish med luck( er allerede 2 uker på "etterskudd") ;D

:strix::velkommen::strix:

Frkdistre

:hoppendeglad::duskedame::bolledeig::duskedame::hoppendeglad:

I wish you luck!

Selv har jeg kjøpt to par joggesko i dag smiley-sport033.gif to vintertights og litt annet småsnasent tilbehør. Og nå har jeg lett gjennom denne tråden etter adidas-skoene jeg mener noen anbefalte. For det ene paret var akkurat det! Så takk til den som takkes bør - beklager at jeg rett og slett ikke greier å finne det igjen. Den 23. kommer en venninde til meg på formiddagen, og da skal vi løpe sammen!! Ellers har jeg ikke gått tur på noen dager, men fra i morgen blir det spaserskjerpings :nei:

Ellers :ninja: jeg følger med :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjempebra treningsøkt idag, styrke og cardio. Kostholdet går greit, har faktisk ikke sprukket siden jeg begynte med dette, så er rimelig fornøyd med det :)

Lurer litt på om dere andre som trener på senter opplever at folk ser på dere? Dersom jeg går når det er travelt, er det alltid mange menn som stirrer mens jeg gjør styrkeøvelsene mine. Det er kjempeplagsomt. Blir redd for at jeg gjør øvelsene feil eller noe, eller at de synes det er morsomt at jeg ikke løfter særlig tungt. Jeg har derfor begynt å dra på senteret utelukkende når de fleste er på jobb, og det ikke er mange der i det hele tatt. Når jeg har fått litt mer rutine på styrketreningen min (og kanskje har blitt litt sterkere) skal jeg nok begynne å dra på trening akkurat når jeg vil igjen, og forhåpentligvis kan jeg bare stirre tilbake dersom noen ser rart på meg.

Støtter deg på denne :troest: Ikke bare bare å være tøff i trynet når man begynner å tvile

inni. Går det an å spørre betjeningen om veiledning, evt. hvis noen åpenbart stirrer - stopp i øvelsen, møt blikket og spør hvorfor han stirrer, selvsagt uten å virke kokett eller innby til noen vennlighet. Øv på et myndig(!!) blikk i speilet? (Ikke spøke-forslag, vi kvinner kan se langt vennligere ut enn vi mener.) Det kan være nok til at de trekker til seg øynene. Nå skal det sies at jeg enkelt setter meg i respekt når jeg har behov for det, og det kan være at rivjern-metoden min ikke føles naturlig for deg ;)

Lykke til :trampe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg kjøpt to par joggesko i dag smiley-sport033.gif to vintertights og litt annet småsnasent tilbehør. Og nå har jeg lett gjennom denne tråden etter adidas-skoene jeg mener noen anbefalte. For det ene paret var akkurat det!

Var det disse? http://www.xxl.no/sko/damesko/joggesko/adidas-revenergy-techfit-w-lopesko-dame/p/1097925_1_style :) Om jeg husker rett la jeg ut en link tidligere. Jeg har i alle fall disse, og de er behagelige på... :)

Nå sitter jeg med treningsklærne og skoene på mens jeg venter til klokka blir litt over 20. Da skal jeg nemlig tvinge meg selv på soverommet for å trene (samboer spiller i stua). Jeg tenkte at hvis jeg har treningsklærne og skoene på, da MÅ jeg bare trene. Ellers får jeg dårlig samvittighet. Jeg er jo KLAR liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått/jogget og pest meg opp 21 etg igjen :svett:

Litt tøffere i dag da alle musklene i lår og legger er stive og støle etter mandagens treningsøkt.

Etter trappe "løpet" trente jeg mer ben og rumpe på treningsenteret. I morgen blir det mage og overkropp....trur jeg....hvis jeg kommer meg opp av senga ;)

MEN må si det at denne smerten føles godt....godt å kjenne at mann har trent og brukt kroppen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det disse? http://www.xxl.no/sko/damesko/joggesko/adidas-revenergy-techfit-w-lopesko-dame/p/1097925_1_style :) Om jeg husker rett la jeg ut en link tidligere. Jeg har i alle fall disse, og de er behagelige på... :)

Nå sitter jeg med treningsklærne og skoene på mens jeg venter til klokka blir litt over 20. Da skal jeg nemlig tvinge meg selv på soverommet for å trene (samboer spiller i stua). Jeg tenkte at hvis jeg har treningsklærne og skoene på, da MÅ jeg bare trene. Ellers får jeg dårlig samvittighet. Jeg er jo KLAR liksom.

De var veldig like! Det er Adidas boost w esm. Det andre er Adidas supernova sequence.

Du er vel igang med treningen nå :idesmil:

Endret av Zenobia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ja de var kjempe lik :) Har så lyst på flere joggesko å velge mellom. Det er jo mye på salg nå, så... Får se ;) ;)

Nå er økten gjennomført! Pga. ubehagelig sting i magen ble det en styrkeøkt for hele kroppen så jeg slapp å hoppe og sprette. Så får jeg heller ta kondisjonstrening fram til lørdag. Jeg kan definitivt merke forskjell fra i fjor. Jeg er slappere, klarer ikke yte like mye/har mistet litt styrke + ser tydelig forskjell på magen. Jeg kan ikke se musklene lenger, og det irriterende fettlaget er tilbake... Uff; det jeg strevde i månedsvis for å få bort er nå kommet tilbake. :( Jeg tror det er en blanding av mindre/uregelmessig matinntak, flere utskeiinger enn før + mindre trening enn kroppen er vant til.

Så nå må jeg stå på altså!! Tror jeg tar den fem dagers utfordringen igjen neste uke, bare at jeg presser meg hardere! :laugh: Jeg fikk mer motivasjon den uka, så skal prøve igjen.

Endret av kjøttmeis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-88169-0-20216500-1421313124_thumb.j

I tilfelle noen spør.

Men jeg skal ut å gå, altså :danse:

Endret av Zenobia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da fikk jeg endelig trent igjen i går etter 2 dager uten trening. Kjenner at jeg er litt sliten for tiden med mye overtid på jobb, 2 små hjemme og et hus som absolutt burde ha vært litt mer ryddig og rent og ikke minst ville jeg gjerne hatt litt mer tid sammen med mannen....skulle ønske døgnet hadde flere timer:-)

Men for å gi oss et lite boost lurte jeg på om noen ville være med på en utfordring?

Minimum 5 gjennomførte treningsøkter fra mandag 19 til og med søndag 25?

Noen som er med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg endelig trent igjen i går etter 2 dager uten trening. Kjenner at jeg er litt sliten for tiden med mye overtid på jobb, 2 små hjemme og et hus som absolutt burde ha vært litt mer ryddig og rent og ikke minst ville jeg gjerne hatt litt mer tid sammen med mannen....skulle ønske døgnet hadde flere timer:-)

Men for å gi oss et lite boost lurte jeg på om noen ville være med på en utfordring?

Minimum 5 gjennomførte treningsøkter fra mandag 19 til og med søndag 25?

Noen som er med?

Jeg er med!! :biggrin:

I dag ble det jogging hjem fra jobb (ca. 5 km). :) I morgen blir det vel en hiit-økt regner jeg med! Det er deilig å vite at dagens trening er unnagjort og at jeg bare kan slappe av hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg endelig trent igjen i går etter 2 dager uten trening. Kjenner at jeg er litt sliten for tiden med mye overtid på jobb, 2 små hjemme og et hus som absolutt burde ha vært litt mer ryddig og rent og ikke minst ville jeg gjerne hatt litt mer tid sammen med mannen....skulle ønske døgnet hadde flere timer:-)

Men for å gi oss et lite boost lurte jeg på om noen ville være med på en utfordring?

Minimum 5 gjennomførte treningsøkter fra mandag 19 til og med søndag 25?

Noen som er med?

Snabeltann er med!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er med!! :biggrin:

I dag ble det jogging hjem fra jobb (ca. 5 km). :) I morgen blir det vel en hiit-økt regner jeg med! Det er deilig å vite at dagens trening er unnagjort og at jeg bare kan slappe av hjemme!

Hba er egentlig hiit?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg ikke lyst å trene, men mannen min dro meg heldigvis med :)

Styrketreningen gikk kjempebra, 2 ukers trening merkes nå, det er ikke sååå tungt lenger.

Kostholdet har sklidd litt ut, men mandag er en ny flott startdag :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Spenstige gjeng!

566787oo27wh9e3n.gif

:hjerte: til dere alle sammen :hjerte:

Jeg skal ut på min første "prøve nye joggesko-tur". (Det blir nok mest spasering)

Ha en flott, sunn, spenstig dag!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for motivasjonen Zenobia, du er jammen flink til å støtte alle oss andre!

Jeg har hatt enda en flott kardio og styrke økt idag, men har litt smerter i foten, ankelen og kneet på det ene benet. Er noen gamle skader som truer med å komme tilbake. Må derfor ta det litt mer med ro på kardioen, og synes det er veldig kjipt. Blir så misunnelig når jeg ser andre som løper på tredemølle når det er noe jeg ikke har vært i stand til på flere år :( Men jaja, jeg får bare holde på lengre med mindre intensitet.

Ønsker alle en sprek og fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...