Gå til innhold

Spenstig!

Zenobia

Anbefalte innlegg

Da kommer dommen av treningstightsene jeg kjøpte...

• Kari Traa Svalestjert Tights - Elsker den! Den er behagelig, har god passform og ser veldig bra ut. Den er behagelig i livet (er ikke for stram) og har litt myk gummi nederst på leggene slik at tightsen holdes på samme plass under treninga. Love it!
  • Reebok compresjons tights (svart og lilla) - Njaaa... Den ser utrolig bra ut, men er ikke behagelig på. Den er stram rundt leggene, men har ikke strikk i livet. Under øvelser føler jeg at tightsen sklir av i livet.

:)

Kari Traa har veldig gode klær generelt, uansett hva du trenger. Kjøpte nylig ullundertøy fra Kari Traa som jeg skal slite ut på fjellet. :nigo: Synd det er så dyrt! Reebook har ikke gode tights, nei. Ei heller har Casall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kari Traa har veldig gode klær generelt, uansett hva du trenger. Kjøpte nylig ullundertøy fra Kari Traa som jeg skal slite ut på fjellet. :nigo: Synd det er så dyrt! Reebook har ikke gode tights, nei. Ei heller har Casall.

Det er veldig dyrt ja! Men kvalitet er det. :) Nå er div. Kari Traa-klær på tilbud, i alle fall på getinspired.no, så jeg kjøpte mens det er rimelig! :)

Har ikke skriver, så får ikke skrevet ut returskjema til Reebok-tightsen. Da selger jeg den på Facebook eller får mamma til å sy den litt inn... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig dyrt ja! Men kvalitet er det. :) Nå er div. Kari Traa-klær på tilbud, i alle fall på getinspired.no, så jeg kjøpte mens det er rimelig! :)

Har ikke skriver, så får ikke skrevet ut returskjema til Reebok-tightsen. Da selger jeg den på Facebook eller får mamma til å sy den litt inn... :fnise:

Det skal jeg jaggu sjekke ut, om det er på salg. Ellers er jeg veldig veldig glad i Nike sine treningsklær, og det er heldigvis ikke så dyrt. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet! !!! Tuuusen takk for at du la ut alle de lekre oppskriftene! Må skrive ut på jobb i morra. Helt utrolig! :-O Er det du som har laget heftet? Nå fikk jeg masse inspirasjon, jeg er så matlei og spiser for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle er med trening. Føler meg som den dassen her jeg har sittet siden vi startet dagboken omtrent. :hoho:

Her er oppskriftene for de som ville ha. Er bare kostholdsplanen navnet mitt står på, så da går det greit.

attachicon.gifOppskrifter.pdf

Å wow, ble ordentlig sulten og inspirert. Masse godsaker der som jeg skal prøve =)

Jeg ser deg, kjære :roser: og :klem:

Tusen takk, godt jeg har fri fra jobben idag og gleder meg til mer mat imorgen og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet! !!! Tuuusen takk for at du la ut alle de lekre oppskriftene! Må skrive ut på jobb i morra. Helt utrolig! :-O Er det du som har laget heftet? Nå fikk jeg masse inspirasjon, jeg er så matlei og spiser for lite.

Bra det er til inspirasjon! Ja, er jeg som har laget heftet. :nigo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal jeg jaggu sjekke ut, om det er på salg. Ellers er jeg veldig veldig glad i Nike sine treningsklær, og det er heldigvis ikke så dyrt. :nigo:

Jeg så i alle fall et par tightser på salg sist jeg sjekket ;):biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så i alle fall et par tightser på salg sist jeg sjekket ;):biggrin:

Takk! Skal sjekke ut når jeg er hjemme igjen. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger her hjemme trøtt som bare den! Kanskje jeg bør ta en liten 25minuters økt alikevel idag? Er så trøtt! Motivasjon Please! :-(

Hvilke vekter bruker du nå? Jeg må bruke vannflaske jeg :-)

Jeg brukte håndvekter 4 kg, men de jeg har kan man endre hvor mye vekt man vil ha på, men tror vi har kjøpt for billige, de løsner hele tiden og dermed er de veldig irriterende å bruke, satser på å kjøpe nye i dag :-)

Fikk du tatt en økt i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her, viss det er plass? Kickstarta treninga i går med en slitsom men bra gruppetime på Sats Elixia :trene: Puh! Ikke mye igjen av sommerformen, nei. Veier 67 kilo, har lyst til å se et tall som begynner på 50 på vekta før sommeren. Et realistisk mål synes jeg! Selv om jeg er ganske lav (163), så er ikke vekta det største problemet mitt, så fokus er på å komme i bedre form, kjenne meg sterk og rask i kroppen, sove bedre, etc. Er ganske flink på kosthold, er vegetarianer, så spiser alltid hjemmelaget mat med masse grønnsaker, bønner og linser og baker alt brød/knekkebrød fra bunnen. Men er kanskje litt for glad i store porsjoner :rodme: Men det er i alle fall et godt utgangspunkt. Gifter meg sommeren 2016, og til da har jeg et håp om å få gått ned noen kilo (eller i alle fall blitt litt strammere i kroppen) - har god tid på meg, men hadde vært fint å funnet formen allerede til sommeren :laugh: Håper vi kan motivere hverandre!

Er det flere som trener på Sats Elixia her og kan anbefale bra gruppetimer? Meldte meg inn for to dager siden og er litt grønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her, viss det er plass? Kickstarta treninga i går..

fokus er på å komme i bedre form, kjenne meg sterk og rask i kroppen, sove bedre

Er ganske flink på kosthold, er vegetarianer, så spiser alltid hjemmelaget mat med masse grønnsaker, bønner og linser og baker alt brød/knekkebrød fra bunnen.

Håper vi kan motivere hverandre!

:strix::velkommen::strix:

svakni

:hoppendeglad::duskedame::bolledeig::duskedame::hoppendeglad:

Leste litt på profilen din. Glad for å ha deg på laget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg faster i dag. Og hverken trener eller går tur. Jeg er støl fra i går. Humøret er sånn lagom. Vi skriver 8. januar, og jeg tar meg selv i å tenke: "Vil jeg nå så veldig ned i den vekta da, er det ikke godt med sjokolaaaaaaade, hmmmmm?"

Å, frokost i morgen - kom! Heldigvis er hodet helt greit; det var visst bare første fastedagen det slo seg vrangt. Og ikke er jeg egentlig bælsulten, heller. Bare, du vet, sånn FYYYYYYYYsen.. :trist:

Hvordan går det da, folkens? Hva er status? :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg faster i dag. Og hverken trener eller går tur. Jeg er støl fra i går. Humøret er sånn lagom. Vi skriver 8. januar, og jeg tar meg selv i å tenke: "Vil jeg nå så veldig ned i den vekta da, er det ikke godt med sjokolaaaaaaade, hmmmmm?"

Å, frokost i morgen - kom! Heldigvis er hodet helt greit; det var visst bare første fastedagen det slo seg vrangt. Og ikke er jeg egentlig bælsulten, heller. Bare, du vet, sånn FYYYYYYYYsen.. :trist:

Hvordan går det da, folkens? Hva er status? :ball:

Samme greia her. Hoster meg skakk og sover lite pga det. Skal likevel prøve meg på yoga igjen idag siden jeg er rastløs. :P

Var forresten innom G-sport idag og tenkte på deg når jeg så en av tightsene fra Nike. Det er en vintertights og den har refleks tykt nedover på begge siden av beina så du synes godt! Hvis du kommer til å løpe når det er mørkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme greia her. Hoster meg skakk og sover lite pga det. Skal likevel prøve meg på yoga igjen idag siden jeg er rastløs. :P

Var forresten innom G-sport idag og tenkte på deg når jeg så en av tightsene fra Nike. Det er en vintertights og den har refleks tykt nedover på begge siden av beina så du synes godt! Hvis du kommer til å løpe når det er mørkt?

Kjapt råd mot hoste som holder deg våken: Noskapin. Reseptfritt. TABLETTER. Finnes som mixtur også, men den funker ikke noe særlig. Tablettene gir en lokalbedøvelse så halsen får kommet seg og ikke hele tide irriteres av mer hoste. Anbefales på det varmeste.

Jeg kommer til å sjekke ut litt forskjellig når jeg skal ut på handletur med en venninde på onsdag. Takker for tips! Løping i mørket kan godt forekomme, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ligger jeg her da, på sofaen. Stappmett etter en svær, usunn middag. Altså, trening er bare gøy synes jeg nå og jeg trener gjerne hver dag, men maten finnes jeg ikke disiplinert på. Det er helt ekstremt. Øynene er større enn magesekken men jeg stopper ikke å spise.

Noen som har tips? Hvor får dere den magiske indre styrken til å si nei til digg mat? Jeg vet jo at sunn mat og er digg, men jeg er så glad i så mye mat som ikke er sunn.

Kanskje jeg skulle prøvd meg på fasting jeg også, eliminere problemet et par dager i uken? Dere som faster, føler dere at der "tar igjen" de andre dagene, spiser mye? Eller er det normalt inntak dagen etter faste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ligger jeg her da, på sofaen. Stappmett etter en svær, usunn middag. Altså, trening er bare gøy synes jeg nå og jeg trener gjerne hver dag, men maten finnes jeg ikke disiplinert på. Det er helt ekstremt. Øynene er større enn magesekken men jeg stopper ikke å spise.

Noen som har tips? Hvor får dere den magiske indre styrken til å si nei til digg mat? Jeg vet jo at sunn mat og er digg, men jeg er så glad i så mye mat som ikke er sunn.

Kanskje jeg skulle prøvd meg på fasting jeg også, eliminere problemet et par dager i uken? Dere som faster, føler dere at der "tar igjen" de andre dagene, spiser mye? Eller er det normalt inntak dagen etter faste?

Ofte så er hovedproblemet sukker. Hvis du en periode kutter ut raffinert sukker HELT fra kostholdet, så vil du merke stor forskjell. Sukkeret gjør så kroppen vil ha mer og mer, selvom du er mett. I tillegg gjør det så usunn mat smaker bedre, og sunn mat dårligere. Jeg slet på samme måte som deg før, men det hjalp for meg å kutte alt sukker. Etter dette har jeg klart å kontrollere inntaket av usunn mat veldig godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine erfaringer så langt:

Start med KROM!! Jeg merket himmelvid forskjell i appetitten før og etter. Gevita er et merke jeg har god erfaring med. Søtsuget ble kraftig redusert også. Men ta tidlig på dagen. Jeg merker om jeg har glemt det, som i dag, og da var det noen fysne øyeblikk å bekjempe. Hadde aldri trodd jeg skulle merke sånn forskjell.

Faste gjør at jeg sier "nei til alt" to dager i uken. MYE lettere enn å være fornuftig og ha viljestyrke over lang tid, er min personlige erfaring. Og nei, man har ikke ulvehunger dagen etterpå, forbausende nok. Heller sånn at man blir fortere mett.

Da jeg prøvde faste første gang, i fjor, overrasket det meg hvor ofte jeg hadde tydd til mat som trøst/kos/belønning. Jeg ble bevisst hvor avhengig jeg var av småspising, og det ble lettere på ikke-fastedager å ha faste måltider. Frokost 7, lunsj 11:30, middag ca 16/17 og siste måltid kl 20. Og INGEN spising mellom. Ble jeg sulten, ble jeg bevisst på at akkurat den maten faktisk ikke mettet de timene den burde, og tvang meg til å finne ting som holdt timene ut. Velg en dag for utskeielser - da reglene settes på hylla. Men én dag - ikke SYV! Ikke både fredag OG lørdag OG søndag. Det sosiale bestemmer. Velg én dag. Det er faktisk begrenset hva man greier å trøkke i seg på én kveld når man spiser tidsdisiplinert de andre dagene. Pluss at man har en dag å se frem til. "Dette kan jeg ikke spise i dag, men på lørdag..!"

Det var noen tanker fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

I dag har jeg trent styrke i 30 min, og jogget i 45 minutt! :)

Har vært dårlig med trening de siste dagene, men har gått veldig mye da jeg har lett etter katten vår som forsvant! :P så det får være godt nok!

Men gud så inspirert jeg blir av dere, dere er så flinke!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann flinke dere!!!:-) håper dere har hatt en fin dag! Jeg har hatt to hviledager uten trening - etter å ha trent hver dag siden 3.juledag. Det har egentig vært fordi jeg ikke har hatt tid til å trene. ;-) men det har gått fint å slappe litt av. Har faktisk fått strikket litt! Avslapping for sjelen:-) i dag har jeg løpt i 30 min, trent en slags intervallstyrke i 35 min etter en film på youtube. Det var helt greit. Hadde minstesnuppa på fem år med på matte styrketreningen - så ble trening på oss begge to, haha! Kostholdet går bra. Jeg spiser helt vanlig men har byttet ut en del matvarer med litt sunnere alternativer. Lagde en nydelig wok med svinekjøtt. Det ble kveldsmaten og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

I dag har jeg trent styrke i 30 min, og jogget i 45 minutt! :)

Har vært dårlig med trening de siste dagene, men har gått veldig mye da jeg har lett etter katten vår som forsvant! :P så det får være godt nok!

Men gud så inspirert jeg blir av dere, dere er så flinke!! :D

kjempebra! Du har jo vært kjempeflink! Good job!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...