Gå til innhold

Tror noe har skjedd meg..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skulle ta noen øl med ei venninne. Midt i øl nr 2 måtte hun raskt tilbake til kollektivet sitt, pga noe visningsgreier hun hadde glemt. Jeg ble igjen, og kom i prat med et kjærestepar som var noe eldre enn meg. Og her blir det svart. Så våkna jeg hjemme hos meg selv nå nettopp, har bare genseren på meg. Jeg har store blåmerker på lårene, armene og leggene - og (jeg skjelver nå) størknet blod i underlivet. Jeg fant buksa og trusa mi utenfor ytterdøren (bor øverst i et bygg, så de lå rett utforbi døren i trappeoppgangen.) Det var ikke blod i trusa, bare på meg. Har kul i hodet, skrubbsår nedover ryggraden og et skrapsår på ankelen.

Har også sjekket kontoen, og jeg kjøpte to øl til på utestedet. Har lyst å tro at jeg bare ikke tålte de 4 ølene akkurat den dagen, og blacket ut, sklei på snøen og slo meg her og der, og tilfeldigvis fikk mensen når jeg sov (selv om jeg ikke skal ha den enda, og jeg blør ikke lengre) Men jeg får ikke alt til å stemme. Hva med buksa og undertøyet? Jeg vet at alle kommer til å si at jeg bør dra til legevakten, men jeg tror sannheten evt skremmer meg for mye. Tanken på at noen har gjort meg noe, får meg til å ville spy. Og jeg husker jo ingenting.

Anonymous poster hash: 395cf...3fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen du kan ta med på legevakta? Noen som du kan snakke med i det minste? Ta en tlf til legevakta og spør hva de gjør når eller om du kommer inn dit i det minste!

Skrevet

Har du noen du kan ta med på legevakta? Noen som du kan snakke med i det minste? Ta en tlf til legevakta og spør hva de gjør når eller om du kommer inn dit i det minste!

Herregud at dette skulle være vanskelig. Fornuftige meg hadde dratt til legen med en gang, men noe stopper meg. Jeg kan jo bare ha blacket ut og slått meg. Men jeg klarer ikke shake følelsen om at noe har skjedd. Kanskje jeg kunne spurt naboen helt nederst om de merket når jeg kom hjem. Æsj, nå begynner jeg å skamme meg.

Skrevet

Har du hatt blacket ut før? Ring legevakta for å snakke med de, er det like ille? Kan være anonyn på tlf iallefall!:)

Skrevet

Nå gikk jeg nettopp på do og risset for første gang i dag, og det svidde :(:( faen faen, nå kom panikken. Får ringe legevakta

• Liker 3
Skrevet

Ja jeg ringte. Men nå er jeg paralysert, og kommer meg ingen vei. De spurte om jeg mistenkte at noen hadde puttet noe i drinken min. Jeg aner ikke. Så sa de at jeg ikke skulle dusje eller vaske meg, og ta med meg klærne jeg hadde på meg i går. Jeg sitter her med posen med klærne i ved siden av meg, og kommer med ikke av sted. Jeg har kjæreste for faen, dette kan ikke skje

Skrevet

Reis til legevakta! Jeg vei det er skummelt. Dette høres ikke ut som er en vane for deg. Har du blitt voldtatt, noe du jo selv å har på følelsen har skjedd så har du jo ikke gjort noe galt mot kjæresten din. Om du skulle ha blacket ut og våknet sånn du gjorde burde du uansett tatt en tur til legen.

Skrevet

Ja jeg vet, jeg vet, jeg skal dra. Er bare så redd. Jeg kan på en måte ikke forstå helt hvordan det skulle skjedd. Altså, buksa og trusa lå utenfor ytterdøra. Skulle dette skjedd i trappeoppgangen, så skulle jeg liksom tro naboene hadde merket noe. Å da må han jo ha blitt med inn i bygningen når jeg låste meg inn. Jeg forstår ingenting. Gud så ekkelt å ikke vite hva som er skjedd en selv.

Og blodet, det ser på en måte ut som om jeg har hatt en liten menstruasjonsblødning, for det kommer fra underlivet. Er dtørknet og har ikke blødd mer. Dette er så kvalmende uhyggelig og ekkelt at jeg blir helt nummen

Skrevet

Du trenger ikke å forstå hvordan det har skjedd, bare kom deg til legevakta og ta det derfra. Du trenger nok hjelp både fysisk og psykisk nå.

Anonymous poster hash: ece06...526

• Liker 3
Skrevet

Stor klem! Så flott at du klarte å ta kontakt med legevakta.

• Liker 1
Skrevet

Takk Bettina, men jeg har ikke kommet meg dit enda. Vil ikke tro at noe sånt har skjedd. Sitter å tenker ut alle mulige forklaringer. Som f.eks at jeg ble påspandert mer drikke (som ville forklart saldoen), at jeg skled på snøen og falt (forklarer blåmerkene), fikk mellomblødning (forklarer blodet). Der jeg ikke klarer å forklare er klærne utenfor ytterdøra, at jeg blacket såpass ut og at der sved da jeg var på do. Synes jeg kanskje så noe sår/rød ut rundt skjedeåpningen - MEN det kan lett ha vært innbilning.

Jeg vil ikke dette :(

Skrevet

Mitt råd er at du kobler ut hjernen og bare kommer deg på legevakten. Ta det derfra. Det er viktig at du får testet deg for evt sykdom(mer) så fort som mulig og at de får sjekket dna og tatt blodprøve for å se om du har fått noe i drinken din. Venter du lenge, kan det evt stoffet gå ut av blodet, og du får ikke påvist noe. Om det verste har skjedd, og du har dna fra en annen i deg, så trenger du vel også gjerne en angrepille. Gjør det så fort som mulig. Ikke tenkt, bare gå.

Ønsker deg masse, masse lykke til

Anonymous poster hash: 734ad...c1d
  • Liker 6
Skrevet

Klem til deg!!

Anonymous poster hash: a0cdc...b6e

Skrevet

Takk Bettina, men jeg har ikke kommet meg dit enda. Vil ikke tro at noe sånt har skjedd. Sitter å tenker ut alle mulige forklaringer. Som f.eks at jeg ble påspandert mer drikke (som ville forklart saldoen), at jeg skled på snøen og falt (forklarer blåmerkene), fikk mellomblødning (forklarer blodet). Der jeg ikke klarer å forklare er klærne utenfor ytterdøra, at jeg blacket såpass ut og at der sved da jeg var på do. Synes jeg kanskje så noe sår/rød ut rundt skjedeåpningen - MEN det kan lett ha vært innbilning.

Jeg vil ikke dette :(

Dra nå med en gang!

Du kan sitte og gruble over dette i lang tid, men likevel ikke finne noen svar. Og uansett hvor lite du liker hva som kan ha skjedd, kan det være nettopp det som har skjedd. Jo lengre du venter, jo vanskeligere blir det å påvise noe som helst.

Legevakta vil hjelpe deg. Dra dit først, da vil du få noe svar og da kan det bli lettere å huske hva som har skjedd. Få noen andre til å prate med naboer. Få noen andre til å prate med folkene i kollektivet. Få noen til å prate med kjæresteparet.

Ring kjæresten din og forklar hva som har skjedd. Du har ikke gjort noe galt.

Det var uhyggelig å lese alt som har skjedd, så jeg håper du drar til legevakten! Håper det går bra med deg!

• Liker 3
Skrevet

Dra til legevakta! Bare bit tenna sammen og gå ut døra. Jeg har vært i en liknende situasjon, sett bort i fra mulig voldtekt. Jeg blacket ut og våknet i kjærestens seng og har enda ikke fått tilbake alle de timene jeg var borte. Kjæresten og flere vitner sa at jeg nesten var bevisstløs, måtte få hjelp til å gå, måtte bli bært inn. Alt var så mistenksomt og den dag i dag skulle jeg ønske jeg gikk til legevakta for å bekrefte mistanken.

Gå før det er for sent!

• Liker 1
Skrevet

Som de andre sier, skru av hjernen og dra til legevakten. Det er viktig at de får undersøkt deg. Du kan ha skader som du ikke oppfatter selv. Det er også viktig at de får tatt en gynekologisk undersøkelse for å evt. Se etter DNA/kjønnsykdommer. Lykke til kjære deg :klem:

Anonymous poster hash: 8685c...83c

• Liker 1
Skrevet

Håper du kom deg vel av sted til legevakta TS.

Du skriver at du har kjæreste og dette kan ikke ha skjedd.

Vel, selv med kjæreste kan man oppleve ting man ikke ønsker,

og det høres ut som om du har opplevd noe som ikke er helt

frivillig. Blåmerker, blod, klærne utenfor døra. Det aller viktigste

du kan gjøre er å komme deg til legevakta å få konstatert hva

som har skjedd med deg, blodprøver for å sjekke at du ikke har

fått i deg noe dop, og sjekke for sykdommer. Uansett hvor mye

du tenker over dette nå, du har black-out, og kanskje minnene

vil komme etter hvert, og da er det fint å ha vært på legevakta

slik at de får registrert eventuelle beviser hvis det skulle vise

seg å være en voldtektssak.

Masse lykke til!

Anonymous poster hash: 5d76f...d6e
Skrevet

Fikk noe i drikken min i Tyrkia engang. Hadde drukket en mojito og fikk black out. Tror faktisk det var bartenderen som gjorde det, siden jeg aldri satt igjen drikken min noen sted. Heldigvis hadde ikke de to venninnene mine fått det, så de fikk slept meg inn i en taxi og dratt meg opp på hotellrommet. Da jeg våknet dagen etter husket jeg INGENTING, som du beskriver. Overhodet ingenting. Jeg kjenner til den ekle følelsen av å våkne, og vite at noen har gjort noe sånt med deg.. Det pager meg enda å tenke på at han sikkert gjør det med jenter.. Jeg burde sikkert ha godt til politiet, men som 19 åringer alene i Syden, er det ikke alltid like lett. Hvis dette skjer en gang til med meg eller venninne i Norge, skal jeg gå til legen/politiet dagen etter... Tankene rundt dette plager meg enda, og jeg er 24 år. Anbefaler deg å komme deg til legevakten, fortelle dem det du fortalte oss og ta det derifra!

Sender deg en stor klem og ønsker deg lykke til! :klem:

Anonymous poster hash: f590b...1b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...