Portvinpiken Skrevet 30. januar 2015 #121 Skrevet 30. januar 2015 Poenget Andreas, er at noen ganger må man blinke til venstre, og det til tross for at du mener at det ikke trengs. Men man skulle tro at det er bedre å gi tegn, et tydelig tegn, enn å måtte stole på at uoppmerksomme medtrafikanter skal kunne følge med. Så lenge man samtidig er nøye på å blinke ut da. Jeg får sitere Statens Vegvesen: Dersom du skal ut til venstre for der du kjører inn, kan det i enkelte tilfeller være til informasjon for andre trafikanter at du gir tegn til venstre før du kjører inn i rundkjøringen. http://www.vegvesen.no/Trafikkinformasjon/Lover+og+regler/Trafikkregler/Kjoring+i+rundkjoringer/N%C3%A6rmere+om+kj%C3%B8ring+i+rundkj%C3%B8ringer Anonymous poster hash: bec04...87d God link. Og jeg synes egentlig nr to her fra samme kilde oppsummerer det veldig fint: nemlig å unnlate å gi tegn som hadde vært til veiledning for annen trafikant. For det er jo dette det handler om, å blinke slik at andre kan kjøre inn i rundkjøringen hvis en skal ut før den skal inn. Tidstyver kaller man sånt. Oppsummering - atferd i rundkjøringer: Dette er brudd på trafikkreglene, og du kan risikere å bli bøtelagt dersom: For stor fart inn mot rundkjøringen og/eller unnlate å vike slik at kryssende trafikk i rundkjøringen blir tvunget til plutselig å endre retning eller hastighet for sitt kjøretøy. Unnlater å gi tegn når man skifter felt i rundkjøringen eller forlater rundkjøringen, dersom tegngivningen hadde vært til veiledning for annen trafikant.
AndreasBR Skrevet 31. januar 2015 #122 Skrevet 31. januar 2015 (endret) Poenget Andreas, er at noen ganger må man blinke til venstre, og det til tross for at du mener at det ikke trengs. Men man skulle tro at det er bedre å gi tegn, et tydelig tegn, enn å måtte stole på at uoppmerksomme medtrafikanter skal kunne følge med. Så lenge man samtidig er nøye på å blinke ut da. Jeg får sitere Statens Vegvesen: Dersom du skal ut til venstre for der du kjører inn, kan det i enkelte tilfeller være til informasjon for andre trafikanter at du gir tegn til venstre før du kjører inn i rundkjøringen. http://www.vegvesen.no/Trafikkinformasjon/Lover+og+regler/Trafikkregler/Kjoring+i+rundkjoringer/N%C3%A6rmere+om+kj%C3%B8ring+i+rundkj%C3%B8ringer Anonymous poster hash: bec04...87d Nei. Endret 31. januar 2015 av AndreasBR
AndreasBR Skrevet 31. januar 2015 #123 Skrevet 31. januar 2015 God link. Og jeg synes egentlig nr to her fra samme kilde oppsummerer det veldig fint: nemlig å unnlate å gi tegn som hadde vært til veiledning for annen trafikant. For det er jo dette det handler om, å blinke slik at andre kan kjøre inn i rundkjøringen hvis en skal ut før den skal inn. Tidstyver kaller man sånt. Oppsummering - atferd i rundkjøringer: Dette er brudd på trafikkreglene, og du kan risikere å bli bøtelagt dersom: For stor fart inn mot rundkjøringen og/eller unnlate å vike slik at kryssende trafikk i rundkjøringen blir tvunget til plutselig å endre retning eller hastighet for sitt kjøretøy. Unnlater å gi tegn når man skifter felt i rundkjøringen eller forlater rundkjøringen, dersom tegngivningen hadde vært til veiledning for annen trafikant. når man skifter felt eller FORLATER... Står ingenting om ankommer. Les igjen.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 #124 Skrevet 31. januar 2015 Jo, Andreas. Det er helt i orden at du tenker svart/hvitt om ting her i livet. De fleste andre gjør ikke det. Noen ganger må man orke å sette på blinklyset til venstre. Og jeg forholder meg heller til Statens Vegvesen enn en random dude på nettet. Anonymous poster hash: bec04...87d 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 #125 Skrevet 31. januar 2015 når man skifter felt eller FORLATER... Står ingenting om ankommer. Les igjen. Hvorfor skal jeg lese det en gang til? Kan man ikke kommentere i denne tråden uten å kommentere hva du sier?? Anonymous poster hash: 9decc...55e
AndreasBR Skrevet 31. januar 2015 #126 Skrevet 31. januar 2015 (endret) Hvorfor skal jeg lese det en gang til? Kan man ikke kommentere i denne tråden uten å kommentere hva du sier?? Anonymous poster hash: 9decc...55e Du har uthevet en del av teksten som er totalt utenfor det å blinke mot venstre. Står ingenting der om at man skal blinke til venstre. Tenk deg om, vær så snill.. har jeg SNAKKET her? Nei.. Jeg skriver. Og nei, selvfølgelig kan du kommentere hva du vil uten å kommentere hva jeg har SKREVET, men jeg kommenterer det jeg vil uavhengig av hva du har skrevet. Tenk deg en rundkjøring med 5 veier, slik som storo-krysset. Kommer fra storo, blinker mot venstre. De som kommer fra carl berner forstår at vedkommende skal videre rundt. De som kommer fra Ryen tror at vedkommende skal tilbake mot sinsen. Bilen kjører ut mot Gjøvik, og krasjer med han fra Ryen som også skal mot gjøvik fordi gjøken blinket mot venstre litt for lenge.. OOOPS! Hadde han latt være å blinke mot venstre, men kun mot høyre, hadde vedkommende fra Ryen bare stått stille, og alt ville vært OK: Endret 31. januar 2015 av AndreasBR
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 #127 Skrevet 31. januar 2015 Du har uthevet en del av teksten som er totalt utenfor det å blinke mot venstre. Står ingenting der om at man skal blinke til venstre. Tenk deg om, vær så snill.. har jeg SNAKKET her? Nei.. Jeg skriver. Og nei, selvfølgelig kan du kommentere hva du vil uten å kommentere hva jeg har SKREVET, men jeg kommenterer det jeg vil uavhengig av hva du har skrevet. Tenk deg en rundkjøring med 5 veier, slik som storo-krysset. Kommer fra storo, blinker mot venstre. De som kommer fra carl berner forstår at vedkommende skal videre rundt. De som kommer fra Ryen tror at vedkommende skal tilbake mot sinsen. Bilen kjører ut mot Gjøvik, og krasjer med han fra Ryen som også skal mot gjøvik fordi gjøken blinket mot venstre litt for lenge.. OOOPS! Hadde han latt være å blinke mot venstre, men kun mot høyre, hadde vedkommende fra Ryen bare stått stille, og alt ville vært OK: Hva er det du babler om? Jeg svarte AB over meg med den linken og mitt innspill i diskusjonen. Hadde ingenting å gjøre med dine kommentarer her. Om du har snakket?? Som du vet så er ordet kommentar myntet på noe som både kan være skriftlig og muntlig. Jeg tror du blander meg meg med en annen AB. På dette diskusjonsforumet er man gjerne flere i samme diskusjon, så du bør holde tunga rett i munnen før du kommer med disse utbruddene dine. Anonymous poster hash: 9decc...55e
Portvinpiken Skrevet 31. januar 2015 #128 Skrevet 31. januar 2015 Hva er det du babler om? Jeg svarte AB over meg med den linken og mitt innspill i diskusjonen. Hadde ingenting å gjøre med dine kommentarer her. Om du har snakket?? Som du vet så er ordet kommentar myntet på noe som både kan være skriftlig og muntlig. Jeg tror du blander meg meg med en annen AB. På dette diskusjonsforumet er man gjerne flere i samme diskusjon, så du bør holde tunga rett i munnen før du kommer med disse utbruddene dine. Anonymous poster hash: 9decc...55e Meg over. Vet ikke hvorfor jeg ble AB.
AndreasBR Skrevet 31. januar 2015 #129 Skrevet 31. januar 2015 Hva er det du babler om? Jeg svarte AB over meg med den linken og mitt innspill i diskusjonen. Hadde ingenting å gjøre med dine kommentarer her. Om du har snakket?? Som du vet så er ordet kommentar myntet på noe som både kan være skriftlig og muntlig. Jeg tror du blander meg meg med en annen AB. På dette diskusjonsforumet er man gjerne flere i samme diskusjon, så du bør holde tunga rett i munnen før du kommer med disse utbruddene dine. Anonymous poster hash: 9decc...55e Jeg har ikke sagt at det har noe med mine kommentarer å gjøre? Det var et hint om at man skriver på nett, man snakker ikke. Har ikke blandet deg med noen andre???
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 #130 Skrevet 31. januar 2015 Jo, det er det. Du er merkelig regelrytter på blinking til venstre i denne tråden, og en del andre ting du tolker helt bokstavelig til ditt syns fordel. Selv om Vegvesenet har motstridende meninger. Jeg foreslår derfor at du sjekker hvordan disse pilene i bakken lovmessig skal brukes for at de skal vise påbudt kjøreretning.Anonymous poster hash: ab1ef...470
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå