Gå til innhold

Blinklys i rundkjøring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Viktigst å legge seg rett (skal du til høyre eller rett frem så legger du deg til høyre inn mot rundkjøringen, skal du tilbake eller venstre legger du deg til venstre inn i rundkjøringen) deretter blinker du til høyre med en gang du har din avkjørsel som første til høyre. På den måten sikrer man flyt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Viktigst å legge seg rett (skal du til høyre eller rett frem så legger du deg til høyre inn mot rundkjøringen, skal du tilbake eller venstre legger du deg til venstre inn i rundkjøringen) deretter blinker du til høyre med en gang du har din avkjørsel som første til høyre. På den måten sikrer man flyt.

Forutsatt at det er mulig. Her i distriktet renner vi over av enfelts-rundkjøringer og rundkjøringer som har ett felt inn og to felt ut... For ikke å snakke om rundkjøringene der en må skifte felt umiddelbart etter at en ha kommet ut av rundkjøringen om en skal rett frem... Som igjen er årsaken til at de rigide reglene enkelte mener en skal kjøre etter overhode ikke fungerer i praksis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsatt at det er mulig. Her i distriktet renner vi over av enfelts-rundkjøringer og rundkjøringer som har ett felt inn og to felt ut... For ikke å snakke om rundkjøringene der en må skifte felt umiddelbart etter at en ha kommet ut av rundkjøringen om en skal rett frem... Som igjen er årsaken til at de rigide reglene enkelte mener en skal kjøre etter overhode ikke

fungerer i praksis.

Høres nå mer ut i mine ører som om rundkjøringene og veiene hos deg har dårlige planleggere.

Anonymous poster hash: 99b22...aaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Høres nå mer ut i mine ører som om rundkjøringene og veiene hos deg har dårlige planleggere.

Anonymous poster hash: 99b22...aaf

Å ja, det er det ingen tvil om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsatt at det er mulig. Her i distriktet renner vi over av enfelts-rundkjøringer og rundkjøringer som har ett felt inn og to felt ut... For ikke å snakke om rundkjøringene der en må skifte felt umiddelbart etter at en ha kommet ut av rundkjøringen om en skal rett frem... Som igjen er årsaken til at de rigide reglene enkelte mener en skal kjøre etter overhode ikke fungerer i praksis.

Reglene er enkle, problemer oppstår når svært mange kjører feil pga det du nevner. Det mange ikke er klar over er at du vil få redusert forsikringsutbetaling om du kjører på en annen måte og kræsjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt til meg denne nye greia med å blinke til venstre, synes det funker bra. Jeg er mer sløv med å blinke meg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nesten ingen rundkjøringer i Norge det finnes noen opplysningsverdi i å blinke ut,

Jeg synes det er veldig nyttig at andre bilister blinker seg ut når jeg nærmer meg en rundkjøring. Så vi er alle forskjellige, tydeligvis.

Anonymous poster hash: c51d2...91d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg synes det er veldig nyttig at andre bilister blinker seg ut når jeg nærmer meg en rundkjøring. Så vi er alle forskjellige, tydeligvis.

Anonymous poster hash: c51d2...91d

Hvis du har nytte av blinking som varer ett enkelt blink så vær så god, de færreste har nok ingen som helst reell utbytte av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har nytte av blinking som varer ett enkelt blink så vær så god, de færreste har nok ingen som helst reell utbytte av dette.

Blinking som varer bare en blink er bare på gamle biler.

Nyere biler har blinklys som blinker minimum 3 blink om du bare er bittelitt borti blinklysstangen.

Dette forklarte skolelæreren min meg i 2010. Hviklen årsmodell hennes bil var husker jeg ikke. Hun gjentok dette da hun var med og hentet den første nye bilen min.

Anonymous poster hash: 99b22...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Blinking som varer bare en blink er bare på gamle biler.

Nyere biler har blinklys som blinker minimum 3 blink om du bare er bittelitt borti blinklysstangen.

Dette forklarte skolelæreren min meg i 2010. Hviklen årsmodell hennes bil var husker jeg ikke. Hun gjentok dette da hun var med og hentet den første nye bilen min. Anonymous poster hash: 99b22...aaf

Tre blink i disse rundkjøringene betyr at det ennå blinker lenge etter at du har forlatt runkjøringen. Hvilken nytte har vi av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre blink i disse rundkjøringene betyr at det ennå blinker lenge etter at du har forlatt runkjøringen. Hvilken nytte har vi av det?

Ikke vet jeg?

Blinklysbruk, eller snarere mangle på blinklys irriterer meg nesten daglig. Når bilkjøreren ikke plasserer seg tydelig, så er de både trafikkfarlige og irritasjonsmomenter i trafikken.

Anonymous poster hash: 99b22...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nesten ingen rundkjøringer i Norge det finnes noen opplysningsverdi i å blinke ut, mens nesten samtlige rundkjøringer vil ha en enorm opplysningsverdi av å blinke til venstre om en skal til venstre. Heldigvis har dette konseptet endelig begynt å bre seg til kjøreskoler i hele landet, og da spesielt til Trøndelag.

Og om du skal ut første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Om alle hadde giddet å blinke seg ut så hadde vi hatt mer flyt fordi de som skal inn hadde sluppet å vente for å se om bilen fra venstre skal forbi eller ut slik at en kunne kjørt inn i rundkjøringen. Ingen som skjønner det?

Det handler ikke om at føreren ikke vet hvor man skal, men å vise dette for de andre billistene slik at det blir mer flyt i trafikken og man slipper å vente unødendig for noen som ikke skal forbi.



Anonymous poster hash: 9decc...55e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring så er det ingen i Norge som vet hvordan man bruker blinklys i rundkjøringen.

Du vet det ikke selv, eller kanskje du ikke er i Norge?

Anonymous poster hash: 0d221...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinker stort sett alltid ut. Sinnsykt irriterende med folk som ikke gjør dette. Er stort sett store rundkjøringer her, og folk har god tid til å blinke ut.

Blinke inn er det veldig sjeldent jeg gjør. Med store rundkjøringer og flere felter ser jeg ikke noe større poeng.

Anonymous poster hash: 2f8fe...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å blinke inn har ingen hensikt i vanlige rundkjøringer. Kun i de aller minste. I vanlige rundkjøringer ser du jo på hastigheten og blikket til sjåføren om vedkommende skal rundt rundkjøringen (mer enn bare rett frem).

Det er bare de som ikke har lært (eller ikke klarer) å lese trafikkbildet som har behov for blinking inn.



Anonymous poster hash: 142e8...172
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...