Gå til innhold

Hva skal til for at du opplever den du dater som klengete?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg er interessert i en person så skal det mye til før jeg synes det blir for masete. Jeg liker bekreftelsen, og særlig hvis de sender melding etter en date også. Synes bare dette er hyggelig. Problemet er at hvis det går noen dager med mindre kontakt, så får jeg helt noia og tror noe er galt. I dag er en sånn dag :( Tar også initiativ selv, synes det bør gå begge veier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnar Danneskjöld

Da er det kanskje på tide :)

Kanskje.

:)

Mitt inntrykk av menn (i alle fall 4 av 5 som jeg har vært på date med) sender melding når de har kommet seg hjem og sagt takk for daten og spør om jeg har kommet meg trygt hjem. Syntes det er veldig hyggelig og syntes det egentlig bare er høflig på en måte.

Jeg er ikke som andre menn.

Det som ikke kom like tydelig frem er at hun jeg nevnte over fulgte jeg hjem til ytterdøren. Synes det hadde vært rart eller overflødig å sende henne en 'høflighetsmelding' da. Noe mystikk og spenning må man ha igjen.

En annen jente jeg mer eller mindre fulgte samme sekvens med ba jeg sende meg melding når hun var hjemme slik jeg visste hun hadde kommet seg hjem. Ulike damer og ulike situasjoner. Ingen fasit.

Trenger ikke bety at de liker meg sykt godt:)

Om du får melding samme kveld tror jeg du kan være ganske sikker på at de liker deg mer enn gjennomsnittlig godt.

Men det å forvente at dama tar initiativ etterpå syntes jeg er litt rart. Hun kan istedet ta initiativ til nytt møte en annen dag.

Forventer ingenting, jeg. Lik meg eller ikke lik meg. Ligg med meg eller ikke ligg med meg. Meld meg eller ikke meld meg.

Men om det skal skje noe med meg og en kvinne så forventer jeg at hun begynner å investere i meg også og jo før jo bedre. Har jeg gjort ALT og hun har tatt null risiko og ikke lagt ned noe innsats, så mister jeg interessen om hun ikke selv tar initiativ. Trenger ikke være mer enn at hun er tydelig på at hun liker meg og har lyst å se meg igjen.

Såpass må man vel kunne forvente av en kvinne? I hvert fall gjør jeg det.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får melding samme kveld tror jeg du kan være ganske sikker på at de liker deg mer enn gjennomsnittlig godt.

Han ene skrev at jeg var morsom! Det har jeg aldri hørt før :P Men kjekt med et annerledes komplement, Men litt usikker på hvordan jeg skal tolke det :)

Anonymous poster hash: a0493...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Han ene skrev at jeg var morsom! Det har jeg aldri hørt før :P Men kjekt med et annerledes komplement, Men litt usikker på hvordan jeg skal tolke det :)

Anonymous poster hash: a0493...bba

Tolk det som at du er morsom? Alltid et bra kompliment :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel hva man leter etter? Jeg ser etter gutter med et eget liv, ambisjoner og venner ved siden av meg, og jeg ønsker ikke å være i et forhold hvor man tilbringer hvert bidige minutt sammen.

Helt topp om de ikke svarer i det hele tatt, haha! DA blir jeg gira, da! (Ikke spør meg hvor bra det har gått så langt, hehe)



Anonymous poster hash: 74c1a...b5f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en reell situasjon fra mitt liv:

1. Tok kontakt med en jente i det virkelige liv mer eller mindre ut av et blå (jeg initiativ)

2. Andre gangen jeg så henne spurte jeg om hun hadde lyst å møtes en dag (jeg tok initiativ og var den som risikerte avvisning)

3. Telefonnummer ble utvekslet og igjen var det jeg som tok initiativ til selve møtet. (jeg initiativ)

4. Jeg tok initiativ til hva vi skulle finne på (jeg initiativ)

5. På slutten av møtet vårt kysset jeg henne, sa jeg hadde likt å tilbringe tid med henne og at jeg gjerne kunne tenke meg å se henne igjen (jeg initiativ)

Så her har jeg altså tatt initiativ fem ganger på rad.

Og du forventer fortsatt at jeg skal fortsette å ta initiativ etter dette?

Forøvrig fikk jeg melding fra henne tre dager senere hvor hun foreslo å møtes. Usikker på om jeg hadde sendt melding om ikke.

Som jenter flest. Men du mener vel ikke at jeg ikke har tatt initiativ?

Menn også.

Hadde jeg likt deg FANTASTISK godt, hadde du hørt fra meg igjen etter noen dager om du ikke selv tok kontakt først. Kanskje gidder jeg ikke engang vente.

Men hadde jeg fortsatt ikke vært helt overbevist selv om jeg gjerne kunne tenkt meg å sett deg igjen, så er det ikke sikkert jeg hadde tatt kontakt om det ble stille fra deg etter en slik sekvens som skissert over. Da hadde jeg nemlig vært ganske overbevist om at du ikke var interessert overhodet. Og når jeg selv ikke er overbevist er det ingen grunn til at jeg skal fortsette å investere i en kvinne som ikke investerer noe tilbake.

Enkelt og greit. Så om du sitter på gjerdet og hele tiden venter, så tror jeg du potensielt kan gå glipp av en del menn.

:)

Du sier det jo litt selv da, er du en smule i tvil, så hadde du kanskje ikke sendt melding om jeg ikke sendte først. Jo, jeg ser jo at du har tatt initiativ, det er ikke det. Men jeg mener forsatt det jeg sa om at når man har vært ute på en date for første gang, så ligger det forsatt en del usikkerhet der. Du kan jo bare ha vært hyggelig. En bekreftelse på en sms e.l, hadde jeg ønsket meg. Jeg sier ikke at jeg kanskje ikke hadde tatt kontakt om ikke du gjorde det. Men det hadde vært mitt ønske. Jeg vet jeg er fryktelig klein på det, og det er vel fordi jeg er en smule over snittet redd for avvisning. Og inni hodet mitt er det noe som sier at det er best å sitte på gjerde, og la han komme mest. Idiotisk kanskje? Men det kommer jo fra en plass... Og det er nok at jeg nok er mest vant med at gutten tar mest kontakt, og gjør han ikke det, ja, så er det nok ikke like stor interesse fra hans side. Jeg håper jo at jeg tar feil! Jeg tok jo kontakt med han jeg har noe med i går om å møtes. Så følte meg flink da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ragnar Danneskjöld

Men kjekt med et annerledes komplement, Men litt usikker på hvordan jeg skal tolke det :)

Tror ikke du trenger om å tolke det noe annerledes enn at han synes du er morsom. Har brukt det komplimentet selv (når hun faktisk er morsom).

En annen ny en for min del er latteren til kvinner. Gitt at hun har en herlig latter da.

:)

Du sier det jo litt selv da, er du en smule i tvil, så hadde du kanskje ikke sendt melding om jeg ikke sendte først.

Men jeg blir nesten aldri skikkelig forelsket. Kan aldri huske å ha vært på en 'date' med en kvinne og vært hodestups etter en kveld. Derfor er det viktig for min del at hun gir meg noe i retur og viser at hun liker meg.

Grunnen til at jeg likte så godt en av de siste jeg traff var at hun var så tydelig på at hun likte meg og hadde lyst å være sammen med meg. Det sjarmerte meg! Og det gjorde det veldig vanskelig å tilslutt avslutte relasjonen vår, ettersom jeg faktisk brydde meg om henne. Hun var også veldig snill med meg (stor bonus). De jentene som var mer kjølige eller reserverte var glemt langt raskere og ikke særlig vanskelige å avvise.

Og inni hodet mitt er det noe som sier at det er best å sitte på gjerde, og la han komme mest. Idiotisk kanskje? Men det kommer jo fra en plass... Og det er nok at jeg nok er mest vant med at gutten tar mest kontakt, og gjør han ikke det, ja, så er det nok ikke like stor interesse fra hans side. Jeg håper jo at jeg tar feil! Jeg tok jo kontakt med han jeg har noe med i går om å møtes. Så følte meg flink da. ;)

Det er idiotisk, ja. Jeg regner meg som over gjennomsnittet selvsikker og selv jeg blir veldig usikker når det faktisk er noen jeg virkelig liker. Det føles ikke bra om man hele tiden er den som fører an, derfor gjør jeg det ikke.

Hva tror du jeg tenker om jeg har gått gjennom alle de stegene jeg har skissert ovenfor og vært veldig tydelig på at jeg liker henne, men så hører jeg ingenting? Jeg vil si det er tilnærmet risikofritt for henne å gjøre noe på dette tidspunktet. Null risiko for avvisning. Om hun da ikke kan greie å i det minste skrive meg en kort tekst over en forpult tekstmelding, så kan det bare være.

Jeg vil ha jenter som liker meg og ikke er redde for å vise det. Enkelt og greit.

Uansett er jeg overbevist om at dere som sitter på gjerdet og forventer at mannen skal gjøre tilnærmet alt taper langt mer enn dere tjener. Garantert! Hva så om du er redd for avvisning? Har ikke du større problem enn det i livet ditt?

Få deg noen større problem og lev et litt mer spennende liv. Det er mitt råd. Ellers ønsker jeg deg (og andre i samme situasjon) lykke til.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Det går mer på tilgjengelighet enn å svare/ikke svare på henvendelser. Å droppe sitt eget liv, ikke ha egne avtaler, men å bare "vente" på meg blir i mine øyne klengete. Det er en vanskelig balansegang, for det har også med interesse fra begge parter å gjøre.

Dette! Kjenner jeg får småpanikk, bare ved å lese det :fnise:

Eller hvis jeg, i en datingfase, bestemmer meg for å gå ut for å treffe venner, for så å oppdage at date'n "tilfeldigvis" sitter på hjørnebordet på stamstedet mitt... Da blir det kjølig ganske fort!

Jeg er nok en person som trenger litt space :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger om å tolke det noe annerledes enn at han synes du er morsom. Har brukt det komplimentet selv (når hun faktisk er morsom).

En annen ny en for min del er latteren til kvinner. Gitt at hun har en herlig latter da.

:)

Men jeg blir nesten aldri skikkelig forelsket. Kan aldri huske å ha vært på en 'date' med en kvinne og vært hodestups etter en kveld. Derfor er det viktig for min del at hun gir meg noe i retur og viser at hun liker meg.

Grunnen til at jeg likte så godt en av de siste jeg traff var at hun var så tydelig på at hun likte meg og hadde lyst å være sammen med meg. Det sjarmerte meg! Og det gjorde det veldig vanskelig å tilslutt avslutte relasjonen vår, ettersom jeg faktisk brydde meg om henne. Hun var også veldig snill med meg (stor bonus). De jentene som var mer kjølige eller reserverte var glemt langt raskere og ikke særlig vanskelige å avvise.

Det er idiotisk, ja. Jeg regner meg som over gjennomsnittet selvsikker og selv jeg blir veldig usikker når det faktisk er noen jeg virkelig liker. Det føles ikke bra om man hele tiden er den som fører an, derfor gjør jeg det ikke.

Hva tror du jeg tenker om jeg har gått gjennom alle de stegene jeg har skissert ovenfor og vært veldig tydelig på at jeg liker henne, men så hører jeg ingenting? Jeg vil si det er tilnærmet risikofritt for henne å gjøre noe på dette tidspunktet. Null risiko for avvisning. Om hun da ikke kan greie å i det minste skrive meg en kort tekst over en forpult tekstmelding, så kan det bare være.

Jeg vil ha jenter som liker meg og ikke er redde for å vise det. Enkelt og greit.

Uansett er jeg overbevist om at dere som sitter på gjerdet og forventer at mannen skal gjøre tilnærmet alt taper langt mer enn dere tjener. Garantert! Hva så om du er redd for avvisning? Har ikke du større problem enn det i livet ditt?

Få deg noen større problem og lev et litt mer spennende liv. Det er mitt råd. Ellers ønsker jeg deg (og andre i samme situasjon) lykke til.

:)

Jovisst har jeg hatt, og har større problemer enn det i livet mitt. Men hvem er du til å dømme størrelsen på problemer til folk? Om mitt er å bli avvist, eller noe annet? For meg er det veldig vondt å bli avvist. Ja, de fleste syntes det, men ikke alle tar det like tungt. Det bunner i usikkerhet, og forvirring, angående meg selv. Og det er heller ikke godt! Jeg vet det burde holde å være meg selv, men det er ikke alltid lett når det er sterke følelser inne i bildet. Da blir man litt tullerusk, rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er idiotisk, ja. Jeg regner meg som over gjennomsnittet selvsikker og selv jeg blir veldig usikker når det faktisk er noen jeg virkelig liker. Det føles ikke bra om man hele tiden er den som fører an, derfor gjør jeg det ikke.

Hva tror du jeg tenker om jeg har gått gjennom alle de stegene jeg har skissert ovenfor og vært veldig tydelig på at jeg liker henne, men så hører jeg ingenting? Jeg vil si det er tilnærmet risikofritt for henne å gjøre noe på dette tidspunktet. Null risiko for avvisning. Om hun da ikke kan greie å i det minste skrive meg en kort tekst over en forpult tekstmelding, så kan det bare være.

Nå var det aldri snakk om å ikke gi noe. Men du sier at etter disse "stegene" du ramset opp, så er det liksom " Ok, nå er det din tur til å vise. " Som andre også har nevnt her. En enkelt tekstmelding i etterkant av en date, er fint! Og noe jeg ønsker meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere her;

Gjelder det samme for meldinger på Facebook? Bruker dere tilsvarende lang tid? Driver og skriver med en der (vi skrev tidligere på Sukker), og han kan bruke 5-7 dager på å svare :dry: Antar at han har en viss interesse, for han skriver tilsvarende langt som meg, og fører gjerne samtalen videre. Hvorfor bruke så lang tid på å svare, liksom?



Anonymous poster hash: 43e2b...53d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere her;

Gjelder det samme for meldinger på Facebook? Bruker dere tilsvarende lang tid? Driver og skriver med en der (vi skrev tidligere på Sukker), og han kan bruke 5-7 dager på å svare :dry: Antar at han har en viss interesse, for han skriver tilsvarende langt som meg, og fører gjerne samtalen videre. Hvorfor bruke så lang tid på å svare, liksom?

Anonymous poster hash: 43e2b...53d

Det der virker helt meningsløst, er enig i det. Lurer litt på det samme selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring, i mitt forhold, er - og har alltid vært - at tett kontakt er bra, mens mindre tett kontakt er dårlig. Jo mer vi er sammen og i kontakt, jo bedre er forholdet, mens avstand er svekkende.

Dette er tydeligvis veldig forskjellig fra person til person og fra par til par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smileysun

Hvis han ikke venter på svar fra ei melding han har sendt, men sender mange etterpå for å spørre hvorfor jeg ikke svarer på meldingene. Også om han ringer for ofte, ikke har et eget liv eller bare skal være med meg hele døgnet.

Om han spør hvor jeg er, hvem jeg er sammen med eller hva jeg gjør hele tiden.

Da blir jeg fort kvalt.

Men liker jeg fyren skal det som sagt mye til før jeg synes han er klengete. Forresten så forbinder jeg klengete med kroppskontakt, HELE tiden skal følge etter deg, være nær deg og holde hender. Kose med deg og sitte sammen med deg.

Jeg er veldig kosete selv, så jeg ser egentlig ikke på det som noe problem i hverdagen når vi er sammen. Men jeg vil som sagt ha tid til egne ting også :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger om å tolke det noe annerledes enn at han synes du er morsom. Har brukt det komplimentet selv (når hun faktisk er morsom).

En annen ny en for min del er latteren til kvinner. Gitt at hun har en herlig latter da.

:)

Hmm, han har også sagt han liker latteren min..! Er det deg jeg har vært på date med? :P

Anonymous poster hash: a0493...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Danneskjöld

Nå var det aldri snakk om å ikke gi noe. Men du sier at etter disse "stegene" du ramset opp, så er det liksom " Ok, nå er det din tur til å vise. " Som andre også har nevnt her. En enkelt tekstmelding i etterkant av en date, er fint! Og noe jeg ønsker meg!

Ok. Lykke til!

:)

Hmm, han har også sagt han liker latteren min..! Er det deg jeg har vært på date med? :P

Anonymous poster hash: a0493...bba

Det tviler jeg sterkt på. Men det er godt mulig jeg hadde likt både latteren og humoren din. Lykke til!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det der virker helt meningsløst, er enig i det. Lurer litt på det samme selv.

Er jeg som er AB over! Er du i samme situasjon selv, eller lurer du på mine vegne? :) Synes det er så kjedelig å vente så lenge! Vurderer å svare med samme mynt, og se om det endrer det, men kanskje barnslig?

Anonymous poster hash: 43e2b...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg som er AB over! Er du i samme situasjon selv, eller lurer du på mine vegne? :) Synes det er så kjedelig å vente så lenge! Vurderer å svare med samme mynt, og se om det endrer det, men kanskje barnslig?

Anonymous poster hash: 43e2b...53d

Lurer på dine vegne. Jeg hadde nok lagt meg på samme stil da, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg binder meg ikke så lett, er mulig dette var et spesielt tilfelle, men jeg var borti en kar som var stikk motsatt på den måten. Vi hadde møttes en gang før og snakket litt frem og tilbake på meldinger, snapchat osv. og førte til at han spurte meg ut på date som jeg svarte ja til. Da eksploderte telefonen min med meldinger om hvor vakker han syns jeg er, at vi er perfekt sammen, sender masse hjerter og andre klissete meldinger. Som sagt, så hadde vi ikke dratt på den første daten engang.

Det verste var faktisk hvis jeg fortalte at jeg hadde planer med andre venner og han svarte ''Hæ! Uten meg? :(:( :( :( ''. En gang er greit nok, men når det skjer HVER gang jeg forteller om hva jeg driver med oppfatter jeg det som klengete og sytete

Endret av Alex Turner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg binder meg ikke så lett, er mulig dette var et spesielt tilfelle, men jeg var borti en kar som var stikk motsatt på den måten. Vi hadde møttes en gang før og snakket litt frem og tilbake på meldinger, snapchat osv. og førte til at han spurte meg ut på date som jeg svarte ja til. Da eksploderte telefonen min med meldinger om hvor vakker han syns jeg er, at vi er perfekt sammen, sender masse hjerter og andre klissete meldinger. Som sagt, så hadde vi ikke dratt på den første daten engang.

Det verste var faktisk hvis jeg fortalte at jeg hadde planer med andre venner og han svarte ''Hæ! Uten meg? :(:( :( :( ''. En gang er greit nok, men når det skjer HVER gang jeg forteller om hva jeg driver med oppfatter jeg det som klengete og sytete

Hva f***? Går det virkelig an? Skjønner ikke hvordan slike folk tenker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...