Gå til innhold

Trampe er på tjukken!


Trampe

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner at bekymringene begynner å sette seg for alvor her. Jeg er nervøs, og å gå dag ut og dag inn på overtid hjelper ikke på det...

Jeg har jo et ks bak meg pga smalt bekken og seteleie. Kirurgen den gangen sa at storebror satt fast i bekkenet, og at jeg ikke bør prøve å føde barn over fire kilo. Så hver dag på overtid nå gjør jo at sjansen er større for å få barn på over fire kilo. Da ser jeg selvsagt for meg timesvis i fødsel, baby som ikke vil ut, tang eller sugekopp, enorme smerter og til slutt hastesnitt. Det står ingen steder i papirene mine at jeg ikke kan føde store barn vaginalt, bare at jeg ikke kan føde setebarn. Så vil legene tro meg når jeg sier "kirurgen sa at..."? Neppe.

I tillegg nærmer det seg jo igangsettelsesprosess. Jeg har lest at ved flere sykehus i Norge nekter de å sette i gang de som har hatt ks tidligere. En igangsettelse kan føre til riestorm, og sjansen for at livmoren kan revne er større. Ved noen sykehus setter de i gang, men kun ved bruk av milde metoder. Gel eller ballong. De bruker ikke tabletter og ikke drypp. Da er det jo igjen et problem dette med tida. Det kan ta evigheter, og hvis ikke riene er effektive nok og de ikke setter drypp ender jeg opp med hastesnitt her også. Eller en stor baby som jeg ikke greier å få ut.

Jeg aner ikke hva prosedyrene er på sykehuset her, og jeg vet ikke om jeg får vite det på torsdag heller. Overtidskontrollen er hos gyn, ikke på fødestedet. Jeg skulle egentlig ønske jeg kunne få snakke med legene eller jordmødrene på sykehuset, slik at jeg får skikkelige svar på alle spørsmålene mine....

At han ikke bare kan komme av seg selv :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det kan ikke være kjekt med sånne tanker nå... Men har ikke jordmor eller lege satt en plan for deg hvis du går mye over? Ultralyd feks? Rart at de ikke følger deg mere opp. Du kan jo ta en telefon til føden hvis du trenger noen å prate med? Det er kanskje greit hvis du bare har gått til gynekologen hele tiden?

Edit: Jeg kom på at du ikke har vært hos andre enn gyn. hva sier han om dette? Hvis han vet da.

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ultralyd hver gang jeg er hos gyn, men jeg føler på det at han kun er opptatt av barnets ve og vel. Han sjekker morkakefunksjon og navlestrengen og vekst og sånt, og alt ser jo bra ut. Skjønt, han har ikke antydet hvor stor babyen er, og det er faktisk ganske viktig nå. Selvsagt er det viktigst at babyen har det bra, men det er jo kjekt at ikke mammaen blir invalid når han skal ut også...

Det er ikke satt opp noen plan i det hele tatt. Derfor er jeg veldig spent på hva han sier på torsdag, for jeg har ingen tro på at dette går av seg selv før torsdag. Hvis han ber meg vente, kommer jeg til å be han om å ringe føden eller kvinneklinikken og ordne meg time der samme dag. Da skal jeg snakke med noen andre. Disse tankene er skremmende, og jeg vet jo at de er høyst reelle også. Hadde det bare vært jeg som skremte meg selv, så, men det er det ikke...

Fødselsangsten som jeg har slitt med hele svangerskapet kommer helt i skyggen av alt dette her altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke sagt noe om dette i det hele tatt. Som sagt, her er barnet i fokus. Så lenge barnet ligger riktig vei, skal jeg føde vaginalt. Så lenge barnet har det bra, venter vi en uke til og ser hva som skjer. En uke til er over på torsdag, så hva da...? Jordmor har heller ikke sagt noe annet, og nå har hun ferie....

Jeg tror jeg må snakke med føden på torsdag uansett. Jeg blir gal av dette :(

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Ta en prat på torsdag og forvent å få ordentlige svar. Håper jo virkelig du slipper å vente til torsdag da, men hvem vet :( Har du noe mer rier som du kjenner til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks. Hadde en del i går, men i dag har det vært rolig. Mer aktiv baby i dag enn den siste uka også. Kjenner absolutt ingenting som tyder på fødsel rundt hjørnet.

Jeg tror jeg skal legge meg i badekaret og prøve å slappe av. Jeg er skikkelig urolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte også å legge meg i badekaret... Hvis jeg orker da ;)

Jeg kjenner heller ingenting som tyder på fødsel. Det gjorde jeg ikke sist heller da, men. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badekar it is. Litt for varmt, kjenner jeg. Ble heit i toppen her jeg ligger.

Jeg hadde jo sett for meg meg selv i badekaret på disse tider, men ikke med bringebærluktende skum og ikke uten mannen og jordmor....

Absolutt ingen tegn til fødsel. Nå har jeg hatt maserier, kraftig nedpress og stikkende vondter i ni dager. Lurer på om det blir noe søvn på meg i natt...

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får sove godt! Jeg sover faktisk bedre nå enn jeg har gjort hele svangerskapet, utrolig nok. Hadde jo perioder med alvorlig søvnmangel, det er så fælt... Jeg ligger mye å vrir meg fordi det er varmt og klarer ikke ligge rolig så lenge. Men det er jo et prosjekt bare å snu seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får snakket med noen på føden imorgen!!

Og håper du fikk sove inatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sovet :jepp: Overhodet ikke godt, men jeg har sovet. Ble vekket nå nettopp, og har vært våken bare tre ganger i natt. Ikke verst det :)

Ingen baby i dag heller. Men jeg har vondt som kommer og går. Håper det tar seg opp... Kan være siste sjanse til at han kommer helt av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere :) Det er så godt å ha et sted man kan klage sin nød uten at det går ut over alle rundt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sovet :jepp: Overhodet ikke godt, men jeg har sovet. Ble vekket nå nettopp, og har vært våken bare tre ganger i natt. Ikke verst det :)

Ingen baby i dag heller. Men jeg har vondt som kommer og går. Håper det tar seg opp... Kan være siste sjanse til at han kommer helt av seg selv.

Ååh vondter som kommer å går?!? Heier heier heier !!!!! :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo hatt det siden forrige mandag, så jeg tør ikke håpe.. Men det kommer og går, ja. Skal prøve å røre litt på meg for å se om det endrer noe i styrke og hyppighet. Jeg tror nemlig ikke dette er noe å skryte av dette heller.

Jeg har absolutt ingen tro på at han kommer av seg selv. Han må garantert hentes ut derfra ved hjelp av ett eller annet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kom noen som faktisk var ganske vonde, sånn at jeg måtte lukke øynene og konsentrere meg litt, men akkurat når jeg begynte å la meg selv håpe littegrann stoppet de opp. Igjen.

:sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så teite, de skal jo ikke stoppe opp... Har du spist bra og beveget deg litt? Det var sånn min fødsel kom skikkelig igang med et brak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada. Har spist god frokost, bøyd og tøyd litt, gått litt opp og ned i trappene og vært på do tre ganger. ;)

Må begynne å pakke litt sammen med storebror, som skal reise til bestemor i dag. Det er jo også bevegelse...

Jeg vil også ha brak!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, håper det tar seg opp nå. Han har å komme ut av seg selv!

Har en sta jente i magen jeg også tror jeg. Er ikke så mange dager over som deg da, men man føler liksom det aldri kommer til å skje ... og alle lurer hele tiden på om noe skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...