Gå til innhold

Trampe er på tjukken!


Trampe

Anbefalte innlegg

Joda. Skal på torsdag! Da blir det vel vurdert når jeg evt skal settes i gang. Men jeg tror at så lenge babyen har det bra venter de til over neste helg. At mammaen er en smule utålmodig er nok ikke grunn nok til å sette i gang...

Skjønt, jeg vil heller gå ti dager over og gå i gang av meg selv enn å bli satt i gang åtte dager over. Vil helst slippe den igangsettinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda. Skal på torsdag! Da blir det vel vurdert når jeg evt skal settes i gang. Men jeg tror at så lenge babyen har det bra venter de til over neste helg. At mammaen er en smule utålmodig er nok ikke grunn nok til å sette i gang...

Skjønt, jeg vil heller gå ti dager over og gå i gang av meg selv enn å bli satt i gang åtte dager over. Vil helst slippe den igangsettinga.

Haha Jaa. Er vel ikke helt enig med deg der, MEN jeg ser hva du mener =D blir spennende å se hva de sier på torsdag. (Men nå skal du føde før det)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også jeg må bli satt igang... Er litt pessimistisk,men... Jeg vil også helst slippe å bli satt igang. En venninne av meg fikk nettopp baby og ble satt igang. Hun var et døgn i fødsel før de måtte ta hastesnitt... men dette var en stor baby da.

Men jeg heier på oss alle og satser på babyer på den naturlige måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jeg har snakket med som har opplevd begge deler sier at de aldri ville valgt å bli satt i gang om de kunne velge. Det er vondere, heftigere, går ofte saktere og man er mer bundet til drypp etc. Jeg vil være fri, jeg vil være hjemme så lenge som mulig og jeg vil ikke ha noen ledninger noe sted. Jeg tror også at det er mye bedre at naturen går sin gang. Men samtidig er jeg urolig når jeg går på overtid, og redd for at noe skal gå galt.

Jaja, er bare to dager over termin. Fortsatt mange dager for kroppen min å ta til fornuft. Skjønt, i dag har jeg null tegn til fødsel. Har ikke kjent et dugg. Ingen baby i dag ihvertfall!

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Må følge med på innspurten hos deg også :) Har jo "sett deg" i dagbøkene til bl.a. Dyregod og fionel, og det er fryktelig spennende å følge med på dere om dagen for ei som ligger 2-3 uker etter i løypa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også ingen tegn... Har bare slått fra meg tanken om å føde nå så blir jeg ikke skuffa ;) Jeg er ikke over enda da, skjønner at det er kjedelig for deg som er over nå. Har dere bestemt navn forresten? Er det jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle jeg har snakket med som har opplevd begge deler sier at de aldri ville valgt å bli satt i gang om de kunne velge. Det er vondere, heftigere, går ofte saktere og man er mer bundet til drypp etc. Jeg vil være fri, jeg vil være hjemme så lenge som mulig og jeg vil ikke ha noen ledninger noe sted. Jeg tror også at det er mye bedre at naturen går sin gang. Men samtidig er jeg urolig når jeg går på overtid, og redd for at noe skal gå galt.

Jaja, er bare to dager over termin. Fortsatt mange dager for kroppen min å ta til fornuft. Skjønt, i dag har jeg null tegn til fødsel. Har ikke kjent et dugg. Ingen baby i dag ihvertfall!

Hm ja.. Veldig enig. Men jeh håper det kan holde med en ballong. Jaada evig optimist =P og da må man vel ikke ha alle de ledningene osv? Eller..? Og jeh tror for min del så ruver angsten om overtid og at ting kan skje sånn sett, over angsten for å bli satt igang og alt sol følger med der.. TROR jeg... =P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Må følge med på innspurten hos deg også :) Har jo "sett deg" i dagbøkene til bl.a. Dyregod og fionel, og det er fryktelig spennende å følge med på dere om dagen for ei som ligger 2-3 uker etter i løypa!

Hei miore :vinke: Velkommen hit!

2-3 uker bak? Du skal ikke se bort ifra at du får før meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også ingen tegn... Har bare slått fra meg tanken om å føde nå så blir jeg ikke skuffa ;) Jeg er ikke over enda da, skjønner at det er kjedelig for deg som er over nå. Har dere bestemt navn forresten? Er det jente?

Nei, det er gutt! Og vi har snakket om navn to-tre ganger siden vi fikk vite at det er gutt... Fra uke 20 til uke 28 var det jente, nemlig, og da var navnet klart. Men guttenavn er jo så vanskelig!!! Så da han bytta kjønn på ul i uke 28 måtte vi jo legge om planene. Men navn? Aner ikke. Vi har et vi begge liker, eller kanskje jeg skal si begge ikke misliker. Det er liksom ingen navn som roper på oss, og ingen av oss har navn som vi er villige til å kjempe for. Hver gang vi snakker om det er vi veldig enige om hva han IKKE skal hete. Guttenavn er ikke enkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ja.. Veldig enig. Men jeh håper det kan holde med en ballong. Jaada evig optimist =P og da må man vel ikke ha alle de ledningene osv? Eller..? Og jeh tror for min del så ruver angsten om overtid og at ting kan skje sånn sett, over angsten for å bli satt igang og alt sol følger med der.. TROR jeg... =P

Nei, hvis ballongen gjør sin jobb så slipper man vel tror jeg? Det er dryppet og venflon og nåler og dritt jeg ikke vil ha. Hater sånt!!! Og så er jo alt som kan gjøre det vondere skummelt. Jeg har jo ikke lagt skjul på at jeg ikke akkurat gleder meg til disse smertene....

Vet ikke hvorfor jeg er så rolig nå. Den O Store Termindatoen er over, ikke noe stress, kanskje jeg fornekter hele greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nesten guttenavn er enklere enn jentenavn. Syns det er så mange jentenavn som så lett kan settes i bås, mens guttenavn ikke har like mange konnotasjoner knyttet til seg. Guttenavn klarer jeg å plassere i enten ja-gruppa eller nei-gruppa med en gang, mens jeg alltid er mer usikker på om jeg liker et jentenavn eller ikke.

Men kan hende jeg hadde syntes det var vanskeligere hvis det faktisk var et guttenavn jeg skulle velge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at vi skulle få en gutt og derfor snakket vi en del om guttenavn. Men sleit med å bli enig om et eller to navn som vi begge likte. Også hadde M et familienavn som måtte være med og da var det ikke så lett å finne noe som passet til det navnet.

Spent på hva navnet blir til slutt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ihvertfall bare ett fornavn, og så mitt etternavn som mellomnavn og mannens etternavn som etternavn. Selv om jeg mener jeg har et mye penere etternavn enn han ;) Datteren hans har sin mors etternavn, og sønnen min har sin fars etternavn, så her er det et skikkelig sammensurium uansett.

Vi snakket litt om etternavn for en tid tilbake, og han spurte om ikke vi kunne bruke hans. Greit for meg, det er ikke noen kjepphest for min del det med etternavn. Så slengte han på "du kan jo ta mitt i samme slengen du da?"

Vi er altså ikke gift, ikke forlovet engang. Og han foreslår at jeg skal ta hans navn... Har ikke tenkt tanken engang jeg. Den Perfekte Familie der alle har samme etternavn er jo helt utelukket uansett, her har vi fire forskjellige etternavn under samme tak. Så hvorfor begynne å styre med skifting av navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guttenavn er skikkelig vanskelig! Håper nesten at jeg bare får jenter så jeg kan bruke av alle de fine jentenavnene :fnise:

Her var vi heldigvis enig om at lillemor skulle ha mitt etternavn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fb-bekjent har fått baby. Tre uker før termin. Hrmf....

Jeg syns det er mye sniking i køen her altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutters brystvortestimulering ferdig. Alt må prøves :lol:

Ikke noe effekt så langt, men melka rant. Jeg gjorde det i forrige uke også, og da var det ikke halvparten så mye melk. Noe har ihvertfall skjedd i kroppen min :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spennende å se om det skjer noe mer da! Kanskje jeg også skal prøve. Hadde vært fint å få henne ut før imorgen ;) Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv! Det skader ikke, det skjer jo ikke noe hvis kroppen ikke er klar og dessuten er det bra for herding av brystvortene før amming :jepp:

Jeg husker etterriene de første dagene av ammingen sist gang. Fytti så vondt det var. Ingen fortalte meg at det kom til å bli sånn, og jeg som tok planlagt ks visste jo ikke hva rier var. Hver gang jeg la han til skar jeg først en grimase da han sugde seg fast, så gikk det greit en stund, men etter ti minutter eller så begynte etterriene. Auauau.

Tror ikke det hadde noen effekt denne gangen heller, jeg kjenner ikke noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også veldig mye etterrier da jeg ammet de første dagene. Det var ikke god, klarte ikke sitte helt rolig da. Riene under fødsel var mye verre da, men kjipt å få rier når man er ferdig... Men jeg fikk fort "flat" mage og etterriene hjalp nok til med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...