Gå til innhold

Trampe er på tjukken!

Trampe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

*Puh*

Har noen av dere hatt foreldre, svigerforeldre og ekssvigers på besøk samtidig eller?

Ekstatisk, kjempefornøyd sjuåring i seng. Medalje mottas med takk! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Puh*

Har noen av dere hatt foreldre, svigerforeldre og ekssvigers på besøk samtidig eller?

Ekstatisk, kjempefornøyd sjuåring i seng. Medalje mottas med takk! :ler:

EKSsvigers og svigers? Spent på historien her! :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, ekssvigers og svigers. Storebror hadde bursdag, og jeg inviterte alle hjem til oss. Da kom storebrors besteforeldre som jo er mine ekssvigers, og til og med oldemora hans på eksens side, og så kom foreldrene til mannen. Og mamma. Så her er det virkelig one big happy family!

Det er litt merkelig, det må jeg innrømme. Spesielt for mannen min, det å ha eksen min og hele familien hans her på besøk. De var ti stykker fra eksens familie her :ler: Jeg er jo innflyttet i mannens leilighet, her han har bodd i årevis, så min eks og min ekssvigerfamilie kommer liksom til han på besøk på et vis. Snodig, men jeg syns definitivt det er det aller beste for storebror. Det er jo voksne som har problemer med å omgås, ikke unger. Storebror slipper å feire bursdag både her og der, han får besøk av alle i sin familie på dagen hans, og det faktum at han er skilsmissebarn blir mindre tydelig. Jeg syns det er veldig greit. Og så har jeg et godt forhold til ekssvigers, så det er ikke noe problem. Ekssvigerbestemor (fulgte dere den?) inviterte mannen min på besøk til seg før hun dro "for det er jo så kjekk en mann Trampe har funnet seg" :ler: Tviler på at han kommer til å dra, men det er ihvertfall no hard feelings. Han syns det er litt snodig, men han har heldigvis ikke noen innvendinger på det. Hans ekssvigers hilser ikke på butikken en gang, så det er to helt forskjellige situasjoner.

Jeg og eksen var sammen i sju år, så jeg har jo vært lenge i den familien. Vi pleier jo ikke noe forhold til vanlig, men jeg syns det er veldig greit å ha et godt forhold til mitt barns besteforeldre. :) Ekssvigermor var opptatt av magen og termin og slikt, og kom med en haug lykkeønskninger. Koselig at hun fortsatt bryr seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 uker i dag. Når er det man går inn i tredje trimester? 28 fullgåtte uker? Snart ihvertfall. Rundt regnet 30 arbeidsdager igjen. Jeg må si jeg gleder meg til permstart, men jeg skal ikke starte nedtellingen enda. Etter påske kanskje.

Jeg har lagt på meg sju-åtte kilo, så det er ikke all verden, men jeg merker det godt. Og så ligger baby høyt, akkurat som storebror gjorde, så det er litt tungt å puste skikkelig. Nederste delen av magen er helt tom, der er det bare dissende fett, og øverst inn under ribbeina er det stappfullt av baby. Puh! Det er vondt når hun sparker oppi der også. Kan hun ikke legge seg nederst der det er plass til henne daaaa...

Jeg føler meg ikke helt attraktiv om dagen. Mannen forteller meg at jeg er så vakker og at jeg skal være stolt av magen og alt det der, men jeg greier det ikke helt. Føler meg litt som ei sjøku, egentlig. Lite grasiøs når jeg reiser meg og setter meg, og jeg puster som en spekkhogger. Og det er tre måneder igjen. Juhuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en ellers annen grunn klarte jeg så klart ikke koble den der med storebror og Svigers før nå. Haha! Koselig at dere har et godt forhold, da! 7 år gjør jo noe det også :) spekkhogger er også sjarmerende på sin måte? :P det er nok ikke så ille som du føler :) Jeg ble andpusten av å prate på slutten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke 3 trimester 28+0? Husker ikke helt nå:)

Jeg bærer også høyt og det kjennes på lungekapasiteten ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så flink atte, men han juger jo så det renner! Jeg er overhodet ikke sexy nå :skratte:

Tror kanskje det er 28+0 ja. Mandag, altså. Og tirsdag skal jeg både på ul og så på føden for fødselssamtale etterpå. Alt på en ettermiddag, etter en heftig jobbdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt bæresjal, skal hente det i dag. Jeg sydde en meitai til storebror, og brukte den myyyye, men jeg har lyst til å prøve sjal i starten. Så nå må jeg hente frem noen videoer fra YouTube, og prøve å knyte på mannen. Har ikke prøvd å knyte sjal før, men det er sikkert ikke mer komplisert enn meitai.

Så da har jeg kjøpt bilstol, ammepute og bæresjal. That's it. Hva mer trenger jeg? :ler: Jo, vi må ha ei stellematte, det har vi ikke. Skal finne ei brukt vogn tenker jeg. Jeg vil ha Emmaljunga Edge, den hadde jeg sist. Og da vi feiret bursdag kom det noen med ei slik vogn, så jeg prøvde den i bilen, og vi fikk plass! Så da blir det Edge på oss. Den er jo svindyr, og jeg trenger egentlig ikke helt ny vogn, så det blir brukt da. Hvis jeg finner ei som er fin og pent brukt. Hvis jeg skulle bestilt ny, måtte jeg vel gjort det snart, så jeg håper jeg finner ei. Hvis ikke blir det mye bæresjal i starten :ler: Må vi ha mer da?

Jeg tenker fortsatt at det jo er sååå leeeenge til babyen kommer. Men det er bare tre måneder igjen. I dag, faktisk. Det kommer til å gå fort, ihvertfall den neste måneden! Så går det sikkert treigt på slutten...

Hvilke babypakker kan man bestille når man har bare tre mnd igjen? Jeg har ikke bestilt en eneste en enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babypakker: RIMI og libero, boots apotek og apotek1 :)

Har boots apotek også? :klo:

Vitus apotek har ihvertfall. Apotek1 og vitus apotek kan hentes 3 mnd før, mens man får tilsendt hentelapp på Rimi og Libero (Kiwi) rett før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har boots apotek også? :klo:

Vitus apotek har ihvertfall. Apotek1 og vitus apotek kan hentes 3 mnd før, mens man får tilsendt hentelapp på Rimi og Libero (Kiwi) rett før termin.

Hm, kanskje jeg blander? Jeg var innom Apotek1 og de sa at Boots Apotek hadde, men når jeg tenker meg om så har jeg jo kun hentet ut på Apotek1 og Vitus Apotek :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestiller man de på nett da eller? Kan ikke noe om dette jeg ;)

Yes, alle sammen om jeg ikke husker feil! Rimi og Liberopakken (hentes ut på kiwi) får man hentelapp på i postkassen ca. 2 uker før termin. Apotekpakkene får du bekreftelse på e-post, som du viser på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er en slik side der de har samlet alle gratispakkene! Kommer nok opp når du googler!:)

Hvilket sjal har du kjøpt? Vi har kjøpt et men husker ikke hva det heter nå :fnise:

Og vi kjøpte en brukt emmaljunga edge duo, er det den samme egentlig? Veldig fornøyd sålangt. Men har jo ikke fått testet den skikkelig enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er samme vogna, gadd bare ikke å skrive hele navnet :ler: Hva betalte dere? Ser det er stor forskjell i pris på de som legges ut på Fb ihvertfall.

Det er et babyloniasjal, det heter Tricot Slen eller noe sånt. Prøvde å knyte det på meg i går, men jeg har liksom ikke noe å putte oppi. Har hørt at mange sier at babyen ikke vil være i sjalet, men det min erfaring er at de aller fleste roer seg i bæretøy bare man plasserer de behagelig oppi der, og at man gjør det til riktig tidspunkt. Når småen illskriker er det kanskje ikke så lurt å begynne å knyte og stappe oppi for første gang... Jeg skal amme i sjalet tenker jeg, jeg liker å ha hendene fri! Og så er det genialt for små turer i nabolaget og på kjøpesentre og slikt. :jepp: Og for kolikkbarn da, men det vil jeg ikke ha ;) Bæretøy og knebøy funket som krutt på storebror. Hadde sprettrumpe tre måneder etter fødsel jeg da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 2000kr :) den er litt eldre da, 2008 modell. Men den var i god stand, så vi tenkte at vi prøver den!:)

Sprettrumpe er jo ikke å forakte da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...