Gå til innhold

Bilen min skulle vært EU-godkjent i april..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De må uansett bevise årsaksammenheng for å kunne kreve noe regress. Men som andre har sagt her, skulle en treffe en fotgjenger pga dårlig lys, så sitter man fort i saksa.

Bevisbyrden ligger på selskapet, ja? Kjører bare i byen, og nærlyset fungerer fint, så tror ikke den aktuelle situasjonen vil oppstå.

Men om hele bilen skulle ramle fra hverandre pga rust, så er det en annen sak, men den sjansen er jeg villig til å ta 😄

Anonymous poster hash: 06338...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er faktisk helt utrolig. Jeg tror ihvertfall ikke på deg :-)

Hvilket forsikringsselskap har du?

Anonymous poster hash: f078c...589

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevisbyrden ligger på selskapet, ja? Kjører bare i byen, og nærlyset fungerer fint, så tror ikke den aktuelle situasjonen vil oppstå.

Men om hele bilen skulle ramle fra hverandre pga rust, så er det en annen sak, men den sjansen er jeg villig til å ta

Anonymous poster hash: 06338...de2

Beviset til forsikringsselskapet er at du ikke har lys. Det holder det.

Anonymous poster hash: 3e0d6...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beviset til forsikringsselskapet er at du ikke har lys. Det holder det.

Anonymous poster hash: 3e0d6...b72

Hvorfor tror du jeg ikke har lys? Bare fordi fjernlysene ikke virker? Grunnløs bekymring.

Anonymous poster hash: 06338...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er faktisk helt utrolig. Jeg tror ihvertfall ikke på deg :-)

Hvilket forsikringsselskap har du?

Anonymous poster hash: f078c...589

Det er Tryg forsikring. Du tror myndighetene ikke kan være i stand til å glemme en avskiltningsbegjæring? De har i hvert fall glemt meg, og så lenge jeg ikke hører noe, så skal jeg nå bruke bilen.

Anonymous poster hash: 06338...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får da ikke avskiltingsbegjæring? :klo: Min har ikke vært EU-godkjent siden april, men jeg har ikke hørt noe som helst. Den har naturligvis stått parkert inne i en garasje og ikke blitt brukt siden EU-godkjenningen gikk ut, men det er da virkelig ingen som maser på at den skal bli avskiltet. Jeg skal få min godkjent igjen snart, og da er den kjørbar igjen så snart godkjenningen er i orden, uten å tulle med å levere skilt inn og ut.

Anonymous poster hash: c7bfb...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får da ikke avskiltingsbegjæring? :klo: Min har ikke vært EU-godkjent siden april, men jeg har ikke hørt noe som helst.

Anonymous poster hash: c7bfb...f71

Jo, det får man. Mulig du står med feil adresse, eller den har kommet bort i posten, men den gjelder uansett, siden du plikter å sette deg inn i dette, når du anskaffer deg bil. (Samme som at årsgiften skal betales enten du mottar faktura eller ikke. Dette sto også i brevet du fikk sammen med vognkortet ditt.)

Anonymous poster hash: e1d1b...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillegg: Bilen blir selvsagt ikke avskiltet så lenge den står på privat grunn, men blir man stoppet i kontroll eller parkerer offentlig er dette risikoen.



Anonymous poster hash: e1d1b...fac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...