Gå til innhold

Bilen min skulle vært EU-godkjent i april..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ulykke pga rust eller pga et bråkete eksosanlegg? Nei, det tar jeg med stor ro.

Anonymous poster hash: 06338...de2

Hvorfor gadd du i det hele tatt å lage denne tråden?

Anonymous poster hash: 81616...b2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor gadd du i det hele tatt å lage denne tråden?

Anonymous poster hash: 81616...b2d

Fordi jeg lurer på

1) Hva kan være grunnen til at jeg ikke har fått avskiltningsbegjæring?

2) Hva er de faktiske ev. konsekvenser av å kjøre en bil som ikke er EU-godkjent?

Anonymous poster hash: 06338...de2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://m.facebook.com/politietsondrebuskerud/posts/428796097185632

Manglende EU kontroll vil føre til avskiltning og da stort sett også inntauing, ettersom den sjelden kan stå der den blir avskiltet,Så kommer forsikrings biten inn her også. Når bilen ikke er i orden, så er ikke vilkårene i forsikringen oppfylt, ergo ingen forsikring

Anonymous poster hash: f078c...589

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://m.facebook.com/politietsondrebuskerud/posts/428796097185632

Manglende EU kontroll vil føre til avskiltning og da stort sett også inntauing, ettersom den sjelden kan stå der den blir avskiltet,Så kommer forsikrings biten inn her også. Når bilen ikke er i orden, så er ikke vilkårene i forsikringen oppfylt, ergo ingen forsikring

Anonymous poster hash: f078c...589

Det der virket fryktelig useriøst. Og hva har nå politiet å gjøre med hva forsikringsselskaper gjør? Såfremt ingen andre kilder sier det samme så regner jeg med dette var intet annet enn skremselspropaganda fra den som der og da betjente den kontoen.

Anonymous poster hash: 06338...de2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg lurer på

1) Hva kan være grunnen til at jeg ikke har fått avskiltningsbegjæring?

2) Hva er de faktiske ev. konsekvenser av å kjøre en bil som ikke er EU-godkjent?

Anonymous poster hash: 06338...de2

1: Grunnen er at det ikke blir prioritert å fakke småfisk.

2: En dag våkner du og har en bil uten skilt med et hyggelig klistremerke fra politiet på vinduet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Grunnen er at det ikke blir prioritert å fakke småfisk.

2: En dag våkner du og har en bil uten skilt med et hyggelig klistremerke fra politiet på vinduet.

Politiet kommer neppe på besøk i garasjen min. Bilen blir kun brukt lokalt, tar jo selvsagt mine forhåndsre.. unnskyld, forholdsregler.

Anonymous poster hash: 06338...de2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biltilsynet står med kameraer som leser skilt. Da blir du vinket inn. Eller politiet slår inn regnummeret ditt i systemet sitt. Tollvesenet oppsøker ofte store parkeringsplasser i forbindelse med siste frist på veiavgiften er forbigått også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynet står med kameraer som leser skilt. Da blir du vinket inn. Eller politiet slår inn regnummeret ditt i systemet sitt. Tollvesenet oppsøker ofte store parkeringsplasser i forbindelse med siste frist på veiavgiften er forbigått også.

Jajaja, dette har jeg jo nevnt flere ganger, er klar over at jeg kan bli avskiltet på stedet, men om det er eneste risiko så er jo det intet å bekymre seg for!

Og kanskje vil jeg slippe unna en slik scanning faktisk, for har jo ikke fått noen avskiltningsbegjæring! Så har kanskje ramlet utenfor 😊

Anonymous poster hash: 06338...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart du ikke har fått avskiltningsbegjæring i posten. Forsikringen gjelder dersom den er betalt og du ikke har kjørt mer enn det du har avtale om. Det finnes vel en tjeneste på nett for å sjekke om det er begjæring på den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan feil med lyset var det?

Har du ikke råd til EU kontrollert bil/ny bil?

Det er synd på og stusselig med de som trenger bil, men som ikke har råd til det.

Håper det ordner seg for deg, ikke drep andre trafikanter, dine passasjerer eller deg selv pga manglende vedlikehold som du var klar over i lang tid!

Lykke til.

Anonymous poster hash: d41ca...0e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet kommer neppe på besøk i garsjen min. Bilen blir kun brukt lokalt, tar jo selvsagt mine forhåndsre.. unnskyld, forholdsregler.

Anonymous poster hash: 06338...de2

Politiet kommer på hjemmebesøk når de har tid jo. Men så negativ du er til svar, så skjønner jeg ikke hvorfor du opprettet denne tråden. Hvilket svar forventer du? At det ikke er konsekvenser og eu-kontroll egentlig er noe tull?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politiet kommer på hjemmebesøk når de har tid jo. Men så negativ du er til svar, så skjønner jeg ikke hvorfor du opprettet denne tråden. Hvilket svar forventer du? At det ikke er konsekvenser og eu-kontroll egentlig er noe tull?

Jeg ville høre om noen vet hvilke konsekvenser det kan ha. Om det er straffbart, om det har noe å si om man kræsjer.

Men om det 'bare' er snakk om at den kan bli avskiltet på stedet eller at politiet kan komme for å ta skiltene, så bryr jeg meg nada!

Anonymous poster hash: 06338...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan feil med lyset var det?

Har du ikke råd til EU kontrollert bil/ny bil?

Det er synd på og stusselig med de som trenger bil, men som ikke har råd til det.

Håper det ordner seg for deg, ikke drep andre trafikanter, dine passasjerer eller deg selv pga manglende vedlikehold som du var klar over i lang tid!

Lykke til.

Anonymous poster hash: d41ca...0e2

Skal ikke drepe noen! Fjernlysene virker ikke, men kjører stort sett lokalt i byen.

Jeg vil gjerne ha denne bilen fram til september, da skal jeg få broren min sin for en billig penge da han skal kjøpe ny, og å betale nesten 20 000 for godkjenning ønsker jeg ikke, sa bilen er over 20 år gammel og skal vrakes ved neste korsvei uansett.

Anonymous poster hash: 06338...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville høre om noen vet hvilke konsekvenser det kan ha. Om det er straffbart, om det har noe å si om man kræsjer.

Men om det 'bare' er snakk om at den kan bli avskiltet på stedet eller at politiet kan komme for å ta skiltene, så bryr jeg meg nada!

Anonymous poster hash: 06338...de2

Konsekvensen dersom du kolliderer og har skylden kan være at forsikringsselskapet tar en telefon til deg og lurer på hvordan du har tenkt å betale tilbake det du skylder dem. Spørsmålet blir da hvor r@sshøl forsikringsselskapet ønsker å være mot en som ikke bryr seg om reglene. Du kjørte på en fotgjenger du ikke så i kveldsmørket og lysene ikke fungerer som de skal? Tja. Jeg hadde ikke vært så hyggelig hadde jeg vært din forsikringsagent ...

Anonymous poster hash: 3e0d6...b72

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De aller, aller fleste planlegger ikke å komme i en ulykke... Hadde jeg havnet i en ulykke med en bil jeg var klar over at var ulovlig så hadde nok det vært værre å leve med enn om alt var i orden med bilen :(

Hadde du kjørt en mnd over for å skrape sammen pengene så hadde det nok gått fint. Her har du krysset den grensen for lenge siden TS...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine forsikringspapirer står det at bilen må være EU-godkjent for at forsikringen skal være gyldig. Mulig det er forskjellig fra selskap til selskap.

Anonymous poster hash: 2578a...3ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine forsikringspapirer står det at bilen må være EU-godkjent for at forsikringen skal være gyldig. Mulig det er forskjellig fra selskap til selskap.

Anonymous poster hash: 2578a...3ee

Har lest gjennom vilkårene og det står ingenting om EU-godkjenning der faktisk, så regner da med å være på trygg grunn, hvis, i tilfelle osv.

Anonymous poster hash: 06338...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag var det nyhetsartikkel om TS.

www.tv2.no/2015/01/06/broom/klipper-skilter/6417862

Anonymous poster hash: 3e0d6...b72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...