Andreas_B Skrevet 22. desember 2014 #61 Skrevet 22. desember 2014 Det finnes vel ikke akkurat billige iphoner?Anonymous poster hash: d7ad6...749 jeg sa vel egentlig ikke at hun måtte kjøpe en iphone i det hele tatt
Chizue Skrevet 22. desember 2014 #62 Skrevet 22. desember 2014 Ikke når du er 14. 8/9 åringer kanskje, men ikke ungdomsskoleelever. Anonymous poster hash: 6383f...955 Ehhh... Snakker du om alle 14åringer du har møtt? Det finnes enda 14åringer som gir direkte "faen" i telefoner, hvilken modell... De bare har en telefon slik at de f.eks kan ringe foreldrene sine å si at "Jeg er med X kommer hjem etter middag" Ikke alle bryr seg om nye ting
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #63 Skrevet 22. desember 2014 jeg sa vel egentlig ikke at hun måtte kjøpe en iphone i det hele tatt Menn Nokia er kjipt! Hva er en on telefon da?Anonymous poster hash: d7ad6...749
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #64 Skrevet 22. desember 2014 Menn Nokia er kjipt! Hva er en on telefon da?Anonymous poster hash: d7ad6...749 Men!! Teite autokorrekt!Anonymous poster hash: d7ad6...749
Andreas_B Skrevet 22. desember 2014 #65 Skrevet 22. desember 2014 Menn Nokia er kjipt! Hva er en on telefon da?Anonymous poster hash: d7ad6...749 alt annet en Nokia. 4
FrkHumle Skrevet 22. desember 2014 #66 Skrevet 22. desember 2014 Orker ikke lese hele tråden, men må svare på noe. Ja det var dumt, men jeg er enig i at det var dumt å ikke kjøpe iphone når det var det hun ønsket seg. Vær heller glad på datteren deres sine vegne! (For 2500 kunne dere fått en superflott iphone bare så det er sagt!) Ja, det var dumt nok av moren, men også dumt av dere å kjøpe en Nokia til henne. Altså, hvis hun sier at hun helst vil ha en iPhone, så skjønner man jo at standarene hennes for telefoner er høyere enn en Nokia til 2500 kr. Anonymous poster hash: f7245...03c Veldig enig. Og man får billigere iphone enn 2500, det er ofte ikke så viktig at det er den nyeste så lenge det er iphone. (Merkelig for alle oss andre som ikke skjønner iphone-hypen, men nå er vi heller ikke i den alderen.) En tenåring kan uansett ikke forvente å få en iphone. Er ganske stor prisforskjell!Anonymous poster hash: ce2a2...0db Nei, det er det ikke. Jeg har kjøpt iphone til min datter, enda jeg er veldig imot både apple, prisen på de og hysteriet om iphone. Men det er det hun ønsker seg, og det kostet det samme. Planen var en ny android-mobil opptil 1500 (første smarttelefonen hun skal få, eneste i klassen med knappemobil), men vi fant brukt iphone 4 solgt fra mpx som "preowned" til 1600 kr, hvor det er byttet deler, med garanti og sertifisert av apple. Ergo er prisforskjell-argumentet ikke gyldig. (For ungene er det viktigere at det er iphone enn at det er en ny modell.) Fordi foreldrene velger å kjøpe dem, og har råd til det. Har man råd til en mobil til 2500 har man råd til en iphone til 2500. Her ligger det en iphone til 1600 under treet. Men de kan ikke forvente å få det selv om mange har, blir som å si: "ja, men alle har jo Mamna!". Det er ikke et godt argument. Tenåringene her i huset får gode men mye billigere telefoner. Vil de ha iphone må de spare selv.Anonymous poster hash: ce2a2...0db Man trenger ikke kjøpe splitter ny iphone, det er ikke det viktigste for de. Om foreldrene kjøper en mobil til 2500 og ungen vil ha en helt ny iphone til feks. 5000 er det idiotisk å ikke heller gi de pengene sånn at de kan spare resten. Tåpelig å gi de en mobil de ikke vil ha. Eller kjøp brukt, som jeg har gjort, hvis man først skal bruke penger på mobil til de. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #67 Skrevet 22. desember 2014 Orker ikke lese hele tråden, men må svare på noe. Ja det var dumt, men jeg er enig i at det var dumt å ikke kjøpe iphone når det var det hun ønsket seg. Vær heller glad på datteren deres sine vegne! (For 2500 kunne dere fått en superflott iphone bare så det er sagt!) Veldig enig. Og man får billigere iphone enn 2500, det er ofte ikke så viktig at det er den nyeste så lenge det er iphone. (Merkelig for alle oss andre som ikke skjønner iphone-hypen, men nå er vi heller ikke i den alderen.) Nei, det er det ikke. Jeg har kjøpt iphone til min datter, enda jeg er veldig imot både apple, prisen på de og hysteriet om iphone. Men det er det hun ønsker seg, og det kostet det samme. Planen var en ny android-mobil opptil 1500 (første smarttelefonen hun skal få, eneste i klassen med knappemobil), men vi fant brukt iphone 4 solgt fra mpx som "preowned" til 1600 kr, hvor det er byttet deler, med garanti og sertifisert av apple. Ergo er prisforskjell-argumentet ikke gyldig. (For ungene er det viktigere at det er iphone enn at det er en ny modell.) Har man råd til en mobil til 2500 har man råd til en iphone til 2500. Her ligger det en iphone til 1600 under treet. Man trenger ikke kjøpe splitter ny iphone, det er ikke det viktigste for de. Om foreldrene kjøper en mobil til 2500 og ungen vil ha en helt ny iphone til feks. 5000 er det idiotisk å ikke heller gi de pengene sånn at de kan spare resten. Tåpelig å gi de en mobil de ikke vil ha. Eller kjøp brukt, som jeg har gjort, hvis man først skal bruke penger på mobil til de. Du skulle lest tråden, datteren ønsket seg en ny mobil, ikke direkte en iphone.Anonymous poster hash: 8dc80...676 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #68 Skrevet 22. desember 2014 Orker ikke lese hele tråden, men må svare på noe. Ja det var dumt, men jeg er enig i at det var dumt å ikke kjøpe iphone når det var det hun ønsket seg. Vær heller glad på datteren deres sine vegne! (For 2500 kunne dere fått en superflott iphone bare så det er sagt!) Veldig enig. Og man får billigere iphone enn 2500, det er ofte ikke så viktig at det er den nyeste så lenge det er iphone. (Merkelig for alle oss andre som ikke skjønner iphone-hypen, men nå er vi heller ikke i den alderen.) Nei, det er det ikke. Jeg har kjøpt iphone til min datter, enda jeg er veldig imot både apple, prisen på de og hysteriet om iphone. Men det er det hun ønsker seg, og det kostet det samme. Planen var en ny android-mobil opptil 1500 (første smarttelefonen hun skal få, eneste i klassen med knappemobil), men vi fant brukt iphone 4 solgt fra mpx som "preowned" til 1600 kr, hvor det er byttet deler, med garanti og sertifisert av apple. Ergo er prisforskjell-argumentet ikke gyldig. (For ungene er det viktigere at det er iphone enn at det er en ny modell.) Har man råd til en mobil til 2500 har man råd til en iphone til 2500. Her ligger det en iphone til 1600 under treet. Man trenger ikke kjøpe splitter ny iphone, det er ikke det viktigste for de. Om foreldrene kjøper en mobil til 2500 og ungen vil ha en helt ny iphone til feks. 5000 er det idiotisk å ikke heller gi de pengene sånn at de kan spare resten. Tåpelig å gi de en mobil de ikke vil ha. Eller kjøp brukt, som jeg har gjort, hvis man først skal bruke penger på mobil til de. Tviler på at dette er normalen, de fleste jeg kjenner i fjortissalder vil definitivt ha den nyeste modellen jo. Her i familien byttes iphonene ut hver gang en ny modell lanseres.... Og iPhone 4 hadde ikke vært interessant... Jeg synes det er helt latterlig at barna i familien får nye telefoner stadig, men det er heldigvis ikke jeg som betaler for de. Synes det er tankevekkende at jeg ikke ser noen glede over å eie en iPhone, men stor sorg over ikke å eie en.. Synes det er trist!Anonymous poster hash: d7ad6...749 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #69 Skrevet 22. desember 2014 Din mor virker rett og slett tilbakestående. Man gjør bare ikke slik! Anonymous poster hash: 2c72e...d38
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #70 Skrevet 22. desember 2014 Utrolig dårlig gjort av moren din! Jeg kan ikke skjønne grunnen til dette? Er det gjort rett og slett bare for å være ei kjerring? Har null forståelse for det moren din gjorde, hun burde ha tenkt seg bedre om. Håper dere finner en løsning på dette, veldig kjedelig at det skulle bli ødelagt sånn. Anonymous poster hash: d2683...249 1
FrkHumle Skrevet 22. desember 2014 #71 Skrevet 22. desember 2014 Du skulle lest tråden, datteren ønsket seg en ny mobil, ikke direkte en iphone.Anonymous poster hash: 8dc80...676 I startinnlegget står det at "datteren ønsker seg ny mobil, aller helst iphone". Jeg regner med at TS opplyser korrekt i hovedinnlegget sitt, eller er dette nok en tråd hvor TS gjør om på informasjonen fordi svarene ikke stemmer med det hun ønsket? 4
FrkHumle Skrevet 22. desember 2014 #72 Skrevet 22. desember 2014 Tviler på at dette er normalen, de fleste jeg kjenner i fjortissalder vil definitivt ha den nyeste modellen jo. Her i familien byttes iphonene ut hver gang en ny modell lanseres.... Og iPhone 4 hadde ikke vært interessant... Jeg synes det er helt latterlig at barna i familien får nye telefoner stadig, men det er heldigvis ikke jeg som betaler for de. Synes det er tankevekkende at jeg ikke ser noen glede over å eie en iPhone, men stor sorg over ikke å eie en.. Synes det er trist!Anonymous poster hash: d7ad6...749 Jeg skulle likt å visst svaret på dette, for jeg kjenner flere med 4 og 4s enn 5'eren. Og ingen vil uansett ha iphone 6. Hovedpoenget mitt er at datteren mest sannsynlig blir mer glad over den arvede iphonen enn en nokia til 2500, og derfor burde mor og far heller glede seg på datterens vegne og svelge denne kamelen. (Selv om jeg er helt enig i at det er dårlig gjort av bestemor, bestemor burde spurt foreldrene først, og kanskje foreslått å gi den avlagte mobilen i julegave selv.)
Gjest Gjest_Idja Skrevet 22. desember 2014 #73 Skrevet 22. desember 2014 I startinnlegget står det at "datteren ønsker seg ny mobil, aller helst iphone". Jeg regner med at TS opplyser korrekt i hovedinnlegget sitt, eller er dette nok en tråd hvor TS gjør om på informasjonen fordi svarene ikke stemmer med det hun ønsket? Men det har jo kommet frem at dattera heller ønsket seg en ny mobil enn en brukt iPhone .Forståelig nok. Og hvorfor MÅ man få det man "helst" vil ha, enn det man "nest-helst" vil ha? Hm? Hva er problemet? Det er ikke slik at alle folk har ønsker hvor det er stoor forskjell på "vil helst ha" og "men dette er også noe jeg har lyst på". Jeg vil helst vinne 10 mill i lotto, men om jeg vinner 9 mill blir jeg sykt glad da også... 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #74 Skrevet 22. desember 2014 Ja, det var dumt nok av moren, men også dumt av dere å kjøpe en Nokia til henne. Altså, hvis hun sier at hun helst vil ha en iPhone, så skjønner man jo at standarene hennes for telefoner er høyere enn en Nokia til 2500 kr.Anonymous poster hash: f7245...03c Enig. Så utrolig teit å bruke såpass mye som 2500 på en gave jenta ikke en gang vil ha, bare for å demonstrere liksom. Så fint at bestemor reddet situasjonen, den Nokiaen kan du vel bare bruke selv, om du mener den er så fantastisk.Anonymous poster hash: 42475...72b 2
Gjest Gjest_Idja Skrevet 22. desember 2014 #75 Skrevet 22. desember 2014 Enig. Så utrolig teit å bruke såpass mye som 2500 på en gave jenta ikke en gang vil ha, bare for å demonstrere liksom. Så fint at bestemor reddet situasjonen, den Nokiaen kan du vel bare bruke selv, om du mener den er så fantastisk.Anonymous poster hash: 42475...72b Les tråden! Demonstrere? Verden er fullstendig gal hvis det å kjøpe ønske nr 2 er "å demonstrere". Bortskjemte idioter, det er det vi er i så fall. 7
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #76 Skrevet 22. desember 2014 Hva er en "eldgammel iphone"?Anonymous poster hash: 4b6c2...196 2
FrkHumle Skrevet 22. desember 2014 #77 Skrevet 22. desember 2014 Men det har jo kommet frem at dattera heller ønsket seg en ny mobil enn en brukt iPhone .Forståelig nok. Og hvorfor MÅ man få det man "helst" vil ha, enn det man "nest-helst" vil ha? Hm? Hva er problemet? Det er ikke slik at alle folk har ønsker hvor det er stoor forskjell på "vil helst ha" og "men dette er også noe jeg har lyst på". Jeg vil helst vinne 10 mill i lotto, men om jeg vinner 9 mill blir jeg sykt glad da også... Jeg tviler sterkt på at denne 14åringen heller vil ha en ny lumia enn en brukt iphone 4. Og den påstanden står jeg ved. Dessuten kunne de kjøpt en apple-sertifisert preowned iphone 4s fra butikk feks, da er skjerm, batteri og alle utvendige deler byttet og splitter nye. Iphone kan jo oppdateres den også. Evt. gitt henne pengene og muligheten til å ønske seg penger av resten av familien, sånn at hun uti januar hadde hatt råd til å kjøpe seg en iphone. (Jeg har lest meg opp masse på dette siden jeg personlig misliker apple som pesten, og likevel måtte bite i det sure eplet og velge en sånn preowned istedet for en splitter ny android. Jeg skjønner at det er annerledes for unge folk enn for oss voksne, for for meg er det uforståelig hele applehysteriet. Men det er ikke noe jeg kan gjøre noe med.) Lumia og windows er strengt tatt noe kun damer over 40 foretrekker, eller særinger som kom sent inn på smartmobil-markedet. (Husk jeg bruker ordet foretrekker, ikke velger.) Det er så vanvittig dumt å ikke la folk få velge mobil selv, bare om man sier at hun får velge mobil til 2500 så hadde man vært ti ganger lurere enn å ta valget for henne. En mobil er så personlig at man må få velge hvilken man vil ha selv. Forøvrig kommenterte jeg mer de andre innleggene enn hovedinnlegget. Det var svarene til ts jeg kommenterte på, kun et avsnitt på topp som var til TS. (Og jeg hadde blitt glad over 3 mill i lotto, men herregud som jeg hadde irritert meg over at jeg ikke vant med 7 rette uken før hvor det var 13 mill!) 1
Gjest Gjest_Idja Skrevet 22. desember 2014 #78 Skrevet 22. desember 2014 Jeg tviler sterkt på at denne 14åringen heller vil ha en ny lumia enn en brukt iphone 4. Og den påstanden står jeg ved. Dessuten kunne de kjøpt en apple-sertifisert preowned iphone 4s fra butikk feks, da er skjerm, batteri og alle utvendige deler byttet og splitter nye. Iphone kan jo oppdateres den også. Evt. gitt henne pengene og muligheten til å ønske seg penger av resten av familien, sånn at hun uti januar hadde hatt råd til å kjøpe seg en iphone. (Jeg har lest meg opp masse på dette siden jeg personlig misliker apple som pesten, og likevel måtte bite i det sure eplet og velge en sånn preowned istedet for en splitter ny android. Jeg skjønner at det er annerledes for unge folk enn for oss voksne, for for meg er det uforståelig hele applehysteriet. Men det er ikke noe jeg kan gjøre noe med.) Lumia og windows er strengt tatt noe kun damer over 40 foretrekker, eller særinger som kom sent inn på smartmobil-markedet. (Husk jeg bruker ordet foretrekker, ikke velger.) Det er så vanvittig dumt å ikke la folk få velge mobil selv, bare om man sier at hun får velge mobil til 2500 så hadde man vært ti ganger lurere enn å ta valget for henne. En mobil er så personlig at man må få velge hvilken man vil ha selv. Forøvrig kommenterte jeg mer de andre innleggene enn hovedinnlegget. Det var svarene til ts jeg kommenterte på, kun et avsnitt på topp som var til TS. (Og jeg hadde blitt glad over 3 mill i lotto, men herregud som jeg hadde irritert meg over at jeg ikke vant med 7 rette uken før hvor det var 13 mill!) Haha, unnskyld, men du vet ikke helt hva du prater om, men tro gjerne det. Jenta fikk jo velge! Og hun valgte bort den hellige iPhonen din. 6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #79 Skrevet 22. desember 2014 Jeg tviler sterkt på at denne 14åringen heller vil ha en ny lumia enn en brukt iphone 4. Og den påstanden står jeg ved. Dessuten kunne de kjøpt en apple-sertifisert preowned iphone 4s fra butikk feks, da er skjerm, batteri og alle utvendige deler byttet og splitter nye. Iphone kan jo oppdateres den også. Evt. gitt henne pengene og muligheten til å ønske seg penger av resten av familien, sånn at hun uti januar hadde hatt råd til å kjøpe seg en iphone. (Jeg har lest meg opp masse på dette siden jeg personlig misliker apple som pesten, og likevel måtte bite i det sure eplet og velge en sånn preowned istedet for en splitter ny android. Jeg skjønner at det er annerledes for unge folk enn for oss voksne, for for meg er det uforståelig hele applehysteriet. Men det er ikke noe jeg kan gjøre noe med.) Lumia og windows er strengt tatt noe kun damer over 40 foretrekker, eller særinger som kom sent inn på smartmobil-markedet. (Husk jeg bruker ordet foretrekker, ikke velger.) Det er så vanvittig dumt å ikke la folk få velge mobil selv, bare om man sier at hun får velge mobil til 2500 så hadde man vært ti ganger lurere enn å ta valget for henne. En mobil er så personlig at man må få velge hvilken man vil ha selv. Forøvrig kommenterte jeg mer de andre innleggene enn hovedinnlegget. Det var svarene til ts jeg kommenterte på, kun et avsnitt på topp som var til TS. (Og jeg hadde blitt glad over 3 mill i lotto, men herregud som jeg hadde irritert meg over at jeg ikke vant med 7 rette uken før hvor det var 13 mill!) Du lever på en helt annen planet enn meg. Dette her er jo bare helt tullete. Må få velge telefon selv? Ja, innenfor en viss verdi ja! Men en iPhone koster det samme som matbudsjettet mitt i 3 1/2 mnd.... Og jeg er ganske så sikker på at de aller fleste ungdom ville blitt skuffet i er å få en brukt iPhone 4 til jul, og ville heller hatt en ny smerttelefon av et annet merke. Hadde ungen min blitt sur over en sånn gave, skulle hun ha fått levert den tilbake og kjøpt seg en knappetelefon på Claes Ohlson.Anonymous poster hash: d7ad6...749 6
Wonderbitch Skrevet 22. desember 2014 #80 Skrevet 22. desember 2014 Jeg tror det frk. Humle mener, er at hvis foreldrene hadde bestemt seg for å kjøpe en telefon til 2500 til datteren, kunne datteren heller brukt de pengene og valgt mobil selv. F.eks en Xperia, Samsung, brukt Iphone. Eller spart pengene og kjøpt seg en dyrere mobil etter hvert. Dessuten tror jeg hun presiserte at hun IKKE liker Iphoner (And that makes two of us) 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå