Gå til innhold

edea's prøvetid


edea

Anbefalte innlegg

PP1 : dag 27 : IKM 9.aug

En liten stund siden jeg har skrevet noenting, har ikke hatt tilgang til data i det siste....

Jeg testet i går, uten at det var noe å rope hurra for... ingen utslag, og jeg må innrømme at jeg er litt deppa over det denne gangen... :(

Har vært små-deprimert tidligere også, men da har det liksom ikke vært i fult alvor.. Denne gangen har vi jo prøvd for fult, og det meste klaffet mtp EL osv. Og den spottingen, noe jeg forøvrig aldri har hatt før, gjorde meg kjempeoptimistisk. :(

det er vel ikke annet å gjøre en å innse at slaget er tapt i denne runden, og vente på Tante som kommer på mandag.. :kjempesinna:

Jeg kjenner PMS'en kommer snikende, huden er mere uren, og puppene begynner å "fylle seg".

Får håpe vi snart kommer igang med neste PP. Får gå på med liv og lyst. Vurderer å tempe denne gangen, men det er kanskje ikke noen vits siden syklusene mine er såpass regelmessige... Men det kan jo hende jeg har lang lutealfase f.eks... er jo greit å tempe en måned også, for å være på den sikre siden.

Over til noe lystigere;

Mannen og jeg hadde en super tur på torsdag!! :) men det ble bare molte-plukking. Blåbærene var ikke helt modne der vi gikk. Ikke for det at moltene var helt modne heller, det meste vi så var kart. Men vi fikk plukket et par kg, og er i grunnen fornøyd med det... :Nikke:

Hvis det blir bra vær skal vi ut på tur i morgen også. Jeg elsker å gå tur i fjellet, ikke så mye i byen...

Det er en ekstra motivasjonsfaktor å sanke. Synes det er topp å plukke all slags bær og kantareller. Er desverre ikke så bevandret innen sopp at jeg greier å skille de andre slagene fra hverandre, men kantareller klarer jeg. Når jeg får tid, dvs en virkelig vakker dag, skal jeg gå på soppkurs, tror jeg. Inntil videre får jeg klare meg med kantareller. De er jo sinnsykt gode de også!

Snart har Mannen og jeg bryllupsdag. Jeg lurer litt på hva vi skal gjøre da...?! Sikkert ut og spise, det er på en vanlig arbeidsdag. Jeg er bare fornøyd med at vi begge har fri den kvelden!!! Men må finne på en liten ting jeg kan gi ham i gave. Tenker litt på nytt fiskeutstyr, så kan vi dra på fisketur sammen. Det må vel være bra!!

Kom til å tenke på en ting jeg kan gjøre når/hvis Tante kommer på mandag,- drikke litt av den hvitvinen som ligger i kjøleskapet som jeg har gått og siklet etter de siste dagene... det blir bra!! :)

Og hvis jeg tenker meg om lenge og vel, så kommer jeg nok på andre ting som er positivt med at jeg ikke er gravid akkurat nå også... Med jobb ogsånn f.eks. Men det er jo ikke så tungtveiende grunner at vi har tatt hensyn til dem før, akkurat....

Ja, ja. PP2, here we come!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.. og forresten, tusen takk for hilsener, kryssing, og heia-rop jenter. dere er så snille!!!

alltid like gøy å gå inn i dagboka og se at dere har vært innom og skrevet noen ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med testinga, det klaffer sikkert neste gang! (Hvis ikke du testet for tidlig, da........ :wink: )

Hvis jeg tester negativt, skal jeg gjøre akkurat som deg: drikke litt vin. Slurp. Det har jeg hatt lyst til et par ganger.

Klem fra 'Lilly'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...dessuten slipper du og være slapp og sliten og kan nyte av augustdagene i fullt monn!!!

Aldri så galt at det ikke er godt for noe...men selfølgelig depper man litt. Jeg har skikkelig nedtur hver gang jeg får mensen, jeg. Men det var egentlig verst det første året...nå skjønner jeg at det ikke går så lett som jeg hadde planlagt. Men det gylne håpet er der hver enesete måned. Og noen dager før IKM kan du ta gift på at jeg tenker kanskje, kanskje denne måneden før jeg tenker å nei du, ikke gi deg selv falske forhåpninger, det går nok aldri... det er litt sånn evig runddans egentlig...

men håpet skal aldri noen røve fra oss, Edea!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har hatt en fin helg, selv om du ikke fikk positiv test denne gangen.

Ønsker deg i alle fall en riktig så fin søndag, og gratulerer med bryllupsdagen til uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingre og tær..ja alt jeg kan krysse!!for at alt skal klaffe i pp2!! :)

Sender over en motivasjons- :klem: ...fordi jeg vet hvor utrolig vanskelig det er å skulle finne motivasjon til å orke å prøve igjen når ingenting ser ut til å hjelpe!

Håper dere får en fin bryllupsdag denne uka, og bruk anledningen til å ta ekstra godt vare på hverandre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 : dag 30 : IKM 9.aug. :o

Fortsatt ikke fått Tante på besøk, jeg...

Er vanligvis veldig regelmessig, men har hatt noen episoder tidligere i livet som jeg fryktet at jeg var gravid, og da lot hun vente på seg.... :roll:

Tenk på det, da. Den gangen "fryktet" jeg at jeg var gravid... Snålt hvordan ting forandrer seg. :roll::roll:

Gidder ikke fabulere så veldig rundt om at jeg kanskje er gravid alikevel osv. Er ganske sikker på at jeg ikke er det, tok jo den testen ganske sent i syklusen. Men det er nå alikevel en pine å gå og vente sånn!!! :tunge1:

Ellers er livet ganske bra, må jeg innrømme.

Mannen og jeg er inne i en god periode med lite krangling og misforståelser. Høres kanskje ut som at vi har det ganske ille ellers, men har ikke dere andre det sånn at det går litt i bølgedaler? Noen ganger når vi er mere slitne fra jobb osv, så er det lettere at misforståelser oppstår og teite krangler begynner. Nå kan jeg ihvertfall ikke huske sist vi kranglet om noen ting, og vi går bare rundt og er glade i hverandre. :hjerter:

Veeeldig fornøyd. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere har det fint sammen, det er tross alt det viktigste!

Det er utrolig irriterende å gå og vente på tanta sånn, det gjorde jeg forrige periode også. Visste jeg ikke var gravid for testen var negativ, men de to dagene tanta lot vente på seg var lange.

Ville bare komme igang med neste periode!

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselig hilsen i dagboka edea! Gode ord varmer!! :klem:

Klart at vi andre har det slik du beskriver! Kan ikke forestille meg at det skal være et perfekt forhold om det aldri er gnisninger imellom partene!! Dagsform og humør varierer..og frustrasjon må ut innimellom! småkrangling og diskusjoner synes jeg hører med! Hverdagen er tøff innimellom..men livene våre består jo for det meste av hverdager..på godt og vondt! Nyt de gode dagene og finn ut av de mindre gode slik at de også går an å leve med...Huff så filosofisk jeg ble da..

Uansett, godt å høre at du har det bra for tiden!! Sender Tante-vibrasjoner din vei slik at du får startet på ny PP!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for klem i dagboken min, og sender en rett tilbake :klem:

Alle har vel sine perioder der ting kan bli litt vanskelig? Jeg og mannen har det som regel helt supertopp og jeg husker ikke at vi har hatt noen stor krangel noen gang, men de små unødvendige som kommer fordi man er sliten og kanskje sier ting som ikke er serlig gjennomtenkt.. ja de har vi hatt :roll: Men det går fort over og vi er like forelsket som alltid når vi innser hva det er vi har kranglet om... Dessuten, det er jo ingen som kan irritere så masse som de man er mest glad i :wink:

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 : dag 31 : IKM 9. aug.

Dette blir jeg rett og slett gal av!!! Tante har aldri vært så forsinka før... :evil:

Ellers hadde jeg tenkt å vaske litt rundt i dag, men da jeg kom hjem fra jobb så var vannet borte... Typisk. Så i dag har vi foreløbig bare spist noen brødskiver til middag, jeg trengte vann til det jeg skulle lage... De andre i huset har heller ikke noe vann, men det er ingen som har hørt noe om at kommunen eller noen skulle stenge vannet i dag... Håper det kommer tilbake snart, jeg må på do....

er mye trøtt for tiden, men i dag holder jeg meg hard og skal ikke sove middag!!! Blir så våken om natten da. Da er det bedre å holde seg våken med litt KG. Det er mange innlegg jeg ikke har fått lest. Mannen og jeg har kjempet litt om PC'en i det siste, og jeg har stort sett tapt... :( Sånn er det når han liksom skal gjøre fornuftige ting... :wink:

Takk for hilsener bizzy, Madden og Siam. Dere hjelper til å holde moralen oppe! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, så spennende dette er! Jeg sier som de andre, hvis ikke tanta kommer snart, ta en test til.

Det høres jo ut som om du har graviditetssymptomer, men jeg vet hvordan det er. Jeg er en mester i å finne symptomer på meg selv... :ler:

Har du vanligvis regelmessige sykluser?

Det kan jo hende at du produserer hcg sent...

Håper du får en kjempefin onsdag og at du ikke smelter helt bort. Jeg synes sommeren er helt herlig. Gruer meg til høsten og vinteren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hyggelig hilsen!

Venter spent på om det blir mensen eller positiv test her! Håper det bare var lite hcg sist du testet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 : dag 32 : IKM 9.aug.

Dette er ihvertfall den lengste syklusen ever.

Tok en test i morges jeg, men der kom det ikke strek i kontrollvinduet. Argh :evil:

Tror ikke det kom for lite urin på ihvertfall, heller motsatt. Neste gang skal jeg tisse på kopp isteden. Hvis ikke jeg får mensen før den tid, da. Skulle ta med sånn kopp hjem fra jobb, men det glemte jeg selvfølgelig. :klaske:

I dag har jeg fått lønn, og greide selvfølgelig ikke å holde meg særlig lenge før jeg måtte ut og "belønne" meg selv for riktig god arbeidsinnsats... Kjøpte meg litt forskjellig stæsj som jeg egentlig ikke trenger, nytt regntøy som var på tilbud, kakeboks til jeg skal ha med kake på jobben i morgen, ei ny sofapute til halv pris, også kjøpte jeg noe mer som jeg ikke husker.... :oops:

Veeeldig viktig å kunne gå ut og kjøpe noe uviktig den dagen jeg får lønn. Da blir jeg så glad!! :wink:

I kveld blir det å vaske leiligheten nå som vi har fått tilbake vannet siden i går... Mannen hadde hellet med seg, for han slipper unna vasken ettersom han er på vakt i kveld... typisk nok.

Og så må jeg bake den kaka, da. Tenkte å bare lage ei gulrotkake som jeg synes er ganske god (og dessuten veldig lettvint). :Nikke:

Får vel se å hive meg rundt... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulerotkake er nam-nam :wow: Særlig med ostekrem!

Du, jeg er litt spent på dine vegne, jeg!!! Ødelagte tester er noe dritt!!!

Håper fortsatt for deg jeg! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nok en graviditetstest senere er jeg fortsatt ikke gravid. Men tante er ennå ikke her. Inne i CB-pakken står det at hvis testen er negativ og mensen fortsatt ikke kommer så skal man kontakte lege...

Tror jeg gir det hele noen dager til, jeg. Det er jo ikke akkurat sånn at jeg har noen fastlege her jeg bor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...