Gå til innhold

"Vi får se hva fastlegen har tid til" ...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har svart vedkommende på spørsmålet! Les svaret mitt en gang til du! Anonymous poster hash: b26f4...3ea

Du skjønte jo ikke spørsmålet. Det er barneskolematte, men tydeligvis ikke så lett for alle.

Anonymous poster hash: 6e09a...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skjønte jo ikke spørsmålet. Det er barneskolematte, men tydeligvis ikke så lett for alle.

Anonymous poster hash: 6e09a...15f

Jo jeg skjønte spørsmålet, men tydelig at du ikke forsto at ting ikke er så A4 som vedkommende skriver! Og absolutt ikke forsto svaret mitt!

Anonymous poster hash: b26f4...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i full jobb som krever mye. Har ikke tid til å drive å fly til legen hver gang jeg kommer på småting jeg burde ha sjekket. Pga dette så "samler" jeg opp litt ulike ting før jeg kontakter legestenteret. Når jeg skulle forklare til sekretæren hva jeg ønsket time for så listet jeg jo opp disse tre-fire tingene.

Fikk et nølende ja til svar - etterfulgt av "Vi får se hva legen har tid til..."

Jeg ble jo satt ut og infant meg bare med det. Men i etterkant ble jeg irritert og litt paff.

Eks. kan være: en henvendelse videre, en føflekkfjerning, en gynokologundersøkelse, en resept på eksemkrem eller liknende..

Er his legen max en gang i året. Jeg er ingen "vanskelig" pasient slik sett, og mener jeg bør få tiden jeg trenger.

Hva mener dere?

Jeg forstår at legen ønsket at jeg kommer en gang per ting - da tjerner han jo 2-500kr timen hver gang . . .

Anonymous poster hash: e43a9...6e9

Det er begrenset hva man får tid til. Og tenk at legen skal gjøre en grundig og nøyaktig jobb på de få minuttene du er inne. Hvorfor bestiller du ikke dobbeltime hos legen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så rart at legesekretæren var nølende dersom du ønsket å få kombinert en gynekologisk undersøkelse og en føflekkfjerning på en enkelt legetime ettersom begge deler er ting som krever litt forberedelser og tid. I tillegg så skal alt journalføres og dette inngår også i tiden som er satt av for konsultasjon.

En henvisning (som man i prinsippet ikke skal kunne bestille akkurat, men som også krever undersøkelser med mindre det er noe som allerede er kjent for legen), en resept og enten føflekkfjerning eller en gynekologisk undersøkelse burde kanskje kunne slås sammen, men ikke alle tingene. Det er ikke så rart, og det er heller rart at du ikke forstår dette.

Det er begrenset hva man får tid til. Og tenk at legen skal gjøre en grundig og nøyaktig jobb på de få minuttene du er inne. Hvorfor bestiller du ikke dobbeltime hos legen ?

Det er faktisk ikke alle leger som tilbyr dobbelttimer kun fordi pasienten ønsker det. Hos min fastlege så tror jeg det kun er første svangerskapskontroll som blir satt opp som dobbelttime, og utover dette så står det et skriv på veggen på venteværelset om at de ikke tilbyr dobbelttimer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk hatt en fastlege som nærmest jaget meg ut døren etter 2 minutter, selv om jeg ikke var ferdig, og jeg har hatt en som en gang ga meg en dobbeltime på sparket, rett og slett fordi det var behov for det. Selv om det noen ganger var litt lenger ventetid hos han andre, så foretrakk jeg han.

Anonymous poster hash: 68137...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

De fleste leger tjener ikke penger på dobbelttimer, og "lønna" dere ser på skattelistene er ikke reell lønn for legene, da de betaler for hus, strøm, utstyr, lønn til hu dama du snakka med på telefonen og annet personell. De fleste fastleger tjener ikke reelle penger pr mnd før de har "tjent" 40.000 på pasienter (dvs det som går til å dekke andre utgifter). Det er et evig jag for å få tjent de pengene de har fortjent etter seks års høyere, krevende utdanning.

Og som sagt, en dobbelttime blir ikke støttet av staten som 2 timer, men som en. Dvs et tap for hver dobbelttime.



Anonymous poster hash: 648b5...7a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...