Holly Hobbie Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter #161 Del Skrevet 26. oktober 2004 Enda en stille dag paa jobben....og nederste del av ryggen verker. Hater aa sitte saa mye! Blir bra med pilates i morgen, tror jeg. En god nyhet: vi er invitert paa middag til et vennepar vi ikke har sett paa en stund paa loerdag. De fikk en baby paa den tiden vi giftet oss, og vi har ikke sett dem siden. Gleder meg til aa se dem og ikke minst datteren deres! T fortalte meg at moren har lyst til aa vaere med aa ri paa islandshest-senteret, det blir hyggelig. Da trenger ikke T vaere med hver gang - han liker aa ri, men er ikke fullt saa hestegal som jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter #162 Del Skrevet 28. oktober 2004 En travel dag saa langt. Har forresten faatt vite at testen min ble "glemt" 3 uker i systemet, og ble rettet for tre dager siden. Skal ha et intervju over telefonen med en redaktoer i London senere i dag, og jeg skal be om aa faa den naavaerende kontrakten min fornyet inntil de har bestemt om jeg skal faa fast stilling...har ikke lyst til aa gaa flere uker uten jobb og loenn inntil soknaden min har gaatt gjennom det byraakratiske systemet! Selv om det hadde vaert deilig med litt fri, saa tror jeg ikke det er saa lurt med en lang pause. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter #163 Del Skrevet 29. oktober 2004 Siste dag paa jobben paa ubestemt tid...haaper jeg faar fast stilling, faar forhaapentligvis vite det snart. I mellomtiden skal jeg virkelig gjoere det beste ut av det og gjoere alt det jeg ikke har hatt tid til aa gjoere paa en stund -lese boeker, laane et spraakkurs paa biblioteket, se filmer, trene, pleie kontakt med venner, ri...og kanskje bli litt mer uthvilt? :-) Gleder meg til helgen -skal kjope en benk til tv'en, paa middag til et vennepar, og ellers slappe av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter #164 Del Skrevet 29. oktober 2004 Gleder meg forresten til jul allerede! Det blir Ts og min foerste jul sammen!! Lurer paa hva han skal faa av meg i aar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oktavia Skrevet 29. oktober 2004 #165 Del Skrevet 29. oktober 2004 Har lest litt i dagboka di, og tenkte jeg skulle legge igjen en liten hilsen Jeg og min kjære tenker å reise til Edinburgh neste sommer, og kanskje også reise litt rundt.Men det er foreløpig bare en drøm... -Oktavia- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 30. oktober 2004 #166 Del Skrevet 30. oktober 2004 Håper alt ordner seg med jobben din, og at det ikke blir for lenge du er uten jobb. Men som du sier, kan det jo være bra med noen sårt tiltrengte fridager også. Jeg tenker også endel på hva kjæresten skal få i julegave. For ikke å snakke om min bror. Det er så vanskelig å kjøpe gaver til gutter. Kjæresten trenger noe nye klær, men synes kanskje ikke det er den mest spennde/personlige gaven. Ha en fortsatt god weekend! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 30. oktober 2004 #167 Del Skrevet 30. oktober 2004 Lunacia: Tilbake til Meet the Parents: Jeg digger amerikanske filmer naar de er gode, og det synes jeg denne er! Jeg er litt svak for Ben Stiller, maa jeg innroemme - han er utrolig morsom! Jeg har ikke noe spesielt forhold til ham, jeg. Og synes fortsatt Meet the Parents gikk langt over streken for hva som var gøy. Det er moro til et visst punkt, men så kommer det til et punkt hvor det slutter å være gøy, og i MTP synes jeg ikke at de fortår dette, og bare fortsetter og fortsetter. Pluss at "drite-ut-humor" egentlig er det morsomste jeg vet. Håper det ordner seg med jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. oktober 2004 #168 Del Skrevet 30. oktober 2004 Oi! Her har det skjedd mye! :o Synd jeg ikke har tid til å rekke over alt for tiden. Hyggelig å lese at du og T har hatt fine opplevelser sammen med både dansing og stolt kone se sin mann spille cello. Men det var da trist med jobben. Håper alt ordner seg for deg, vennen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 2. november 2004 Forfatter #169 Del Skrevet 2. november 2004 Takk for hyggelige hilsener! Sitter naa paa bibliotket og hoerer paa norsk radio. Koselig. Var nettopp i en pianobutikk med T, vi skal nemlig endelig faa et piano i hus! Det blir sannsynligvis en Yamaha fra 70-tallet. Et lite brukt og utrolig bra instrument, gleder meg til aa endelig faa spilt Grieg, Mozart etc...Elsker aa spille, men er littegrann ute av trening. Det eneste er prisen...nesten 30.000 er jo veldig mye, men det er en investering vi frohaapentlig faar mye glede av i aarene som kommer. Moren til T skal betale halvparten, egentlig skulle hun betale hele summen men da var budsjettet litt mindre...hadde tenkt aa bruke kanskje 10.000, men da faar man ikke saa mye for pengene... Ellers vet jeg fremdeles ikke helt sikkert om jeg faar jobben. Men det er litt deilig aa "bare" vaere hjemme littegrann, har faatt trent masse og foeler meg mindre stresset. I gaar var jeg paa kafe med lillesoesteren av en gammel venninne, koselig. Etterpaa kjopte jeg et notehefte med Griegmusikk. Gleder meg til aa fordype meg i oeving (haaper naboene er enige! ). Lagde forresten verdens beste soppsuppe i gaar. Nam nam, har litt igjen som vi skal ha til forrett i dag. T er utrolig opptatt av togsettet sitt for tiden. Han nyter aa vaere en liten gutt naar han kommer hjem om kvelden noen ganger....men han er jo soet der han holder paa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 2. november 2004 Forfatter #170 Del Skrevet 2. november 2004 Uff, leste litt paa internett om en sykdom jeg har. Ikke alvorlig hos meg heldigvis, men den kan visst vaere ganske invalidiserende. Egentlig kan man ikke kalle det en sykdom bortsett fra i ekstreme tilfeller, men mer en hud-tilstand som kan vaere ubehagelig og som gir stygge arr. Det finnes ikke noen medisin som virker, dessverre, men leste at man kan bli bedre av aa kutte ut roedt kjoett, sukker og melkeprodukter. Aesj, jeg elsker jo melk! Har det heldigvis ikke saa ille naa for tiden, men hver gang det kommer tilbake er det utrolig kjipt....I tillegg er det en veldig sjelden tilstand, saa nesten ingen leger forsker paa den. Men men. Kanskje jeg skulle proeve aa kutte ut sukker helt. Spiser grovt broed, men ikke nok fisk tror jeg...skal proeve aa foelge raadene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 2. november 2004 #171 Del Skrevet 2. november 2004 Hadde en kollega en gang som hadde psoriasis. Vet ikke om det er det du har, Popelka, men jeg syntes så inderlig synd på henne i de verste periodene. Da hadde hun det ike lett. Hun var en tid sykemeldt lenge, og jeg passet på å ringe henne, tror hun satte pris på det. Etter at jeg sluttet å jobbe der har jeg ikke hatt kontakt med henne, det falt seg bare ikke naturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 3. november 2004 #172 Del Skrevet 3. november 2004 til deg, Popelka! Har du hørt noe om jobben? Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 4. november 2004 #173 Del Skrevet 4. november 2004 Håpar du har det fint trass arbeidsløysa - får du gjort mykje kjekt om dagane? (Eg tenkjer av og til på alt det eg hadde fått tid til viss eg ikkje jobba - men det er vel gjerne ikkje like kjekt når det er slik utan at ein ynskjer det og sånn...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 4. november 2004 #174 Del Skrevet 4. november 2004 Innom med en klem til deg Håper det ordner seg med jobb, det er ikke noe gøy å gå uten det for lenge. Men det er jo litt deilig å ha fri også, så man kan gjøre litt som man vil! Så masse fint dere kjøper inn da, det er jo alltid gøy å innrede og få litt nye ting! Håper dere trives og har det bra! Ønsker deg en kjempe fin torsdag og helg! Stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 4. november 2004 Forfatter #175 Del Skrevet 4. november 2004 Oi, saa mange koselige hilsener! En stor :klem2: til dere alle! Lunacia: nei, det er heldigvis ikke psoriasis! Jeg har en veldig mild form for noe som heter hidranetis suppurutiva. Faar noen ganger noen vonde saar overst paa laarene...ikke saa lekkert i bikinisesongen, for jeg har dessverre faatt noen arr, men det er ikke saa ille hos meg, for jeg leste om noen som virkelig hadde det ille! Ble bare litt redd fordi jeg leste at det kan bli verre naar man foerst har det, men det kan ogsaa forsvinne. Piglet: Ja, jeg skal ned til London paa mandag paa intervju! Saa naa haaper jeg at det gaar greit, skal forberede meg grundig og soerge for aa kle meg pent og peppe meg opp litt saa jeg har masse selvtillit! Ble forresten ringt opp i gaar og spurt om en artikkel jeg skrev i begynnelsen av oktober. Det var et feil tall der - saa diverse aviser i USA hadde kontaktet jobben min fordi de oppdaget at det var feil! Veldig dumt. Jeg husker at jeg var litt stresset den dagen, saa jeg har nok i forbifarten sett feil i pressemeldingen...og glemt aa dobbeltsjekke. Pinlig og litt daarlig timing naa som jeg prover aa faa fast jobb. Juni: Takk for klem - blir nok ikke saa lenge uten jobb, tenker jeg begynner om litt over en uke - antageligvis neste mandag, hvis alt gaar etter planen og jeg faar jobben. Blir paa en maate veldig glad dersom jeg faar jobben, den er bra betalt og interessant, men samtidig mye stress og lange dager. Maa "se frem til" aa begynne klokken halv syv! :o Naa driver T og ringer til pianobutikken for aa si at vi vil kjoepe pianoet vi saa paa for noen dager siden. Gleder meg vilt til aa koble av med musikk hjemme i vaar egen stue! Og kanskje spille duett med T - han er utrolig flink paa cello Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 4. november 2004 #176 Del Skrevet 4. november 2004 Hei! Lenge siden jeg var innom nå, har du mistet jobben??? Har ikke lest gjennom alt... Håper det ordner seg vertfall.. Klem B. ps. mannen min spiller cello Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 5. november 2004 #177 Del Skrevet 5. november 2004 Vi får håpe du blir kvitt sykdommen, da. Og arr kan man heldigvis leve med. Lykke til videre med å få fast jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 5. november 2004 Forfatter #178 Del Skrevet 5. november 2004 Hei! Lenge siden jeg var innom nå, har du mistet jobben??? Har ikke lest gjennom alt... Håper det ordner seg vertfall.. Klem B. ps. mannen min spiller cello Neida, har ikke mistet jobben. Men 3-maanederskontrakten min gikk ut...men jeg faar fast jobb bare intervjuet paa mandag gaar bra! Lunacia: Ha en god helg - har bare fem minutter til paa nettet saa jeg faar dessverre ikke besokt dagboken din! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. november 2004 #179 Del Skrevet 6. november 2004 Hei, vennen. Kjipt med huden din som ikke alltid vil være venn med deg. Selv har jeg et langt mer vanlig hudproblem, men det hjelper liksom ikke når det blomstrer opp og jeg ser fæl ut. Heller ikke i mitt tilfelle er det funnet noen kur. Er nok ikke så prestisjefylt for leger å forske på det heller. Mannen din har fått seg et leketøy også? De mennene er da søte når de lar seg bli oppslukt av noe så sjarmerende som en togbane. Min lar seg rive med av et bilspill for tida. Han er søt, helt til han kjører dårlig. Da blir han grinete da. Heldigvis går det fort over. Ser du skal på intervju også på mandag. Masse lykke til. Håper virkelig du får den. Synes virkelig du fortjener det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 10. november 2004 Forfatter #180 Del Skrevet 10. november 2004 Hei Saeria - en stor til deg ogsaa! Intervjuene gikk kjempebra! Jeg kom gjennom naalouyet - bare tre intervjuer til :o og saa har jeg fast jobb! Det kommer til aa ta noen uker....saa i mellomtiden er jeg husmor. Jeg var veldig nervos foer intervjuene, men da det foerste gikk bra saa slappet jeg av og det neste foelte jeg gikk enda bedre! Etterhvert skal rollen min bli aa dekke oljeselskaper, det blir artig. Blir kanskje en del reising opp til Aberdeen. Og hvis vi en gang flytter til Norge saa kan jeg sannsynligvis jobbe ved Oslo-kontoret! T er som vanlig utrolig stoettende og soet. Han vet ikke hva godt han kan gjoere for meg - han er en skikkelig go'ing aa ha som ektemann! Men paa soendag gikk det litt skeis. Han hadde akkurat stroeket skjorten jeg skulle ha paa meg paa intervjuene neste dag, da han bestemte seg for aa sette jernet paa den en gang til (aner ikke hvorfor). Da lakk det ut rustvann og skjorten ble oedelagt....og det var den eneste skjorten jeg hadde som egnet seg til jobbintervju! Han ble skikkelig sint paa seg selv, men det hjalp jo ikke! Heldigvis hadde jeg nok til i London mandag ettermiddag til aa kjoepe en ny en - og fant en enda finere en, en hvit ettersittende skjorte med lys rosa striper - foelte meg veldig fin (og det er jo litt viktig paa jobbintervju). Etter intervjuene, som var med to redaktoerer, dro jeg paa toget til like utenfor London for aa besoeke en venninne. Hadde ikke sett henne siden bryllupet, saa det var koselig aa treffes. Vi dro paa en kjempekoselig pub og jeg spiste en knallgod salat med rokelaks og kreps. I gaar kveld hentet T meg paa togstasjonen i Edinburgh og vi dro rett paa middag til noen venner. De er utrolig hyggelige, tenker aa invitere dem til oss en tur snart. T skal til London i kveld, men foer det skal vi ut og spise! Faar proeve aa spise noe lett og sunt, er jo i min foerste uke paa GR. Ganske vanskelig aa folge opplegget naar man spiser en del ute! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg