Gå til innhold

Askepotts nøtter


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

T og jeg har snakket om fremtiden i dag. Vi er begge ganske lei av den isnende vinden og regnet her i Skottland, og kan tenke oss aa bo halve aaret i Italia eller Frankrike naar vi blir eldre. Men foerst skal vi jo bo her i hvertfall 3-4 aar til, og saa flytte til Norge. Men naar vi blir ca. 40 (ja, jeg vet det hoeres sproett ut aa planlegge for saa langt i fremtiden! :ler: ), da har vi lyst til aa bo halve aaret i Italia eller Frankrike! Hvis vi begge frilanser, eller har tjent opp en del penger, saa skulle det gaa. Litt deilig aa tenke paa her vi sitter i kalde Skottland (ja, vet det er kaldere i Norge, men det er en annerledes, bedre kulde da luften er mye toerrere og det ikke blaaser slik som her!).

Det var kveldens tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halve året i Italia/ Frankrike når dere er 40? Sammen med et par barn som er mellom 10 og 15 år gamle? Funker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...nei, kanskje ikke halve aaret...men kanskje 2-3 maaneder til sammen?

Lov aa droemme, hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er absolutt lov å drømme :)

Flytte til Norge mens ungene går på skolen, og kjøpe et lite hus i Italia :) Det er min drøm det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kanskje ikke akkurat et kompliment jeg skal bringe videre!  :ler: Men jeg vet at hun blir kjempeflott i den, og maa si meg uenig i at kjolen ser ut som et laken!  :overrasket:

Nei nei! Ikke at kjolen i seg selv ser ut som et laken! Bare at det ser ut som at de har gått tom for stoff og har måttet ty til en nødløsning... Men, smaken er som kjent som baken, og godt er det. :)

Ja, det hadde vaert goey! Haaper du er i Bergen i paasken, da! Du maa nok moete T ogsaa, haaper det gaar greit!

Ja! Saeria og Popelka og T må møte hverandre! Koselige personer alle tre! :)

Han mente at han ikke ville bli like glad i et adoptert barn som et biologisk barn....jeg vet han ville blitt det, men han ville ikke engang vurdere det, sa han.

Men som Arkana sier, hvis det naa skulle vise seg at vi ikke kan faa barn saa sa han at han kunne tenke paa det. Men hans umiddelbare tanke var at det var bedre om vi istedenfor barn da skaffet oss masse dyr isteden!  :overrasket:

Jeg er litt motsatt jeg - vil mye heller adoptere enn å få eget, hvis jeg absolutt skulle ha. Smerte skremmer vannet av meg...

Men skjønner du ikke det da, Popelka, at 10 undulater, 3 pudler og en hamster er akkurat det samme som å ha barn.  :ler:  :ler:

*le* Takk og lov ikke, kanskje? ;)

T og jeg har snakket om fremtiden i dag. Vi er begge ganske lei av den isnende vinden og regnet her i Skottland, og kan tenke oss aa bo halve aaret i Italia eller Frankrike naar vi blir eldre. Men foerst skal vi jo bo her i hvertfall 3-4 aar til, og saa flytte til Norge. Men naar vi blir ca. 40 (ja, jeg vet det hoeres sproett ut aa planlegge for saa langt i fremtiden!  :ler:  ), da har vi lyst til aa bo halve aaret i Italia eller Frankrike! Hvis vi begge frilanser, eller har tjent opp en del penger, saa skulle det gaa. Litt deilig aa tenke paa her vi sitter i kalde Skottland (ja, vet det er kaldere i Norge, men det er en annerledes, bedre kulde da luften er mye toerrere og det ikke blaaser slik som her!).

Det var kveldens tanker.

Åh, noen måneder i varmere strøk høres ikke dumt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, du har visst gaatt grundig gjennom de siste dagers hendelser, lunacia! :ler: *ler*

Tusen takk for koselige ord! ;) *smil* (eller kan du se smilefjes naa?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, Italia eller Frankrike hørtes herlig ut.. Det drømmer jeg om også! Men siden jeg blir buddeie( :ler: ) om noen år, vet jeg ikke hvor lett det blir å få til noe sånt. Men drømmer må man ha :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aa vaere budeie (eller hvertfall bo paa en gaard) er en annen droem vi har! takk for at du minnet meg paa det! :ler: Hadde faktisk vaert odelsjente om ikke min bestefar hadde sagt fra seg gaarden...han ble advokat istedet. Men men. Livet paa en gaard i tjukkeste Telemark kan nok vaere hardt arbeid og kanskje litt ensomt etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...for ikke snakke om veldig lite innbringende mtp økonomi...

Jeg er odelsjente, men det er jo håpløst å skulle overta en gård i dag - det er jo ikke råd å leve av den, og det å skulle sette seg i stor gjeld for noe som ikke er innbringende er jo ikke veldig fristende...

Men det er lov å drømme da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ogsaa odelsjente, Kverula? Hele dagboken min renner over av dem for tiden! :ler:

Det er nok sant at det ikke er saa mye aa tjene. Men de som har den gaarden naa overlever nok ganske bra - de har sauer (som de faar subsidier for), samt masse skog hvor de har eiendommer som blir leid ut. Men det er nok daarlig timebetalt...

Jeg som skal vaere saa sunn, klarte aa spise en hel sjokolade i dag....en saann 40-grams moerk sjokolade fra Starbucks med 250 kcal... :sur:

Det er saa irriterende, men men. Jeg trener hvertfall mer enn foer, det burde (kanskje) veie opp for saanne smaa glipper...

Har tenkt aa lage en relativt sunn lasagne i kveld, med ikke saa mye pasta og lett-ost paa toppen og masse groennsaker til.

Vurderer fortsatt om jeg skal stusse litt paa haaret og ta striper. Hadde jo lovet meg selv aa la haaret vokse og ikke ta noe farge i det paa en god stund...Naar haaret er nyvasket ser det ganske blondt ut, men dagen etter ser det saa moerkt og trist ut synes jeg...kanskje jeg bare skal ta noen faa striper foran for aa live opp litt, og stusse kun en cm eller to? Noen som kan raade meg (Saeria, hvor er du?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drømmer også om et feriehus i varmere strøk :) men får vel klare oss med huset vi har kjøpt utenfor Oslo de neste årene.. nok gjeld på det synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arwen! :vinke: Ja, gjeld er noe herk! Vi satser paa aa faa unna gjelden paa leiligheten innen ca. 2 aar. Det er T som bidrar mest, da....

Naar tiden kommer for aa flytte til Norge saa kommer vi kanskje til aa leie istedenfor aa kjoepe. Vi faar se...spoers litt paa om vi kommer til aa leie ut den leiligheten vi eier naa eller om vi kommer til aa selge. Det er ikke sikkert den kommer til aa gaa opp i verdi paa en stund, saa det loenner seg kanskje med aa vente til det er gaatt endel aar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange odelsjenter her ja!! Hos oss er jo både jeg og mannen odelsfolk..

Det er ikke mye å leve av gårdsbruket vi har tatt over, men vi har gitt 1 million for det og det hører med en del skog. I fjor hogde vi for ca. 500 000kr, men det skal jo betales både moms og skatt av det da. Så vi sitter ikke igjen med såå mye.. Vi skal ha jobber ved siden av, mannen nekter å ha sau :ler: Og så skal vi pusse opp og bygge på huset og bygge garasje/uthus.. Men det er utrolig fint der, selv om jeg nok gjerne helst skulle bodd der mamma bor(er bare 500meter unna da, men det er noe med der man har vokst opp..)

Sorry, ble mye gårdsprat her, Popelka! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaardsprat er bare hyggelig, April! Men maa nesten si du er heldig naar du kun bor 500 meter unna moren din, jeg bor nesten 1000 km unna jeg, og det er ikke saa lett bestandig...men haaper jo en dag aa hvertfall bo i samme land!

Naa skal jeg hjem og lage mat. Synes noen ganger det er mye aa "stelle hus" i tillegg til aa jobbe, jeg....spesielt fordi jeg liker aa ha det koselig (les:ryddig) hjemme...og liker aa lage god, hjemmelaget mat. Men men. Dette er bare en periode i livet, saa jeg skal nok holde ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Det sies at å stusse håret pittelitt jevnlig vil øke veksten på håret. Dessuten er det bedre å vente en måned og to ekstra på det lange håret når det er fint og sunt, i stedet for å spare kjempelenge for så å måtte klippe mye av det fordi det er slitt, har flisete tupper osv.

Så stuss det en cm eller to. Litt striper vil jo gi litt liv og mer spill i håret og kan være litt oppmuntrende i sparefasen. En føler seg liksom litt finere da, selv om man synes hårets lengde er på det kjipeste stadiet.

Skjem deg selv litt bort. Det er mitt råd. :sjarmor::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for haar-raad, Saeria. :klem: Skal beholde den timen jeg bestilte og faa det gjort i morgen!

Lurer paa om jeg skal ringe legekontoret igjen for aa hoere om de har faatt resultatene jeg venter paa? Skader vel ikk aa spoerre.

Lurer ogsaa paa om jeg skal melde meg inn i VGs vektklubb. Lurer paa om den er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for haar-raad, Saeria.  :klem:  Skal beholde den timen jeg bestilte og faa det gjort i morgen!

Lurer paa om jeg skal ringe legekontoret igjen for aa hoere om de har faatt resultatene jeg venter paa? Skader vel ikk aa spoerre.

Lurer ogsaa paa om jeg skal melde meg inn i VGs vektklubb. Lurer paa om den er bra?

Skader ikke å spørre, nei. Hyggelig at jeg kunne være til hjelp. Ikke dumt med en vedlikeholdsklipp. Nordisk hår har en tendens til å slites lett.

Hadde en kompis som var med tre måneder i VGs vektklubb. For han var det ikke noe, men han sa at noen helt sikkert kunne dra nytte av det. Særlig de som var helt nye i trenings og kostholdsgamet. Han hadde jo trent en stund, og var dessuten kokk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ganske sunn, men jeg trenger aa disiplinere meg litt...er "flink" til aa spise en bit sjokolade her og noen noetter der....

Jippi, naa virker signaturen min! Schnauzere er saa soete, og det kan hende vi faar oss en en vakker dag (de er nemlig allergivennlige, hvertfall for T).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...