Holly Hobbie Skrevet 7. desember 2004 Forfatter #221 Del Skrevet 7. desember 2004 Takk for hilsen, Pip! Naa er det bare 1,5 time til telefonintervjuet...gruer meg litt, gleder meg til det er over! Faar vel dra hjem og spise litt lunsj og lese gjennom notatene mine! Oensk meg lykke til, folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 8. desember 2004 #222 Del Skrevet 8. desember 2004 Håper intervjuet gikk bra! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 8. desember 2004 Forfatter #223 Del Skrevet 8. desember 2004 Takk, Piglet - sant aa si saa vet jeg ikke helt hvordan det gikk! :-? Damen som ringte meg var tydeligvis ikke briefet i det hele tatt, og visste ikke engang at jeg hadde jobbet for dem i 3 maaneder! Hun stilte mange ganske innviklede spoersmaal, mest om hva jeg har gjort foer jeg startet hos dem. I tillegg hadde jeg glemt aa ta frem cv'en min...."walk me through your cv," sa hun, og det ble litt knotete naar jeg ikke hadde den der! I tillegg sa hun ingenting paa slutten, om naar neste intervju er (det blir i saafall det siste!), saa jeg vet ikke lenger hvor sikkert det er om jeg faar jobben.... I tillegg ble T helt stresset paa mine vegne, og mente dette firmaet ikke behandler meg noe bra. Han sa jeg burde ringe dem og klage paa oppforselen til damen som intervjuet meg, saa jeg ringte og sa at hun ikke hadde visst noe om meg etc. De skal kontakte meg naar de vet mer.... Dette er kjipt. Veldig kjipt. Hvis jeg ikke faar jobben saa har jeg kastet bort snart to maaneder bare paa aa vente paa aa faa svar. Maa nok se meg om etter andre jobber i tilfelle jeg ikke faar denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2004 #224 Del Skrevet 8. desember 2004 Hei på deg Popelka! Nå er det leenge siden jeg har besøkt dagboken din. (tror kanskje ikke siden bryllupsdagboken?) :oops: Så fint at du trives i Edinburg! Det går sikkert fint med den jobben! Og om det ikke ordner seg, så er det fordi noe bedre venter lenger frem. Stor hilsen fra Madley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 8. desember 2004 Forfatter #225 Del Skrevet 8. desember 2004 Hei paa deg, Madley! Koselig at du stakk innom! Haaper du nyter livet som nygift! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apple Skrevet 8. desember 2004 #226 Del Skrevet 8. desember 2004 Hei Popelka Håpar det går bra med jobben. Eg er heilt enig i at firmaet ikkje behandla deg særleg bra, eg synest faktisk at det var dårleg gjort av dei å la deg gå så lenge og venta, og når dama som intervjua deg i tillegg ikkje hadde gjort godt nok forhåndsarbeid så må eg sei at det er ganske dårleg. Men det verka jo som om du treivst ganske godt med jobben du hadde der i alle fall, så eg håpar du får fast jobb. Lukke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 8. desember 2004 #227 Del Skrevet 8. desember 2004 Ærleg talt - synst det er veldig merkelege rutinar på ting i den jobben din! Dei kan jo ikkje berre ha folk 'på gras' på den måten! :-? Håpar inderleg du får jobben - det har du verkeleg fortent etter alt dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 9. desember 2004 Forfatter #228 Del Skrevet 9. desember 2004 Pip og Piglet - et stort til dere! Takk for at dere bryr dere! Jeg fikk vite i gaar kveld at intervjuet hadde gaatt bra, saa da er det bare ett som gjenstaar - med selveste sjefsredaktoeren i New York! :o Men det var jo han som ga meg jobben i foerste omgang, saa han er nok vennlig innstilt! I mellomtiden maser T om at jeg burde soeke andre jobber saann i tilfelle - han mener at det blir veldig hardt dersom jeg ikke faar jobben og maa starte jobbsoeking paa nyaaret. Det er jeg forsaavidt enig i, og skal lete litt etter journalistjobber. Men jeg legger ikke hele sjelen min i det, ettersom jeg er saa fast bestemt paa aa faa jobbe i nyhetsbyraaet. Alle andre tilsvarende jobber jeg har sett er betalt omtrent halvparten saa mye...og dessuten kjenner jeg jo allerede kollegene der jeg har jobbet og kjenner rutinene, hvordan de skriver etc. Over til noe helt annet - i gaar fikk jeg ordnet i hele huset og hadde middag klar til T - fiskekaker, poteter, Sandefjordsmor og asparges, men riskrem med kiwi og sitronsaus til dessert - og fikk startet aa nissejente-produksjonen. Det er et sett fra Panduro Hobby paa 12 smaa nissejenter til aa henge paa juletreet, tenkte aa gi noen til mamma og pappa, svigersene og beholde noen selv. Driver aa oever paa julesanger (piano) ogsaa for tiden. Mine favoritter er: Deilig er den himmel blaa, Quem Pastores og Come and Abide. Den siste er spesielt nydelig - visstnok fra sentral-Amerika, 1400-tallet. Nei, jeg faar vel soeke paa en jobb jeg saa avertert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 11. desember 2004 Forfatter #229 Del Skrevet 11. desember 2004 Naa har jeg faatt beskjed om neste og siste intervju - neste fredag kl. 16.45! Videokonferanse....gruer meg, men det skal bli saa deilig aa vite at jeg har fast jobb og fast inntekt fra nyaaret! Har vaert paa Pilates i dag, og deretter spist salat paa McDonald's. Deretter dro T paa konsertovelse, i kveld skal han nemlig spille cello i en julekonsert. Jeg skal komme og hoere paa og han har lovet aa vinke til meg fra scenen! Har nettopp vaert paa Benetton, de hadde 20 prosents salg! Kjopte to gensere. Saa kjopte jeg oljemaling-sett for en slikk og ingenting, samt en artig kokebok til svigermor. Maa finne noe til svigerfar....ikke lett, det! Har ikke noe til pappa ennaa, heller.....han pleier aa faa et slips e.l. av meg, men i aar tenkte jeg aa gi ham en bok. Gleder meg til juleselskap hos noen venner i morgen. Det skal ogsaa bli et juleselskap i blokken til uken, blir sikkert koselig aa bli litt mer kjent med naboene! Alle virker veldig hyggelige, hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. desember 2004 #230 Del Skrevet 12. desember 2004 Så kos med juleforberedelser. Høres ut som om du har det virkelig så fint. Det er vel litt stas å vite at mannen skal spille på kosert. Gikk alt bra? Vinket han til sin sjarmerende frue? :D Håper at videokonferansen går bra, og at jobben blir din. Den synes jeg du har fortjent. Dessuten er det klart at når en kjenner kollegaene, rutinene på jobben og når en i tillegg har dobbelt så bra betalt som andre steder, så frister det ikke å måtte lete på ny etter en jobb. Skal krysse fingrene for deg, jeg. Du får ha en fortsatt fin førjulstid, og en fin 3. søndag i advent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 12. desember 2004 #231 Del Skrevet 12. desember 2004 Hei hei! Håper intervjuet ditt går bra, og husk at shopping hjelper litt på humøret det Tja, er vel litt farlig å drukne sorgene i shopping, godt jeg ikke har penger for tiden Skal handle julegaver på tirsdag, gleder meg. Ha en nydelig søndag!! klem B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 13. desember 2004 #232 Del Skrevet 13. desember 2004 Lunacia - stoppet litt opp da jeg leste at du trengte penger til stoff! :o Men så sto det mønster også da, så jeg skjønte hva du mente! T skal til legen i morgen for å evt. få ny medisin og ta en ny allergitest. Jeg maste på ham helt til han bestilte time - han er litt sløv på sånnne ting. Takk for hyggelige ord. re. jobben - neste intervju er på irsdag ettermiddag. Kun over telefonen med personalsjefen. Gleder meg til å ha det overstått! Håper han finner ut av det med allerhgien. Allergi er kjipt. Sto opp klokken kvart på seks i går morges, T kjørte meg til stasjonen og jeg kom meg vel på toget. Men da jeg skulle av toget ved flyplassen så gikk det galt! Jeg hadde ikke fulgt godt nok med, og plutselig ser jeg ut av vinduet "hmmm, Prestwick International Airport, det er jo her jeg skal av!" tenkte jeg. Da jeg skjønte at jeg faktisk var fremme løp jeg mot utgangsdøren med kofferten min, men dørene hadde allerede lukket seg! Jeg hamret på døren til ingen nytte og måtte bli med til neste stasjon! :oops: :evil: :o Der fikk jeg vite at neste tog i motgående retning ikke kom før om en halvtime! Så jeg løp til taxisentralen og etter ti minutter kom taxien min. Men da jeg kom til flyplassen, nesten en halvtime for sent, hadde innsjekkingen stengt. Jeg ble skikkelig fra meg og gråt til damen bak skranken, men det hjalp selvsagt ikke. Da booket jeg om biletten min til Gøteborg isteden, for jeg hadde ikke lyst til å dra tilbake til Edinburgh for å ta flyet neste dag. I Gøteborg måtte jeg vente i flere timer på bussen. Selve bussturen gikk greit - den var lang og kjedelig, men ganske avslappende. Jeg ble hentet i Oslo og kom hjem til deilig koldtbord med roastbiff og parmaskinke og avocadosalat! Nam nam. Men flrst gikk jeg en tur med lille Fant, hunden til mamma og pappa. Han var overlykkelig for å se meg - hyggelig at han kjenner meg igjen! Oioi, litt av en hjemreise! Synd du måtte gjennom så mye trøbbel. Men, jeg synes det er typisk Ryan Air, de har etter det jeg har hørt ikke mye skjønn... Urk. Har funnet ut at det egentlig ikke er noe serlig billigere å reise med RA siden det er så langt til flyplassene, så jeg flyr med BA istedet, og det blir for meg like "dyrt". Jeg må se nærmere på dette med scrapping. Trenger man mye utstyr og materialer til det, mon tro? Kommer ann på, men det blir ganske dyrt for en del av oss. Ark, bånd, album etc. etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 13. desember 2004 Forfatter #233 Del Skrevet 13. desember 2004 Hei, takk for hilsener alle sammen! En stor, kollektiv :klem2: til dere alle (har litt daarlig tid... :oops: ) Har bestemt meg for aa vente med scrappingen. Maa faa ferdig de smaa nissejentene jeg driver aa lager! De er soete, men veldig smaa, saa det er litt knotete aa faa til! Svigermor sendte meg en mail i dag. Hun mener T har allergi-utbrudd fordi det har vaert et "stressende aar" - virker som hun indirekte sier det er min skyld, men T mener at hun bare ikke vil se i oynene at det faktisk er hennes hus/hund som gjoer at T faar astma... :-? Han faar nemlig kun astma naar han er der. Hun vil gjerne betale for akupunktur som visstnok skal hjelpe, men T er skeptisk. Jeg aner ikke om det er noen vits eller ikke, er jo litt vanskelig aa teste om det virker ettersom han ikke er paa besok hos foreldrene sine saa ofte. Uff, jeg ble litt provosert av den mailen. Hvorfor skal hun blande seg og ordne med akupunktur for mannen min, liksom? Kanskje jeg er litt teit som blir provosert av det, men jeg synes det er aa blande seg litt vel inn i vaare saker. Mannen min har da penger til aa betale for eventuell behandling av sin egen allergi! Vel vel, naa maa jeg ikke bli altfor krakilsk heller! Er litt tragisk aa hisse seg opp for noe saant, kanskje! I kveld kommer en gammel venn av T paa middag, tenkte aa lage chicken korma, med poppadums til forrett. Og kanskje litt gloegg aller foerst! Faar komme meg hjem snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. desember 2004 Forfatter #234 Del Skrevet 14. desember 2004 Naa sitter jeg her paa internettkafeen med et krepsesmoerbroed og en cola light, har vaert paa julegaveshopping og det tar paa! Ts venn dro i dag formiddag, han og jeg spiste en lang og god frokost med egg, makrell i tomat og brunost (vel, han holdt seg til egg og syltetoy!). Etterpaa skal jeg hjem og bake julekaker. Tenkte aa overraske svigersene med norsk julebakst i presang fra meg i aar (svigermor faar badeolje ogsaa). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. desember 2004 #235 Del Skrevet 14. desember 2004 Hørtes ut som om du har det koselig. Selv kom jeg selvfølgelig opp til eksamen, så i dag har jeg laget til et foredrag som går ut på å drøfte om media kan være en maktfaktor som kan påvirke fordelingen av goder i Norge i dag. *Puh, lang setning* Er trøtt og lei, etter jeg ble ferdig med hele drøftingen i dag. Da gjenstår det bare å lage stikkordliste, få noen statistikker på transparent og å lære seg hele foredraget utenat. Må også lese ekstra på det ene kapittelet i læreboka. Det klarer jeg å gjøre i morgen. Du får kose deg videre, søte, snille Popelka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 14. desember 2004 #236 Del Skrevet 14. desember 2004 Så koseleg med norsk julebakst til svigers - tippar dei blir galde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 16. desember 2004 #237 Del Skrevet 16. desember 2004 Da har jeg fått juleferie, så nå har jeg tid til å ta en tur i folks dagbøker. Håper du har det bra, og holder motet oppe i forhold til jobben, selv om intervjuet var litt rart. Det var en veldig god ide med julekaker til svigerforeldrene. Det er alltid så vanskelig og finne på noe til godt voksene mennesker, de har jo alt... Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 17. desember 2004 Forfatter #238 Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg fikk jobben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 18. desember 2004 #239 Del Skrevet 18. desember 2004 HURRA! Gratulerer! Det var jo den perfekte julegaven! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 18. desember 2004 Forfatter #240 Del Skrevet 18. desember 2004 Tusen takk, Piglet! Ja, du har rett i at det var den perfekte julegave! Er naa utenfor London hos Ts foreldre, vi skal opp til Lodndon naa for aa moete en venninne og muligens Lunacia, og saa paa opera i kveld. Kommer sterkere tilbake paa kg naar vi kommer til Norge tirsdag! Ha en flott helg allesammen! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg