Gå til innhold

Askepotts nøtter

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Ja, har faatt installert det jeg trenger paa hjemme-pcen slik at jeg kan jobbe hjemmefra dersom det er noe spesielt eller jeg foeler meg slapp.

Mitt bittelille haap er at jeg en dag, naar/hvis vi faar barn, kan jobbe mer hjemmefra. Det hadde blitt mye lettere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må si meg helt enig med MrsL. Det er lov å skrive ned frustrasjoner i boka si, og jeg skjønner at du reagerer på svogeren og svigerinna di. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige hilsner i dagboken min! :klem:

Synd det er saann, men vi foeler vi gir saa mye - naar man aldri faar noe tilbake blir det litt surt!

Jeg har dessverre noen i min familie som er sånn... Og ja, det blir et stort irritasjonsmoment over tid.

Skulle ellers også ønske meg å jobbe hjemmefra for tiden. Deler kontor med en person til og det klarer jeg visst aldri å venne meg til! (Etter å ha hatt eget kontor i mange år).

MrsL jobber forresten i barnehage... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :hoppe::hoppe::hoppe::tommelsmil:

Endelig besto jeg teoriproeven! Fikk 35 av 35 riktige svar og seks poeng mer enn jeg trengte paa reaksjonstid-testen! Er saa glad naa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle inn og skrive hva jeg jobber med, men ser Martha Stewart har hjulpet meg med det :)

Gratulerer så innmari mye bestått teori :hoppe: Hva skjer videre nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrsL: visste jo egentlig at det var det du gjorde, og tok meg en tur innom dagboken din og fikk det bekreftet! :ler: Jobbet som barnehagevikar i noen maaneder for noen aar siden - det var ganske toeft til tider, i enkelte barnehager, mens det hersket ro og harmoni i andre. Men det er sikkert vanlig at det varierer...haaper du trives i din?

Naa gjenstaar altsaa den praktiske proeven. Haaper aa kunne kjoere opp noksaa snart, skal snakke med kjoerelaereren min i dag. Har to kjoeretimer denne uken, tror det er lurt aa ta det litt intensivt noen ganger. Det eneste jeg ikke liker med aa kjoere med henne er bilen hennes! Man maa bruke gasspedalen mye mer enn i vaar bil, og bremsene er 10 ganger mer sensitive enn hos oss - saa jeg maa alltid forsoeke aa venne meg til det hver kjoeretime.

Ellers synes jeg det er ganske goey aa kjoere, og foeler meg mer sikker paa mine egne ferdigheter naa. Det skal bli goey aa kunne kjoere seg en tur paa egen haand!

I gaar feiret vi at jeg sto proeven med deilig middag. Det var min overraskelse til T, da jeg syntes han fortjente sin del av aeren for at jeg laerer aa kjoere. Det var foerst et lite koldtbord/antipasti med rollmops (Ts favoritt), marinerte artiskokkhjerter (Ts favoritt det ogsaa!) og litt gaaselever - foie gras. Nam nam. Med deilig broed til var jo det egentlig nok, men saa hadde jeg laget kaalrotstappe med bacon til ogsaa, og det gled ned! ;) Til dessert delte vi en Ben & Jerry's cookie med is i midten - utrolig digg! Fikk heldigvis trent litt i gaar foer middag! :sjarmor:

I dag skal jeg jobbe med en noksaa stor artikkel om olje...Gruer meg litt, vet det kommer til aa bli mye jobb. Men det blir jo deilig aa se den paa "trykk" (dvs. paa skjermen) naar jeg blir ferdig!

Begynner aa glede meg til aa faa besok av to venninner neste uke. Skal bli hyggelig aa vise dem rundt. Faar ikke saa mange dagene sammen, men men...

I morgen drar mamma og pappa paa ferie til Frankrike. Maa huske aa ringe og oenske dem god tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra kjoeretime. Gikk greit, selv om det som vanlig var en del som ble kritisert. Jeg er visst ikke saa veldig foelsom med clutchen! :roll:

Alle kollegene mine er ute til lunsj samtidig. Veldig uvanlig. Vi har en reporter fra London paa besoek, som er skikkelig "pals" med de andre kollegene mine, saa regner med de er ute og spiser sammen...synes det er litt kjipt at ikke jeg ble invitert med, de kunne vel ventet et kvarter paa at jeg skulle komme tilbake? Men jeg er jo ikke en av gutta, da. Tar meg som regel ikke naer av at de KUN arrangerer gutteaktiviteter som fotball, og gofl...Selv om jeg trives her faglig sett, og ofte sosialt ogsaa, gjoer nok det at de er menn og jeg jente til at jeg aldri kommer inn i Gutteklubben Grei, eller hva man skal kalle det. Saann sett savner jeg aa ha kvinnelige kolleger... :tristbla: Men, der var visst en av kollegene mine. De hadde ikke dratt ut paa lunsj likevel. Jumping to conclusions...!

Merker at jeg begynner aa bli utaalmodig med proeving og hundekjop. Vi bestemte oss i sommer for aa begynne aa proeve i januar 2007, og det vil ikke T rikke ved! Han mener han allerede har gitt etter paa minst ett aar, og kan ikke tenke seg nattevaak og skrik og skraal ennaa....selv tenker jeg mest paa de positive tingene, men det er typisk for vaare personligheter: T er den taalmodige planleggeren som tenker paa ALLE sider av en sak, mens jeg er impulsiv og utaalmodig og STA! Har jeg foerst bestemt meg for noe, vil jeg at det skal skje NAA! Skulle oenske taalmodigheten til T begynte aa smitte over paa meg snart! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Men,duuuh... Det er faktisk ikke så lenge til januar 2007. Vi er jo i oktober alt, så det er jo bare litt mere enn ett år. :smilbla: Klart at det virker som en evighet for en utålmodig sjel, sånn som meg, men før du vet ordet av det...så er dere der! :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, du gjør så mye hele tiden. Blir helt svett av å lese her inne av og til. Hun kjørelærerdama kritiserer vel sikkert for at du skal bli flinkere :)

Ja, jeg jobber i barnehage, og nei jeg trives ikke spesielt godt. Men det er en sak jeg holder på å ordne opp i, så det ordner vel seg til slutt for snille piker ;)

2007 er jo ikke så lenge til da. Vi venter vi også... på 2007 - da reiser vi til Kina og henter barnet vårt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Dere har rett i at det ikke er saa lenge til! MrsL: Blir svett jeg ogsaa. Hvertfall litt sliten! Tok meg en liten lur da jeg kom hjem i kveld...saa stelte T istand et lite koldtbord med rester fra i gaar.

Naa er det visst snart leggetid allerede! :overrasket: Tiden gaar saa fort paa kveldene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, naa synes jeg litt synd paa T. :tristbla: T hadde lyst til aa feire bursdagen sin med broren sin familie, men datteren i huset har bursdag samtidig og de vil visst ikke ha dobbeltfeiring. T hadde lyst til aa leie et tog paa, men det ville ikke de. Synes det er litt synd at denne helsikes broren er saa ego! Ikke har han noen andre ideer heller! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliten i dag. Fikk ikke sove i gaar kveld av en eller annen grunn. For mye som kvernet rundt i hodet.

Takk for klemmen, Saeria. Skal videreformidle. Haaper inderlig broren til T kommer til aa foreslaa noe annet enn togturen, ikke at han vil avlyse fellesbursdagen eller enda verre: ikke vil komme. Det irriterer meg saa inni hampen at det gaar an aa behandle lillebroren sin paa den maaten. De sees ikke saa ofte, og naar det skjer er det alltid paa brorens premisser - dvs. T som besoker ham og familien. I sommer lot vi ham bruke hytta til foreldrene mine som fiske-base og han ble vartet opp etter alle kunstens regler av mine foreldre. Han har ogsaa en gang besokt oss her oppe, fordi han hadde et moete her i byen. Vi spanderte restaurantbesok og diverse... men det verste er den tonen han tar overfor T noen ganger. Soesteren er litt lik der...de omtaler T som barnslig, tullete, bortskjemt (av foreldrene), sier at han er steinrik (hvor de faar det fra vet jeg ikke) og at han har daarlig humor...av alle ting. Men T er virkelig ikke noen av delene (bortsett fra barnslig, men uten s - barnlig vil jeg si - det er jeg ogsaa!). Dette sier de rett til ham, og til alle andre, mens vi er der. "Hvordan holder du ut med T," "du maa vaere gal som giftet deg med T," er standard spoersmaal jeg faar, ment til aa vaere spoek, men jeg synes ikke det er saa morsomt lenger....

Misunnelse er utrolig teit! Er glad jeg ikke har det saann med mine broedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa har jeg sendt e-mail til svigermor. Har skrevet at jeg haaper broren til T og familien hans kan komme i bursdagen, da T hadde satt stor pris paa det og det tross alt er 30-aarsdagen hans. Sa til henne at jeg skal proeve aa poenske ut en ide som faller i smak hos alle (dvs. den krevende broren og hans familie). Og at svigermor og svigerfar kan komme med ideer ogsaa, saa kan vi diskutere naar det etterhvert. Er ikke foer i slutten av november, saa vi har heldigvis god tid.

Hadde gjerne konfrontert Ts bror direkte, men det tror jeg at jeg skal holde meg for god til - vil jo helst forbli venner med ham, ikke skremme ham bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg foerst bestemt meg for noe, vil jeg at det skal skje NAA! Skulle oenske taalmodigheten til T begynte aa smitte over paa meg snart!  :ler:

:vinke:

Kjenner meg igjen der! :ler:

Lykke til videre med kjøring!

Minner meg på at jeg bør begynne å kjøre bil igjen... Har ikke kjørt på 5 år siden jeg flyttet til Oslo og bor midt i sentrum... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...