Gå til innhold

Askepotts nøtter

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for hilsen, Piglet!

Naa er jeg alene hjemme. Om en time skal jeg paa et saakalt Neighbourhood Watch-moete med folk i nabolaget.

Herlig aa vaere litt alene noen ganger...for bare noen timer, da!

T er ute med jobben. Gaar visst veldig bra med jobben han gjoer - det er jo bra!

Nei, har egentlig ikke saa mye aa meddele...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arkana, jeg saa deg! :ler:;)

Lurer paa om jeg noengang blir fornoyd med status quo. Neida, ikke bandet - det er jeg ikke saa glad i! :ler: Saken er den at naa naar jeg har en spennende, godt betalt jobb droemmer jeg ofte om aa vaere gaardbruker/husmor paa heltid (med barn og hund etc.)/hudpleier/rideinstruktoer/konditor...merkelige greier! Jeg har jo utdannet meg til journalist og er veldig heldig som faar vaere det - har venninner med samme utdannelse som sliter med aa finne noe - men saa blir jeg liksom saa fort lei av det jeg driver med! Kanskje jeg bare liker aa dagdroemme, men at jeg egentlig er ganske fornoyd med saann jeg har det? :roll:

Uansett har jeg veldig lyst paa baby, selv om jeg ikke maser mer paa T. Naa har vi liksom en deal, og jeg tror T nyter aa vaere barnefri en stund til. Liker selvsagt aa bare vaere han og jeg, jeg ogsaa...noen ganger tenker jeg at alt blir jo veldig annerledes med en liten en! Naar faar man sovet ut, for eksempel? Faar man i det hele tatt gaatt ut paa restaurant? Men enkelte ting blir nok bare enda bedre med barn. Som aa dra paa hytta, for eksempel. Der er det flotte forhold for barn. Og gleder meg til aa se mine foreldre med vaare barn...tror de blir verdens beste besteforeldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har faatt min foerste venninne her borte! :danse: Hun er utrolig koselig og heter Becky. Hun og samboeren har to skjoenne cavalier king charles spanieler, Bosley og Bailey. Hadde en lengre telefonsamtale med henne naa og vi skal moetes alle fire paa soendag. Koselig. T mente hun er gravid, han saa henne nemlig i gaar og han sa hun hadde faatt en "bump"! Men jeg tror hun bare har litt ekstra paa magen, jeg! Faar finne ut av det paa soendag (uten aa spoerre rett ut, da!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faar gaa og legge meg...T er fortsatt ute med kollegene, snakket med ham naa nettopp. Hoertes ut som han hadde det hyggelig!

Maa huske paa kjoeretimen i morgen!

Natta alle sammen!

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk...naar skal jeg faa tid til alt dette?

*rydde vekk og vaske klaer fra ferien

*trene paa trampolinen

*lese til teoriproeven

*handle mat

*ordne med bilder

*ringe venninner

Har jo litt tid, da...og i kveld skal vi til Sainsbury's. Men hva med resten?

Ja ja. Faar ta det jeg klarer og blaase i resten! Trening SKAL prioriteres, men det kan kanskje gjoeres etter middag...?

I morgen blir det litt pes. Skal reise ut til East Kilbride utenfor Glasgow med jobben. Skal intervjue et stort firma med en kollega. Spennende men litt skummelt. Har ikke forberedt meg godt nok, egentlig....men skal lese paa toget i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Står fram som snikleser. :ler:

Ser at det klirrer i eggstokkene dine. Det klirrer nok litt i mine også, men jeg vil vente til jeg er ferdig med studiene først. Derimot har jeg, kanskje i motsetning til deg, en mann som har vært klar for barn i årevis, og knapt kan vente. Men så er han 9 år eldre enn meg da, det har vel litt å si.

Hvordan gikk det etter innbruddet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arkana! Jeg saa deg jo her inne for noen dager siden, koselig med gjenbesoek! :)

Alt har gatt bra etter innbruddet, heldigvis. Kun min eldgamle baerbare pc ble tatt, og den er ikke verdt noenting. Soelvtoy, porselen, kunst osv. ble liggende uroert! Naa har vi alarm, ekstra sterk doer og tre laaser. Hvis ikke det holder saa aner ikke jeg hva som skal til!

Maa komme meg avgaarde til togstasjonen. Blir nok en litt slitsom dag...men sikkert interessant.

I helgen er prioritet nummer 1: soving! Deretter: lese til teoriproeven, og til slutt trim (trampoline/sykle/gaa tur).

Ha det saa lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart natten naa. Har hatt en veldig interessant dag i Glasgow, men naa er jeg sliten. Kom heldigvis hjem litt tidligere enn vanlig og tok meg en lur. Da T kom hjem vaaknet jeg gradvis (selv om han var saa stille han bare kunne - goi'ingen!) og jeg sto opp og lagde Popelkas Sommersalat - med ferske reker, pinjekjerner, ruccola, vanlig salat, avocado, tomater, paprika, roedloek og dressing av valnoettolje, balsamico-eddik, hvitloek, urter og salt og pepper. En slager som vanlig!

Blir nok aa gjoere i helgen. Men skal bli deilig aa sove ut i morgen!

Natta! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saeria: :vinke: Haaper du nyter helgen saa langt! (Hvis du har fri, da...)

I dag har jeg spist en deilig frokost, lest teori og tatt en test paa dataen. Blir flinkere og flinkere, selv om jeg synes en del ting er vanskelig aa huske...konsentrasjonen er ikke alltid paa topp!

Naa er T dratt avgaarde til biblioteket for aa laane noen cd'er, bl.a Keane-cd'en.

Jeg skal i gang med trampolinehopping (eller rebounding som det saa fint heter) og deretter ta en serioes rydde- og ordnesjau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg er ikke noen saerlig god kone....I dag har mannen min staatt paa som vanlig, og ordnet og fikset i huset...mens jeg har trent litt, laget lunsj og deretter tatt meg en lur. Er bare saa slapp! Fysisk, altsaa! utrolig irriterende...

Har saa lyst til aa vaere Supermenneske!

Faar rydde litt naa mens T er paa Homebase...

Endret av Popelka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at T elsker deg som du er, og ingen kan være et supermenneske. ;) VI har alle våre dager hvor vi orker å gjøre lite hjemme, men plutselig kommer ånden over oss, og da blir masse gjort.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til Saeria.

Heldigvis kom energien tilbake. Fikk skiftet sengetoy, stoevsuget litt og ryddet paa plass alle klaerne. Deilig aa faa ting unna!

I dag var vi i kirken. Kjempefin gudstjeneste, det var en kvinnelig prest som var paa besok som holdt prekenen. Snakket om tradisjon vs. innovasjon - hvordan vi mennesker noen ganger holder fast ved ting som ikke tjener oss/Gud og er redde for forandring. Noe aa tenke paa.

Naa har vi fortaert lunsj. Skal ta en teoriproeve eller to og saa ta meg en treningsokt paa trampolinen. Haaper jeg ikke faar hold i dag ogsaa!

I kveld skal vi gaa til puben med noen naboer, og saa skal vi hjem og spise lammelaar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til Saeria.

Heldigvis kom energien tilbake. Fikk skiftet sengetoy, stoevsuget litt og ryddet paa plass alle klaerne. Deilig aa faa ting unna!

I dag var vi i kirken. Kjempefin gudstjeneste, det var en kvinnelig prest som var paa besok som holdt prekenen. Snakket om tradisjon vs. innovasjon - hvordan vi mennesker noen ganger holder fast ved ting som ikke tjener oss/Gud og er redde for forandring. Noe aa tenke paa.

Naa har vi fortaert lunsj. Skal ta en teoriproeve eller to og saa ta meg en treningsokt paa trampolinen. Haaper jeg ikke faar hold i dag ogsaa!

I kveld skal vi gaa til puben med noen naboer, og saa skal vi hjem og spise lammelaar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig det er å lese hos deg!

Det er deilig å få ting unnagjort ja! Jeg har bare sitti på nett i hele dag og burde i grunn få logget meg ut og gjort litt mer fornuftige ting. Sulten er jeg også.. :sjenert:

Ha en koselig søndag med pubbesøk og lammelår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsener, Saeria og April !

Hadde en fin dag i gaar. Vi tok noen drinker paa puben og noet utsikten mens vi gikk langs sjoen til og fra. Hyggelig aa treffe Becky og samboeren hennes og ikke minst Bosley og Bailey, de skjoenne hundene deres!

Middagen etterpaa ble utrolig god, om jeg maa faa si det selv! Lammet var utrolig moert!

I dag hadde jeg en ganske effektiv dag paa jobben, og etter et lite raseriutbrudd over ingenting :frustrert: fra T's side (men han beklaget seg veldig og skal prove aa ikke la stress gaa utover meg) saa hadde vi en koselig middag med norsk roekelaks og appelsinfromasj til dessert.

Naa skal jeg pugge teori....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig naermer det seg slutten paa en stor artikkel jeg har holdt paa med - artig aa se resultatet!

Men blir nok ikke kjedelig i de naermeste dagene likevel...har teoriproeven paa torsdag. Skulle gaa greit, men man vet jo ikke!

I kveld skal jeg ta meg en treningsoekt paa trampolinen, lese mer teori og slappe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...