Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk melding i dag om at skattekortet mitt for neste år var klart og gikk inn for å se på det.

"Ditt skattetrekk for 2015.

43% skattetrekk av din inntekt."

Ingen kan si at jeg ikke yter mitt til statskassa i hvert fall...

Anonymous poster hash: dc0ce...908

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk melding i dag om at skattekortet mitt for neste år var klart og gikk inn for å se på det.

Ingen kan si at jeg ikke yter mitt til statskassa i hvert fall...Anonymous poster hash: dc0ce...908

Da tjener du jo en del også da. Du kommer til å være glad du bidrar i statskassen den dagen du blir syk.

Anonymous poster hash: 9cfbb...368

• Liker 10
Skrevet

Da tjener du jo en del også da. Du kommer til å være glad du bidrar i statskassen den dagen du blir syk.

lol.

• Liker 4
Skrevet

Ingen kan si at jeg ikke yter mitt til statskassa i hvert fall...

Wow, trodde det var ekstremt uvanlig å ende opp med ordinært prosenttrekk nå. Trodde alle endte på tabell.

Når det gjelder hva du betaler inn, inkluderer dette en del regninger man ser i regningsbunken i andre land (som f.eks trygdeavgiften) og dette er forskuddstrekket og ikke nødvendigvis er representativt for hva du til slutt faktisk betaler. (spesielt når du har prosenttrekk. )

• Liker 2
Skrevet

Får man nyresvikt og må gå til dialyse så koster man samfunnet ca en million i året. Tenk om man måtte betale det selv.

• Liker 7
Skrevet

Får man nyresvikt og må gå til dialyse så koster man samfunnet ca en million i året. Tenk om man måtte betale det selv.Anonymous poster hash: 9cfbb...368

Ja, tenk om det. Hvorfor skal man tenke på det? Det er jo ikke sånn det er.

Anonymous poster hash: 79aa7...26b

• Liker 1
Skrevet

Har du sjekket at opplysningene som ligger til grunn for skattekortet stemmer? Det hørtes mye ut, hvor mye tjener du brutto i året?

Anonymous poster hash: 8519b...604
Skrevet

Wow, trodde det var ekstremt uvanlig å ende opp med ordinært prosenttrekk nå. Trodde alle endte på tabell.

Når det gjelder hva du betaler inn, inkluderer dette en del regninger man ser i regningsbunken i andre land (som f.eks trygdeavgiften) og dette er forskuddstrekket og ikke nødvendigvis er representativt for hva du til slutt faktisk betaler. (spesielt når du har prosenttrekk. )

Trodde alle fikk prosent nå jeg? Alle jeg har snakket med har fått prosenter for neste år.

Anonymous poster hash: 048ca...109

• Liker 1
Skrevet

Trodde alle fikk prosent nå jeg? Alle jeg har snakket med har fått prosenter for neste år.

Anonymous poster hash: 048ca...109

Hva er forskjellen på tabelltrekk g prosenttrekk?

Skrevet

Føler med deg ts, jeg har 45%, og tjener ikke mer enn 550 000 i året... Nesten ikke vits i å jobbe ekstra heller, for alt går til statskassen. Syns det skulle vært flat skattesats, så kunne folk betalt litt mer selv innimellom.

Anonymous poster hash: 0b4a4...dcb
Skrevet

Dere har vel neppe 45 % av hele inntenkten.

Anonymous poster hash: 4e16d...ab5
  • Liker 3
Skrevet

Får man nyresvikt og må gå til dialyse så koster man samfunnet ca en million i året. Tenk om man måtte betale det selv.Anonymous poster hash: 9cfbb...368

Må du få transplantert ett hjerte så koster det, får du kreft så koster det å bli behandlet. Brenner huset ditt ned så koster det. De fleste har forsikring av innbo og bolig, men de færreste får bruk for forsikringen.

Anonymous poster hash: bbf74...a91

Skrevet

Hva er forskjellen på tabelltrekk g prosenttrekk?

Tabelltrekk er mere nøyaktig hvis lønnsanslaget ditt er korrekt, fordi den tar hensyn til alle fradrag. Prosenttrekk er typisk høyere, men med mindre sjangse for restskatt.

Skrevet

Må du få transplantert ett hjerte så koster det, får du kreft så koster det å bli behandlet. Brenner huset ditt ned så koster det. De fleste har forsikring av innbo og bolig, men de færreste får bruk for forsikringen.

Anonymous poster hash: bbf74...a91

Mener du da at en hjertetransplantasjon er dyrere å gjøre på en som tjener mye da eller?

• Liker 2
Skrevet

Ja, tenk om det. Hvorfor skal man tenke på det? Det er jo ikke sånn det er.

Anonymous poster hash: 79aa7...26b

Jeg synes det er viktig å tenke over hvor bra system vi har i Norge, sånn at man ikke bidrar til å fjerne det. Ser vi på andre land, så havner de gjerne på gata om de er uheldig helsemessig. Eller ikke finner jobb.

Jeg tenker ofte på hvor heldig jeg er som bor i Norge med bra politikk. Det er viktig å være takknemmelig, AB :)

• Liker 8
Skrevet

Det er vel ingen her som sier at de ikke vil betale skatt?!

Skjønner trådstarter godt som synest 43/45% skatt er mye. Å betale nesten halvparten av bruttlønn i skatt kan føles urettferdig, når de som tener mindre "slipper unna" med å betale 23% skatt..

• Liker 2
Skrevet

45% skatt av 550 000? Hvorfor det? Samboeren min tjener det og trekker vanlige 36%

• Liker 4
Skrevet

Føler med deg ts, jeg har 45%, og tjener ikke mer enn 550 000 i året... Nesten ikke vits i å jobbe ekstra heller, for alt går til statskassen. Syns det skulle vært flat skattesats, så kunne folk betalt litt mer selv innimellom.

Anonymous poster hash: 0b4a4...dcb

Kan ikke stemme, jeg tjener mer og betaler vesentlig lavere skatt.

Du får vel en god slump tilbake hver sommer, eller?

• Liker 5
Gjest brutal_mann
Skrevet

Betaler like mye i skatt selv og jeg er FOR skattesystemet vårt.

• Liker 5
Gjest brutal_mann
Skrevet

Kan ikke stemme, jeg tjener mer og betaler vesentlig lavere skatt.

Du får vel en god slump tilbake hver sommer, eller?

Muligens uten boliggjeld? Du vet, vi leieboere som nektes å delta i den skattefesten det er å eie eget bosted.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...