AnonymBruker Skrevet 17. desember 2014 #61 Skrevet 17. desember 2014 Har samtale på nav på fredag. Hjelper det hvis jeg dokumenterer at jeg har hatt ungene i alle ferier de siste 5 årene? Hun pleier å ha de kun en uke i sommerferien. TsAnonymous poster hash: 43f0e...425 [/acronyD Du må ha en kontrakt mellom deg og eksen din. Uten den kommer du ingen vei. Og det er forskjell på 50/50 deling og delt bosted. Både i prosent samvær og økonomisk. For å kreve bidrag via NAV, må dere vise til en meklingsattest. Som dere får på familievernkontoret, etter en time obligatorisk mekling. Anonymous poster hash: b925f...9b4
Britt Banditt Skrevet 17. desember 2014 #62 Skrevet 17. desember 2014 Har dere noen kontrakt på at du har betalt henne barnebidraget på forskudd? Hvis det er det du bekymrer deg mest for (altså, du skylder henne egentlig ikke barnebidrag på noen år(?)), så ville jeg heller tatt kontakt med en advokat i denne saken. Hvis det handler om at du ikke vil betale bidrag i tillegg til det du allerede gjør (betaler alt for barna), så er det vel egentlig bare å sette foten ned, og si at hvis hun skal være så firkanta så er du også firkanta, og dere får dele alle utgifter på to, sånn som man faktisk gjør ved 50/50, i tillegg til at hun får det bidraget NAV (eventuelt) regner ut at hun skal få. Jeg tror som sagt at du "vinner" på dette, altså hennes del av utgiftene er høyere enn det du må betale i bidrag=du betaler mindre for barna hver måned, selv om du må betale et lite bidrag til henne også. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå