AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #1 Skrevet 12. desember 2014 Vi deler 50/50. Vi har 2 barn sammen. Jeg betaler alle utgifter for barna(sfo regninger, vinterklær,sko,aktiviteter) og har barna i nesten alle ferier. Hun får dobbel barnetrygd. Jeg tjener mye og nå for et par dager siden fikk jeg brev fra nav der hun krever barnebidrag. Hjalp henne mye ekønomisk de siste årene, med hus, bil osv. Har jeg noen rettigheter? Hjelper det å snakke med nav? Anonymous poster hash: 43f0e...425
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 La NAV gjøre jobben sin med å regne ut hva du skal betale i bidrag til barna dine! Når det er sagt er det ikke naturlig at du i tillegg skal betale Sfo , klær og sko, så endringen blir at du betaler det NAV sier til mor og ikke noe mer annen enn det de forbruker naturlig når de er hos deg. Tipper at det regnestykket ikke har kommet godt ut for din xAnonymous poster hash: 6db07...0d8 9
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 La NAV gjøre jobben sin med å regne ut hva du skal betale i bidrag til barna dine! Når det er sagt er det ikke naturlig at du i tillegg skal betale Sfo , klær og sko, så endringen blir at du betaler det NAV sier til mor og ikke noe mer annen enn det de forbruker naturlig når de er hos deg. Tipper at det regnestykket ikke har kommet godt ut for din xAnonymous poster hash: 6db07...0d8 Deler dere 50/50 så har jo du rett på halve barnetrygden. Hun har heller ikke rett på barnebidrag, og alt skal deles/kjøpes hver for seg. Sånn har vi det, og det er rett! Dersom dere deler ungene 40/60 så får begge utbetalt barnetrygd., så slipper dere å "gjøre opp" hver måned. Anonymous poster hash: eaf45...02a 9
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 Deler dere 50/50 så har jo du rett på halve barnetrygden. Hun har heller ikke rett på barnebidrag, og alt skal deles/kjøpes hver for seg. Sånn har vi det, og det er rett! Dersom dere deler ungene 40/60 så får begge utbetalt barnetrygd., så slipper dere å "gjøre opp" hver måned. Anonymous poster hash: eaf45...02a SKulle være ett innlegg. ikke svar :D Anonymous poster hash: eaf45...02a
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #5 Skrevet 12. desember 2014 Deler dere 50/50 så har jo du rett på halve barnetrygden. Hun har heller ikke rett på barnebidrag, og alt skal deles/kjøpes hver for seg. Sånn har vi det, og det er rett! Dersom dere deler ungene 40/60 så får begge utbetalt barnetrygd., så slipper dere å "gjøre opp" hver måned. Anonymous poster hash: eaf45...02a Selv med 50/50 kan det komme inn barnebidrag dersom det er stor forskjell på inntektene til mor og far. Dette er for at barna skal ha samme standard uansett hvor dem er, sier i hvertfall de lærde... Men jeg ville kanskje tatt inn og funnet ut ang utgiftene som far sier han betaler og heller ta mor få ta den biten da... Anonymous poster hash: 15a6e...3b9 2
Gjest Magdalene Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 Da må dere også dele utgiftene 50/50. 4
Gjest 2JZ Skrevet 12. desember 2014 #7 Skrevet 12. desember 2014 Selv med 50/50 kan det komme inn barnebidrag dersom det er stor forskjell på inntektene til mor og far. Dette er for at barna skal ha samme standard uansett hvor dem er, sier i hvertfall de lærde... Men jeg ville kanskje tatt inn og funnet ut ang utgiftene som far sier han betaler og heller ta mor få ta den biten da...Anonymous poster hash: 15a6e...3b9 Stemmer dette.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2014 #8 Skrevet 12. desember 2014 Vi deler 50/50. Vi har 2 barn sammen. Jeg betaler alle utgifter for barna(sfo regninger, vinterklær,sko,aktiviteter) og har barna i nesten alle ferier. Hun får dobbel barnetrygd. Jeg tjener mye og nå for et par dager siden fikk jeg brev fra nav der hun krever barnebidrag. Hjalp henne mye ekønomisk de siste årene, med hus, bil osv. Har jeg noen rettigheter? Hjelper det å snakke med nav? Anonymous poster hash: 43f0e...425 Hmm, synes det høres rart ut at en fyr gjør alt det der, de er vanligvis veldig milimeterrettferdig når det kommer til barn, det er jo derfor det blir 50/50 i de fleste tilfeller. 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #9 Skrevet 12. desember 2014 Hmm, synes det høres rart ut at en fyr gjør alt det der, de er vanligvis veldig milimeterrettferdig når det kommer til barn, det er jo derfor det blir 50/50 i de fleste tilfeller. Jeg gjør det pga jeg har bedre økonomi. Jeg er med på alle treninger og aktiviteter også(de ukene når hun har barna). Alle sier at jeg er for snill,men jeg synes det er viktig at barna følges opp. dette blir bare dumt...å betale barnebidrag når jeg står for alle utgifter likevel ts Anonymous poster hash: 43f0e...425 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #10 Skrevet 12. desember 2014 Vi deler 50/50. Vi har 2 barn sammen. Jeg betaler alle utgifter for barna(sfo regninger, vinterklær,sko,aktiviteter) og har barna i nesten alle ferier. Hun får dobbel barnetrygd. Jeg tjener mye og nå for et par dager siden fikk jeg brev fra nav der hun krever barnebidrag. Hjalp henne mye ekønomisk de siste årene, med hus, bil osv. Har jeg noen rettigheter? Hjelper det å snakke med nav?Anonymous poster hash: 43f0e...425 Har dere delt bosted OG 50/50? Da er det jo innlysende at dere deler alle utgifter 59/50! Kvinner som har god økonomi/høy inntekt velger alltid 50/50 og delt bosted, de har råd til det. Hvis din ex ikke har så god råd, hvorfor gikk dere ikke for 60/40 etc.? Dere må jo ha skriftlig avtale på at alle utgifter deles?!Anonymous poster hash: 75fa8...921
Gjest Hummels Skrevet 12. desember 2014 #11 Skrevet 12. desember 2014 Hun skal vel ha pengene til klær til seg selv. 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #12 Skrevet 12. desember 2014 Hun skal vel ha pengene til klær til seg selv. Hvorfor har de ikke avtale som handler om økonomi?!Anonymous poster hash: 75fa8...921 1
Gjest Klaveret Skrevet 12. desember 2014 #13 Skrevet 12. desember 2014 Godt at det finnes menn som deg - all respekt for hvordan du håndterer delt omsorg! Min ex har også trådt til økonomisk (og annet) når det har vært behov for det, og det er jo barna som nyter godt av det. Jeg tror ikke moren til dine barn skjønner helt hvordan ting fungerer. Hun kan jo ikke få betalt alle regningene i forbindelse med barna, dobbel barnetrygd OG barnebidrag. Her tror jeg hun vil gå på en aldri så liten "smell".
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #14 Skrevet 12. desember 2014 Hun utnytter deg. Selvsagt skal du stille opp. Ta en tlf til henne....helt klart at du skal få bidrag, men fra den dagen deler vi alle utgifter. Og det er slutt på at jeg hjelper deg med penger til andre ting..lhus osv Enkelte menn tror de må gjøre som damen sier.Inntekten tilsier du kan gjøre som hun sier, men du fremstår som en dott. Noe hun benytter seg av Anonymous poster hash: 8742b...afd 3
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2014 #15 Skrevet 12. desember 2014 Ja, ja, jeg tror det her er et troll. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #16 Skrevet 12. desember 2014 For det første så får hun ikke dobbelt barnetrygd. Hun får for et barn ekstra. Utrolig mange som ikke har skjønt dette! For det andre så er du bidragspliktig hvis du tjener mye mere enn henne, selv om dere har 50/50. Kanskje du burde vurdert å bare betale bidrag og heller la henne stå for de fleste økonomiske utgiftene til barna. At du stiller opp på fritidsaktiviteter i hennes ukedager har ikke noe å si for om du skal betale bidrag eller ei. For barna dine er det en stor gevinst og glede at du gjør det, men det teller ikke når det kommer til kroner og øre. Anonymous poster hash: fbe3d...201 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #17 Skrevet 12. desember 2014 Hmm, synes det høres rart ut at en fyr gjør alt det der, de er vanligvis veldig milimeterrettferdig når det kommer til barn, det er jo derfor det blir 50/50 i de fleste tilfeller. Hva er så rart med det? Det gjør min mann også, han har betalt alt av det som kan defineres som felles utgifter i alle år. Han har også hovedomsorgen og barnet bor dermed mest hos oss.Anonymous poster hash: 7efaf...45d 1
mara2012 Skrevet 13. desember 2014 #18 Skrevet 13. desember 2014 Tviler på at hun får noe barnebidrag, om dere har 50/50 OG at du allerede betaler alle utgifter til sfo ol. De andre utgiftene burde du begynne å dokumentere, samt at du har de i alle ferier, altså mer enn samværsordningen tilsier at du skal, så hun sparer jo penger sånn sett. Gå gjennom Nav i såfall, ikke inngå private avtaler. 1
Peter007 Skrevet 13. desember 2014 #19 Skrevet 13. desember 2014 (endret) Vi deler 50/50. Vi har 2 barn sammen. Jeg betaler alle utgifter for barna(sfo regninger, vinterklær,sko,aktiviteter) og har barna i nesten alle ferier. Hun får dobbel barnetrygd. Jeg tjener mye og nå for et par dager siden fikk jeg brev fra nav der hun krever barnebidrag. Hjalp henne mye ekønomisk de siste årene, med hus, bil osv. Har jeg noen rettigheter? Hjelper det å snakke med nav?Anonymous poster hash: 43f0e...425 Dine beste kort er og kontakte advokat. Det er mulig du får dekket noe gjennom evt.fagforrenig. Det som er viktig her er om dere har delt bosted på barn. Dette gir ikke det samme bidrag. Nettobidrag heter det. Les på NAV.no og andre steder. Delt bosted skal mor dekke det samme dom deg. Har mor bosted skal hun dekke ALT.i utgangspunktet. Du skal kun dekke barnebidrag og evt. din brøk av tannregulering. Kontakt delt bosted er i prinsippet det samme juridisk som om dere bor sammen. Du kan kreve halve barnetrygd. Halve skattefordel. Send kontrakt til skatt og NAV om dette. Hvis mor ikke er uføretrygdet vil hun tape på barnebidrag krav om du står på fin rett. Til slutt vil Nettobidrag gi litt mindre til mottaker og en annen ting. Har dere 50/50 samvær krev bosted på halve barneflokken. Da blir du den som kan kreve barnebidrag og heve barnetrygd. Krev en avtale hos NAV der de forteller om mulighetene og hva du kan gjøre. De plikter veilede deg like mye som mor her. Krev dette. Ps.ikke alle er nøytrale hos NAV. Noen er ute etter å TA menn. Se hva du kan ta tilbake angående hus og bil du hjalp henne med. Ikke vær mer DUMSNILL. Selv om det kan lønne seg å være på bølgelengde med sin værste fiende. Denne damen vet ikke sitt beste virker det som. Endret 13. desember 2014 av Peter007
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #20 Skrevet 13. desember 2014 Dine beste kort er og kontakte advokat. Det er mulig du får dekket noe gjennom evt.fagforrenig. Det som er viktig her er om dere har delt bosted på barn. Dette gir ikke det samme bidrag. Nettobidrag heter det. Les på NAV.no og andre steder. Delt bosted skal mor dekke det samme dom deg. Har mor bosted skal hun dekke ALT.i utgangspunktet. Du skal kun dekke barnebidrag og evt. din brøk av tannregulering. Kontakt delt bosted er i prinsippet det samme juridisk som om dere bor sammen. Du kan kreve halve barnetrygd. Halve skattefordel. Send kontrakt til skatt og NAV om dette. Hvis mor ikke er uføretrygdet vil hun tape på barnebidrag krav om du står på fin rett. Til slutt vil Nettobidrag gi litt mindre til mottaker og en annen ting. Har dere 50/50 samvær krev bosted på halve barneflokken. Da blir du den som kan kreve barnebidrag og heve barnetrygd. Krev en avtale hos NAV der de forteller om mulighetene og hva du kan gjøre. De plikter veilede deg like mye som mor her. Krev dette. Ps.ikke alle er nøytrale hos NAV. Noen er ute etter å TA menn. Se hva du kan ta tilbake angående hus og bil du hjalp henne med. Ikke vær mer DUMSNILL. Selv om det kan lønne seg å være på bølgelengde med sin værste fiende. Denne damen vet ikke sitt beste virker det som. Du virker som en gjerrig fyr når du får det til å handle om en kamp for eller i mot tannregulering! Betyr ikke barna noe for deg? Foreldre skal dele alle utgifter til barna 50/50 ved delt bosted og 50/50-ordning. Da deler man selvsagt på alt. "Alt" er jo MYE mer enn en simpel tannregulering...så småborgerlig.Anonymous poster hash: 75fa8...921 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå