Gå til innhold

Fløyelsmyk dagbok


Zenobia

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Zenobia said:

Ser at jeg muligens uttrykker meg litt uklart her: Jeg redigerer den jo i vscode, men når jeg åpner den i nettleseren (fra filutforsker), kobles ikke styles.css til den. (/assets/css/)

Hvis du har endringer lokalt som du ikke har pushet til github enda, så prøv å pushe de nå.

Deretter, hent (pull) nye endringer:
image.png.5c21eb358b12377c02eda1207339ee05.png

Og da skal filstiproblemet være løst :)

Hvis du er nysgjerrig kan du se nøyaktig hva jeg har endret ved å klikke her.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: Da er jeg her.


Klikket og så endringer, ja. Det ble jo litt jobb der. Tusen takk :blomst:

Hadde ingen endringer i lokale filer jeg ikke hadde synkronisert med github, så har ingenting å pushe. Prøver pull nå ...

JAAAAAA!

Fikk til å importere justerte filer :hoppe:

Skal prøve å åpne dem lokalt ...

JAAAAAA!

Prøvde med index-fila. Ser ut til at det fungerer. Jippi!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fintenker litt om Blender her.

Utgangspunkt: En tykk bølgete tallerken med hull i midten.

0K, just for argument's sake:

bilde.thumb.png.4b2ed0e683bcbcd65385e0c4ac41e730.png

Riktig skala er 0 til 42. Dette er et tversnitt av halve romskipet, skåret som et kakestykke mellom topp og bunn. Til venstre for y-aksen er 6 m fusjonsbrønn. Der er høyden lik, 13,7m, eller ingen høyde (det er jo et hull som går tvers igjennom.)

Med utgangspunkt i lengderetningen(?) blir midt i dette kakestykket da 42/2 = 21 m

r = 21.

Den store R går fra midten av fusjonsbrønnen og ut til midten av kakestykket. R = 3 m + 21 m = 24m

Kanskje jeg får til å trykke ned tykkelsen av smultringen :fnise:  som nå også er 21m, men skal være  13,7 på det tykkeste.

Okei, da får jeg fyre opp Blender igjen ... nei, nå står det annet på programmet ganske straks. Kanskje senere i aften.

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spent på om Blender var rett valg! 3D-modellering er jo et fag i seg selv, og ikke noe jeg kan overhodet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

proghodet skrev (29 minutter siden):

Veldig spent på om Blender var rett valg! 3D-modellering er jo et fag i seg selv, og ikke noe jeg kan overhodet :)

Har ikke rørt det siden forrige innlegg; har vært og blir andre boller på programmet i hvert fall deler av helgen. MEN, jeg tror ganske sikkert at Blender fikser biffen hvis bare jeg gjør det også :lillesky: Antar at vertexene/punktene i nettet er der jeg må legge inn rette verdier. Har ikke funnet hvor i programmet jeg puncher dem inn. Antar jeg får tid på søndag om ikke før. Takk som spør :hoppe:

God helg så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har registrert meg på Stack Exchange. De har eget Blender-forum. Foreløpig går det IKKE noe fremover :fnise: men det handler nok mere om meg enn om programmet. Det skulle være fullt mulig å bygge 3D romskip med Blender.

Sjekker videoer igjen nå ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjermdump av Blender render-funksjon (f12):

bilde.thumb.png.8535bcfd7ae7baeab7a449cb687629bf.png

Hvorfor er det ingen lyssetting, skygger og faktiske sider her? Ingen kanter. Videoen presenteres som noe man kan følge 'ut av boksen'(?), og ellers henger jeg med (Video 1), men det var ganske pussig at gjengi-funksjonen mangler vesentlige innstillinger. Det er sikkert mye som må krysses av (synlige linjer, sider, skygger, lys ...), og det er ikke kritisk foreløpig. Skal bryne meg på video 2 i aften, er planen.

Skjermdump av Blender Viewport (arbeidsvinduet). Den ser da grei og fin ut? Så hvorfoooor blir den rar der den skal gjengis med 'alt mulig'?

bilde.png.0c9466e59769b8cf74a2c5ef9aea4d38.png

Klør meg i hodet, og forbereder en lengre studieøkt på Stack Exchange Blender-forum :)  Lete opp systemkrav, f.eks. Er det skjermkort-krav ellernoe?? RAM??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...
  • 1 år senere...

Søndag skrev jeg ut leksjon 1 av "The master key system".

Leksjonens øvelse: Select a room where you can be alone and undisturbed. Sit erect, comfortably, but do not lounge. Let your thoughts roam where they will but be perfectly still for fifteen minutes to half an hour. Continue this for three or four days or for a week until you secure full control of your physical being.

I går: 15 min. I dag 15 min. Tiden gikk mye fortere i dag. Forlenger til 20 min i morgen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr. A. Kula skrev (20 timer siden):

Hvordan går det med boken @Zenobia

:ninja:  Ikke så bra. Godt å se deg, da! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag som var, skrev jeg ut leksjon 2 av The Master Key system

Leksjonens øvelse: This time you will begin to control your thought. Always take the same room, the same chair, and the same position, if possible .... Now be perfectly still as before, but inhibit all thought ... Continue this exercise until you gain complete mastery.

Har gjort øvelsen et par ganger, à 15 min. Prøver igjen i morgen, 20 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har startet på 3. leksjon.

Leksjonens øvelse: I want you to not only be perfectly still, and inhibit all thought as far as possible, but relax. Let go. Mentally determine that you will relax every muscle and nerve until you feel quiet and restful and at peace with yourself and the world.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest leksjon 4.

Øvelse:  After taking your usual position, remove all tension by completely relaxing, then mentally let go of all adverse conditions, such as hatred, anger, worry, jealousy, envy, sorrow, trouble, or disappointment of any kind.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...