Gå til innhold

Fløyelsmyk dagbok


Zenobia

Anbefalte innlegg

Dag 46. Fiskekarbonader (86%) til middag. Potet, løk, squash og mais til.

Poeng er fortsatt 2 :yvonne:

Må innrømme at jeg tidvis har kikket oppfinnsomt i skapene. Uten hell. Om jeg ikke skal sette igang og lage semule- eller sagogrynsgrøt med rød saus. Foreløpig er jeg ikke desperat. Jeg har forresten for lite rød saft igjen til å lage rød saus.

Brødskive med gomme er jo ikke snop, da. Det er jo faktisk mat. Og det har jeg ikke lyst på.

Så jeg skal gå og stå og stirre inn i kjøkkenskapet igjen. Det fins solbærtoddy-poser i huset. Jeg er ikke så glad i solbær. De får leve i fred for meg.

Det er lenge til neste handledag :daane:  Og jeg skal ikke handle hverken på en fredag eller en lørdag!! (=snopunnskyldning #1)

Endret av Zenobia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver meg på nok en variant av hyrdepaien. Kalkunbasert.

Kok poteter.
Chili og hvitløk surrer. Med løk. I herm. tomat.
Kalkunbiter stekes -> i tomatsaus; tilsett garam masala.
Stangselleribiter brunes.
Lag potetmos

Kalkunbase nederst i form.
Stangselleri
Mos over
Edamer øverst

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh...hyrdestund i lun pai høres givende ut. :jepp:  Jeg må si et denne innsatsen din står det respekt av.
Jeg startet også med det i år, men akkurat denne gangen har jeg liksom sprukket opp litt i mentaltreverket
siden jeg nok ikke lå lenge nok i forberedelses-gropa, før start. Tanken var at jeg skulle ha "trutnet" skikkelig
i motivasjonen før jeg bega meg ut mellom iskremdisker og kjekspakker på tilbud. Jeg fanger opp mayday
fra løsgodisstativet og snill som jeg er, slipper jeg alt jeg har i hendene og redning av alt som er godt og søtt
er alt jeg har i tankene. Det blir nesten som å redde familie, ja for jeg anser meg som både god og relativt søt
av og til jeg også. :laugh: 

Riktig god tidligmorgen fra ei som er tidlig oppe for å fundere over verdenssituasjonen og evt. lure løsninger 
på viktige ting, nå som Stephen Hawking har rykket opp et hakk og ikke deltar i leken lengre.

Jeg tar det på veldig alvor skjønner du. :klo:  *fundere og drikke varm morgensuppe fra thermosen sin*

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Åhh...hyrdestund i lun pai høres givende ut. :jepp:  Jeg må si et denne innsatsen din står det respekt av.
Jeg startet også med det i år, men akkurat denne gangen har jeg liksom sprukket opp litt i mentaltreverket
siden jeg nok ikke lå lenge nok i forberedelses-gropa, før start. Tanken var at jeg skulle ha "trutnet" skikkelig
i motivasjonen før jeg bega meg ut mellom iskremdisker og kjekspakker på tilbud. Jeg fanger opp mayday
fra løsgodisstativet og snill som jeg er, slipper jeg alt jeg har i hendene og redning av alt som er godt og søtt
er alt jeg har i tankene. Det blir nesten som å redde familie, ja for jeg anser meg som både god og relativt søt
av og til jeg også. :laugh: 

Riktig god tidligmorgen fra ei som er tidlig oppe for å fundere over verdenssituasjonen og evt. lure løsninger 
på viktige ting, nå som Stephen Hawking har rykket opp et hakk og ikke deltar i leken lengre.

Jeg tar det på veldig alvor skjønner du. :klo:  *fundere og drikke varm morgensuppe fra thermosen sin*

1) Ble hyrdestund i morges også :sikle:
2) Mentaltreverket altså! Vet at man kaller folk treskaller, men du tar det til et nytt nivå :ler:
3) Trutne – nå lærte jeg et nytt ord. Måtte slå opp i ordboka.

Det er allerede en god dag når jeg våkner til slike tekster :blomst:

4) Mayday kommer jo fra det franske m'aidez! så at du redder den søte familien din, er en naturlig refleks.
5) Mmmmmmorgensuppe høres godt ut! Særlig når man funderer.

For å være mer seriøs: Mitt søthungerforsvar fikk en kraftig forsterkning da jeg begynte å spise krom. Jeg gikk tom, og fylte godteposene på nytt. Nå er krom i hus igjen, og sist jeg handlet, ble det null snop & snacks. Ingen som ropte om å bli reddet. Er redd for at stemmene som roper på deg fra løsgodisstativet, egentlig er stemmer inni hodet ditt :unsure:

Det beste er selvsagt å ha en sjel av svulmende motivasjon – du må kanskje bare bestemme deg for hva du skal være motivert for/til?

- - -

Ut på tur i går. Ut på tur i dag også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste der vet vi først når natten har kommet og du skal sove. :laugh: 

Den kromteorien har jeg utprøvd grundig og den virker ikke hos meg. Jeg kjøpte en diger eske med mange pillebrett (nok til et vondt og langt avholdsår) fra postordrested, men det hjalp ikke på løsta mi. Jeg har antagelig ikke de rette adapterene til følelsesregisterreimene mine. Jeg kan nok med rette sette meg på en stol i et hjørne (på et hvert snopespisearrangement) og henge et skilt rundt min nakke hvor det står "i ustand - vennligst ikke rør". :jolie: Hilsen en uforbederlig og avvikende Hoppetusse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....ehh...som egentlig er ganske stolt av seg selv uansett, for hun er flink til mange andre ting...såh det såh. :laugh: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Hoppetaujenta :klem:

Jeg har vært både flink og uflink. Gått tur og ikke. Men fremdeles har jeg 2 snacks- og snop-poeng :tommelopp:

Kan se ut som om det blir handlings i morgen..

 

- - -

Nytt ordtak-utklipp:

På 20.3.2018 den 11.29, AnonymBruker skrev:

Minner om ordtaket om å bruke penger man ikke har på ting man ikke trenger for å imponere folk man ikke liker.

Anonymkode: a25e0...aed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha en handlings i morra. Både det ene og det andre, så da er vi to. Minst. :nigo::nigo: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2018 den 21.30, Hoppetaujenta skrev:

Jeg skal også ha en handlings i morra. Både det ene og det andre, så da er vi to. Minst. :nigo::nigo: 

Hvordan gikk det med :handle:   ?

Det ble ikke handlings på meg i dag; det blir det i morgen :unsure:  Fredager og lørdager er skumle.. I helgen skjer det ting på bortebane, og jeg må regne med et halvpoeng til :shoppe:

 

- - -

Notat: jeg har kommet til  s42 i facebook-oversharing-tråden

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk handlet litt og må nok inn på handlescenen i morgen også, pluss litt stash til bilvedlikehold. 
Noen mørke påskeeggsjokolader stirret meg i hvitøyet i dag. Jeg må nok tilbake dit og vinne den
stirrekonkurransen tenker jeg. Jeg tror jeg stammer fra det ville vesten og jeg taper aldri når jeg trekker.... :opplyser: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minner meg om marsipanen jeg skal stålsette meg imot i morgen! Jeg har jo faktisk smakt på den (Nidars), så jeg har egentlig ingen argumenter.. bortsett fra at det er litt stas denne helgen. Hmmm.. Vil ikke være fanatisk heller. Og har vært ganske flink.

 

- - -

Innser nå at jeg vil tape en times søvn natt til søndag 25. pga sommertid. Dårlig timing! Blir trøtt bare ved tanken :Gjesp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Hoppe; nå er det forhåpentligvis snart byssan lull som lyder her. Jeg må bare innom nattklubben først..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handlingen gikk bra :yvonne:

Tror jeg er på 58. snacks- og snopfrie dag nå, og poeng er stadig 2 :nori:

Middag ble reinskav med vri. Ikke sopp i, men paprika, purre (+ litt løk) og reddiker. Crème fraîche. Poteter og tyttebær til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er fantastisk utholdende og standhaftig. :jepp: Selv om jeg nok er litt høyere enn deg ser jeg opp til deg
ved å legge meg på gulvet ved eders føtter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kan vel passe at du legger deg ved mine føtter etter å ha hoppet i høyet :hoppe:  

Hvordan gikk stirreduellen, forresten?

Ny kosemat: Brød med tyttebærsyltetøy og enten Camembert eller Brie oppå :daane: Både syrlig og mettende. Sikkert næring i det også. Mye bedre med et par skiver nokså sunt enn en pose potetgull. Muffinsen :gravid: skal bort!! Hilsen fru Muffinsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muffinsen er varm, myk, god og vakker. Hoppen har talt. :) 

Jo, vi hadde en stirrekonkurranse som endte 2-2 og jeg skal stirre mere for å vinne i neste uke...
men en monolitt kastet seg uventet over meg bakfra og fikk meg i kne. Bakholdsangrep må jobbes mere med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Muffinsen er varm, myk, god og vakker. Hoppen har talt. :) 

Jo, vi hadde en stirrekonkurranse som endte 2-2 og jeg skal stirre mere for å vinne i neste uke...
men en monolitt kastet seg uventet over meg bakfra og fikk meg i kne. Bakholdsangrep må jobbes mere med

Montere sidespeil? Eller bare sjekke sminken ofte når du går forbi godterihylla?

Spiselige muffins er herlige. Den påmonterte er bare i veien. Og nå krymper den :laugh: Tror det ble litt stirrekonkurranse der også, gitt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skjønner at du mener alvor. :) *det gjør jeg også i min synsing om mufinnser som sitter fast på en* 

Sidespeil er ikke så dumt, men når man blir klasebombeangrepet fra alle kanter vet jeg sannelig ikke... :klo: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...