Gå til innhold

Homofili = naturlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bare hørt om homofili blant han-dyr. Merkelig nok har jeg aldri hørt om "lesbiske" dyr?

Anonymous poster hash: b0e3d...934

Joda, de finnes i hopetall. Grunnen til at du tror du ikke er hørt om det, er at du ser ut til å ha misforstått ordet homofili. Det betyr at man elsker samme kjønn, det er ikke spesifikt for menn, selv om vi har et eget begrep for homofile kvinner. Lesbiske kvinner er homofile.

Anonymous poster hash: cc408...6ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, de finnes i hopetall. Grunnen til at du tror du ikke er hørt om det, er at du ser ut til å ha misforstått ordet homofili. Det betyr at man elsker samme kjønn, det er ikke spesifikt for menn, selv om vi har et eget begrep for homofile kvinner. Lesbiske kvinner er homofile.

Anonymous poster hash: cc408...6ca

Jeg har har hørt om homofile kvinner. Jeg har ikke hørt om homofile hun-dyr. Den eneste som har misforstått her er du.

Anonymous poster hash: b0e3d...934

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har har hørt om homofile kvinner. Jeg har ikke hørt om homofile hun-dyr. Den eneste som har misforstått her er du.

Anonymous poster hash: b0e3d...934

Et kjapt wikipedia-søk og du finner ut at det eksisterer homoseksuelle hunndyr.

Anonymous poster hash: a7974...57e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt wikipedia-søk og du finner ut at det eksisterer homoseksuelle hunndyr.

Anonymous poster hash: a7974...57e

Nettopp! Du kjenner med andre ord ikke til noen eksempler selv. Og da bekrefter du bare det jeg skrev, jeg har aldri hørt om noen lesbiske hun-dyr. Tydeligvis ikke du heller! ;)

Anonymous poster hash: b0e3d...934

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

...nå MÅ folk bli litt flinkere til å forkle reklame for egen blogg. :murvegg:

Anonymous poster hash: 2ca0f...c6e

Hva er problemet da? Skrev du dette for å vise at du gjennomskuet?

Fordi dette er noe du ville gjort selv?

For tanken slo nemlig ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Kom tilfeldigvis over bloggen www.cmlb.blogg.no i går. Han har skrevet et interessant innlegg der han skriver rundt sine tanker om klitoris sin funksjon og det påståtte gpunktet gutter har i rumpa. Fra dette stiller han spørsmålet om homofili er den naturligste ting i verden. anbefaler deg å lese innlegget og legge igjen en kommentar på bloggen (synes det blir riktigst med tanke på at jeg har stjålet problemstillingen fra han, da fortjener jo han å få den eventuelle responsen...) om hva du tenker om klitoris og gutters gpunkt.

Anonymous poster hash: 5d4e4...17d

Skjønner ikke hvorfor en bare kan være homofil,og gi faen i hvorfor!

Herregud,en burde virkelig ikke bry seg.

En har da vel viktigere ting å tenke på eller?

Tror homofile må slutte å tro de er verdens midtpungt. De fleste gir f. Unntatt de selv. Sorry,men blir litt lei denne gjentatte Homonarsissismen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor en bare kan være homofil,og gi faen i hvorfor!

Herregud,en burde virkelig ikke bry seg.

En har da vel viktigere ting å tenke på eller?

Tror homofile må slutte å tro de er verdens midtpungt. De fleste gir f. Unntatt de selv. Sorry,men blir litt lei denne gjentatte Homonarsissismen!

Hvorfor antar du at homofile tror de er verdens midtpunkt?

De forsvarer seg når de møter motstand og hat, de retter fokus mot forskning (tenker ikke på denne bloggen) når det samsvarer med deres virkelighet og følelser, og for å motbevise hat og stigmatisering. Og noen (denne fyren - uviss legning) kommer med litt annerledes teorier.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumentet med at homofili er naturlig fordi man ser det i dyreverdenen, er helt håpløs! Dyr er primitive og handler ut fra instinkter, mens vi mennesker har en helt annen evne til å tenke, føle og reflektere. Dyra jokker jo ukritisk løs på sine søsken, mødre og fedre, i tillegg til våre armer og ben. De spiser avføring og masse annen dritt de måtte finne. Denne adferden er naturlig blant dyr, men den er ikke naturlig hos mennesker. Hvordan hadde vår verden sett ut, om vi skulle gjøre det samme som dyra?

Nei, så homofili blir ikke mer naturlig for oss mennesker, selv om dyra viser homofil adferd. Nettopp fordi vi er mennesker, og de er dyr. Overlat usømmelig og primitiv adferd til dyra, og så får vi mennesker oppføre oss som det vi er, nemlig mennesker.



Anonymous poster hash: dedca...83c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofili for meg er ikke naturlig!!

Vet at jeg kommer til å få mange hatmeldinger!



Anonymous poster hash: 79c20...717
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror neppe vi hadde vært utstyrt med "utstyr" som gir oss muligheten til å virkelig nyte sex, hvis hensikten kun var å formere seg. Både mennesker og dyr nyter sex, og monogami og heterofili er kun noe tillært, som bunner i gudfryktighet, moral og at kjønnssykdommene oppsto. ;)



Anonymous poster hash: 3fcb7...2d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror neppe vi hadde vært utstyrt med "utstyr" som gir oss muligheten til å virkelig nyte sex, hvis hensikten kun var å formere seg. Både mennesker og dyr nyter sex, og monogami og heterofili er kun noe tillært, som bunner i gudfryktighet, moral og at kjønnssykdommene oppsto. ;)

Anonymous poster hash: 3fcb7...2d0

Igjen denne sammenlikningen med dyr! Selv om vi i likhet med dyra, er utstyrt med kjønnsorganer og evnen til å nyte sex, så betyr ikke det at vi kan bruke kjønnsorganene våre til hva som helst. Vi trenger ikke å leve som dyr for det. Vi er jo ikke dyr! Dyrene parer seg med hva det skal være, mor, bror, samme kjønn, besteforeldre osv. De har ikke evnen til å vurdere hva som passer seg eller ikke, noe vi mennesker har (eller burde ha). Mener du at det er greit at vi mennesker bare skal kaste alle hemninger over bord, og begynne å pule med hva som helst, slik dyrene gjør? Jeg forventer at oppegående mennesker bør avstå fra dyriske handlinger, slik jeg mener homofil praksis faktisk er.

Anonymous poster hash: dedca...83c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror neppe vi hadde vært utstyrt med "utstyr" som gir oss muligheten til å virkelig nyte sex, hvis hensikten kun var å formere seg. Både mennesker og dyr nyter sex, og monogami og heterofili er kun noe tillært, som bunner i gudfryktighet, moral og at kjønnssykdommene oppsto. ;)

Anonymous poster hash: 3fcb7...2d0

Det er delvis riktig. Noen dyr nyter sex og noen gjør det ikke.

Desverre er det som sagt ikke relevant med hva som er naturlig for dem. Ting som de synes er naturlig som å spise bæsj er helt irrelevant for oss. Fordi vi har evnen til å lage regler og tenke hva vi synes er greit og ikke greit. Om vi hadde levd på instinkter så hadde vi mer eller mindre ikke vært som vi er. Disse rollene har vært likens om dyrene har vært så utviklet som oss

Endret av Reltos
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Hvorfor antar du at homofile tror de er verdens midtpunkt?

De forsvarer seg når de møter motstand og hat, de retter fokus mot forskning (tenker ikke på denne bloggen) når det samsvarer med deres virkelighet og følelser, og for å motbevise hat og stigmatisering. Og noen (denne fyren - uviss legning) kommer med litt annerledes teorier.

Jeg antar det fordi de lager så mye ståhei og fokus på seg selv. Det er ok å forsvare seg selvsagt,men trodde denne generasjonen ikke møter så mye hat og fordommer akkurat.

Så hvorfor kjempe en kamp for generasjonen før?

Jeg kjenner ingen,og da mener jeg ingen,som bryr seg om en er homo eller ei.

Og de fleste gir også blanke i hvorfor og hvordan osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etisk sett er homofil korrekt, og jeg mener at det skal være likestilling for alle.

MEN, biologisk sett er det ikke riktig. Hensikten med alt liv er å formere seg, og det er ikke mulig med homofili.

Anonymous poster hash: fd5e0...3b1

Så alt som er "unødvendig" eller utenfor normen er ikke naturlig?

Anonymous poster hash: 2a7a2...364

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Argumentet med at homofili er naturlig fordi man ser det i dyreverdenen, er helt håpløs! Dyr er primitive og handler ut fra instinkter, mens vi mennesker har en helt annen evne til å tenke, føle og reflektere. Dyra jokker jo ukritisk løs på sine søsken, mødre og fedre, i tillegg til våre armer og ben. De spiser avføring og masse annen dritt de måtte finne. Denne adferden er naturlig blant dyr, men den er ikke naturlig hos mennesker. Hvordan hadde vår verden sett ut, om vi skulle gjøre det samme som dyra?

Nei, så homofili blir ikke mer naturlig for oss mennesker, selv om dyra viser homofil adferd. Nettopp fordi vi er mennesker, og de er dyr. Overlat usømmelig og primitiv adferd til dyra, og så får vi mennesker oppføre oss som det vi er, nemlig mennesker.

Anonymous poster hash: dedca...83c

Men hva med de som er utviklingshemmede? Som må tas like mye vare på som ett dyr. Er det naturlig? En som er nærmest hjernedød vil ikke klare å tenke logisk og rasjonelt.

Hvor går grensen for når ting er naturlig eller ikke mener du? Er mennesker falske om de gjør ting utenfor "samfunnets normer"?

Er ting kun naturlig fordi mennesket sa at "sånn skal det være!"?

Og hvilket samfunn er det mest naturlige? Den rike vesten? Jungelstammer? Var de mest naturlige i steinalderen, vikingtida, eller er vi mest naturlige nå?

Var de ikke naturlige før i tida, da homofili var ganske populært? Var det bare feil? Hvor fikk de det fra uansett?

Anonymous poster hash: 2a7a2...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar det fordi de lager så mye ståhei og fokus på seg selv. Det er ok å forsvare seg selvsagt,men trodde denne generasjonen ikke møter så mye hat og fordommer akkurat.

Så hvorfor kjempe en kamp for generasjonen før?

Jeg kjenner ingen,og da mener jeg ingen,som bryr seg om en er homo eller ei.

Og de fleste gir også blanke i hvorfor og hvordan osv.

Det er så absolutt mye, mye bedre enn generasjonen før oss - det er mye bedre enn det var for bare 10 og 5 år siden. Men fortsatt møter homofile fordommer. Super at du ikke kjenner noen som vektlegger legning, men dessverre er det fortsatt en del som gjør det på en negativ måte.

Homo som skjellsord er fortsatt utbredt, det er fortsatt mange som føler at det er vaskelig "å komme ut av skapet", og særlig i enkelte miljøer er det ekstra vaskelig. I Norge har vi de aller fleste rettighet, det eneste det strides om er vel kirkelig bryllup. I utlandet blir folk fortsatt drept eller satt i fengsel for legningen sin. Alt dette er med å rette fokus mot homofile. I tillegg har du alle de dagligdagse spørsmålene: når fant du ut at du var homo? Var det vaskelig å komme ut av skapet? Har du har sex med det motsatte kjønn? Hvordan skal dere få barn? Bekjente har ingen skrupler for å spørre om slikt. Det gjør også at det blir fokus på homofiles legning.

Men er det de homofile som lager stor ståhei rundt seg selv for å få oppmerksomhet om egen person og seksualitet tror du? Alle sakene jeg har nevnt gir fokus på homofile: noen ganger er det mindre ønsket, andre ganger er det ønsket for å oppnå noe større. Selvsagt har du de som ønsker oppmerksomhet om det ene og det andre, alt fra legning til hårsveis, men de er utrolig liten gruppe og så absolutt ikke representativte for alle homofile. Og slike mennesker finner du alle steder, helt uavhengig av legning.

Igjen: fint at du og dine venner ikke bryr dere om legning, men å kalle homofile oppnerksomhetssyke blir vel nettopp det: du bryr deg om en gruppes legning og tillegger disse en holdning de aller, aller fleste ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Det er så absolutt mye, mye bedre enn generasjonen før oss - det er mye bedre enn det var for bare 10 og 5 år siden. Men fortsatt møter homofile fordommer. Super at du ikke kjenner noen som vektlegger legning, men dessverre er det fortsatt en del som gjør det på en negativ måte.

Homo som skjellsord er fortsatt utbredt, det er fortsatt mange som føler at det er vaskelig "å komme ut av skapet", og særlig i enkelte miljøer er det ekstra vaskelig. I Norge har vi de aller fleste rettighet, det eneste det strides om er vel kirkelig bryllup. I utlandet blir folk fortsatt drept eller satt i fengsel for legningen sin. Alt dette er med å rette fokus mot homofile. I tillegg har du alle de dagligdagse spørsmålene: når fant du ut at du var homo? Var det vaskelig å komme ut av skapet? Har du har sex med det motsatte kjønn? Hvordan skal dere få barn? Bekjente har ingen skrupler for å spørre om slikt. Det gjør også at det blir fokus på homofiles legning.

Men er det de homofile som lager stor ståhei rundt seg selv for å få oppmerksomhet om egen person og seksualitet tror du? Alle sakene jeg har nevnt gir fokus på homofile: noen ganger er det mindre ønsket, andre ganger er det ønsket for å oppnå noe større. Selvsagt har du de som ønsker oppmerksomhet om det ene og det andre, alt fra legning til hårsveis, men de er utrolig liten gruppe og så absolutt ikke representativte for alle homofile. Og slike mennesker finner du alle steder, helt uavhengig av legning.

Igjen: fint at du og dine venner ikke bryr dere om legning, men å kalle homofile oppnerksomhetssyke blir vel nettopp det: du bryr deg om en gruppes legning og tillegger disse en holdning de aller, aller fleste ikke har.

Leste dette med interesse.

Og du har et poeng i siste setning gitt. Jeg liker svar som vekker meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...