Gå til innhold

Homofili = naturlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom tilfeldigvis over bloggen www.cmlb.blogg.no i går. Han har skrevet et interessant innlegg der han skriver rundt sine tanker om klitoris sin funksjon og det påståtte gpunktet gutter har i rumpa. Fra dette stiller han spørsmålet om homofili er den naturligste ting i verden. anbefaler deg å lese innlegget og legge igjen en kommentar på bloggen (synes det blir riktigst med tanke på at jeg har stjålet problemstillingen fra han, da fortjener jo han å få den eventuelle responsen...) om hva du tenker om klitoris og gutters gpunkt.

Anonymous poster hash: 5d4e4...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel prostata punktet du tenker på? Tja tror det er mer normalt med vagina en i rompehullet. Ikke at det er umulig. Bare tenker utifra fødsel og å føre en generasjon videre. Tingen som skiller mennesker ifra dyr er at vi har bevissthet til å tenke, lage språk, kommunisere på en helt annen måte som å dele ideer.

Så det er mer eller mindre. Hva er rett og galt. Hunder parrer jo med omtrent alt, som beinet til et mennesket osv. Så jeg tror ikke det er et godt argument å si at det er greit fordi det er naturlig. Da kan vi isåfall spise bærsj fordi noen dyr gjør det også.

Diskutere rett og galt er vel det som gjør mennesker, mennesker. At vi kan lage regler, og kan si. Ja, dette liker jeg. eller. Nei, dette liker jeg ikke. Osv...

Endret av Reltos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...nå MÅ folk bli litt flinkere til å forkle reklame for egen blogg. :murvegg:



Anonymous poster hash: 2ca0f...c6e
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etisk sett er homofil korrekt, og jeg mener at det skal være likestilling for alle.

MEN, biologisk sett er det ikke riktig. Hensikten med alt liv er å formere seg, og det er ikke mulig med homofili.



Anonymous poster hash: fd5e0...3b1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etisk sett er homofil korrekt, og jeg mener at det skal være likestilling for alle.

MEN, biologisk sett er det ikke riktig. Hensikten med alt liv er å formere seg, og det er ikke mulig med homofili.

Anonymous poster hash: fd5e0...3b1

Tror egentlig man ikke kan spørre dyr om de synes homofili er galt eller riktig. Slikt kan mennesker dermed spørre og tenke på. Om dyr har vært så utviklet som oss så tror jeg de har kommet i samme dilemma tror jeg i debatten om slikt.

Endret av Reltos
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofili er naturlig - det er kartlagt hos 1500 dyrearter. http://forskning.no/dyreverden-seksualitet/2008/02/homofile-dyr-skaper-strid

http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/08/20/509147.html

Biologisk sett er hensikten med alt liv å føre arten videre, men det betyr ikke at det er naturlig at alle individer får formelt seg - noen individer er med som støttespillere i dyreflokker og bidrar med bygging, barnepass, foring osv

Endret av absinthia
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare hørt om homofili blant han-dyr. Merkelig nok har jeg aldri hørt om "lesbiske" dyr?



Anonymous poster hash: b0e3d...934
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofili er naturlig - det er kartlagt hos 1500 dyrearter. http://forskning.no/dyreverden-seksualitet/2008/02/homofile-dyr-skaper-strid

http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/08/20/509147.html

Biologisk sett er hensikten med alt liv å føre arten videre, men det betyr ikke at det er naturlig at alle individer får formelt seg - noen individer er med som støttespillere i dyreflokker og bidrar med bygging, barnepass, foring osv

Ja men naturlig spiller ikke noen rolle. Er nettopp det som er poenget. På samme måte som at noen dyr spiser bæsj så velger mennesker å ikke gjøre det. Poenget er at ulikt dyr så kan mennesker faktisk lage lover og regler for hva som er greit, fordi vi kan kommunisere ideer osv i et samfunn. Mens dyr holder seg i flokk og lever det korte livet på instinkter.

Poenget er at å bruke ord utrykket "Fordi det er naturlig" er et dårlig argument for å si at det er greit. Siden mennesker kan velge eller lage regler for hva som er ok eller ikke.

Endret av Reltos
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men naturlig spiller ikke noen rolle. Er nettopp det som er poenget. På samme måte som at noen dyr spiser bæsj så velger mennesker å ikke gjøre det. Poenget er at ulikt dyr så kan mennesker faktisk lage lover og regler for hva som er greit, fordi vi kan kommunisere ideer osv i et samfunn. Mens dyr holder seg i flokk og lever det korte livet på instinkter.

Poenget er at å bruke ord utrykket "Fordi det er naturlig" er et dårlig argument for å si at det er greit. Siden mennesker kan velge eller lage regler for hva som er ok eller ikke.

Det er jo bare tåpelig å lage regler mot homofili. Jeg tenker det er bedre at vi holder oss til å lage regler om andre ting.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare tåpelig å lage regler mot homofili. Jeg tenker det er bedre at vi holder oss til å lage regler om andre ting.

Folk er forskjellige. Noen liker det og noen liker det ikke. Tror ikke heterofobia er så utbredt men det eksisterer litt i den homofile verden også. Tro det eller ei.

https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070409073810AAfdjGo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige. Noen liker det og noen liker det ikke. Tror ikke heterofobia er så utbredt men det eksisterer litt i den homofile verden også. Tro det eller ei.

https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070409073810AAfdjGo

Mye pga folk som deg, tipper jeg.

Anonymous poster hash: fa465...70a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye pga folk som deg, tipper jeg.

Anonymous poster hash: fa465...70a

Har mest med å skille seg ut å føle seg overlegen over andre folk. Istedet for å ta del i samfunnet og være på lik linje.

Endret av Reltos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har mest med å skille seg ut å føle seg overlegen over andre folk. Istedet for å ta del i samfunnet og være på lik linje.

Hva mener du egentlig med det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte med feminisme, så er LGBT en måte å skille seg ut på.

Så du mener altså at homofile ikke tar del i samfunnet på lik linje med andre?

Utrolig!

Det er vel mer at du er litt redd for dem tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så du mener altså at homofile ikke tar del i samfunnet på lik linje med andre?

Utrolig!

Det er vel mer at du er litt redd for dem tenker jeg.

Neida, egentlig så tenker jeg ikke mye over slikt så lenge personen er kul. Men på lik linje med feminisme så er det mer for å skille seg ut enn å blende seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, egentlig så tenker jeg ikke mye over slikt så lenge personen er kul. Men på lik linje med feminisme så er det mer for å skille seg ut enn å blende seg inn.

Nåja, deg om det. Det er ikke alle som er så utrolig opptatt av annet enn å bare være seg selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, deg om det. Det er ikke alle som er så utrolig opptatt av annet enn å bare være seg selv.

Jeg er ganske sikker på at Reltos prater om hetrofobia og "ekstremist"miljøet innenfor LGBT?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...