Gå til innhold

Keratinbehandling for håret!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Antipermanent er noe annet enn keratinbehandling, og kan skade håret pga sterke kjemikalier. Keratinbehandlingen jeg tok er laget av planteoljer og er som en kur for håret :-)

Har kort, tynt, veldig krøllete/krusete hår i utgangspunktet. Den første tiden var håret helt rett uansett hva jeg gjorde og uansett hvor fuktig det var! Nå som det har gått 8 uker blir det nydelige bølger hvis jeg ikke gjør noe med det etter dusj. Føner jeg det blir det rett :-)

Er super fornøyd ! Nå vet jeg ikke hvor i landet du befinner deg, men jeg betalte 1800 kr for behandlingen - dette var inkludert shampoo, balsam, leave in kur og hårolje som skal opprettholde resultatet. Har fortsatt masse igjen, så de var drøye i bruk. Av merker brocato. (Tror behandlingen heter supersilk) har ikke rørt rettetang siden og håret ser sunt og friskt ut! Denne salongen ligger i Bærum.

Hei, takk for svar! :D

1800 var jo ganske billig, var det fordi du har kort hår? Jeg har medium-langt (ca ned til brystet). Hva het salongen, og tror du den er billigere enn gjennomsnittet? Må ha en god grunn til å dra helt til Bærum hehe, om jeg først skal inn til Oslo.

Anonymous poster hash: 279ff...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, takk for svar! :D

1800 var jo ganske billig, var det fordi du har kort hår? Jeg har medium-langt (ca ned til brystet). Hva het salongen, og tror du den er billigere enn gjennomsnittet? Må ha en god grunn til å dra helt til Bærum hehe, om jeg først skal inn til Oslo.

Anonymous poster hash: 279ff...77a

Ja, det skjønner jeg. Tror ikke det var noen forskjell på hvordan hår man hadde, men fastpris for behandlingen :-D er litt usikker, jeg fant salongen ganske fort fordi den er i nærheten av der jeg bor, men ser jo ut som om det er litt rimeligere enn gjennomsnittet ut fra hva folk skriver her hvertfall.

Salongen ligger på Slependen, ikke langt fra togstasjonen faktisk (er jo et pluss om du kommer fra Oslo) og het frisør Duo :)

Har nok forresten ikke så mye kortere hår enn deg heller da, har til rett nedenfor skuldrene.

Endret av mbt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjønner jeg. Tror ikke det var noen forskjell på hvordan hår man hadde, men fastpris for behandlingen :-D er litt usikker, jeg fant salongen ganske fort fordi den er i nærheten av der jeg bor, men ser jo ut som om det er litt rimeligere enn gjennomsnittet ut fra hva folk skriver her hvertfall.

Salongen ligger på Slependen, ikke langt fra togstasjonen faktisk (er jo et pluss om du kommer fra Oslo) og het frisør Duo :)

Har nok forresten ikke så mye kortere hår enn deg heller da, har til rett nedenfor skuldrene.

Takk! Etter litt reasearch har jeg forstått det slik at supersilk og keratinbehandling er litt to forskjellige ting? Stusser bare litt ved at supersilk koster 1800, mens vanlig keratinbehandling koster 3000 og oppover. Er varigheten kortere hos supersilk?

Det må da være en grunn til at det er billigere. Men om det er samme greia og de har ca like lang varighet så er jo det supert.

Noen fler som har tatt det?

Anonymous poster hash: 279ff...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt keratin treatment en gang og da var jeg superfornøyd. Har naturlig veldig krøllete hår, korketrekker krøller og med keratin treatment ble det helt rett. Fra å bruke to timer hver dag på håret gikk det til å bruke 10 min på håret. Varte rundt 4 måneder. Gjorde det ikke i Norge så kan ikke dele pris og sted. Men anbefaler det helt klart. Vil gjøre det en gang til selv snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjøre det på onsdag da håret mitt bærer mye preg av farting og bleking. Gleder meg som fy! Spesielt etter å ha lest deres meninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Churro

Dere som har tatt det og er fornøyd, hvordan type behandling tok dere og hvor? Forskjellige typer behandlinger overalt, og jeg har dårlig erfaring med noe som heter Pure Brazilian, skulle gjerne visst om det fantes noe bedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brasillian Frizzout het det som jeg tok. Gjorde det hos Digg Hairstudio i Bergen som jeg tror er den eneste salongen i Bergen som foreløpig tilbyr denne behandlingen. Spurte en veninne som er frisør og har holdt på med dette en stund i Oslo om hva forskjellen på Brasillian Frizzout og Pure Brazillian var, og hun sa at det var samme metode, men ulike produkter som ble brukt

Endret av Miss Lucky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Churro

Ja var i Oslo jeg tok pure brazilian. Tok flere behandlinger oppå hverandre, varte ikke en mnd engang. Får høre litt rundt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var i Oslo jeg tok pure brazilian. Tok flere behandlinger oppå hverandre, varte ikke en mnd engang. Får høre litt rundt :-)

Hvilken salong ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antipermanent er noe annet enn keratinbehandling, og kan skade håret pga sterke kjemikalier. Keratinbehandlingen jeg tok er laget av planteoljer og er som en kur for håret :-)

Har kort, tynt, veldig krøllete/krusete hår i utgangspunktet. Den første tiden var håret helt rett uansett hva jeg gjorde og uansett hvor fuktig det var! Nå som det har gått 8 uker blir det nydelige bølger hvis jeg ikke gjør noe med det etter dusj. Føner jeg det blir det rett :-)

Er super fornøyd ! Nå vet jeg ikke hvor i landet du befinner deg, men jeg betalte 1800 kr for behandlingen - dette var inkludert shampoo, balsam, leave in kur og hårolje som skal opprettholde resultatet. Har fortsatt masse igjen, så de var drøye i bruk. Av merker brocato. (Tror behandlingen heter supersilk) har ikke rørt rettetang siden og håret ser sunt og friskt ut! Denne salongen ligger i Bærum.

Hvor var dette? Jeg bare må ha en ny behandling og er for dyrt for mitt lange tykke hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet forresten om noen som har kjøpt produktene på ebay og utført behandlingen hjemme. Produktene er dyre, men går man sammen en liten veninnegjeng så kunne man jo spleiset og gjort det på hverandre en kveld.

Men det er sterke kjemikalier, så er kanskje ikke det smarteste å drive med hjemme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor var dette? Jeg bare må ha en ny behandling og er for dyrt for mitt lange tykke hår.

Dette var Duo Frisør på Slependen i Bærum :-) de har en Facebook side du kan sjekke, så nå at de faktisk har 20% på behandlingen ut januar 👍 Endret av mbt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var Duo Frisør på Slependen i Bærum :-) de har en Facebook side du kan sjekke, så nå at de faktisk har 20% på behandlingen ut januar

Men igjen - vet du forskjellen på denne behandlingen og keratinbehandling som koster over 3000? Må da være en forskjell?

Anonymous poster hash: 279ff...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men igjen - vet du forskjellen på denne behandlingen og keratinbehandling som koster over 3000? Må da være en forskjell?

Anonymous poster hash: 279ff...77a

Jeg ringte dem i dag. Kostet vist 1800 uansett lengde og tykkelse ( flaks for meg som har den feite løvemanka til midt på ryggen). De sa de ikke hadde kjenskap til Brazillian blow out, men antok at denne behandlingen som de tilbyr er mildere for håret. Etter tre braxillian blowouts kan jeg ikke si at jeg ser at håret har tatt noe som helst skade -heller motsatt. Frisøren min på Adam og Eva anbefalte Brazillian blowout, men sa at de kjemikaliene var svært ubehagelige for frisøren som kanskje gjør det flere ganger daglig ( det svir i øynene når de varmer opp håret med dette "middelet i" med rettetang).

Da sa også at de hadde lav pris fordi de var nylig etablerte og ville utvide kundekretsen. Det høres jo meget logisk ut.

Jeg kommer til å teste det - så kan jeg jo komme med tilbake melding om forskjellene. ;)

Du, som hadde tatt denen behandlingen, vasker de ut produktet med en gang, eller må man sitte med det i et par dager? ( jeg har fått begge typer, men ble uten tvil mest fornøyd med resultatet de gangene jeg må ha det i håret et par dager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte dem i dag. Kostet vist 1800 uansett lengde og tykkelse ( flaks for meg som har den feite løvemanka til midt på ryggen). De sa de ikke hadde kjenskap til Brazillian blow out, men antok at denne behandlingen som de tilbyr er mildere for håret. Etter tre braxillian blowouts kan jeg ikke si at jeg ser at håret har tatt noe som helst skade -heller motsatt. Frisøren min på Adam og Eva anbefalte Brazillian blowout, men sa at de kjemikaliene var svært ubehagelige for frisøren som kanskje gjør det flere ganger daglig ( det svir i øynene når de varmer opp håret med dette "middelet i" med rettetang).

Da sa også at de hadde lav pris fordi de var nylig etablerte og ville utvide kundekretsen. Det høres jo meget logisk ut.

Jeg kommer til å teste det - så kan jeg jo komme med tilbake melding om forskjellene. ;)

Du, som hadde tatt denen behandlingen, vasker de ut produktet med en gang, eller må man sitte med det i et par dager? ( jeg har fått begge typer, men ble uten tvil mest fornøyd med resultatet de gangene jeg må ha det i håret et par dager)

Takk! Jeg tenkte egentlig å ta det så fort som mulig, men om det ikke varer lenge så er det jo ikke vits i.

Så fint at du vil gi tilbakemelding. :)

Anonymous poster hash: 279ff...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte dem i dag. Kostet vist 1800 uansett lengde og tykkelse ( flaks for meg som har den feite løvemanka til midt på ryggen). De sa de ikke hadde kjenskap til Brazillian blow out, men antok at denne behandlingen som de tilbyr er mildere for håret. Etter tre braxillian blowouts kan jeg ikke si at jeg ser at håret har tatt noe som helst skade -heller motsatt. Frisøren min på Adam og Eva anbefalte Brazillian blowout, men sa at de kjemikaliene var svært ubehagelige for frisøren som kanskje gjør det flere ganger daglig ( det svir i øynene når de varmer opp håret med dette "middelet i" med rettetang).

Da sa også at de hadde lav pris fordi de var nylig etablerte og ville utvide kundekretsen. Det høres jo meget logisk ut.

Jeg kommer til å teste det - så kan jeg jo komme med tilbake melding om forskjellene. ;)

Du, som hadde tatt denen behandlingen, vasker de ut produktet med en gang, eller må man sitte med det i et par dager? ( jeg har fått begge typer, men ble uten tvil mest fornøyd med resultatet de gangene jeg må ha det i håret et par dager)

Du sitter med det i ca 45 min, så skylles det ut:-) når du går ut fra salongen er du ferdig og kan dusje, bruke hårstrikk-hva enn du ønsker:-) Endret av mbt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å ikke vaske håret på 3 døgn

Endret av Miss Lucky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...