Gå til innhold

Keratinbehandling for håret!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge tenkt på om jeg skal utføre en keratinbehandling som gjør at håret blir mindre frizzy. Det hadde vært utrolig deilig da jeg har en travel hverdag og hadde sluppet all den rettingen.

Eneste jeg har hørt om i Norge er "Pure Brazilian" som blandt annet er anbefalt av bloggere, og da blir jeg litt skeptisk. I tillegg varer den bare i 3 måneder og koster 3000 kr, og det virker ikke særlig gunstig. Når jeg har lest reviews fra utlandet på andre keratinbehandlinger har de hevdet at noen har vart i opptil 6 måneder.

Det er jo litt begrensede muligheter i Norge sammenlignet med resten av verden. Er det noen som har tatt keratinbehandling og vil dele sin opplevelse og eventuell anbefaling?



Anonymous poster hash: 279ff...77a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaaaaa! Jeg har tatt flere 😊😊😊. Mange kaller det brazilian blowout eller brazilian frizz out. fant det på tilbud på groupon. Kjempe bra for mitt hår. Jeg hadde etter å a misshandlet håret mitt med bleking og diverse slitt og ødelagt hår, det ble som

nytt etter denne behandlingen. Frisøren min fra Adam og Eva anbefaler det også. Var på en som heter noe slikt som studio Brasil i en av disse gatene med eksotiske butikker nederst på Karl Johan. Der var det sånn midt på treet. Beste var hos ei dame fra Brasil som holdt på i en leilighet! Betalte med kort altså, men var en veldig rar salong. Håret blir amazing etterpå. I flere mnd! Glatt og mykt. Hvis jeg gikk med håret i flette ble det helt glatt når jeg tok ut fletta. Jeg skulle så gjerne ha gitt deg nr hennes, men hun har pluttselig forduftet. For mitt hår som er langt og mega tykt koster det 2.000 kr. Fikk ofte med en klipp på kjøpet. Jeg betaler sikkert det dobbelte for å farge det. Anbefaler deg å følge litt med på groupon og lets Deal. Har sett det 2-3 ganger Ila et år. :)

Endret av Mona26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten, det er mange salonger i Oslo som gjør det, men ingen av de Norske som gjør det. ;) ta deg en tur i dronningensgate og hør. Bla studio Africa, studio brazil, salong brazil og flere. Google it ;) hun frisøren fra adam og Eva sa at de ikke gjode det pga sterke kjemikalier. For en kunde som gjør det en gang går det greit, men når det blir flere ganger om dagen blir det ubehagelig. Det svir i øynene lissom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv har jeg veldig krøllete og krusete hår så jeg tok antipermanent og brazilian blowout hos salong brasil i karl johan i oslo , ble fornøyd bortsett fra at antipermanenten gjør at hårstråene knekker veldig lett i starten , men etter en stund var håret sterkere . tok svak styrke på både antipermanenten og blowouten siden jeg var gravid da jeg tok det. fant det på tilbud på groupon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pure Brazilian er drit dårlig. Rett og slett. Tok to behandlinger rett etter hverandre og holdt ikke en mnd engang, og jeg har IKKE mye krøller. Har bølgete hår, men det er ganske slitt og da skal det visst funke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv har jeg veldig krøllete og krusete hår så jeg tok antipermanent og brazilian blowout hos salong brasil i karl johan i oslo , ble fornøyd bortsett fra at antipermanenten gjør at hårstråene knekker veldig lett i starten , men etter en stund var håret sterkere . tok svak styrke på både antipermanenten og blowouten siden jeg var gravid da jeg tok det. fant det på tilbud på groupon.

Hei, takk for svar! Har du bleket hår fra før av?

jeg var forresten på bobbys (ligger i en sidegate i karl johan) for ca tre år siden, men jeg hadde fremdeles blekemiddel i halve håret så de ville ikke gjøre det i frykt for at det skulle brekke av.

Endrer det seg hvis jeg tar lav styrke på antipermanenten?

Nå har jeg dessverre blemiddel i hele håret, lang historie. Så derfor er jeg avhengig av noe som ikke skader håret for mye, men likevel gjør at det holder seg ganske rett.

Hva er groupon, forresten?

Anonymous poster hash: 279ff...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar! Har du bleket hår fra før av?

jeg var forresten på bobbys (ligger i en sidegate i karl johan) for ca tre år siden, men jeg hadde fremdeles blekemiddel i halve håret så de ville ikke gjøre det i frykt for at det skulle brekke av.

Endrer det seg hvis jeg tar lav styrke på antipermanenten?

Nå har jeg dessverre blemiddel i hele håret, lang historie. Så derfor er jeg avhengig av noe som ikke skader håret for mye, men likevel gjør at det holder seg ganske rett.

Hva er groupon, forresten?

Anonymous poster hash: 279ff...77a

Man skal egentlig ikke ta antipermanent hvis man bleker håret eller omvendt.. men jeg tok den svakere antipermanenten og nå har jeg bleket håret og det gikk helt fint. var veldig tørt i starten men bruker mye fuktighet så det gikk fort tilbake til normalen igjen. brazilian blowout er jo også et vitaminboost så hvis du tar begge deler etter hverandre skal ikke håret bli så skadet. blowouten tar vekk frizz men gjør det ikke rett, så hvis du har mye krøller tar ikke bare brazilian blowout de vekk. hvis det er et år siden eller mer siden du bleket håret går det sikkert fint med en svakere antipermanent , men jo svakere den er jo mindre rett blir det. bobbys har god og lang erfaring med antipermanent, salong brazil rett over gata der har god erfaring med både brazilian blowout og antipermanent så hør med dem:)

www.groupon.no det er en side der det blir lagt ut masse kuponger med tilbud! alt fra ting til reiser osv.. anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal egentlig ikke ta antipermanent hvis man bleker håret eller omvendt.. men jeg tok den svakere antipermanenten og nå har jeg bleket håret og det gikk helt fint. var veldig tørt i starten men bruker mye fuktighet så det gikk fort tilbake til normalen igjen. brazilian blowout er jo også et vitaminboost så hvis du tar begge deler etter hverandre skal ikke håret bli så skadet. blowouten tar vekk frizz men gjør det ikke rett, så hvis du har mye krøller tar ikke bare brazilian blowout de vekk. hvis det er et år siden eller mer siden du bleket håret går det sikkert fint med en svakere antipermanent , men jo svakere den er jo mindre rett blir det. bobbys har god og lang erfaring med antipermanent, salong brazil rett over gata der har god erfaring med både brazilian blowout og antipermanent så hør med dem:)

www.groupon.no det er en side der det blir lagt ut masse kuponger med tilbud! alt fra ting til reiser osv.. anbefales!!

Hjertelig takk for svar!

Sist gang jeg bleket håret er bare et par mnd siden, men jeg tok veldig få striper da.

Jeg har i tillegg nordisk hår som er ganske fint, men ikke tynt heller.

Sist gang jeg var hos bobbys ville de som sagt ikke gjøre det, da de tok litt antipermanent på noen blekede hårstrå og minutter etterpå ble de til gummi.

Burde jeg gå til salong brazil i stedet? Har ikke mye krøller heller, det største problemet mitt er frizz egentlig. Masse frizz.

Anonymous poster hash: 279ff...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hjertelig takk for svar!

Sist gang jeg bleket håret er bare et par mnd siden, men jeg tok veldig få striper da.

Jeg har i tillegg nordisk hår som er ganske fint, men ikke tynt heller.

Sist gang jeg var hos bobbys ville de som sagt ikke gjøre det, da de tok litt antipermanent på noen blekede hårstrå og minutter etterpå ble de til gummi.

Burde jeg gå til salong brazil i stedet? Har ikke mye krøller heller, det største problemet mitt er frizz egentlig. Masse frizz.

Anonymous poster hash: 279ff...77a

Okei, nei da burde du absolutt ikke ta antipermanent. Ta bare brazilian blowout hos salong brasil så blir det nok kjempe bra!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brasilian frizzout funker som bare F.

Det er ganske nytt i Norge og ikke mange salonger som gjør det enda. Må ikke forveksles med andre "gammeldagse" metoder.

Om noen er interessert kan jeg finne bilde å vise. Jeg gjorde det for ca 2mnd siden, og jeg ELSKER det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Dette vil jeg også prøve! Har veldig, veldig tynt hår. Har egentlig bølger/krøller, men de siste to årene har håret vært så slitt at håret er blitt stritt :P Så bruker jeg GHD for for å få det til å se sunt igjen. Vond sirkel!

Tror jeg må innom en sånn salong neste gang jeg reiser til Sør-Norge. Finnes det forskjellige behandlinger?

Brasilian frizzout funker som bare F.
Det er ganske nytt i Norge og ikke mange salonger som gjør det enda. Må ikke forveksles med andre "gammeldagse" metoder.

Om noen er interessert kan jeg finne bilde å vise. Jeg gjorde det for ca 2mnd siden, og jeg ELSKER det.

Jeg vil veldig gjerne se bilder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

image.jpg

Dette er altså brasilian frizzout. Det sliter ikke på håret, men gjør det sterkere.

Før var jeg avhengi av å først føne håret tørt, for så å rette med rettetang. Nå lufttørke det bare, og blir helt glatt og fint av seg selv :)

Se feks ninasonniehair på instegram for flere bilder,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.jpg

Dette er altså brasilian frizzout. Det sliter ikke på håret, men gjør det sterkere.

Før var jeg avhengi av å først føne håret tørt, for så å rette med rettetang. Nå lufttørke det bare, og blir helt glatt og fint av seg selv :)

Se feks ninasonniehair på instegram for flere bilder,

Det ser veldig bra ut! Hvor mye koster det, og hvor lenge varer det?

Anonymous poster hash: 279ff...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser veldig bra ut! Hvor mye koster det, og hvor lenge varer det?

Anonymous poster hash: 279ff...77a

Det koster vanligvis fra 2500kr -4000kr alt etter hvor mye hår du har og hvor lang tid som trengs.

Det skal vare fra 3-6mnd litt avhengi av hvor ofte man vasker håret og hvor ofte man farger/bleiker håret.

Dyrt. Men jeg synst absolutt det var verdt det. Sparer meg for mye tid og energi nå som jeg slipper å føne og rette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det koster vanligvis fra 2500kr -4000kr alt etter hvor mye hår du har og hvor lang tid som trengs.

Det skal vare fra 3-6mnd litt avhengi av hvor ofte man vasker håret og hvor ofte man farger/bleiker håret.

Dyrt. Men jeg synst absolutt det var verdt det. Sparer meg for mye tid og energi nå som jeg slipper å føne og rette

Okei, takk for svar! Hvor i Oslo er det utført, og er det det samme som PureBrazilian? Noen her nevnte Salong Brazil, men skjønte ut i fra instagrammen du la ut at hun ikke holdt til der.

Anonymous poster hash: 279ff...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det hos Digg i Bergen.

I Oslo vet jeg at Nina Sonnie Hairstylist gjør det. Sikkert noen flere også. Er ikke helt sikker på om det er det samme som pure brazilian, men det så ganske likt ut når jeg sjekket på youtube. Mulig det er samme metode men ikke samme produkter som brukes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for svar! Hvor i Oslo er det utført, og er det det samme som PureBrazilian? Noen her nevnte Salong Brazil, men skjønte ut i fra instagrammen du la ut at hun ikke holdt til der.

Anonymous poster hash: 279ff...77a

Som jeg sa ovenfor, jeg ville IKKE tatt purebrazilian. Jeg kastet bort 8000 kroner på det, og det holdt i under en mnd (tok to behandlinger oppå hverandre, som skulle vare minst 6mnd). Kjenner flere som tok det og det er bortkasta. Ville tatt noe annet, virkelig.. Tok hos syndikatet, men ser de har fått et nytt produkt kalt Inoar nå- aldri prøvd, kanskje det er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antipermanent er noe annet enn keratinbehandling, og kan skade håret pga sterke kjemikalier. Keratinbehandlingen jeg tok er laget av planteoljer og er som en kur for håret :-)

Har kort, tynt, veldig krøllete/krusete hår i utgangspunktet. Den første tiden var håret helt rett uansett hva jeg gjorde og uansett hvor fuktig det var! Nå som det har gått 8 uker blir det nydelige bølger hvis jeg ikke gjør noe med det etter dusj. Føner jeg det blir det rett :-)

Er super fornøyd ! Nå vet jeg ikke hvor i landet du befinner deg, men jeg betalte 1800 kr for behandlingen - dette var inkludert shampoo, balsam, leave in kur og hårolje som skal opprettholde resultatet. Har fortsatt masse igjen, så de var drøye i bruk. Av merker brocato. (Tror behandlingen heter supersilk) har ikke rørt rettetang siden og håret ser sunt og friskt ut! Denne salongen ligger i Bærum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...