Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann
Skrevet

Nå drar du det litt vel ut av kontekst her. Det er barn fra grunnskolen som drar på denne gudstjenesten, ikke prostituerte. Dessuten, skulle noen av disse barna være homofile blir de ikke hetset i kirken under denne slags type gudstjeneste. Barnet har vel like mye rett til å gå i kirka med resten av klassen, og danne sine egne tanker og meninger om opplegget, som du mener at barnet har rett til å unnvære kirka fordi foreldrene er trangsynte og ikke klarer å vise toleranse.

Skolegudstjenestene er med på å legitimere dette hatet kirken står for.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skolegudstjenestene er med på å legitimere dette hatet kirken står for.

Har du vært på julegudstjeneste? De snakker om juleevangeliet og thats it. Ingen hat eller diskriminering av noe slag kommer fram i slike gudstjenester

• Liker 1
Skrevet

Kunne godt vært foruten de kirkebesøkene vi hadde da jeg gikk på skolen. Det eneste jeg fikk ut av det var vondt i baken pga harde seter, og mild irritasjon på presten som kom med provoserende utsagn. Selv på 17 mai måtte vi gå i kirka og ved påske, og før sommerferien. For oss var det obligatorisk.

• Liker 1
Skrevet

Eh 17 mai gikk vi i tog. Ikke no kirke da.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Har du vært på julegudstjeneste? De snakker om juleevangeliet og thats it. Ingen hat eller diskriminering av noe slag kommer fram i slike gudstjenester

Jeg har, dessverre, opplevd noen hundre gudstjenester. Kirken er et oppkomme av hatefulle utsagn kamuflert som omsorg. Sist i form av hodeløs seksualrådgivning.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har, dessverre, opplevd noen hundre gudstjenester. Kirken er et oppkomme av hatefulle utsagn kamuflert som omsorg. Sist i form av hodeløs seksualrådgivning.

Hvorfor har du vært på så mange gudstjenester??

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hvorfor har du vært på så mange gudstjenester??

Bodde noen år i ei bedehusbygd der en måtte gå i kirken og på bedehuset for å ha venner. de som ikke gjorde så fikk et liv i isolasjon. Siden jeg var en kritisk liten fyr, som stilte spørsmål til propagandaen som ble spredd på søndagsskolen, var det unger i byggefeltet som ikke fikk lov å leke med meg. Har jammen fått med meg teltmøter også! Glemmer aldri hvordan jeg ble truet med Gud sin fordømmelse da jeg, 7 år gammel, virkelig måtte på do og reiste meg midt i møtet for å gå ut og pisse.

Skrevet

Idag må foreldrene melde barna på gudstjenester, ikke som før når man måtte gi beskjed om man ikke skulle bli med.

Skolen er forpliktet å ha fullgod undervisning til de som ikke ønsker å delta.

Anonymous poster hash: 18821...ef0

Det stemmer ikke i det hele tatt. Det er skolegudstjeneste en av de siste dagene før jul, så må foreldrene melde fra hvis ungen deres IKKE skal. Snakk om å henge ut de stakkarene som ikke vil!

Anonymous poster hash: 63390...2cc

• Liker 1
Skrevet

Det stemmer ikke i det hele tatt. Det er skolegudstjeneste en av de siste dagene før jul, så må foreldrene melde fra hvis ungen deres IKKE skal. Snakk om å henge ut de stakkarene som ikke vil!

Anonymous poster hash: 63390...2cc

hvorfor blir de hengt ut?

Skrevet

Bodde noen år i ei bedehusbygd der en måtte gå i kirken og på bedehuset for å ha venner. de som ikke gjorde så fikk et liv i isolasjon. Siden jeg var en kritisk liten fyr, som stilte spørsmål til propagandaen som ble spredd på søndagsskolen, var det unger i byggefeltet som ikke fikk lov å leke med meg. Har jammen fått med meg teltmøter også! Glemmer aldri hvordan jeg ble truet med Gud sin fordømmelse da jeg, 7 år gammel, virkelig måtte på do og reiste meg midt i møtet for å gå ut og pisse.

Dette måtte jo vært en frikirkelig menighet? De er jo ofte mer ekstreme enn den offentlige kirken trodde jeg.

Skrevet

Synd om slik en koselig tradisjon blir slutt på. Tror det kan føre til mange ulykkelig barn og mye depresjon i tenårene - i verste fall. :(

Skrevet

Synd om slik en koselig tradisjon blir slutt på. Tror det kan føre til mange ulykkelig barn og mye depresjon i tenårene - i verste fall. :(

Det eneste som fører til depresjon er å besøke kirken. At de blir lært at de kommer til helvete om de ikke tror på treenigheten.

Anonymous poster hash: da238...396

• Liker 2
Skrevet

Det eneste som fører til depresjon er å besøke kirken. At de blir lært at de kommer til helvete om de ikke tror på treenigheten.

Men helvete er jo bare for de slemme stygge barna. De som oppfører seg pent kommer til himmelen. :)

• Liker 1
Skrevet

Men helvete er jo bare for de slemme stygge barna. De som oppfører seg pent kommer til himmelen. :)

Stygge barna? Ser du hvor indoktrinert du er med eventyr?

Det er en prakteksempel å hvorfor vi må forby julebesøk samt kristendommen i Norge . Kristne er tilbakestående mennesker !!!!

• Liker 5
Skrevet

Stygge barna? Ser du hvor indoktrinert du er med eventyr?

Det er en prakteksempel å hvorfor vi må forby julebesøk samt kristendommen i Norge . Kristne er tilbakestående mennesker !!!!

Jeg mener kristendom skal være det første faget barna har om dagen. Slikt får de et trykt og godt grunnlag for resten av dagen. Og sånn at de lærer det som er riktig og moralsk her i verden. :)

Skrevet

Noen som har fått med seg at de skal skifte tilbake til "KRL" forresten? Det het RLE (Religion, Livssyn, Etikk) i mange år etter "KRL", men nå skal de tilbake.

Kristendom, religion og livssyn.

Jesus, for et styr dette ble. Jeg tror det rett og slett er voksne mennesker som er så sta at de rett og slett må tvinge gjennom sine meninger om kirken og hvor vond den er. Voks opp. Det er ikke som at barna deres drar på satanist-møter og røyker hasj bak skolegården.

Anonymous poster hash: b9598...43a
Skrevet

Jeg mener kristendom skal være det første faget barna har om dagen. Slikt får de et trykt og godt grunnlag for resten av dagen. Og sånn at de lærer det som er riktig og moralsk her i verden. :)

Som at stygge barn kommer til helvete?? Hallo jeg er ikke kristen og jeg vet det står at barn aldri kommer til helvete

Skrevet

Som at stygge barn kommer til helvete?? Hallo jeg er ikke kristen og jeg vet det står at barn aldri kommer til helvete

Hehe men helvete er et sted for de som ikke gjør det som er riktig og moralsk. :) Ei heller skal man være horete og løssluppen slik dessverre mange i vårt samfunn er... Finnes lite håp for disse. :)

Skrevet

5 høns ut av ei fjørdette her. Jeez man tvinger ikke barna inn i Kirken her. Det står tydelig på alle planer fra skolen at dersom man ikke ønsker at barnet skal delta i skole Gudstjeneste så melder foreldre fra om dette. Period! HØrer ikke til Den Norske Kirke selv, men det gjør meg ingenting at barna mine deltar på skole gudstjenestene.

Skrevet

Hehe men helvete er et sted for de som ikke gjør det som er riktig og moralsk. :) Ei heller skal man være horete og løssluppen slik dessverre mange i vårt samfunn er... Finnes lite håp for disse. :)

Tull og vas. Så lenge man tror kan man gjøre all faenskap man vil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...