Gå til innhold

Mor/far og kidnapping av barn


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest TomKrus
Min personlige mening er at familie teller mye mer enn det eventuelle nettverket hun har der. Det vil si at søsteren teller mye mer enn alt annet.

Det vil si faren og hans familie teller ikke så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er alltid 2 sider av en sak og jeg har kun avis-innlegget å forholde meg til. Faren har sikkert en like bra versjon han.

Jeg synes søsken skal vokse opp sammen, derfor forsvarer jeg kvinnens nettverk og barnets rettigheter .(jeg kaller det for barnets rettighet å få vokse opp med søsken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Det er alltid 2 sider av en sak og jeg har kun avis-innlegget å forholde meg til. Faren har sikkert en like bra versjon han.

Jeg synes søsken skal vokse opp sammen, derfor forsvarer jeg kvinnens nettverk og barnets rettigheter .(jeg kaller det for barnets rettighet å få vokse opp med søsken)

Så det er ikke et barns rettighet å leve videre hos faren, og resten av hans familie som hun også har vokst opp med?

Jeps, det finnes alltid flere sider av en sak, men som regel stoler jeg heller på en domstol enn en tabloid avis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Det vil si faren og hans familie teller ikke så mye?

Faren teller på lik linje som moren, men søsteren teller mer enn hans familie. Derfor mener jeg at det er søsteren som burde dra det lengste strået her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kvinnens nettverk har selvfølgelig ikke noen betydning i en sak som gjelder fordeling av ansvar for barn.

Dessuten er det snakk om halvsøsken.

Hun valgte av fri vilje å flytte til Sverige og få barn med denne mannen, og han valgte av fri vilje å flytte fra Sverige. Og nå holder hun datteren tilbake i strid med en rettskraftig dom.

Jeg vil med ganske stor sikkerhet tro det ville vært beskrevet som kidnapping om en mann hadde gjort det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Faren teller på lik linje som moren, men søsteren teller mer enn hans familie. Derfor mener jeg at det er søsteren som burde dra det lengste strået her.

Da regner jeg med det gjelder andre veien også?

Om en norsk kvinne får barn med en utenlandsk mann (som allerede har et barn), regner jeg emd at du ville støtte denne mannen om han tar med deres felles barn til sitt hjemland - uansett om det strider mot det en norsk domstol har bestemt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madam Felle

Dessuten er det snakk om halvsøsken.

.

Hva har det å si at de om de er halvsøsken? Søsken er søsken i mine øyne, enten de har samme foreldre eller ikke. Du får det til å høres ut som at en halvsøster ikke er så viktig, for det er jo likesom "bare" en halvsøster. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg vil med ganske stor sikkerhet tro det ville vært beskrevet som kidnapping om en mann hadde gjort det samme.

Enig, og særlig dersom mannen var muslim! :evil:

Ellers er jeg blant dem som tror betydelig mer på en domsstol enn på et partsinnlegg i en tabloidavis i agurktiden.

Satt litt på spissen er det faktisk skremmende å se hvordan enkelte her automatisk hiver seg på kvinnens versjon, enten de skyver barnet foran seg eller ikke.

Misforstått kjønnskamp, spør du meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva har det å si at de om de er halvsøsken? Søsken er søsken i mine øyne, enten de har samme foreldre eller ikke. Du får det til å høres ut som at en halvsøster ikke er så viktig, for det er jo likesom "bare" en halvsøster. :roll:

Jeg har aldri hevdet at det "bare" var en halvsøster :roll:

Men det er derimot vanlig å betegne søsken som har en felles forelder som halv-søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Hadde bare denne kvinnen tenkt like mye på barnet som dere her inne, så hadde hun nok blitt i Sverige. For hun flyttet nå ikke til Norge først og fremst for barnas skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dobbeltmoralen lenge leve
Om en norsk kvinne får barn med en utenlandsk mann (som allerede har et barn)' date=' regner jeg emd at du ville støtte denne mannen om han tar med deres felles barn til sitt hjemland - uansett om det strider mot det en norsk domstol har bestemt?[/quote']

Nei, selvfølgelig ikke.

Da er det selvfølgelig andre regler som gjelder... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, og særlig dersom mannen var muslim! :evil:

Ellers er jeg blant dem som tror betydelig mer på en domsstol enn på et partsinnlegg i en tabloidavis i agurktiden.

Satt litt på spissen er det faktisk skremmende å se hvordan enkelte her automatisk hiver seg på kvinnens versjon, enten de skyver barnet foran seg eller ikke.

Misforstått kjønnskamp, spør du meg! :)

Man skulle jo forvente at en domstol sitter på info som ikke slippes ut i tabloidpressen. Men slik denne saken er vinklet, er det helt tydelig å forstå at moren burde få foreldreretten,, datteren har ett ønske å bo hos moren, det bør jo være en avgjørende faktor.. Hvis moren på noen måte er uskikket til oppgaven som forelder,, er selvsagt situasjonen en annen. Det fremkommer ikke av artikkelen. Dette handler ikke om automatisk å hive seg på kvinners versjon, men å ta hensyn,, mest til barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
Jeg har lest hele innlegget og synes ihvertfall moren burde fått foreldreretten. Retten hadde slått fast at begge var like godt skikket som foreldre. Men jenta har jo en halsøster som hun har vokst opp sammen med og som hun kaller en søster. Jeg synes det burde ha avgjort utfallet i denne saken. Jeg ville tro at det beste for barnet er ihvertfall å få ha søsteren sin..

.

Mitt spørsmål til deg er ikke om du har lest avisen. Det er om du har lest DOMMEN...

Aviser har nemlig en tendens til å referere kun enkelte utvalgte deler fra en dom, som gjerne kan være 10-15 sider lang.

Man bør også huske på at moren nå frarøver barnet ALL kontakt med faren og hans familie, i og med at datteren må holdes i skjul for disse. Hadde barnet blitt hos faren som bestemt, ville hun ha kontakt med begge sider av familien.

Er det til barnet beste, å miste kontakt med far og hans familie?

Når foreldre ikke kan bli enige om barnefordeling og velger å ta det inn for retten, får de også respektere det resultatet retten kommer frem til. I de fleste familier er både mor og far godt skikket, og det er en knallhard avgjørelse for enhver som er oppe i det. Men man kan da ikke bare beholde barnet fordi man ikke likte det retten sa, når faren er like egnet!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Man skulle jo forvente at en domstol sitter på info som ikke slippes ut i tabloidpressen. Men slik denne saken er vinklet' date=' er det helt tydelig å forstå at moren burde få foreldreretten,, datteren har ett ønske å bo hos moren, det bør jo være en avgjørende faktor.. Hvis moren på noen måte er uskikket til oppgaven som forelder,, er selvsagt situasjonen en annen. Det fremkommer ikke av artikkelen. Dette handler ikke om automatisk å hive seg på kvinners versjon, men å ta hensyn,, mest til barnet.[/quote']

Så klart vil ikke et barn flytt fra sin mor. Men det betyr ikke at hun har lyst til å flytte fra sin far av den grunn. Denne saken er vinklet fra kvinnens syn, ikke barnets eller farens, og det ikke er umulig at det er hun som har tatt kontakt med media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man skulle jo forvente at en domstol sitter på info som ikke slippes ut i tabloidpressen. Men slik denne saken er vinklet, er det helt tydelig å forstå at moren burde få foreldreretten,, datteren har ett ønske å bo hos moren, det bør jo være en avgjørende faktor.. Hvis moren på noen måte er uskikket til oppgaven som forelder,, er selvsagt situasjonen en annen. Det fremkommer ikke av artikkelen. Dette handler ikke om automatisk å hive seg på kvinners versjon, men å ta hensyn,, mest til barnet.

Avisen har åpenbart bare snakket med moren. Om de hadde tatt seg tid til å snakke med faren kunne ha nkanskje ha fortalt sin versjon. Kanskje er det slik at dattern ikke vil til Norge.

En sak har som regel minst to sider, bortsett fra i VG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest GreenSky

Mitt spørsmål til deg er ikke om du har lest avisen. Det er om du har lest DOMMEN...

Aviser har nemlig en tendens til å referere kun nekelte utvalgte deler fra en dom, som gjerne kan være 10-15 sider lang.

Det er sant. Journalister lyver ikke, men de er flinke til å fordreie/plukke ut deler av sannheten for å skape en "god" nyhet. Ville derfor ikke "slukt" den artikkelen rått, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg er helt enig i at moren ikke bare kan beholde jenten, bare fordi hun selv mener at hun skal bo hos henne. Men jeg står fortsatt for at jeg syns moren burde fått omsorgen, om begge to var like skikket. Og det på grunn av søsteren.

Søsken bør få vokse opp sammen, så langt det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Det er sant. Journalister lyver ikke, men de er flinke til å fordreie/plukke ut deler av sannheten for å skape en "god" nyhet. Ville derfor ikke "slukt" den artikkelen rått, nei...

Nei de lyver som regel ikke. De bedrar gjerne, men lyver ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...