Gå til innhold

Hva mener jenter med like verdier?


Summers

Anbefalte innlegg

Kall meg gjerne bitter eller at jeg eventuelt er i overkant preget av å stirre på EDB maskinen med KG som standard adresse i web-leseren. Begge deler er selvsagt like feil som det er dumt.

Her kulminerer "like verdier" til "mitt tankesett", uansett hvordan dere snur og vender på det.

Problemet med det, kjære KG jenter, er at dere også i fremtiden kommer til å bli kapitalt skuffet. Vi tenker ikke som dere. Vi vektlegger ting, hendelser og verden til dels svært annerledes enn dere.

Har du noen ganger hørt en mann snakke om familieplanlegging? Da mener jeg face-to-face, uten at hans bedre halvdel er innen hørevidde.

Har du noen gang hørt en mann, på eget initiativ, starte en "nå er det på tide vi setter i gang en diskusjon om barneoppdragelse du"??

Har du noen gang hørt en mann, etter å sjenket seg en kopp kaffe eller te, si; "her er kjøreplanen for bryllupet vårt så langt"??

Før du/dere nok en gang mener jeg er bitter/har fått KG overload: Det betyr IKKE at vi ikke bryr oss/tenker på de ovenstående aspekter. Men, det betyr faktisk at vi tenker på slike på en annen måte, garantert med annen vekting og interesse.

For siste gang: Jo mer kvinner vektlegger "vi må ha like verdier" jo mer skuffet blir dere.

Verst av alt; det er minst like mye deres feil som vår. Just face it - uten økt sykefravær, fordømmelser, tristesse, ekstra sjokolade og bonustimer hos terapeuten din.

Ja broren min snakker med meg om dette, trur egentlig det er ganske normalt blant oppegående og ansvarlige folk. Han er absolutt ingen femidott/tøffel, mere omvendt.

Bryllup bryr han seg ikke så mye om, men trur ikke det er det kvinner tenker over når de snakker om like verdier.

Anonymous poster hash: 3a811...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kall meg gjerne bitter eller at jeg eventuelt er i overkant preget av å stirre på EDB maskinen med KG som standard adresse i web-leseren. Begge deler er selvsagt like feil som det er dumt.

Her kulminerer "like verdier" til "mitt tankesett", uansett hvordan dere snur og vender på det.

Problemet med det, kjære KG jenter, er at dere også i fremtiden kommer til å bli kapitalt skuffet. Vi tenker ikke som dere. Vi vektlegger ting, hendelser og verden til dels svært annerledes enn dere.

Har du noen ganger hørt en mann snakke om familieplanlegging? Da mener jeg face-to-face, uten at hans bedre halvdel er innen hørevidde.

Har du noen gang hørt en mann, på eget initiativ, starte en "nå er det på tide vi setter i gang en diskusjon om barneoppdragelse du"??

Har du noen gang hørt en mann, etter å sjenket seg en kopp kaffe eller te, si; "her er kjøreplanen for bryllupet vårt så langt"??

Før du/dere nok en gang mener jeg er bitter/har fått KG overload: Det betyr IKKE at vi ikke bryr oss/tenker på de ovenstående aspekter. Men, det betyr faktisk at vi tenker på slike på en annen måte, garantert med annen vekting og interesse.

For siste gang: Jo mer kvinner vektlegger "vi må ha like verdier" jo mer skuffet blir dere.

Verst av alt; det er minst like mye deres feil som vår. Just face it - uten økt sykefravær, fordømmelser, tristesse, ekstra sjokolade og bonustimer hos terapeuten din.

Ja det har min far tatt opp flere ganger, da han og min mor er ganske ulike på det punktet.

"kjøreplan for bryllup" er vel strengt tatt ikke en verdi? Men et ønske om å gifte seg vs. å ikke gifte seg er en verdi.

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil. Det flesteparten i tråden sier er at det er viktig med en partner som har et likt ståsted som seg selv. Det sier du også. Er vi ikke enige da?

Anonymous poster hash: 1dc08...919

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mainbitch

Like verdier = at du jatter med henne når hun gnåler.

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

Like verdier= at du ikke trenger å jatte med henne når hun gnåler fordi dere i hovedsak deler samme verdier. Eventuelt at hun ikke trenger å gnåle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like verdier= at du ikke trenger å jatte med henne når hun gnåler fordi dere i hovedsak deler samme verdier. Eventuelt at hun ikke trenger å gnåle

Den kvinne som ikke gnåler om et eller annet er ikke født.

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Den kvinne som ikke gnåler om et eller annet er ikke født.

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

Regner med du er kvinne selv, så mye som du gnåler i denne tråden?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis det samme når begrepet likestilling defineres:

Kvinner må få særbehandling, ekstraordinære tiltak kun rettet mot kvinner og endel rettigheter eksklusivt.

Du har forandret deg. Jeg har vært her siden 2003, så jeg har "kjent deg" lenge. Hva er årsaken? Du hadde ikke det der "menn mot damer" før.

Jeg er jo kvinne, og vil hverken ha særbehandling, ekstraordinære tiltak eller sære rettigheter. I likhet med mange jeg vet du kjenner her inne. Så hvorfor har du denne oppfatningen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke man kan synke lavere enn å være enn kvinnehatende mann på en kvinneforum..



Anonymous poster hash: bbd15...8d7
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange sterotyper ute å gikk. Kvinner som bare gnåler om barn og bryllup, og menn som reflekterte, spennende og politisk engasjerte? Lol

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man har nogen lunde like tanker om det man anser for viktige verdier. For min del er det fint med litt ulikhet i forhold til enkelte saker, men i de sakene som jeg anser for virkelig store og viktige, så er det viktig at partneren min har noen lunde like tanker. Hvis vi skal leve sammen resten av livet, tror jeg det vil bli unødvendig mange konflikter om vi står mot hverandre i disse spørsmålene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange sterotyper ute å gikk. Kvinner som bare gnåler om barn og bryllup, og menn som reflekterte, spennende og politisk engasjerte? Lol

Velkommen til KG :blomst:

(det er ikke sånn overalt på KG altså, men enkelte tråder kan fort bli slik).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener jenter når de snakker om like verdier ved kjæreste`

Da mener jeg at vi "ser verden" omtrent på samme måte. Vi mener det samme når det gjelder hvordan man oppfører seg i et forhold, hva som er grensene og verdiene der, og at man må bidra til felles beste. Og begge oppfører seg i forhold til det.

Vi har samme "grunnmur" når det gjelder det meste av hvordan vi ser for oss livet sammen. Om mannen min har en annen mening enn meg om andre ting, så er det greit, så lenge jeg ikke må endre personlighet eller oppfatning om det.

Om vi er veldig forskjellig når det gjelder sterke meninger eller personlighet, så passer vi nok ikke sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i hvert fall aldri vert sammen med en mann som tenker så lavt om kvinner som flere av dere i denne tråden gir uttrykk for. Det er kanskje en verdi der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall meg gjerne bitter eller at jeg eventuelt er i overkant preget av å stirre på EDB maskinen med KG som standard adresse i web-leseren. Begge deler er selvsagt like feil som det er dumt.

Her kulminerer "like verdier" til "mitt tankesett", uansett hvordan dere snur og vender på det.

Problemet med det, kjære KG jenter, er at dere også i fremtiden kommer til å bli kapitalt skuffet. Vi tenker ikke som dere. Vi vektlegger ting, hendelser og verden til dels svært annerledes enn dere.

Har du noen ganger hørt en mann snakke om familieplanlegging? Da mener jeg face-to-face, uten at hans bedre halvdel er innen hørevidde.

Har du noen gang hørt en mann, på eget initiativ, starte en "nå er det på tide vi setter i gang en diskusjon om barneoppdragelse du"??

Har du noen gang hørt en mann, etter å sjenket seg en kopp kaffe eller te, si; "her er kjøreplanen for bryllupet vårt så langt"??

Før du/dere nok en gang mener jeg er bitter/har fått KG overload: Det betyr IKKE at vi ikke bryr oss/tenker på de ovenstående aspekter. Men, det betyr faktisk at vi tenker på slike på en annen måte, garantert med annen vekting og interesse.

For siste gang: Jo mer kvinner vektlegger "vi må ha like verdier" jo mer skuffet blir dere.

Verst av alt; det er minst like mye deres feil som vår. Just face it - uten økt sykefravær, fordømmelser, tristesse, ekstra sjokolade og bonustimer hos terapeuten din.

Jeg tror ikke du kjenner ditt eget kjønn godt nok. Alle menn jeg kjenner tenker på disse tingene, med unntak av bryllup.

Du er deg, ikke tro at alle er lik deg.

Jeg har funnet en mann med like verdier som meg, men med forskjellige interesser og personlighet.

Anonymous poster hash: 82f32...53e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kvinne som ikke gnåler om et eller annet er ikke født.

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

Åh, spar oss....!

Anonymous poster hash: c8e3a...26c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge ordboka er en verdi noe man vurderer høyt, eller gir høy rang.

For min del handler like verdier om at vi ser på de samme tingene som viktig, til en viss grad.

At jeg gjerne vil ha barn, er for eksempel en dårlig match med en mann som gjerne er frivillig barnløs hele livet. At jeg gråter når sauen vi har hatt i sommer skal slaktes(knytter meg lett til dyr jeg steller daglig), er en dårlig match med en mann som sparker eller kaster stein på katter/andre dyr for moro skyld. En holdning om at å sitte inne er greit bare man får rusa seg, satt på spissen, blir fullstendig feil for meg. Så grunnleggende feil at hver fiber i kroppen protesterer på det. Jeg er heller ikke typen til å takle åpne forhold.

For eksempel.

Anonymous poster hash: 16df9...e91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kvinne som ikke gnåler om et eller annet er ikke født.

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

Slutt å gnål sånn'a!

Anonymous poster hash: 9f601...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slutt å gnål sånn'a!

Anonymous poster hash: 9f601...2fe

Sikkert en guttunge på 13 som har lagt seg nå.

Anonymous poster hash: c8e3a...26c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like verdier er sånn tullesnakk kvinner driver med for å kamuflere at det de er ute etter er en høy kjekk mann med høytlønnet jobb som krevde høy utdanning. Disse trekkene er "verdiene" kvinnen prater om.

Hvor mannen står på virkelige verdier har ingenting å si før det har gått 2+ år inn i forholdet. Da lager de tråd på KG og klager over at mannen ikke hjelper til hjemme, han jobber for mye, han får for mye oppmerksomhet fra andre kvinner osv. osv.

Så de går fra han og finner seg en ny en som er akkurat nok forskjellig til å virke som noe nytt, men inneholder fremdeles "verdiene" høy, kjekk, høytlønnet og høy utdanning. Også er det samme greia om og om igjen.



Anonymous poster hash: 52c04...dd1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm ikke rart damene her inne har konstruert begrepet bitterpikk.

Anonymous poster hash: 09542...af4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm ikke rart damene her inne har konstruert begrepet bitterpikk.

Anonymous poster hash: 09542...af4

Nei, det kan jammen være meget treffende i en del tilfeller. :fnise:

Anonymous poster hash: c8e3a...26c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...