Gå til innhold

Hva mener jenter med like verdier?


Summers

Anbefalte innlegg

Nå tror jeg du har vært for lenge på KG, Gorgonzola...? :klo:

Like verdier har for meg å gjøre med grunnsyn.

Altså noenlunde like holdninger, moral og etikksyn.

Tja, vi ser det jo i denne tråden.

For eksempel mener Olivia Benson at det er viktig at mannen er enig med henne i "syn på homofili", og "abortspørsmålet". Hva nå enn det betyr. Sikkert er det ihvertfall at det overhodet ikke har noe med overordnede verdier å gjøre.

Norske kvinner er blitt så vanvittig kresne at det er helt utrolig, og slike tråder som dette bare underbygger det. Den kunstige listen dere lager for menn blir stadig lenger, og det blir stadig flere kattekvinner og alenemødre (og single menn for den saks skyld).

Det eneste dere skal tenke på er A: Mannen vil det beste for deg og familien, og B: Mannen er ikke utro.

Hva han mener om hvilken prosentsats formuesskatten bør ligge på, eller om han er enig med post 5.3.1 i statsbudsjettet er revnende likegyldig.

Kvinner bør snarest kvitte seg med denne tanken om at dere FORTJENER en mann som oppfyller deres minste krav i detalj.

Når jeg treffer ei dame som begynner å snakke om "like verdier" så dumper jeg henne sporenstreks (gjerne etter at jeg har jattet litt med henne og hatt sex med henne et par ganger). Grunnen til dette er at damer som snakker om "like verdier" stort sett er ekstrem bortskjemte og kravstore feminister som ALDRI bør finne seg en mann.

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badabing

Tja, vi ser det jo i denne tråden.

For eksempel mener Olivia Benson at det er viktig at mannen er enig med henne i "syn på homofili", og "abortspørsmålet". Hva nå enn det betyr. Sikkert er det ihvertfall at det overhodet ikke har noe med overordnede verdier å gjøre.

Norske kvinner er blitt så vanvittig kresne at det er helt utrolig, og slike tråder som dette bare underbygger det. Den kunstige listen dere lager for menn blir stadig lenger, og det blir stadig flere kattekvinner og alenemødre (og single menn for den saks skyld).

Det eneste dere skal tenke på er A: Mannen vil det beste for deg og familien, og B: Mannen er ikke utro.

Hva han mener om hvilken prosentsats formuesskatten bør ligge på, eller om han er enig med post 5.3.1 i statsbudsjettet er revnende likegyldig.

Kvinner bør snarest kvitte seg med denne tanken om at dere FORTJENER en mann som oppfyller deres minste krav i detalj.

Når jeg treffer ei dame som begynner å snakke om "like verdier" så dumper jeg henne sporenstreks (gjerne etter at jeg har jattet litt med henne og hatt sex med henne et par ganger). Grunnen til dette er at damer som snakker om "like verdier" stort sett er ekstrem bortskjemte og kravstore feminister som ALDRI bør finne seg en mann.

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

Syn på homofili og abort har jo med menneskesyn å gjøre. Jeg tror jeg ville hatt problemer med en mann som var homofob eller anti-abort.

Samboer og jeg er ikke enig i absolutt alt, og vi kan diskutere ganske heftig. Men vi har få temaer der vi er grunnleggende uenige, og da er det relatert til feminisme + metoder innen forskning/vitenskap. Vi er derimot ganske like når det gjelder menneskesyn og moral, og jeg synes ikke det er for mye forlangt når man skal leve sammen resten av livet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Tja, vi ser det jo i denne tråden.

For eksempel mener Olivia Benson at det er viktig at mannen er enig med henne i "syn på homofili", og "abortspørsmålet". Hva nå enn det betyr. Sikkert er det ihvertfall at det overhodet ikke har noe med overordnede verdier å gjøre.

Norske kvinner er blitt så vanvittig kresne at det er helt utrolig, og slike tråder som dette bare underbygger det. Den kunstige listen dere lager for menn blir stadig lenger, og det blir stadig flere kattekvinner og alenemødre (og single menn for den saks skyld).

Det eneste dere skal tenke på er A: Mannen vil det beste for deg og familien, og B: Mannen er ikke utro.

Hva han mener om hvilken prosentsats formuesskatten bør ligge på, eller om han er enig med post 5.3.1 i statsbudsjettet er revnende likegyldig.

Kvinner bør snarest kvitte seg med denne tanken om at dere FORTJENER en mann som oppfyller deres minste krav i detalj.

Når jeg treffer ei dame som begynner å snakke om "like verdier" så dumper jeg henne sporenstreks (gjerne etter at jeg har jattet litt med henne og hatt sex med henne et par ganger). Grunnen til dette er at damer som snakker om "like verdier" stort sett er ekstrem bortskjemte og kravstore feminister som ALDRI bør finne seg en mann.

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

Tro det eller ei, så finnes det menn som mener at homofile skal ha like rettigheter som heterofile, og at kvinner skal ha rett til selvbestemt abort. Så jeg trenger ikke en mann som jatter med meg på disse tingene. Og dette er eksempler på verdier som er viktig for meg, det trenger ikke ha like stor verdi for andre kvinner.

Og dette med like verdier er ikke noe jeg har trengt å ta opp som eget tema. Man finner jo det ut etter hvert som man blir kjent.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, TS er mann, og spør hva kvinner mener med verdier. For det andre, TS er over 40 år, vet du ikke hva verdier er? For det tredje, hva faen feiler det mannfolk som spyr ut eder og galle over de kvinnene som svarer på det TS faktisk spør om?! Alle mannfolk som har svart i denne tråden har i hvert fall vist at de ikke har spesielt gode verdier.

For meg innebærer det at en har noenlunde sammenfallende syn på hva man ønsker i livet og samlivet, at man ser noenlunde likt på grunnleggende ting som økonomi, barneoppdragelse, husarbeid, yrkesliv og familieliv. At noen menn her kan få vridd noe sånn til at det betyr at mannen skal mene det samme som kvinnen, er jo helt hinsides.

F.eks så vil jeg styre unna menn jeg vet stemmer radikalt annerledes enn meg politisk, da det vitner om at vi har helt ulike verdier. Jeg blir ikke sammen med en mann med det mål for øyet å endre han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syn på homofili og abort har jo med menneskesyn å gjøre. Jeg tror jeg ville hatt problemer med en mann som var homofob eller anti-abort.

Samboer og jeg er ikke enig i absolutt alt, og vi kan diskutere ganske heftig. Men vi har få temaer der vi er grunnleggende uenige, og da er det relatert til feminisme + metoder innen forskning/vitenskap. Vi er derimot ganske like når det gjelder menneskesyn og moral, og jeg synes ikke det er for mye forlangt når man skal leve sammen resten av livet.

Menn og kvinner er grunnleggende forskjellige fra naturens side. Dere heller mot følelser, mens menn heller mot logikk og rasjonalitet. At dere er uenig ang. feminisme og metoder innnen forskning og vitenskap er jo bra eksempel på det. Han er vel logisk og rasjonell tenker jeg, mens du er følelsesbasert (jeg føler at det er riktig, derfor er det riktig).

"Syn på homofili" sier ingenting om verdisyn, og er også fullstendig irrelevant i et forhold mellom mann og kvinne.

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener jenter når de snakker om like verdier ved kjæreste`

At han har samme verdisyn og moral som meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Syn på homofili" sier ingenting om verdisyn, og er også fullstendig irrelevant i et forhold mellom mann og kvinne.

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

Selvfølgelig sier det noe om verdisyn. Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som diskriminerer, enten det dreier seg om homofile eller andre. Det handler jo om hva slags menneskesyn man har, og for meg har det verdi at mannen jeg skal dele livet med, ikke er rasist eller homofob.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en liten kikk på svarene deres, jenter.

Det er bare "meg selv", "meg selv" og "meg selv". Han må ha samme verdier som MEG. Han må mene det samme som MEG. Han må ha samme moral som MEG.

Nøyaktig hva er det som gjør dere til attraktive partnere for noen som helst, tror dere?



Anonymous poster hash: de2fe...1c4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Ta en liten kikk på svarene deres, jenter.

Det er bare "meg selv", "meg selv" og "meg selv". Han må ha samme verdier som MEG. Han må mene det samme som MEG. Han må ha samme moral som MEG.

Nøyaktig hva er det som gjør dere til attraktive partnere for noen som helst, tror dere?

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

Det må du nesten spørre mannen min om...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Menn og kvinner er grunnleggende forskjellige fra naturens side. Dere heller mot følelser, mens menn heller mot logikk og rasjonalitet. At dere er uenig ang. feminisme og metoder innnen forskning og vitenskap er jo bra eksempel på det. Han er vel logisk og rasjonell tenker jeg, mens du er følelsesbasert (jeg føler at det er riktig, derfor er det riktig).

"Syn på homofili" sier ingenting om verdisyn, og er også fullstendig irrelevant i et forhold mellom mann og kvinne.

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

At vi er veldig forskjellige på enkelte områder, er helt naturlig. Jeg har ingen problemer med at vi ikke er enige i alt. Det viktigste er at vi har det bra sammen og har hatt det i ti år.

Tja, usikker på hva du mener at jeg er følelsesbasert. Jeg driver med statistikk og kvantitativ forskning, mens han synes det er rart å måle menneskelige fenomener i tall. Så det er heller kanskje det motsatte?

Selvfølgelig har synet på homofili med menneskesyn å gjøre! To av mine beste venner er homofile, og om han skulle hatt et snevert syn på det (eller et syn på det i det hele tatt), hadde sagt mye om ham som person. Heldigvis er det helt uinteressant for ham hvilken legning folk har.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg vil det si:

- noenlunde sammensvarende fremtidsplaner (barn, ekteskap, bosted, etc)

- samme moralske verdier (utroskap, svindel, abort, etc)

- samme syn på økonomi (ikke at den ene elsker å sløse og den andre elsker å spare)

- samme syn på likestilling og de viktigste politiske punktene

- enighet om fordeling av husarbeid, arbeid utenfor hjemme, barn og familieforbindelser

Enig :)

Anonymous poster hash: 8983f...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en liten kikk på svarene deres, jenter.

Det er bare "meg selv", "meg selv" og "meg selv". Han må ha samme verdier som MEG. Han må mene det samme som MEG. Han må ha samme moral som MEG.

Nøyaktig hva er det som gjør dere til attraktive partnere for noen som helst, tror dere?

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

Hva ellers skulle de egentlig svare?

Man velger jo ikke en mann som har grunnleggende annerledes verdier enn seg selv, så da må det jo i utgangspunktet handle om seg selv og det å finne noen med sammenfallende verdisyn.

Jeg håper og tror menn gjør det samme. Og de menneskene som ikke gjør det, uavhengig av kjønn, kan få et langt og turbulent samliv foran seg med forsøkene på å endre partneren.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Ta en liten kikk på svarene deres, jenter.

Det er bare "meg selv", "meg selv" og "meg selv". Han må ha samme verdier som MEG. Han må mene det samme som MEG. Han må ha samme moral som MEG.

Nøyaktig hva er det som gjør dere til attraktive partnere for noen som helst, tror dere?

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

Jeg kan da ikke snakke for ham, men jeg vet jo at han ønsker at jeg skal ha samme syn som ham på dyr. Han ville nok dumpet meg ganske fort om jeg begynte å spise kjøtt for eksempel. Han er noe mer utilitaristisk og liberalistisk enn meg, men ikke så mye at det er problematisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Syn på homofili" sier ingenting om verdisyn, og er også fullstendig irrelevant i et forhold mellom mann og kvinne.

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

Selvfølgelig er det relevant for et forholm mellom meg og mannen min. Jeg har homofile venner, jeg vil da aldri i livet være sammen med en mann som er homofob.

Anonymous poster hash: b3474...a19

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syn på homofili og abort har jo med menneskesyn å gjøre. Jeg tror jeg ville hatt problemer med en mann som var homofob eller anti-abort.

Samboer og jeg er ikke enig i absolutt alt, og vi kan diskutere ganske heftig. Men vi har få temaer der vi er grunnleggende uenige, og da er det relatert til feminisme + metoder innen forskning/vitenskap. Vi er derimot ganske like når det gjelder menneskesyn og moral, og jeg synes ikke det er for mye forlangt når man skal leve sammen resten av livet.

Sidestilt med homofobi, som om anti-abort var en dårlig ting...

...

Endret av Dude91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg vil det si:

- noenlunde sammensvarende fremtidsplaner (barn, ekteskap, bosted, etc)

- samme moralske verdier (utroskap, svindel, abort, etc)

- samme syn på økonomi (ikke at den ene elsker å sløse og den andre elsker å spare)

- samme syn på likestilling og de viktigste politiske punktene

- enighet om fordeling av husarbeid, arbeid utenfor hjemme, barn og familieforbindelser

Har du en liste med 100 punkter som du går igjennom?

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det å kunne drøfte ulike perspektiver mest mulig objektivt, og med størst mulig distanse er nok ikke så enkelt. Ekte objektivitet finnes jo ikke. Man har meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje jeg skal presisere litt for egen del.

Jeg kunne ikke vært sammen med en abort motstander, fordi det ikke er forenelig med mitt syn på abort. Noe som for meg, er en viktig sak.

Men dersom vi begge er for selvbestemt abort - så trenger vi ikke å være enige i "detaljene" rundt det. Altså han kan gjerne mene at det bør være mulig å ta abort senere enn det er i dag og jeg mene at det ikke burde det. Eller han kan mene at mannen skal ha mer å si i forhold til avgjørelsen enn meg osv. Sånne ting trenger vi ikke å være enige i 100%, bare grunnverdien er sammenfallende.

(dette var bare eksempler)



Anonymous poster hash: b3474...a19
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og kvinner er grunnleggende forskjellige fra naturens side. Dere heller mot følelser, mens menn heller mot logikk og rasjonalitet. At dere er uenig ang. feminisme og metoder innnen forskning og vitenskap er jo bra eksempel på det. Han er vel logisk og rasjonell tenker jeg, mens du er følelsesbasert (jeg føler at det er riktig, derfor er det riktig). "Syn på homofili" sier ingenting om verdisyn, og er også fullstendig irrelevant i et forhold mellom mann og kvinne. Anonymous poster hash: de2fe...1c4

Jo, det sier noe om at man er fordomsfull, mangler forståelse, og sannsynligvis mangler en god del empati. Får jeg barn med en mann, skal jeg vite at han skal akseptere barnet mitt uansett legning.

Anonymous poster hash: 82f32...53e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Sidestilt med homofobi, som om anti-abort var en dårlig ting...

...

For meg er det det. Det trenger ikke å være det for deg, men da har du andre verdier enn meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...