Gå til innhold

Hva mener jenter med like verdier?


Summers

Anbefalte innlegg

Man velger jo ikke en mann som har grunnleggende annerledes verdier enn seg selv, så da må det jo i utgangspunktet handle om seg selv og det å finne noen med sammenfallende verdisyn.

Syn på homofili er ikke en "verdi". Det er en politisk oppfatning og/eller personlig mening. Så det kvinnene her inne vil ha er menn som har samme personlige mening som dem selv. Enkelt og greit.

Jeg vet jo at de fremtidige kattekvinnene i tråden ikke er represantative for alle kvinner, men det er synd at en slik oppfatning om at man kan "velge" menn (som du skriver) brer seg.

Du kan ikke "velge" noe som helst.

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er det det. Det trenger ikke å være det for deg, men da har du andre verdier enn meg.

Nei, han har en annen mening enn deg.

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I praksis tror jeg det betyr at man skal stemme omtrent likt. Frp'er + SV'er =/= sant.

Ja, det tenker jeg også. Jeg stemmer Høyre og kunne nok ikke vært sammen med en som stemmer Rødt. Ei heller kunne jeg vært med en kriminell, eller en som ikke liker dyr.

Synes forøvrig det er helt greit å være uenig om ting, så lenge man kan diskutere på en sivilisert måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det du som har enerett på hva ordet verdi betyr?



Anonymous poster hash: b3474...a19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Nei, han har en annen mening enn deg.

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

Du vet ikke hva verdier er. Og det er greit, men det gjør det litt vanskelig å diskutere.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en liten kikk på svarene deres, jenter. Det er bare "meg selv", "meg selv" og "meg selv". Han må ha samme verdier som MEG. Han må mene det samme som MEG. Han må ha samme moral som MEG. Nøyaktig hva er det som gjør dere til attraktive partnere for noen som helst, tror dere? Anonymous poster hash: de2fe...1c4

Vil ikke du ha en partner som passer sammen med DEG? Eller vil du ha noen med ulike tanker om utroskap og oppdragelse fra deg?

Anonymous poster hash: 82f32...53e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke hva verdier er. Og det er greit, men det gjør det litt vanskelig å diskutere.

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke hva verdier er. Og det er greit, men det gjør det litt vanskelig å diskutere.

Nei, det er nok dere kvinner som tror at deres personlige mening har noe med verdier å gjøre. Og det forteller jo litt om hvor oppblåste egoer dere har.

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at abort ikke har noe med verdisyn å gjøre?

Det er merkelig at du som er pro-abort mener det er en verdisak (veldig til verdi du har, i så fall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syn på homofili er ikke en "verdi". Det er en politisk oppfatning og/eller personlig mening. Så det kvinnene her inne vil ha er menn som har samme personlige mening som dem selv. Enkelt og greit. Jeg vet jo at de fremtidige kattekvinnene i tråden ikke er represantative for alle kvinner, men det er synd at en slik oppfatning om at man kan "velge" menn (som du skriver) brer seg. Du kan ikke "velge" noe som helst. Anonymous poster hash: de2fe...1c4

På akkurat samme måte som mannen min valgte å være sammen med meg, valgte jeg å være sammen med han. I hvilken grad man er istand til å respektere og akseptere at mennesker er forskjellige, er selvsagt en del av verdisynet. Å ikke akseptere andres legning medfører at partneren har totalt forskjellige verdier fra meg.

Anonymous poster hash: 82f32...53e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nok dere kvinner som tror at deres personlige mening har noe med verdier å gjøre. Og det forteller jo litt om hvor oppblåste egoer dere har. Anonymous poster hash: de2fe...1c4

Alle meninger stammer fra hvilke grunnleggende verdier man har. De fleste av oss finner heldigvis en partner som deler våre verdier.

Du finner sikkert en fordomsfull dame om det er det du er ute etter.

Anonymous poster hash: 82f32...53e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På akkurat samme måte som mannen min valgte å være sammen med meg, valgte jeg å være sammen med han. I hvilken grad man er istand til å respektere og akseptere at mennesker er forskjellige, er selvsagt en del av verdisynet. Å ikke akseptere andres legning medfører at partneren har totalt forskjellige verdier fra meg.

Anonymous poster hash: 82f32...53e

Nei, han har en annen mening enn deg. Dersom du ikke aksepterer at han har en annen mening så har du nøyaktig samme verdisyn som ham (grunnleggende intoleranse overfor andre).

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil ikke du ha en partner som passer sammen med DEG? Eller vil du ha noen med ulike tanker om utroskap og oppdragelse fra deg?

Anonymous poster hash: 82f32...53e

Jeg tenker også at man bør ha noen av de samme meningene om en del ting, f.eks knyttet til fremtidsplaner (familieliv, om man ønsker barn), evt. barneoppdragelse o.l, for å unngå så mye konflikter i fremtiden :) Undersøkelser viser at ektefeller som er lykkeligst sammen ikke nødvendigvis har helt like interesser, men like verdier og holdninger.

Økonomi er jo også en årsak til mange konflikter blant par, derfor tror jeg det er fint å ha en partner som har ca likt syn på økonomi som meg selv.

Anonymous poster hash: 8983f...ed9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Det er merkelig at du som er pro-abort mener det er en verdisak (veldig til verdi du har, i så fall).

Jeg har ikke så veldig lyst til å la dette bli en debatt om abort og hvorfor jeg er for abort.

Generelt synes jeg det er merkelig om man mener at abortspørsmål ikke har noe med verdisyn å gjøre.

Ved kjapp googling: "Begrepet menneskeverd ligger det en forestilling om at mennesket har en egenverdi i kraft av å være menneske. Likeverd (også med hensyn til kjønn og alder), frihet og selvbestemmelse er sentrale prinsipper som kan utledes fra en slik grunnverdi."

http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/nouer/2005/nou-2005-01/22/2.html?id=389803

Noen mener at kvinnens selvbestemmelse er viktig. Andre mener at fosteret har en egenverdi. Er du fortsatt uenig i at abort har med verdisyn å gjøre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Nei, han har en annen mening enn deg. Dersom du ikke aksepterer at han har en annen mening så har du nøyaktig samme verdisyn som ham (grunnleggende intoleranse overfor andre).

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

Herregud. Han må fint ha en annen mening, men han er kanskje ikke en passende livsledsager for meg?

Og for å se det fra hans ståsted som dere jo synes er viktig. Jeg er kanskje ikke en passende livsledsager for ham heller?

Endret av Badabing
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Olivia Benson

Nei, han har en annen mening enn deg. Dersom du ikke aksepterer at han har en annen mening så har du nøyaktig samme verdisyn som ham (grunnleggende intoleranse overfor andre).

Anonymous poster hash: de2fe...1c4

Det er jo fint for deg dersom du kan være sammen med noen uansett hvilken mening hun har om ting som er viktige for deg. Men jeg er ikke et oppblåst ego fordi jeg ønsker en mann som deler mitt syn på noen få saker som betyr noe for meg. At du tolker dette som om jeg vil ha en mann som jatter med meg og ikke har egne meninger om noe, får du ta på din kappe. Jeg har ikke skrevet noe som skulle tilsi det, det er fri tolkning fra din side.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så veldig lyst til å la dette bli en debatt om abort og hvorfor jeg er for abort.

Generelt synes jeg det er merkelig om man mener at abortspørsmål ikke har noe med verdisyn å gjøre.

Ved kjapp googling: "Begrepet menneskeverd ligger det en forestilling om at mennesket har en egenverdi i kraft av å være menneske. Likeverd (også med hensyn til kjønn og alder), frihet og selvbestemmelse er sentrale prinsipper som kan utledes fra en slik grunnverdi."

http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/nouer/2005/nou-2005-01/22/2.html?id=389803

Noen mener at kvinnens selvbestemmelse er viktig. Andre mener at fosteret har en egenverdi. Er du fortsatt uenig i at abort har med verdisyn å gjøre?

Jeg har ikke sagt at det ikke har med verdisyn å gjøre. Jeg sa at det var rart at du innrømte det, siden pro-abort for alle penga helt åpenbart er en dårlig verdi. Sier ikke at abort er feil i alle tilfeller, men det er mange som tenker svart/hvitt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg har ikke sagt at det ikke har med verdisyn å gjøre. Jeg sa at det var rart at du innrømte det, siden pro-abort for alle penga helt åpenbart er en dårlig verdi. Sier ikke at abort er feil i alle tilfeller, men det er mange som tenker svart/hvitt her.

Jeg sier ikke at mitt verdisyn er bedre enn ditt verdisyn. Eller at mitt verdisyn er mer riktig. Jeg sier at for meg er det viktig å finne en livsledsager som har samme verdisyn som meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt at det ikke har med verdisyn å gjøre. Jeg sa at det var rart at du innrømte det, siden pro-abort for alle penga helt åpenbart er en dårlig verdi. Sier ikke at abort er feil i alle tilfeller, men det er mange som tenker svart/hvitt her.

Det er helt åpenbart en dårlig verdi i dine øyne. Det er helt greit, men da passer du neppe sammen med en kvinne som er totalt uenig med deg. Kan vi være enige om det?

I så fall er du altså enig med de som har svart i tråden om at like verdier er viktig, og hvilke verdier man har varierer fra person til person.

Anonymous poster hash: 02107...0ab

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...