Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Olivia Benson
Skrevet

Hvorfor har man ringeklokke da, hvis man likevel ikke åpner døra når det ringer på?

.

Ringeklokka er det ikke jeg som har satt på, kunne fint klart meg uten.

Er jeg alene åpner jeg ikke døra. Uanmeldt besøk får vi aldri, og skulle det være noen kjente er det ikke verre enn at de kan ringe eller sende melding.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringeklokka er det ikke jeg som har satt på, kunne fint klart meg uten.

Er jeg alene åpner jeg ikke døra. Uanmeldt besøk får vi aldri, og skulle det være noen kjente er det ikke verre enn at de kan ringe eller sende melding.

Det vet du jo ikke, du åpner jo ikke døra ;)

Anonymous poster hash: 1aad6...7d3

• Liker 1
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Det vet du jo ikke, du åpner jo ikke døra ;)

Anonymous poster hash: 1aad6...7d3

Haha, sant! Men jeg tror nok de ville sagt noe senere dersom ingen åpnet døra. Det er dessuten ytterst sjeldent det ringer på, så heldigvis ikke noe jeg må ta stilling til så ofte ;)

Skrevet

Jeg er mann og bor alene i en leilighet i Oslo. Trygt og greit område, så jeg er ikke særlig bekymret. Hvis det ringer på selve døren min kikker jeg og ser hvem det er og åpner som regel - med mindre det f.eks. tydelig er en selger eller misjonær. Jeg kjenner ikke ansiktene på halvparten av naboene, og de kan jeg godt åpne for.

Hvis noen derimot ringer på fra gatenivå tar jeg som regel ikke porttelefonen, folk som har peilet seg inn akkurat meg av titalls ringeklokker har jo mobilnummeret mitt om det er noe. Da er det som regel en eller annen som skal mase.

Frykt har ingenting med det å gjøre. Jeg er en frisk ung mann og neppe det offeret man velger seg når man først kan velge fritt, og en med onde hensikter som ringer på fra gatenivå kan ikke ane hvor i bygget jeg bor heller. Bare ønsker ikke å slippe dørselgere eller misjonærer inn, og andre kan fint ringe meg.

Anonymous poster hash: 05b00...5f4
  • Liker 1
Gjest Seajewel
Skrevet

Nei.

For da er det den psyke eksen som skal lage bråk. Så nei.

Skrevet (endret)

Slår nå av en prat med jehovas vitne og jeg da. Er alltid to søte unge damer som kommer så det er jo bare hyggelig, ikke prøver de å holde preken eller omvende en heller. Så drar de videre etter en 10-15 minutter og forlater meg med en brosjyre som fungerer utmerket til opptenning. :) Låser nå aldri døra så om det er kjentsfolk går de bare rett inn, bor ikke midt i Oslo lenger da.

Endret av Teddybjørn
Skrevet

Nei, åpner ikke. Er det folk jeg kjenner, sender de en sms eller ringer å sier de står utenfor, om de stikker innom anmeldt.

Anonymous poster hash: 0cb03...abd
Skrevet

Om det er på dagen eller natta spiller ingen rolle, jeg åpner ikke med mindre jeg venter besøk.

Anonymous poster hash: bcdda...f98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...