Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor åpner ikke dere andre?

Anonymous poster hash: 1aad6...7d3

Jeg bor alene med barnet mitt, så har ikke bare meg selv å "beskytte".

Er jo mange gærninger rundtomkring, så det er bedre å være på den sikre siden.

Heldigvis så bor vi sånn at ikke alle skjønner at det er en dør/inngang her vi bor, så er aldri noen som ringer på etter at det har blitt mørkt.

Anonymous poster hash: b2582...306

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, selvfølgelig gjør jeg det.

Skrevet

Jeg åpner. Er det noen jeg ikke vil snakke med, for eksempel selgere eller Jehovas vitner, sier jeg pent "ha det" og lukker døra igjen. Litt dumt å ikke åpne dersom det er noen som har gått forbi huset og lagt merke til at det brenner på taket eller lignende.

• Liker 1
Skrevet

Nei, er aldri noen jeg kjenner som bare ringer på, bare dørselgere, lisenskontrollører, misjonærer og andre lugubre typer.

• Liker 1
Skrevet

Ser hele inngangen fra der jeg pleier å sitte, så jeg hadde nok åpnet. Regner med at det ikke går så mange øksemordere rundtomkring.

Skrevet

Åpner ikke, nei. Alle som kjenner meg vet de i alle fall må tekste først.

Anonymous poster hash: e06df...41f
  • Liker 1
Skrevet

Det er kveld og det ringer på døra og du venter ikke besøk og du kjenner heller ingen der du bor. Åpner du?

Anonymous poster hash: 356cb...74d

Nei

Skrevet

Ville tenkt at det var merkelig, men ville nok åpnet. Etter å ha tatt en kjapp kikk ut gjennom kjøkkenvinduet. Vil ikke være den merkelige personen som ikke åpner om en nabo vil bli bedre kjent.

Skrevet

Man åpner ikke lengre?

Men kriminalitetstatisikken har vel gått jevnt ned hvis jeg ikke tar feil?

(her er det jo geografiske variasjoner selvsagt)

Hva har media fortalt oss?

Skrevet

Som regel ja :)

men takk og pris for det finnes en ting som heter et kikkehull hehe :P

Skrevet

Man åpner ikke lengre?

Men kriminalitetstatisikken har vel gått jevnt ned hvis jeg ikke tar feil?

(her er det jo geografiske variasjoner selvsagt)

Hva har media fortalt oss?

Tviler på at påringerne er kriminelle, bare irriterende.

• Liker 1
Skrevet

Tviler på at påringerne er kriminelle, bare irriterende.

Ja, det er et poeng. Jeg fikk inntrykk av at frykt også var inne i bildet.

Skrevet

Ja, jeg åpner når det ringer på. Bor i studentby hvor alle husene ser omtrent like ut, og har ofte fått fulle studenter på døra her som har lurt på om de har kommet til riktig fest/kommet til sin leilighet. Like morsomt hver gang.

Hender jeg ikke orker å åpne, later som jeg ikke hører ringeklokka og håper med-beboeren min orker å åpne i stedet. :lur:

Skrevet

Ja ;) stort sett er det noen søte barn som samler inn flasker til laget sitt, noen som selger lodd eller lignende. Aldri opplevd noe skummelt.

Skrevet

Hvorfor har man ringeklokke da, hvis man likevel ikke åpner døra når det ringer på?

Jeg åpner døra, jeg. Venter jeg besøk, går de som regel bare rett inn.

Skrevet

Her jeg bor nå åpner jeg uansett, men enkelte andre steder jeg har bodd har jeg ikke alltid åpnet midt på natta dersom det har banket på. Venter jeg overhode ikke besøk klokken 02.00, så frister det ikke alltid å åpne. Et par ganger har jeg åpnet med hodet først ut på hunden. Det får de fleste dørselgere og Jehovas vitner til å tenke seg to ganger om før de kommer tilbake. :fnise:

Anonymous poster hash: d1bf3...692
Skrevet

Åpner alltid - er dritsosial :)

Anonymous poster hash: 5d948...f3c
Skrevet

Ser ikke helt grunnen til at man alltid må åpne. Hvis jeg ser at Jehovas vitne, selgere eller annet tull ringer på, så åpner jeg ikke alltid nei. Hvorfor må jeg det hvis jeg bare skal åpne døren for å si "nei, takk har ikke penger" eller "nei, takk vil ikke høre på våset deres".

Det er ikke alltid jeg åpner hvis det er naboen heller. Alle er ikke supersosiale mennesker som bare må åpne hver gang det ringer på døren.

Jeg åpner hvis jeg er i humør til det eller hvis jeg har penger. Alle som kjenner oss ringer eller sender sms først.

Anonymous poster hash: 0008b...6b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...