Gå til innhold

Funkygine

Anbefalte innlegg

Skrevet
41 minutter siden, Clara80 skrev:

Skjønner heller ikke fascinasjonen for denne dama. Er jo bare egotripp og selvdigg hele veien? Hva er det som gjør henne så flott?

Aner ikke! 

Hennes siste blogginnlegg er bare pinlig. Ingen gratulasjon til vinneren, og null selvinnsikt - hun påstår at kritikken mot henne er fordi hun er kvinne 🙄 Snakk om fjortis.

• Liker 26
Skrevet
10 timer siden, morhjertegod skrev:

Jeg klarer ikke skjønne denne beundringen for denne dama, for meg virker hun umoden, usympatisk og ego. Dama er smellvakker og sterk som fy. Men i det siste blogginnlegget, så er hun ikke raus nok til å gratulerer Alexander en gang. Han har vel jobbet like hardt som henne, han har skrytet masse av henne og unnet henne en seier. Mens hun er furt for andre plassen. Har ingenting med janteloven at folk reagerer på dette, selv om man har vinnerinstinkt så trenger man ikke bli uforskammet. Hver gang hun får kritikk så svarer hun bare « jeg er bare meg selv, klarer ikke være fake» greit det, men da må du forvente at folk reagerer på oppførselen hennes. Når hun sloss i en barnebursdag og Morten ba henne slutte, så ba hun han holde kjeft og ikke bry seg. Hjelpes! Når minst  broren slet med å velge bort sin far i ferien, så ble hun drit sur og sa han hadde valgt side og ga han dårlig samvittighet, hun er ikke veldig snill. Brødrene sitter å skryter av at de er utestengt fra flere utesteder i Ålesund og Oslo, hva f er kult med det. Nei de er så umodne hele gjengen, det er raping, slåssing, promp og bærs i alle episoder. Aldri sett verre utlevering av unger og familie noen gang, ikke noe fan gett. 

Furtegine slo til igjen med den bloggposten, for å si det sånn. 

Skrevet

Så forutsigbart at hun skulle komme trekkende med janteloven. 

• Liker 18
Skrevet

Hvorfor skal hun be om unnskyldning for å være skuffa. Hun er en vinnerskalle og måtte hente seg inn. Tenker at det er da ingenting å henge seg for mye opp i. Hun vil vinne - det er da en ærlig sak det. 

• Liker 17
Skrevet
37 minutter siden, MiominMio skrev:

Hvorfor skal hun be om unnskyldning for å være skuffa. Hun er en vinnerskalle og måtte hente seg inn. Tenker at det er da ingenting å henge seg for mye opp i. Hun vil vinne - det er da en ærlig sak det. 

Poenget er ikke at hun er skuffet, det kan de fleste forstå. Poenget er jo at du kan ikke være så smålig at du ikke gratulerer vinneren, nevnes ikke med et ord. Alexander har vel lagt inn like mye jobb som henne, hvorfor skulle hun fortjene å vinne mer en han, de var jo like gode. Han vant redelig og ærlig, da må man faktisk oppføre seg, innrømme det og gratulere. Ikke legge skylden på janteloven, misunnelse og sjalusi, hun tapte fordi mange av oss mente Alexander var en bedre danser. Finnes vinnerskaller som har vunnet Vm, Em og OL , som likevel kan oppføre seg. Men hun er jo bare seg selv, så da kan hun oppføre seg som hun vil, om ikke er folk misunnelig og sjalu.

• Liker 28
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet

Jeg tenker at det er grunn til at disse toppbloggerne er på topp. At det er en grunn til at de selger ut barna sine, kroppene sine og familielivet. Noe sier meg at det å leve i en navlebeskuende boble ikke er sunt for de som lever i den. Fokus blir meg meg meg.

Skrevet

Hvorfor følger dere med på disse "bloggerne" og opprettholder et marked for det? Greit å følge litt med på treningstips, middagstips, klestips osv, men virker som at dette handler mer om å følge med på andres liv og deres offentlige dagbok. 

Må være bedre blogger/nettsider for trening/mat/klær etc. 

• Liker 10
Skrevet
42 minutter siden, morhjertegod skrev:

Poenget er ikke at hun er skuffet, det kan de fleste forstå. Poenget er jo at du kan ikke være så smålig at du ikke gratulerer vinneren, nevnes ikke med et ord. Alexander har vel lagt inn like mye jobb som henne, hvorfor skulle hun fortjene å vinne mer en han, de var jo like gode. Han vant redelig og ærlig, da må man faktisk oppføre seg, innrømme det og gratulere. Ikke legge skylden på janteloven, misunnelse og sjalusi, hun tapte fordi mange av oss mente Alexander var en bedre danser. Finnes vinnerskaller som har vunnet Vm, Em og OL , som likevel kan oppføre seg. Men hun er jo bare seg selv, så da kan hun oppføre seg som hun vil, om ikke er folk misunnelig og sjalu.

Hvorfor tror du at hun ikke har gratulert Alexander ?  Har hun sagt at hun ikke har gratulert han ? Jeg syns da virkelig at det så ut som at hun gratulerte han etter han vant, men det var jo ganske trangt om plassen de få minuttene vi fikk se før programmet var ferdig.  Jeg personlig syns at du feiltolker hva hun sier i blogginnlegget. Hun sier ikke at hun tapte på grunn av janteloven og sjalusi osv, men at hun tillater seg å være skuffet over å ikke vinne, og da blir janteloven og misunnelse dratt frem.

• Liker 12
Skrevet (endret)

Denne dama så jeg lenge før hun ble særlig kjent, da jeg var på Mallorca og hun og en annen fyr hadde treningscamp for damer på samme hotell. Rommet vårt var med terasse mot en felles takterrasse med basseng. Der holdt hun og makkeren noen merkelige akrobatiske «forestillinger» i og ved bassenget med fotograf på slep. Vi lurte på hvem i huleste heiteste disse to oppmerksomhetssyke kroppsfokuserte to menneskene var. 

Har riktignok ikke sett alle utgaver av SVD, men nok til å se igjen det jeg opplevde. En selvfokusert, sterk og flink dame som virker en smule uregjerlig, Et ekstremt fokus på seg selv, og å skulle vinne.

For seerne virker dette tidvis søkt og lite sjarmerende. Jeg mener de to finalistene sto helt likt, men Aleksander vant grunnet sin sympatiske fremtoning. 

Akkurat det er noe for Jørgine å tenke over. Det er ikke nok å være flink for å vinne. Men skal og vinne folka hjerter. 

Endret av Friluftsdame
  • Liker 30
Gjest Plannergirl
Skrevet

Okei, en liten upopulær mening fra meg som egentlig ikke liker Jørgine og hennes oppmerksomhetsbehov; etter siste innlegg så liker jeg faktisk Jørgine litt bedre. Hun tør å være ekte med egne følelser uten å undertrykke de for å bli godkjent i samfunnet og det beundrer jeg kraftig (hun har gratulert og kommet med gode ord om Aleksander andre steder så det trenger hun ikke i blogginnlegget synes jeg). Jeg ble alltid fortalt at jeg følte feil hvis jeg uttrykket misnøye, skuffelse, bitterhet, sinne eller tristhet offentlig da jeg vokste opp og ble redd for disse «forbudte» følelsene. Jørgine tør å innrømme det som mange av oss har blitt fortalt at vi må undertrykke og jeg synes det er viktig. Hun kommer seg videre, men akkurat nå er hun skuffet og det må være lov! Men mtp alle kommentarene om henne siden lørdag er det tydelig at negative følelser fortsatt er forbudt i Norge. 

Gjest CecilieX
Skrevet

Det er påfallende at Jørgine, på lik linje med en del andre influencere totalt mangler evne til selvkritikk. 

Igjen er det de som er kritiske til oppførselen som skal belæres, og som nedlatende settes i båser. 

Jeg synes hun håndterte tapet svært uprofesjonelt og hun mangler rolleforståelse. Hun får betalt for å delta i Skal vi danse, ergo er dette jobb. TV2 lager dette programmet for å fylle kanalen med innhold, og en del av motytelsen er å bidra til innholdet. Det er rimelig rart å ikke kunne klistre på seg et smil i noen få minutter og gjøre den jobben man er betalt for. 

Til nød kan jeg forstå at hun ble så lei seg at hun måtte ta seg en pause, selv om hun jo burde forberedt seg på et negativt resultat, men når hun får ting på avstand så burde hun faktisk innse at oppførselen var ugrei. Ledd litt av det og gått videre. I stedet har hun refleksjonsnivå lik null. Jeg bare er sånn, liksom. Og alle andre er dumme og slemme. 

Det må gjøre noe med deg å være influencer med suksess, for de mister jo helt evnen til å ta i mot kritikk. 

Skrevet
22 minutter siden, Plannergirl skrev:

Okei, en liten upopulær mening fra meg som egentlig ikke liker Jørgine og hennes oppmerksomhetsbehov; etter siste innlegg så liker jeg faktisk Jørgine litt bedre. Hun tør å være ekte med egne følelser uten å undertrykke de for å bli godkjent i samfunnet og det beundrer jeg kraftig (hun har gratulert og kommet med gode ord om Aleksander andre steder så det trenger hun ikke i blogginnlegget synes jeg). Jeg ble alltid fortalt at jeg følte feil hvis jeg uttrykket misnøye, skuffelse, bitterhet, sinne eller tristhet offentlig da jeg vokste opp og ble redd for disse «forbudte» følelsene. Jørgine tør å innrømme det som mange av oss har blitt fortalt at vi må undertrykke og jeg synes det er viktig. Hun kommer seg videre, men akkurat nå er hun skuffet og det må være lov! Men mtp alle kommentarene om henne siden lørdag er det tydelig at negative følelser fortsatt er forbudt i Norge. 

De fleste har i oppveksten lært at alt ikke alltid handler om en selv - meg, meg og meg. Hele premisset for sosiale relasjoner og samvær  er at man ikke utelukkende kan ha fokus på seg selv/man skal alltid være den som får mest oppmerksomhet/være den beste osv. De fleste av oss lærte disse mekanismene når vi typ var 4 år, og forsto at "det blir feil om jeg er en sur og grinete gjest som ødelegger bursdagen til Espen, fordi jeg tapte i stol-leken. Å her er det snakk om en voksen 30+ trebarnsmor 😂 som får BETALT og GRATIS PR for flere hundre tusen, og likevel er en furten drittunge fra første sekund hun ikke får helt optimale poeng av dommerne.  Etter støvet har lagt seg kroner hun det hele med at hun bare er seg selv, hun er ikke fake - ber folk holde kjeft , og hun anser kritikken som et resultat av at hun er kvinne og janteloven osv. Hun er et prakteksempel på en person som kun er "raus",blid,morsom og hyggelig når hun er best/mottar all hyllest og oppmerksomhet - det er milevis fra ingrediensene til en bra person. Jeg fatter ikke at noen som helst ser opp til den dama. 

• Liker 30
Gjest Jonas Bie
Skrevet

Ser for meg at enkelte av influencerne kanskje overvurderer egen popularitet i programmer som SVD, noe Funkygines skjebne og reaksjon er et eksempel på. I tillegg synes jeg det er påfallende ofte de mangler den ydmykheten de andre deltakerne viser.

Så vel noe lignende da CBE, som ved sin deltakelse vel var en av Norges største bloggere, røk ut tidlig i sesongen. Husker også et glimt av Isabel Raads sjokkerte uttrykk da hun kom i danseduell første gang, for ikke å snakke om Anna Rasmussens reaksjon under Vixen Blog Awards da hun ikke vant Folkets favoritt.

De har mange følgere, og håper og tror kanskje at disse sitter foran skjermen og stemmer for livet, mens de i realiteten kanskje er ute på byen en lørdagskveld, eller rett og slett gir døyten i hvem som vinner SVD.

Mange er også følgere uten nødvendigvis å like den aktuelle influenceren, eller kanskje har et helt nøytralt forhold til personen, men følger av andre grunner. For Funkys del kanskje man følger for treningsbiten, men ikke ofrer en tanke på alt det andre hun driver med.

Når de så har disse overdrevne forestillingene om hvor folkekjære de er, kommer det naturligvis som en kalddusj å ryke ut, og ikke alle greier å holde maska like godt.

Skrevet

Går det ikke an å bare si at man er en dårlig taper...? Ikke skylde på Janteloven og si at folk skal la vær å kritisere henne. 

Folk respekterer stort sett andre mennesker med selvinnsikt som klarer å innrømme det åpenbare:

«-OK, jeg er en dårlig taper...»

• Liker 21
Skrevet

Hun stengte for kommentarfeltet sitt da det begynte å reke inn kritiske kommentarer, gitt....

Skrevet
39 minutter siden, BensinPåBålet skrev:

Går det ikke an å bare si at man er en dårlig taper...? Ikke skylde på Janteloven og si at folk skal la vær å kritisere henne. 

Folk respekterer stort sett andre mennesker med selvinnsikt som klarer å innrømme det åpenbare:

«-OK, jeg er en dårlig taper...»

Det hadde vært mye enklere å innrømme at man er dårlig taper. Mange som er det. Selv er jeg det heldigvis ikke men kjenner mange som er det. Ser ikke så mye negativt i det i utgangspunktet for folk er forskjellige. De kan ha mange andre gode sider. Men det har nok blitt for mye av jørgine i alle kanaler i det siste. Tror det var derfor hun ikke vant for hun var mer enn flink nok. Folk gikk vel litt lei og den overskriften om å selge lykkerusen for en halv million gjorde det nok ikke bedre. Selv om det sikkert var en spøk virket det litt grandiost på toppen av alt annet.

• Liker 9
Skrevet

Æsj ja det var et kvalmt blogginnlegg. Hva med å gratulere han som vant? Kunne ikke falt henne inn. 

en annen influencer hadde ikke kunne oppført seg slik men denne dama kjører på og vikler seg unna all kritikk.
heiet på henne men nå kjenner jeg at jeg er glad for at hun ikke vant likevel 

• Liker 20
Skrevet
3 timer siden, Infinity skrev:

Hvorfor tror du at hun ikke har gratulert Alexander ?  Har hun sagt at hun ikke har gratulert han ? Jeg syns da virkelig at det så ut som at hun gratulerte han etter han vant, men det var jo ganske trangt om plassen de få minuttene vi fikk se før programmet var ferdig.  Jeg personlig syns at du feiltolker hva hun sier i blogginnlegget. Hun sier ikke at hun tapte på grunn av janteloven og sjalusi osv, men at hun tillater seg å være skuffet over å ikke vinne, og da blir janteloven og misunnelse dratt frem.

Samme lurer jeg på. Hvor har folk det fra at hun ikke har gratulert han? 

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, CecilieX skrev:

Det er påfallende at Jørgine, på lik linje med en del andre influencere totalt mangler evne til selvkritikk. 

Igjen er det de som er kritiske til oppførselen som skal belæres, og som nedlatende settes i båser. 

Jeg synes hun håndterte tapet svært uprofesjonelt og hun mangler rolleforståelse. Hun får betalt for å delta i Skal vi danse, ergo er dette jobb. TV2 lager dette programmet for å fylle kanalen med innhold, og en del av motytelsen er å bidra til innholdet. Det er rimelig rart å ikke kunne klistre på seg et smil i noen få minutter og gjøre den jobben man er betalt for. 

Til nød kan jeg forstå at hun ble så lei seg at hun måtte ta seg en pause, selv om hun jo burde forberedt seg på et negativt resultat, men når hun får ting på avstand så burde hun faktisk innse at oppførselen var ugrei. Ledd litt av det og gått videre. I stedet har hun refleksjonsnivå lik null. Jeg bare er sånn, liksom. Og alle andre er dumme og slemme. 

Det må gjøre noe med deg å være influencer med suksess, for de mister jo helt evnen til å ta i mot kritikk. 

Synes du for eksempel Petter Northug også oppførte seg uprofesjonelt når han ikke ville prate med pressen, snakket ned om andre utenlandske deltakere ? Han fikk jo lønn av Norges Skiforfund. 

Synes for skal respektere at folk er forskjellig, det være seg konkurranseinstinkt, klare å holde tilbake følelser osv. 

Man kan sikkert si mye rart om f eks hvordan hun velger å eksponere barna sine, men for meg fremstår hun som ærlig- på godt og vondt. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...